Майстер-клас " Підвищення ефктивності навчального процесу за рахунок інтеграції"

Про матеріал

Мійстер клас є прикладом впровадження та практичного ознайомленням з інтеграцією. Даний майстер-клас є теж інтегрованим прикладом поєднання міжпредметних тематичних звязків двох предметів англійської мови та літературного читання.( 2 клас тема Родина.)



Перегляд файлу

Майстер-клас вчителя початкових класів

Гавриленко Світлани Олександрівни

 Підвищення ефективності уроку за рахунок інтеграції навчального процесу.

 

 

І.Організаційний етап

 

1.Привітання

Шановні колеги мені дуже хочеться привітатися з вами мовою жестів, слів та письма.

Вправа «Долоньки»

Вчитель вітається іноземною мовою тримаючи в руках долоньки зі словами на англійській мові.Учасники повторюють за вчителем:

Hello! Good morning! Доброго здоровя, шановні колеги!

2. Представлення

 Я вчитель Софіївської щколи І-ІІІ ступенів,

 Гавриленко Світлана Олександрівна

Хочу вас пригостити яскравими малюнками, оберіть будь-який на свій смак.

(Малюнки: сонечко, веселка, скрипка, соловейко, бджілка, річка, дощик, квітка)                        

 Вправа « Як би, я була ...»

I am Svetlana.

Я Світлана, якби я була сонечком, я б вас зігріла...,

Малюнки викладаються на дошці, на звороті малюнків слова, потрібно скласти із слів прислів’я :

         З маленької вдачі, починається великий успіх!

     Нехай ці слова будуть девізом нашої плідної роботи.

         Бажаю всім  успіху!

 

ІІ. Основна частина

1.Тема мого досвіду : Підвищення ефективності уроку за рахунок інтеграції навчального процесу.

 

2.Актуальність теми зумовлена концепцією розвитку освіти

 

Ідея інтегрованого навчання нині надзвичайно актуальна оскільки її успішною методичною реалізацією передбачається досягнення мети якісної освіти, тобто освіти конкурентноздатної , спроможної забезпечити кожній людині  можливість досягти життевої мети, творчу .самост    в різних соціальних сферах

 За допомогою інтеграції можна сформувати в учнів цілісну картину світу.

Варіанти інтегрованих уроків є різноманітні.

 Можна інтегрувати не тільки 2, але й навіть 3, 4, 5 предметів на одному або декількох уроках.  Головне, щоб в основі таких уроків була близькість змісту основних тем різних предметів, їх гармонійне комплексне взаємопроникнення.

Готуючись до інтегрованого уроку, я :

  1. Ааналізую річне календарне планування.
  2. Зіставляю матеріал навчальних програм їі предметів для виявлення можливих варіантів побудови інтегрованих уроків.
  3. Обдумую та формую загальні поняття, узгоджую час їх вивчення.
  4. Обираю форми та методи реалізацїї навчального матеріалу, планую тематику, «конструюю» заняття.
  5. Визначаю завдання уроку
  6. Ретельно добираю оптимальне навантаження учнів різноманітними видами діяльності під час уроку.
  7.  Добираю та готую дидактичний матеріал

Такі уроки допомагають учням глибше засвоювати та впорядковувати знання, користуватися відповідними вміннями та набутими навичками, що сприяє всебічному та гармонійному розвитку дитини.

Інновіційні форми роботи та технології, що використовую у роботі:

Технології розвивального навчання, здоровязберігаючі технології,технології інтерактивного навчання, ІКТ, проектна діяльність, технологія формування творчої особистості, гуманно-особистісна технологія Ш.О.Амонашвілі. Методи та прийоми: робота в парі, робота в групі, мікрофон, алло, рольові ігри, навчаючи учусь, нашіптування, я вчитель, я помічник, вузлик уроку, віконечко у світ знань,  сюрприз учителя, перемога над собою, долоньки.

3.Гра « Займи позицію».

Прошу Вас зайняти місця, відповідно до обраної позиції.

Інтеграція –це добре!

Так                            Ні                                Не знаю

Поясніть свій вибір.

Давайте з’ясуємо    можливо  ваші думки зміняться.

Уявіть себе учнями 2 класу.

4. Гра « Magic bag  »

  Вчитель заздалегідь готує портфель з речами що вкажуть на тему уроку : Сімейний альбом, фото деяких членів родини, англійські літери з яких можна скласти тему уроку, шаблон родовідного дерева», вчитель просить допомогти з’ясувати тему уроку.

                  Help me ! 

                 Отже, тема нашого уроку сімя.

Але у нас сьогодні незвичайний урок, бо ми закріпимо наші знання з теми

 « Family » та почнемо працювати над новим розділом

«  Рідна домівка, рідна , ...  » і познайомимось з народною піснею

« Ой роде наш красний» .

На даному прикладі ви побачили, як можна повідомити тему уроку двох  предметів англійської мови та літературного читання в 2 класі інтегрованих однією темою « Родина» .

-А тепер мерщій змагання слів миттеве пізнавання:

Рід,family , родина, father ,  народ, mother ,хата, grandmother , дідусь.

Ці слова будуть головними термінами нашого уроку.

               1. Translate:  mother, father, sister, brother, family

                 - Що виникає у вашій уяві коли ви чуєте слово сімя ?

 

               2.Мотивація.

Отож, приступаємо до роботи. Сьогодні на уроці найважливішими моїми помічниками будете, ви, діти, адже працюватимемо ми дружно об’єднавшись у групи. Кожна група буде досліджувати отримане завдання, що стане нам у пригоді під час вивчення нового матеріалу.

       І група «Везнайки»-зясувати значення головних термінів уроку

         ІІ група «Пізнайки»- пояснити значення маловідомих слів

       ІІІ група «Читачі»- підготуватися до зразкового читання

       IV група «Іноземці»- розповісти про родину за малюнком

         Під час дослідницької роботи в групах звучить тихенько (Українська патріотична пісня «Українська родина»                               

    Звіти груп:

              « Всезнайки»

 -Звертаюсь за допомогою до групи «Всезнайки» і хочу, щоб ви озвучили інформаційну довідку  щодо теми уроку.

     Сімя- група близьких родичів, що проживають разом(тато, мама і я).

     Родина- група людей, що складається з батьків ,дітей,  онуків,близьких  

 родичів.

      Рід- ряд поколінь, що походять від одного предка.

      Народ – населення, жителі однієї країни.

«Пізнайки.Словникова робота

-Працюючи над змістом вірша, ми зустрінемось із словами, значення яких можливо вам буде маловідомим, група «Пізнайки» підготували тлумаченн цих слів.

Не цураймося- не соромтеся;

Красний – гарний, добрий, великий.

Небагацько-небагато, мало.

   « Читачі». Зразкове читання.

 

     «Іноземці» 

Під час групової роботи учні діляться повідомленнями про свої дослідження.(Це дуже ефективна форма при збігові тем навчальних предметів, адже учні самостійно шукають рішення поставленої проблеми .Охоплюється велика кількість навчального матеріалу.

Інтегровані уроки знімають втомлюваність і перенапруженість учнів за рахунок переключення з одного виду діяльності на інший. То ж час і нам відпочити.

Фізхвилинка

         .( З використанням рукавичок)

             This is my mother 

             This is father

             This is sister

             This is brother

 Mother, father, sister, brother.

 Hand and hand with one another.

 

 

 

         Головною особливістю інтегрованого уроку є те, що такий урок будується на основі якогось одного предмету, який є головним. Інші  предмети, що інтегруються з ним допомагають глибше зрозуміти сутність досліджуваного об’єкта та можливість застосування знань в житті.

«Сюрприз»-

«Я вчитель»-

              -Скажіть будь-ласка, хто є автором українських пісень?

              Цю пісню  співає народна артистка України Ніна Матвієнко

                     Я підготувала для вас «Сюрприз»

 Інформаційна довідка :  Співачка Ніна Митрофанівна         Матвієнко   народилася 10 жовтня 1947 року в селі Неділище на Житомирщині, у родині де було 11 дітей. Працювати почала з 4 років доглядала молодших сестер та братика, пасла худобу. Ніна навчалася в школі-інтернаті.

   У репертуарі співачки багато народних пісень, переглянемо   відеозапис  у виконання співачки та підготуємося до гри «Я вчитель»

( робота над розумінням тексту)

  -Що означає хорошенько ? (Рясно,пишним цвітом).

 - Коли калина може так цвісти ? (Коли про неї дбають )

-  А хто на вашу думку дбає про те, що росте коло хати?

-До чого закликає автор вірша членів роду?

Я теж хочу взати участь у грі:

- Назвіть англійською мовою членів родини про яких згадували у пісні?

 

Під час організації інтегрованого навчання з’являється можливість показати світ у всьому його різноманітті, що сприяє емоційному, творчому та різносторонньому розвитку школярів.

Відгадайте загадку:

З квітів його виплітають,

Ним голівку прикрашають,

Щоб дівчиноньку зберіг

Український обезіг.

                                     Вінок

Складемо павутинку(Алфавіт) до літер слова стосовно теми :

 

 

Синонім до слова Батьківщина?

Тема мого досвіду?

              Головна місія вчителя?

 

              Головне завдання

            Вінок є символом та оберегом українського народу і родини.             З’ясуймо, як називаються кольори  стрічок англійською мовою та яке  мають значення. У кожного з вас є квітка на якій є відповідна літера анг. мовою відшукайте за  першою літерою слово та з’ясуймо її значення.

                       Red

                       Yellow

                      Brown

                      Pink

                      Green

 Blue

                      Orange

                     Violet

Кожен з вас є представником своєї родини. Як зернинка до зернинки буяє колосся так і родина до родини живе народ. Тож нехай нехай український народ живе у достатку, радості, любові та мирі.

              Шануймося, бо ми цього варті!

ІІІ. Заключна частина

  1. Вузлик

Зав’яжемо вузлик нашої роботи. На звороті квітки зафіксуйте  та висловте свої думки стосовно  вислову « Інтеграція-це добре!…, а можна скористатися шаблоном.

 

Мої  думки….

Я дізнався….

Я зможу…

У мене виникли запитання…

 Вузлик завязано , мені дуже цікаво дізнатися та проаналізувати результати нашої роботи.

Дуже дякую за співпрацю!

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
11 березня 2018
Переглядів
1893
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку