МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА: Від творчого вчителя – до творчого учня. Розвиток творчих здібностей учнів засобами інноваційних технологій на уроках української мови та літератури У творчості – спека й злива, у ній – твоїх вчинків сліди… Без сонця не родить жито, без вітру вода не шумить, Без творчості нам не жити, без неї нам не любить, Бо творчість – це серце світу, душа, що творить дива! Не смій її загубити! Знайди життєдайні слова!.. М. Сом
Номер слайду 2
АКТУАЛЬНІСТЬМайстер-клас
Номер слайду 3
ЗАВДАННЯ: Майстер-клас
Номер слайду 4
Майстер-клас
Номер слайду 5
ТЕХНОЛОГІЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОБЛЕМИМайстер-клас
Номер слайду 6
Майстер-клас“Я роблю це так…”
Номер слайду 7
В. Винниченко. Оповідання«Федько-халамидник». Образи Федька і Толі
Номер слайду 8
ЕМОЦІЙНО Навчання мусить бути захоплюючим, наповненим, а ще воно має охоплювати релаксацію, дієвість, стимули, емоції. Англійський учений Стоуенс довів, що учні, які емоційно налаштовані на урок, досягають значно більших успіхів, ніж ті, яких не заохочували.
Номер слайду 9
МУДРОА чесним бути в бідності – найвище од усього… Р. Бернс.
Номер слайду 10
ПРАКТИЧНОКлоуз-тест Інтерактивна вправа «Клоуз-тест» — це один із різновидів тестів. Формулюється як речення (твердження) з відсутнім закінченням думки (можливо, з пропущеними словами), що учневі слід доповнити. За допомогою клоуз-тестів можна швидко визначити рівень знань, їхню конкретність та глибину, розуміння учнями теми, основних літературознавчих положень..
Номер слайду 11
1) Толя виконує прохання хлопців, щоб вони його не називали бабою.2) Толя не поважає Федька, говорячи про нього, що він мурля.3) Батько Федька працював у друкарні.4) Федько часто любив віднімати у хлопців паперових зміїв.5) Батько Федька карав за провини, а потім давав гроші за правду.6) Федько не любив товаришів видавати.7) Толі хотілося погуляти з хлопцями під дощем, після чого він застудився8) Толі хотілося погуляти заняття в школі, щоб подивитися на льодохід.9) Толя й Федько засперечалися про те, чи зможе Федько перейти річку по кризі.10) Дорослі лаяли Федька-халамидника, що поліз на кригу, але й хвалили за спритність, відвагу.10) Федько вперше збрехав для того, щоб виручити Толю.12) Толя навіть не засмутився, коли не стало Федька, він побіг гратися з чижиком, якого забрав у Федькової матері. ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА
ТВОРЧОДіаманта. Діаманта - вірш із семи рядків, перший і останній з яких – поняття з протилежним значенням. Цей вид вірша складається за наступною схемою: Перший рядок. Перший герой твору – один іменник. Другий рядок. Опис першого героя – два прикметники. Третій рядок. Дії першого героя – три дієслова (дієприкметники, дієприслівники);Четвертий рядок. Фраза, що єднає двох героїв твору, встановлює їх стосунки (4 слова, але не обов'язково) - будь-які частини мови. П’ятий рядок. Дії другого героя – три дієслова (дієприкметники, дієприслівники);Шостий рядок. Опис другого героя – два прикметники;Сьомий рядок. Другий герой твору – один іменник (антипод першому героєві або його метаморфоза).
Номер слайду 17
Твір-п’ятихвилинка. Стисле письмове міркування на задану тему. Це неформальний твір, мета якого полягає в тому, щоб зібрати та відбити думки учнів. Теза Лаконічне формулювання теми роздуму. На мою думку…;я вважаю…;я переконаний(а). Аргумент2-3 речення, що доводять тезу. Тому що…,Оскільки;незаперечним доказом цього є…Приклад2-3 яскравих приклади із літератури чи з життя, що ілюструють думку, роблять її переконливішою Яскраво ілюструє мою думку той факт, що;це питання обговорювалося у телепередачі,цієї проблеми торкався ______у творі _________, переконуючи нас у тому, що______________Висновок Висновок, що об’єднує попередні міркування. Отже, насамкінець хочу зауважити, відтак,… .
Номер слайду 18
Усе ні до чого РЕФЛЕКСІЯ «ДЕРЕВО ТВОРЧОСТІ»Майстер-клас пройшов плідно, цікаво. Непогано
Номер слайду 19
Якщо Ви обрали білу перлину,запам’ятайте, вона дарує благополуччя; кремова – успіх. Не забудьте: персикова віщує здоров’я, а перлинакольору лаванди обіцяє кохання. - А хто обрав перлину золотого кольору? Вітаю Вас. Ви талановита людина, адже золота перлина пророкує талант.