Майстер – клас на тему: «Використання методики «Щоденні 5» в початковій школі»

Про матеріал
Майстер – клас на тему: «Використання методики «Щоденні 5» в початковій школі» Мета: познайомити педагогів з методикою, розповісти про особливості в роботі, практично апробувати різні види завдань; розвивати бажання бути сучасними та креативними; виховувати бажання застосовувати здобуті знання і навички у повсякденній праці.
Перегляд файлу

Майстер – клас на тему:

«Використання методики «Щоденні 5» в початковій школі»

Мета: познайомити педагогів з методикою, розповісти про особливості в роботі, практично апробувати різні види завдань; розвивати бажання бути сучасними та креативними; виховувати бажання застосовувати здобуті знання і навички у повсякденній праці.

Хід заняття

Життя в ХХІ столітті надзвичайно динамічне та мінливе. Постійно змінюються технології, швидкими темпами розвивається наука. Настали часи інформаційного суспільства: суспільства високих технологій, яке потребує від освіти формування компетентної особистості. Зміни, що відбуваються в сучасній освіті, акцентують увагу на тому, щоб перейти від класичної школи, до школи компетентностей, школи, яка виховує обізнаних, самостійних, мислячих, творчих людей. (слайд 2)

Однією з технологій, що допомагає учням не тільки засвоїти певний обсяг знань, а й сприяє  розвитку особистісних якостей, розвитку вмінь бути самостійними та відповідальними, креативності, уміння мислити нестандартно, є педагогічна технологія «Щоденні 5». «Daily 5» спрямована на розвиток читацьких умінь та навичок, а її метою є навчити учнів самостійності. Також вона прищеплює любов до читання, розширює словниковий запас. (слайд 3)

Сбогодні я допоможу вам швидко, цікаво та доступно опанувати всі тонкощі в роботі з «Щоденні 5», а також у вас буде можливість практично спробувати виконувати цікаві завдання та проаналізувати результативність своїх дій так, як це робляять мої учні на уроках. (слайд 4)

 Невеличкий курс в історію. Педагогічну технологію «Щоденні 5» (Daily 5) розробили Гейл Боші та Джоан Мозер, дві вчительки початкових класів з міста Сіетл США. Методика була настільки успішною, що її використовують в таких країнах світу, як Канада, Британія, Америка і Австралія.  Вона складається з п’яти діяльностей (слайд 5) – «Письма для себе», «Читання для себе», «Читання для друга», «Роботи зі словами» і «Слухання», які діти виконують щодня, під час уроків чи групи продовженого дня. Наприклад, щодня читають по 3-5-7 (пізніше – до 20) хвилин, пишуть, слухають. Кожен вид діяльності сприяє відпрацьовуванню в дитини самостійності, витримки, зосередженості у процесі читання і письма протягом тривалого часу. Завдання, що виконують школярі під час Daily 5, можна обирати, а це підвищує мотивацію, творчість та інтелектуальний розвиток дітей.

Теоретично-практична частина

Зараз ми з вами будемо працювати за таким планом:

1.Я розповідаю про один з видів методики.

2.Пропоную вам завдання.

3.Практична робота.

4.Робимо самоаналіз  та висновок.

 

Перший етап впровадження Daily 5 – це «Читання для себе». Вчитель може застосовувати його як під час уроку, так і впродовж дня. Важливим моментом під час виконання цього виду роботи є те, що учень самостійно обирає книгу, текст, газету чи журнал для читання. Учитель не повинен нав’язувати свою літературу. Розпочинати цю діяльність потрібно із 5–10 хв в залежності від віку дітей і поступово збільшувати час для читання. Коли учні звикнуть, проблем із читанням у школярів не виникатиме. Також варто запропонувати школярам самим розробити 5–7 правил діяльності. Наприклад – якщо вже обрав книжку для читання, то не варто змінювати вибір «по десять разів». А іншу книжку можна буде обрати вже завтра!

Пропоную попрацювати впродовж 5 хвилин та опрацювати завдання на картці. (Якщо дистанційно, тоді виводите на слайді, якщо в кабінеті, роздаєте картки)

Давайте проаналізуємо свою роботу за планом: (Самооцінювання)

1. Я свідомо і швидко обираю книгу (журнал, газету, текст) для читання.

2. Я відразу починаю працювати.

3. Я весь час залишаюсь на одному місці.

4. Під час читання я не заважаю іншим.                  

5. Правильно тримаю книгу. Слідкую за поставою під час читання.

6. Під час читання я перевіряю, чи розумію зміст прочитаного.

7. Я читаю весь відведений час!

Другий етап Daily 5 – це «Читання з другом». Учні на парті читають і разом працюють над усвідомленням прочитаного. Під час виконання цього виду роботи учні об’єднуються в пари за інтересами. Можуть самостійно обрати книгу для роботи чи учитель може запропонувати учням текст для читання. Такий вид діяльності спонукає дітей вчитися співпрацювати, а саме слухати один одного, виконувати завдання в парі, ставити запитання за змістом прочитаного та аналізувати опрацьований твір. Учні мають виконувати «Читання з другом» впродовж 20 хвилин.

Ми будемо виконувати це завдання впродовж 5 хвилин. Ви можете об’єднатись в пари за власним бажанням та попрацювати. (Як це зробити дистанційно я довго думала, але щоб це реалізувати, їм треба буде покинути вашу загальну конференцію і об’єднатись по парам, а потім через час знов в загальну конференцію увійти. Кращий варіант, який я вигадала, це вам попрацювати з кимось одним з присутніх, або попросити двох гостей це виконати, а інші просто спостерігають.)

