Методична розробка заняття з математики ''Склад числа 7. Дні тижня''

Про матеріал
Мета: Формувати уявлення про утворення числа 7; ознайомити з цифрою 7; закріпити порядкову і зворотну лічбу; вправляти в умінні орієнтуватися в часі, називаючи дні тижня; розвивати мислення; виховувати старанність.
Перегляд файлу

            Методична розробка заняття з математики

Тема: Склад числа 7. Дні тижня.

Мета: Формувати уявлення про утворення числа 7; ознайомити з цифрою 7; закріпити порядкову і зворотну лічбу; вправляти в умінні орієнтуватися в часі, називаючи дні тижня; розвивати мислення; виховувати старанність.

Роздатковий матеріал: цифри-картинки на кожну  дитину, геометричні фігури, картинки із зображенням намистинок.

Демонстраційний матеріал: малюнок павука та павутинки, картинки гномів, круг з днями тижня, геометричні фігури.

                                   Хід заняття

І Організаційний момент

Діти, ви сідайте тихо,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно підіймати,

На занятті не дрімати,

А знання мерщій хапати.

ІІ Повторення вивченого матеріалу

  1. Весела лічба

Ось веселі мишенята

У шести пішли гуляти.

А одне прийшло пізніше,

Стало всім ще веселіше.

Всі сміялись і співали.

Скільки їх порахували?

 

Шість метеликів літають

І на квіточки сідають.

Прилетів іще один,

Сів на квіточку і він.

Полічімо швидше всіх,

Цих метеликів прудких..

  1. Гра « Допоможи гномам»

Мета: формувати уявлення про утворення числа 7; ознайомити  з цифрою 7.

В одній  країні жили сім гномів. Жили вони дружно й весело, допомагали  один одному. Але одного разу зла чаклунка зачарувала їх, і вони забули свої імена. Щоб допомогти гномам згадати імена, слід уважно виконувати всі завдання, які загадала чаклунка.

На дошці вішається великий круг, розділений на сім частин. Перед початком виконання завдання вихователь пропонує  дітям полічити від 1 до 7 і навпаки.

  1. Вправа « Засели будиночок»

Мета: закріплювати порядкову лічбу та закріпити склад чисел в межах 7, розвивати увагу, пам'ять.

Діти працюють з індивідуальними картками.

ІІІ Ознайомлення з новим матеріалом

  1. Гра « Веселий павучок»

Мета: вправляти дітей у порядковій та зворотній лічбі.

  • Діти, розгляньте павутинку.
  • Як буде рухатися перший павучок? ( він почне свій рух від 1 до 2; від 2 до 3 і т. д.)
  • А тепер розгляньте другу павутинку?
  • Що ви помітили? ( Павучок рухається в зворотному напрямку від 7 до 6; від 6 до 5 і т. д. до цифри 1).
  • Ви впоралися з цим завданням. Чаклунка поступилася і повернула імя першому гному – звати його Понеділок.

На дошці вихователь  викладає на великий круг першу частину  з одним червоним кружечком.

  1. Гра « Знайди сусідів»

Мета: закріплювати знання дітей про утворення кожного наступного та попереднього числа шляхом додавання і віднімання одиниці.

Вихователь запрошує шістьох дітей, вони беруть картки із цифрами від 1 до 6 і шикуються по порядку. Інші діти по черзі називають будь-яке число в межах 6. Діти «сусіди» цього числа піднімають картку-цифру й говорять на скільки їх число менше чи більше названого. Всі інші перевіряють правильність виконання завдання.

  • Діти, як ви гадаєте, чи впоралися ми з цим завданням?
  • Отже ми допомогли  другому гному згадати своє імя. Його звати Вівторок.

Вихователь викладає на великий круг другу частину з двома  жовтими кружечками.

Фізкультхвилинка

Вихователь пропонує розглянути малюнки із зображенням дерев, квітів, комах. У кожній групі є зайвий малюнок. Діти повинні визначити й не вимовляючи ні слова, показати зайвий обєкт за допомогою жестів та звуків.

  • Молодці, ви добре впоралися з цим завданням. І третій гномик згадав своє імя – Середа.

Вихователь викладає третю частину круга з трьома синіми кружечками.

  1. Гра « Розклади ягоди»

Мета: закріпити уявлення дітей про склад числа 7.

  • Гномики в лісі назбирали ягідок  і вирішили розкласти їх на дві тарілки. Але не знають, як їм це краще зробити, ледве не посварилися.

Давайте їм допоможемо.

  • Як можна розкласти сім ягідок на дві тарілки?

Діти пропонують свої варіанти. Вихователь викладає на дошці за допомогою кружечків. Діти на місцях працюють з роздатковим матеріалом самостійно. Викладають всі можливі варіанти.

  • Діти, гномики дуже вдячні вам, а четвертому гномику повернули своє імя. Йог звуть – Четвер.

На великому крузі вихователь викладає четверту частину з чотирма зеленими кружечками.

  1. Вправа «Квіти для Білосніжки»

Мета: закріпити знання геометричних фігур, кольори, порядкову та кількісну лічбу в межах 7.

Вихователь на дошці викладає квіти із кругів синього та жовтого кольорів.

  • Гномики вирішили зібрати букет квітів для Білосніжки, для цього вони використовують геометричні фігури.
  • З яких фігур гноми склали квітку? ( з кругів).
  • Скільки у квітці кругів?
  • Скільки в першій квітці синіх кругів? А жовтих?
  • А у другій? ( синіх на один більше).

Вихователь підводить до того, що синіх кругів збільшується на один, а жовтих зменшується.

  • Ви впоралися з цим завданням і пятому гномику повернули імя. Його звати – Птниця.

Вихователь викладає пяту частинку круга із птьма кружечками жовтого кольору.

  1. Вправа « Намистинки»

У кожної дитини на столі лежать картки із зображенням намистинок.

  • Скільки намистинок намальовано? (пять)
  • Скільки намистинок слід намалювати ліворуч, щоб їхня кількість дорівнювала кількості намистинок? (пять)
  • Скільки намистинок потрібно намалювати праворуч, щоб їхня кількість не дорівнювала кількості намистин? (більше  пяти або менше)

Далі діти виконують завдання самостійно й перевіряють правильність виконання у парах.

  • Як ви гадаєте, чи згадав своє імя шостий гномик?
  • Із завданням ви впоралися вірно. Його звати Субота.

На великий круг викладається шоста частина із шістьома блакитними кружечками.

  1. Гра « Стежинами гномів»

Мета: закріпити знання дітей про рослини, які ростуть у лісі; про їстівні та не їстівні гриби; вправляти в лічбі в межах 7.

Вихователь пропонує дітям пройтися лісовими  стежинами гномів. Діти стають одне за одним і рухаються по кімнаті. «По дорозі» вони збирають гриби(нахиляються), намагаються дістати жолуді з гілки (підстрибують), ховаються від вовка за кущем (присідають).

Потім сідають на місця.

  • У гномів велика радість: останнього сьомого гномика звільнили від чар злої чаклунки. Його звати Неділя.

Вихователь викладає на великий круг останню частину із сімома фіолетовими кружечками.

ІV Підсумок заняття

  • Діти, які незвичайні імена у наших нових друзів?
  • Що нагадують вам їхні імена?(Це назви днів тижня).
  • Подивіться на наш круг. Пригадайте, як звуть гномиків: частина з червоним кружечком належить понеділку, із двома жовтими – вівторку і т. д. повторюються всі дні тижня.
  • А який день тижня сьогодні?
  • Сьогодні на занятті ви працювали дуже гарно, старалися, були уважними. Я вам дякую. На цьому наше заняття закінчилося.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 лютого
Переглядів
375
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку