Обдаровані діти – надія не тільки батьків, але й усієї України “Учень – не чаша, яку необхідно наповнити, а факел, який необхідно запалити” ( Давньогрецький вислів ) “Найважливіше завдання школи – розкрити творчі здібності, обдарування та таланти всіх вихованців” ( В.О. Сухомлинський )
Ознаки обдарованого учня Само актуалізаця, самоствердження Наявність особистої думки Наявність особистої думки Інтелектуальна незалежність Потреба мати свій «Я-образ» Оригінальність Імпульсивність, поривчастість Широта інтересів Повна відсутність поваги до проторених шляхів Прагнення самостійно долати труднощі Вимогливість до себе
Психодіагностика обдарованості 1-й крок Пошук обдарованих дітей співбесіди з батьками, учнями, вчителями діагностика здібностей учнів учні, які належать до певної сфери обдарованості участь у олімпіадах і конкурсах участь у науково-дослідницькій роботі участь у факультативах, гуртках відповідного профілю
Створення банку даних “Обдарованість” Рік Шкільна олімпіада Обласна олімпіада Всеукраїнські, міжнародні олімпіади МАН Всеукраїнські конкурси Предмет ________________________________________ 1. П.І.Б.__________________________________________________________________________________________ 2. Число, місяць, рік народження __________________________________________________________________ 3. Адреса,телефон _______________________________________________________________________________ 4. Клас __________________________________________________________________________________________ 5. Вчитель _______________________________________________________________________________________ 6.Коротка характеристика __________________________________________________________________________ _________________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 7. Досягнення ____________________________________________________________________________________
Удосконалення навчального процесу ступенева профілізація навчання; введення додаткових предметів, спецкурсів, курсів за вибором; широка мережа факультативних занять; діяльність осередку наукового товариства учнів МАН; робота наукових гуртків; співпраця з науковцями; робота школи юного науковця; самоосвітня діяльність учнів; робота у мережі Інтернет; робота консультаційного центру; змістовна позанавчальна робота; співпраця з позашкільними установами. 4-й крок Диференціація учнів на групи
Удосконалення навчального процесу Немає абстрактного учня... мистецтво і майстерність навчання, виховання полягає в тому, щоб, розкривши сили і можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці... В.Сухомлинський 5-й крок Розробка плану проведення роботи та програми для груп
МАН – основа розвитку компетентностей учнів у допрофесійній орієнтації Доброго дня. Мене звати Михайлова Катерина. У 2010 році я поступила в ДВ МАН на відділення: екології та аграрних наук; секція : агрономія. В ДВ МАН я навчалася 2 роки поспіль, кожного місяця виконувала контрольні роботи. Протягом навчання було 4 сесії при ДДАУ. Підготовка, написання та захист науково-дослідницьких робіт у Синельниківському районі. Згодом написання науково-дослідницької роботи для захисту на обласному рівні учасників-конкурсантів ДВ МАН у 2012-2013 н/р.. Дослідницько-пошукова діяльність виявилась для мене не лише захоплюючою справою, я зрозуміла, що моя праця може, врешті-решт, знадобитися не для такого далекого важливого періоду, коли треба буде обирати свій професійний шлях. Така мотивація підбадьорила працювати ще з більшим натхненням, і кропітка діяльність виправдала себе – я зайняла третє почесне місце у відділенні: екології та аграрних наук; секція: агрономія на ІІ (обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт. Ця перемога була нелегкою, але запам’ятається мені на все життя. Навчаючись в МАН я особисто поставила для себе ціль, примножувати і зберігати біорізноманіття природного середовища. Учениця 11 класу Майської СЗШ Михайлова Катерина