|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання групі №1
Використовуючи метод Фішбоун, дайте відповідь на запитання: З розвитком яких психічних процесів пов'язаний пізнавальний інтерес?
Завдання групі №2
Розташуйте послідовно стадії розвитку інтересу в правильному порядку на сходах дробини та поясніть особливості кожної з них.
Теоретичний інтерес
Пізнавальний інтерес
Допитливість
Зацікавленість
Завдання групі №3
Визначте умови розвитку пізнавальних інтересів учнів.
Завдання групі №4
Складіть сенкан до слова «Інтерес»
Додаток
Увага – ігри «Плутанина», «Знайди відмінність», «Лабіринт», таблиця Шульте, завдання «Заборонена цифра», вправи з м’ячем «Назви сусідів».
Мислення – загадки, вправи «Виключення зайвого», «Способи застосування предметів», словниково-логічні вправи (курка, гусак, індик – це …).
Уява – вправи «Незакінчені фігури», «Завершення розповіді», «Розкажи казку навпаки» (добрі персонажі – злі), «Опиши звук» (дощ, дзвоник).
Пам'ять – вправи «Запам’ятай та намалюй», «Повтори порядок», «Повтори слово навпаки» (село – олес).
Мовлення – вправи «Доповни прислів’я» (Зробив діло – гуляй …), «Закінчи рядок» (ки-ки-ки …. – подай доню води), «Реклама» (Назви якомога більше призначень предмету), гра «Склади вірш» (____ ____ зима…..).
Висновок
Пізнавальний інтерес являє собою сплав важливих для розвитку особистості психічних процесів (пам'ять, уява, мовлення, мислення, увага) , основним елементом яких є вольове зусилля.(тобто мотивація)
Пізнавальний інтерес – основний мотив навчальної діяльності
Увага |
ігри «Плутанина», «Знайди відмінність», «Лабіринт», таблиця Шульте, завдання «Заборонена цифра», вправи з м’ячем «Назви сусідів». |
Мислення |
загадки, вправи «Виключення зайвого», «Способи застосування предметів», словниково-логічні вправи (курка, гусак, індик – це …). |
Уява |
вправи «Незакінчені фігури», «Завершення розповіді», «Розкажи казку навпаки» (добрі персонажі – злі), «Опиши звук» (дощ, дзвоник). |
Пам'ять |
вправи «Запам’ятай та намалюй», «Повтори порядок», «Повтори слово навпаки» (село– олес). |
Мовлення |
вправи «Доповни прислів’я» (Зробив діло – гуляй …), «Закінчи рядок» (ки-ки-ки …. – подай доню води), «Реклама» (Назви якомога більше призначень предмету), гра «Склади вірш» (____ ____ зима…..). |
Додаток
Зацікавленість — перший етап розвитку пізнавального інтересу, ситуативний інтерес. Його основними характеристиками є нестійкість, довільний характер, вибіркова пізнавальна активність учня, що виникає на його основі і швидко зникає.
Допитливість — другий етап розвитку пізнавального інтересу — характеризується прагненням розширити свої знання з окремої теми, розділу, предмета, самостійно розв'язувати пізнавальні проблеми. Психологічні характеристики цього етапу — це емоції здивування, почуття радості відкриття. Однак інтерес стосується лише окремих питань змісту або окремих способів пізнавальної діяльності, хоча учні вже здатні до тривалої пізнавальної активності
Пізнавальний інтерес характеризується пізнавальною активністю, явною виборчою спрямованістю учбових предметів, цінною мотивацією, в якій головне місце займають пізнавальні мотиви. Пізнавальний інтерес сприяє проникненню особи в істотні зв'язки, відносини, закономірності пізнання. Ця стадія характеризується поступальним рухом пізнавальної діяльності школяра, пошуком що цікавить його інформації.
Теоретичний інтерес - четвертий етап розвитку пізнавального інтересу – характеризується свідомим прагненням учнів до глибокого і міцного засвоєння знань, до опанування теоретичних засад науки і застосування їх на практиці. Пізнавальна активність учня має стійкий тривалий характер, стає переважно творчою, спрямованою на особисті відкриття в певній науковий галузі. На основі такого інтересу поступово формується науковий світогляд, утверджуються стійкі переконання особистості.
Додаток
Умови розвитку пізнавальних інтересів:
прояв здібностей в дуже ранньому віці
вибір спрямованості життєвої орієнтації
розуміння дитиною змісту і значення матеріалу;
|
новизна навчального матеріалу, його практична спрямованість;
|
емоційна насиченість навчання;
|
використання активних методів навчання, проблемних запитань, ситуацій і завдань;
|
створення можливостей для учнів проявити розумову самостійність і ініціативність;
|
глибоке знання вчителем предмета, інтерес до нього, вміння зацікавити ним дітей;
|
ведення навчання на високому, але посильному рівні труднощів;
|
наявність різноманітного навчального матеріалу і прийомів навчальної роботи;
|
прояв здібностей в дуже ранньому віці;
|
вибір спрямованості життєвої орієнтації
|
Додаток
Інтерес (синоніми) зацікавленість,допитливість,бажання знати
1. інтерес
2. пізнавальний ,професійний
3. формується ,впливає , мотивується
4. пізнавальний інтерес – мотивація до навчання
5. допитливість
Група 1 Перевірка молока на якість
Взяти 2 склянки молока та добавити йод
Як визначити якість молока, щоб отримати максимальну користь, а не дозу хімікатів.
Перевірити, чи містить молоко крохмаль можна за допомогою йоду.
Для цього у склянку із молоком капніть краплю йоду. Якщо у молоці є крохмаль – воно посиніє.
Якщо крохмалю немає – всього лише забарвиться в жовтуватий колір.
Група 2 Перевірка свіжості яєць
Шкаралупа якісного товару – цілісна, без тріщин.
Як перевіряти яйця на свіжість у воді?
Опускаємо у скляну банку з холодною водою яйце і спостерігаємо за реакцією:
Чим вище воно піднімається від дна банки, тим його якість гірша.
Група 3 Перевірка якості гранатового соку
Щоб перевірити червоні соки гранатовий, достатньо додати до склянки чайну ложку соди. Після закінчення реакції, подивитися на колір.
Якщо він потемнів, то сік не містить штучних барвників.
Якщо колір не змінився ,не пийте – це суцільна хімія!
Група 4 Дослід з кока-колою
Опис досліду: В пляшку з солодкою газованою водою «Кока-кола» кладу цукерку «Ментос». В результаті взаємодії цукерки і напою спостерігається «виверження вулкана».
Пояснення Такий процес проходить у вашому шлунку. Вживання газованих напоїв приводить до хвороб (хвороба Паркінсона, цироз печінки)
Газовані води тільки надають відчуття втамування спраги, а насправді вони забирають цінну воду з організму, руйнують внутрішні органи.
Їжа, яку називають "штучною", насичена штучними барвниками, речовинами, які перешкоджають її псуванню. Таку їжу недоцільно вживати, адже вона, хоча й смачна, шкодить здоров’ю. Часом у яскравих пакетах і пляшках містяться продукти, некорисні для здоров'я
Група 1
Органи системи травлення
(червоний конверт )
Я пропоную вам від імені органів розповісти про систему травлення
Завдання
Додаток
Група 1 Органи системи травлення
Рот (зуби, язик), стравохід, шлунок, кишечник – органи травлення.
Я - ротова порожнина. Насамперед їжа потрапляє до мене.
Я-язик ,мною відчуваємо смак їжі.
Я-зуби, мною здійснюється подрібнення їжі
Ротова порожнина У процесі пережовування їжа змочується слиною, яку виділяють слинні залози. Під
дією слини їжа в роті починає розчинятись.
Я— Стравохід. Далі розжована і змочена слиною їжа потрапляє до мене. Подолавши мене за 5 секунд,їжа опиняється в шлунку.
Я — Шлунок. Працюю старанно й повільно. У мені містяться сотні залоз, які виділяють шлунковий сік який є найголовнішим під час поділу їжі на складові частини. Сік поступово просякає всю їжу й розчиняє її до рідкої кашки.
Я своїми стінками розтирає, перемішує змочену соком їжу яка поступово рухається до виходу зі шлунку і переходить у кишечник.
Я— Кишечник.
Невеликими порціями їжа надходить до коридору довжиною 12 пальців — дванадцятипалої кишки. Тут розщеплюються всі поживні речовини . Все зайве виходить.
Поради від органі травлення
Група 2
Представники живої природи
(зелений конверт )
Завдання
Додаток
Ми – свійські тварини (корова, свиня, коза). Ми даємо людині молоко, м'ясо, сир.
Ми – рослини овочеві (картопля, капуста, морква, цибуля, огірок). Ми даємо людині картоплю, капусту, моркву, цибулю, огірок.
Ми – рослини зернові (пшениця, жито, овес, рис, кукурудза, пшоно, гречка). Ми даємо людині борошно, з якого роблять хлібобулочні вироби, різні каші,
Ми – рослини плодово-ягідні (яблука, груші, сливи, малина, агрус). Ми даємо людині фрукти, варення, джеми, соки.
Ми – рослини трав’янисті (соняшник, мак). Ми даємо людині олію, мак, насіння.
Ми – мешканці морів. Ми даємо людині морепродукти: кальмари, креветки, восьминогів.
Ми – риби. Ми даємо людині м'ясо риби, консерви, ікру.
Ми – гриби. Ми даємо людині жульєн, рибний суп, консервацію.
Ми – комахи (бджола). Ми даємо людині мед.
Група 3
Поживні речовини
(жовтий колір)
Завдання
Зробіть інсценування в діалозі.
Додаток
Інсценування в діалозі
Наша їжа – це будівельний матеріал нашого організму Вона складається з корисних речовин, завдяки яким люди рухаються, ростуть, сприймають інформацію і навіть почувають себе щасливими.
Жирок - Друзі , а чому для мене так мало місця?
Білок - А яка з тебе користь? Ось я потрібен для росту і розвитку. Мене багато в молоці, яйцях, м’ясі, квасолі .
Вуглеводик - А я даю людині енергію
Вітамінка Е - Не сперечайтесь, друзі. Жирок в нас дуже сильний, тому необхідна тільки маленька частинка, щоб теж надати енергію. А ще, завдяки білку і жирку краще працюють та я поступаю до організму.
Вітамінка А - Всі ми друзі дуже потрібні для здоров’я. Я, наприклад, є і в моркві, і в м’ясі, і в молоці та яйцях.
Вітамін Д - Я теж ,а ще і в рибі, і в м’ясі.
Вітамін С - А мене багато в цитрусових та інших фруктах та овочах.
Жирок - Я зрозумів! ми всі знаходимось в продуктах І рослинного і тваринного походження. І нас повинно потрапляти з їжею стільки, скільки потрібно для здоров’я організму !
Додаток
- Вітамін А сприяє росту, потрібний для нормального зору. Його багато у моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі.
- Вітаміни групи В необхідні для розумової і фізичної праці. Містяться вони у житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.
- Вітамін С запобігає застуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, лікує цингу. Багато його в капусті, картоплі, помідорах, цибулі, шипшині, часнику, лимонах, чорній смородині.
- Вітамін D зміцнює кістки, запобігає рахітові. Міститься в молоці, печінці, житньому хлібі, яйцях, риб’ячому жирі.
Їжа, багата на вуглеводи, — головна у твоєму харчуванні. Хліб,картопля, рис забезпечують тебе енергією на цілий день.
Їжа, багата на білки, важлива для росту й розвитку. Квасоля, м'ясо,риба, курка і сири містять (білки).
Жири і солодощі зберігають у тілі тепло..(олія, соняшникове насіння)
Овочі та фрукти багаті на вітаміни і мінерали.
Вітаміни містяться майже в усіх продуктах, особливо багато їх у свіжих овочах і фруктах.
Мінеральні речовини необхідні людині для росту й розвитку кісток скелета, м’язів, кровоносної системи.
Група 4
Експерти
(фіолетовий колір )
Завдання
Додаток
Поради щодо здорового харчування
Зелена група овочів та фруктів
Зелені овочі та фрукти містять кальцій та інші важливі вітаміни, сприяють зміцненню зору, кісток і зубів, а також знижують ризик виникнення деяких видів раку.
До зеленої групи овочів і фруктів відносяться: ківі, авокадо, лайм, зелена спаржа, зелені капусти (брокколі, брюссельська, і ін.), огірки, зелені листові салати і пряні трави, цибуля (порей), селера, зелені кабачки і цукіні, шпинат, зелені яблука, груші, виноград, оливи, перець.
Група червоних та бордових овочів та фруктів
Група червоних і бордових овочів і фруктів сприяють здоров'ю серцево-судинної системи, сечовивідних шляхів, гарної пам'яті
У червону та бордову групу входять: буряк, редис, червоні листові салати і цикорій, помідори, червоний солодкий перець і гострий перець чилі, червоний ріпчаста цибуля і картопля з червоною шкіркою, червоні яблука і цитрусові
Жовта та помаранчева група овочів та фруктів
Овочі та фрукти жовтого і помаранчевого кольору сприяють підтримці серцевої діяльності, зору, імунної системи і знижують ризик деяких ракових захворювань
До групи жовтих і помаранчевих овочів і фруктів відносяться: абрикоси, персики, манго, нектарини, папайя, хурма, ананас, гарбуз, солодка картопля (батат), жовта ріпа, морква, жовті та помаранчеві цитрусові, жовті яблука, жовті та помаранчеві дині, солодкий перець і інші фрукти і овочі жовтого і помаранчевого кольору.
Фіолетова група овочів та фруктів
Овочі і фрукти фіолетової групи сприяють збереженню здоров'я сечовивідних шляхів, пам'яті і мозкових функцій, зниження рівня стресу і ризику розвитку деяких видів раку.
До овочам і фруктам фіолетовою групи відносяться: темний виноград, темні сливи, "сині" капусти, баклажани, темні (зрілі) оливи і інші овочі та фрукти.
Біло – коричнева група овочів та фруктів
Біло-коричнева група овочів і фруктів включає в себе білі, бежеві і коричневі фрукти і овочі.
Овочі та фрукти цієї групи допомагають підтримувати роботу серця, знижують рівень холестерину в крові і підвищують опірність організму деяким видам раку
До цієї групи належать: банани, фініки, часник, цибуля, топінамбур, світла картопля, пастернак, коренева селеру і коренева петрушка, біла спаржа, а також кольорова капуста.
ОРГАНИ СИСТЕМИ ТРАВЛЕННЯ
ПРЕДСТАВНИКИ ЖИВОЇ ПРИРОДИ
ПОЖИВНІ РЕЧОВИНИ
ЕКСПЕРТИ
живеться
дихає
росте
помирає
народжується
Їсти, щоб жити
Жити, щоб їсти
Корисна їжа
Шкідлива їжа
Світські тварини та птиця
Комахи
Гриби
Риби
Мешканці морів
Культурні рослини
(овочеві, зернові, плодово-ягідні, трав’янисті)
Сенкан
1) Інтерес
2)
3)
4)
5)
Зелена група овочів та фруктів
Зелені овочі та фрукти містять кальцій та інші важливі вітаміни, сприяють зміцненню зору, кісток і зубів, а також знижують ризик виникнення деяких видів раку.
До зеленої групи овочів і фруктів відносяться: ківі, авокадо, лайм, зелена спаржа, зелені капусти (брокколі, брюссельська, і ін.), огірки, зелені листові салати і пряні трави, цибуля (порей), селера, зелені кабачки і цукіні, шпинат, зелені яблука, груші, виноград, оливи, перець.
Група червоних та бордових овочів та фруктів
Група червоних і бордових овочів і фруктів сприяють здоров'ю серцево-судинної системи, сечовивідних шляхів, гарної пам'яті
У червону та бордову групу входять: буряк, редис, червоні листові салати і цикорій, помідори, червоний солодкий перець і гострий перець чилі, червоний ріпчаста цибуля і картопля з червоною шкіркою, червоні яблука і цитрусові
Жовта та помаранчева група овочів та фруктів
Овочі та фрукти жовтого і помаранчевого кольору сприяють підтримці серцевої діяльності, зору, імунної системи і знижують ризик деяких ракових захворювань
До групи жовтих і помаранчевих овочів і фруктів відносяться: абрикоси, персики, манго, нектарини, папайя, хурма, ананас, гарбуз, солодка картопля (батат), жовта ріпа, морква, жовті та помаранчеві цитрусові, жовті яблука, жовті та помаранчеві дині, солодкий перець і інші фрукти і овочі жовтого і помаранчевого кольору.
Фіолетова група овочів та фруктів
Овочі і фрукти фіолетової групи сприяють збереженню здоров'я сечовивідних шляхів, пам'яті і мозкових функцій, зниження рівня стресу і ризику розвитку деяких видів раку.
До овочам і фруктам фіолетовою групи відносяться: темний виноград, темні сливи, "сині" капусти, баклажани, темні (зрілі) оливи і інші овочі та фрукти.
Біло – коричнева група овочів та фруктів
Біло-коричнева група овочів і фруктів включає в себе білі, бежеві і коричневі фрукти і овочі.
Овочі та фрукти цієї групи допомагають підтримувати роботу серця, знижують рівень холестерину в крові і підвищують опірність організму деяким видам раку
До цієї групи належать: банани, фініки, часник, цибуля, топінамбур, світла картопля, пастернак, коренева селеру і коренева петрушка, біла спаржа, а також кольорова капуста.