Методична розробка заняття з математики
Тема: Склад числа 7. Дні тижня.
Мета: Формувати уявлення про утворення числа 7; ознайомити з цифрою 7; закріпити порядкову і зворотну лічбу; вправляти в умінні орієнтуватися в часі, називаючи дні тижня; розвивати мислення; виховувати старанність.
Роздатковий матеріал: цифри-картинки на кожну дитину, геометричні фігури, картинки із зображенням намистинок.
Демонстраційний матеріал: малюнок павука та павутинки, картинки гномів, круг з днями тижня, геометричні фігури.
Хід заняття
І Організаційний момент
Діти, ви сідайте тихо,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно підіймати,
На занятті не дрімати,
А знання мерщій хапати.
ІІ Повторення вивченого матеріалу
Ось веселі мишенята
У шести пішли гуляти.
А одне прийшло пізніше,
Стало всім ще веселіше.
Всі сміялись і співали.
Скільки їх порахували?
Шість метеликів літають
І на квіточки сідають.
Прилетів іще один,
Сів на квіточку і він.
Полічімо швидше всіх,
Цих метеликів прудких..
Мета: формувати уявлення про утворення числа 7; ознайомити з цифрою 7.
В одній країні жили сім гномів. Жили вони дружно й весело, допомагали один одному. Але одного разу зла чаклунка зачарувала їх, і вони забули свої імена. Щоб допомогти гномам згадати імена, слід уважно виконувати всі завдання, які загадала чаклунка.
На дошці вішається великий круг, розділений на сім частин. Перед початком виконання завдання вихователь пропонує дітям полічити від 1 до 7 і навпаки.
Мета: закріплювати порядкову лічбу та закріпити склад чисел в межах 7, розвивати увагу, пам'ять.
Діти працюють з індивідуальними картками.
ІІІ Ознайомлення з новим матеріалом
Мета: вправляти дітей у порядковій та зворотній лічбі.
На дошці вихователь викладає на великий круг першу частину з одним червоним кружечком.
Мета: закріплювати знання дітей про утворення кожного наступного та попереднього числа шляхом додавання і віднімання одиниці.
Вихователь запрошує шістьох дітей, вони беруть картки із цифрами від 1 до 6 і шикуються по порядку. Інші діти по черзі називають будь-яке число в межах 6. Діти «сусіди» цього числа піднімають картку-цифру й говорять на скільки їх число менше чи більше названого. Всі інші перевіряють правильність виконання завдання.
Вихователь викладає на великий круг другу частину з двома жовтими кружечками.
Фізкультхвилинка
Вихователь пропонує розглянути малюнки із зображенням дерев, квітів, комах. У кожній групі є зайвий малюнок. Діти повинні визначити й не вимовляючи ні слова, показати зайвий об’єкт за допомогою жестів та звуків.
Вихователь викладає третю частину круга з трьома синіми кружечками.
Мета: закріпити уявлення дітей про склад числа 7.
Давайте їм допоможемо.
Діти пропонують свої варіанти. Вихователь викладає на дошці за допомогою кружечків. Діти на місцях працюють з роздатковим матеріалом самостійно. Викладають всі можливі варіанти.
На великому крузі вихователь викладає четверту частину з чотирма зеленими кружечками.
Мета: закріпити знання геометричних фігур, кольори, порядкову та кількісну лічбу в межах 7.
Вихователь на дошці викладає квіти із кругів синього та жовтого кольорів.
Вихователь підводить до того, що синіх кругів збільшується на один, а жовтих зменшується.
Вихователь викладає п’яту частинку круга із п’тьма кружечками жовтого кольору.
У кожної дитини на столі лежать картки із зображенням намистинок.
Далі діти виконують завдання самостійно й перевіряють правильність виконання у парах.
На великий круг викладається шоста частина із шістьома блакитними кружечками.
Мета: закріпити знання дітей про рослини, які ростуть у лісі; про їстівні та не їстівні гриби; вправляти в лічбі в межах 7.
Вихователь пропонує дітям пройтися лісовими стежинами гномів. Діти стають одне за одним і рухаються по кімнаті. «По дорозі» вони збирають гриби(нахиляються), намагаються дістати жолуді з гілки (підстрибують), ховаються від вовка за кущем (присідають).
Потім сідають на місця.
Вихователь викладає на великий круг останню частину із сімома фіолетовими кружечками.
ІV Підсумок заняття