Заповнення картки після виконаної роботи.

Самооцінювання і взаємооцінювання за планом:

1. Ми свідомо обираємо книгу для читання.

2. Ми відразу починаємо працювати.

3. Ми гарно і дружно працюємо разом.

4. Ми читаємо по черзі (абзац чи сторінку).

5. Під час читання ми залишаємось на одному місці.

6. Ми контролюємо свій голос під час читання, щоб не заважати іншим.

7. Ми допомагаємо один одному зрозуміти прочитане.

8. Ми читаємо весь відведений час!

 

Третій етап Daily 5 – це «Письмо для себе». Під час виконання цього виду роботи учитель може запропонувати учням будь-яку тему для письма, зазвичай, не більше п’яти. А також школярі за інтересами можуть самостійно обирати теми, наприклад, «Моя мрія», «Моя улюблена книга», «Яку добру справу я зробив?», «Що цікавого було на вихідних?», «Що таке дружба?» та інші. Під час виконання цієї діяльності учні займають зручне для письма місце (зазвичай, це їхнє робоче місце) і впродовж відведеного часу працюють. «Письмо для себе» допомагає школярам вчитися висловлювати думки і записувати їх на папері, розвивати зв’язне мовлення. Як і в попередніх щоденних діяльностях, учитель разом із учнями складає правила, яких діти мають дотримуватися під час «Письма для себе». Учні мають змогу обрати таку тему для письма, яку б вони хотіли розкрити та, можливо, поділитися з іншими. Вони працюють як індивідуально, так і в малих групах, читають або пишуть в індивідуальній зоні. Відпрацьовування такої незалежності розвиває потребу в учнів краще писати та читати. За «Письмо для себе» оцінки вчитель не ставить. «Письмо для себе» також передбачає самооцінювання. Обов’язковими є щоденні дві діяльності – «Читання для себе» і «Письмо для себе».

Оберіть собі тему. У вас буде 3 хвилини на те, щоб виконати завдання.

Самооцінювання відбувається без плану. Хто бажає висловити свої враження та поділитись з іншими своїми емоціями після роботи?

Четвертий етап «Щоденних 5» – це «Робота зі словами». Його можна використовувати на уроках мови та читання. Під час цього виду діяльності вчитель добирає слова, які б він хотів опрацювати з учнями. Також використовує і ті слова, які передбачені навчальною програмою. У свою чергу учні можуть запропонувати опрацювати незнайомі слова, які вони зустріли під час читання художніх творів, розв’язуванні математичних задач, під час роботи з текстами на уроці природознавства. У процесі «Роботи зі словами» учитель забезпечує школярів словниками, у яких учні можуть знайти визначення слів. Найкраще, щоб вони знаходилися у класі. Для пошуку тлумачення слів можна використовувати гаджети, якщо вони є в учнів. Таким чином учні поповнюють активний словник.  Це сприяє кращому засвоєнню слів, а також дає змогу закріплювати вивчений матеріал на уроках української мови. Для цієї роботи використовують стіну слів. Це місце у класній кімнаті, куди вчитель розміщує усі слова, які учні вивчають впродовж місяця. Учні можуть у процесі навчання користуватися ними, звертати увагу на їх написання для кращого запам’ятовування. Стіна слів перебуває в полі зору учнів.

Практичне завдання, яке я вам пропоную дуже просте. Погляньте на картку та виконайте його. (1 хвилина)

Самооцінювання після виконаної роботи:

1. Я беру матеріали швидко і тихо.

2. Я відразу починаю працювати.

3. Під час роботи заишаюсь на одному місці.

4. Я виконую все правильно і охайно.

5. Я вмію використовувати різні словники.

6. Під час роботи я дотримуюсь інструкції.

7. Я працюю весь відведений час!

8. Я прибираю всі матеріали на місце.

П’ятий етап Daily 5 – це «Слухання». Під час виконання цього виду роботи вчитель готує для учнів аудіозаписи, які вони обирають і слухають. А також учень може самостійно обрати аудіозапис для слухання. Сьогодні у ХХІ столітті більшість учнів мають різні гаджети. Тому вони можуть їх використати для цього виду роботи під час навчання.

Практична робота. Слухання.

https://www.youtube.com/watch?v=dl4o0oExG98 (знайшла найкоротшу казку)

Індивідуальне заповнення карток.

 

Самооцінювання за планом:

1. Я спокійно беру всі необхідні матеріали. Пов’язане зображення

2. Я відразу починаю працювати.

3. Я весь час залишаюсь на одному місці.

4. Я використовую лише ті засоби і записи, які рекомендує вчитель.

5. Я уважно слухаю і розумію прослухане.

6. Я працюю весь відведений час!

7. Я прибираю всі матеріали на місце.

 

Висновок

Шановні гості, пропоную вам інтерактивну вправу «Мікрофон». Зробіть особистий висновок із опрацьованого матеріалу.

  • Який із 5 методів вам був до вподоби найбільше?
  • Що здалось нецікавим?
  • Чи будете використовувати нові знання в роботі?

Дякую за увагу, до нових зустрічей!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Стрільчук Уляна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дубина Лідія Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 листопада 2022
Переглядів
1914
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку