Майстер-клас "Реалізація наскрізних ліній на уроках математики через цикл задач"

Про матеріал

Матеріал містить задачі, через які реалізуються наскрізні лінії на уроках математики. Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища.

Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Перегляд файлу

Майстер –клас  Домбровької  О.О., вчителя  математики, вищої категорії, старшого вчителя Бородянської СЗОШ I-IIIст. №1 «Від творчого прийому до творчого уроку»

          Курс математики основної школи логічно продовжує реалізацію завдань математичної освіти учнів, розпочату в початкових класах, розширюючи і доповнюючи ці завдання відповідно до вікових і пізнавальних можливостей школярів. В основу побудови змісту та організації процесу навчання математики покладено компетентнісний підхід, відповідно до якого кінцевим результатом навчання предмета є сформовані певні компетентності, як здатності учня застосовувати свої знання в навчальних і реальних життєвих ситуаціях, повноцінно брати участь в житті суспільства, нести відповідальність за свої дії. Навчання математики в основній школі передбачає формування предметної математичної компетентності.

         Такі ключові компетентності, як вміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися відразу засобами усіх навчальних предметів.Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямоване на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Наскрізні лінії та їх реалізація

        Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; їх необхідно враховувати при формуванні шкільного середовища.

        Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

        Навчання за наскрізними лініями реалізується насамперед через:

  • організацію навчального середовища— зміст та цілі наскрізних тем враховуються при формуванні духовного, соціального і фізичного середовища навчання;
  • навчальні предмети— виходячи із наскрізних тем при вивченні предмета проводяться відповідні трактовки, приклади і методи навчання, реалізуються надпредметні, між класові та загальношкільні проекти. Роль навчальних предметів при навчанні за наскрізними темами різна і залежить від цілей і змісту навчального предмета та від того, наскільки тісно той чи інший предметний цикл пов’язаний із конкретною наскрізною темою;
  • предмети за вибором;
  • роботу в проектах;
  • позакласну навчальну роботу і роботу гуртків.

Реалізація наскрізної лінії «Здоров’я і безпека»

через цикл задач

 

   1.Для зміцнення імунітету  лікарі пропонують полівітаміни, які слід приймати в порошку по г  3 рази на день. Термін зберігання цього препарату не більше ,ніж 10 днів. Скільки цього порошку(у грамах) слід придбати на 10днів?(При вивченні теми « Степінь з цілим показником» 8кл. )

     2. Липа дрібнолиста живе в лісі 300-400років, у міських умовах у 2 рази менше. Скільки років живе дрібнолиста липа у міських умовах?У сосен, що ростуть у місті , гілки на вершині відмирають. Які цьому причини?(5кл.)

3.Підрахуйте, яку площу земельних угідь доведеться відвести під будівництво дороги з твердим покриттям (1км,10км,100км), якщо ширина смуги відчуження – 50м?

Відповідь: смуга займає5га, 50га, 500га.(5кл. Тема «Формули»)

4. Установлено, що 1т нафти утворює на поверхні води пляму площею від 6 до 12кв.км.Яку площу акваторії вкриває нафтова пляма у разі аварії танкера водотоннажністю 5000т? Порівняйте з площею Київського водосховища (922кв.км).

Відповідь: нафтова пляма займе акваторію площею 30тис.кв.км.

Реалізація наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність»

1.Для 2 кімнат квадратної форми ,площа яких дорівнюють 6,25 кв.м і 9кв.м потрібно придбати  плінтуси . У будівельному супермаркеті продають плінтуси,що розрізняються довжиною і вартістю. Плінтуси завдовжки  4м продають по ціні – 6,5грн за 1м,а плінтуси завдовжки – 5м по ціні – 5,5 грн за 1м.Скільки яких плінтусів потрібно придбати,щоб було якомога менше відходів? Знайдіть вартість покупки.

2. Від однієї сторони сталевого листа квадратної форми відрізали смугу завширшки 10см, а від другої,сусідньої сторони, відрізали смугу завширшки – 15см.Після цього вийшов лист прямокутної форми площею 0,225 кв.м. Скільки фарби потрібно ,щоб пофарбувати цей лист, якщо на фарбування листа  до обрізки було витрачено 54г фарби?

Реалізація наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток»

1.Відношення довжини найдовшої річки України Дніпра до довжини Десни дорівнює відношенню довжини Десни до довжини Інгульця. Знайдіть довжину Десни? Якщо довжини Дніпра дорівнює 2240км, а довжини Інгульця – 560км.(8кл.)

Реалізація наскрізної лінії «Громадянська відповідальність»

Оператор мобільного зв’язку Дмитро обслуговує  10 клієнтів  за той самий час за який оператор Оксана обслуговує 15 клієнтів. Скільки хвилин мають витратити на обслуговування одного клієнта ці оператори, якщо разом за одну годину мають обслуговувати 50 клієнтів? (Вважайте,що вхідні дзвінки поступають на гарячу лінію безперервно).

 

 


 

Пленерні уроки математики є ефективна форма проведення навчальних занять в умовах реалізації наскрізних ліній

           Головне завдання кожного вчителя на сучасному етапі – стимулювати в учнів інтерес до вивчення математики та навчити самостійно здобувати знання, творчо їх використовувати.

        Для успішного навчання учнів учитель повинен використовувати сучасні інноваційні технології, ресурси і можливості не лише навчального закладу.

     Один із шляхів розвитку креативності, глобального мислення, пізнавальної, діяльнісної, інформаційної та кульмінаційної компетенцій, розширення світогляду є проведення пленерних уроків із залученням багатств оточуючого простору як засобів навчання математики та інших навчальних предметів.

Пленер – це не модне слово, це – старий термін із лексикону живописців. Пленер (фр. en plein air – відкрите повітря) – термін, який позначає передачу у картині всього багатства змін кольору, зумовлених дією сонячного світла й атмосфери. Пленерний живопис склався у результаті роботи художників на вільному повітрі, а не у майстерні.

В освіті пленерний урок – це урок, проведення якого передбачається не у класі, а просто неба із залученням багатства оточуючого простору в усіх його проявах, для того, щоб вчитися бачити, слухати і розуміти навколишній світ. Такі уроки проводяться без мобільних телефонів, комп’ютерної техніки тощо.

5 клас

Тема. Буквенні вирази та формули. В рамках якої реалізується наскрізна лінія «Екологічна безпека й сталий розвиток»

Завдання 1.

Шкільний квітник має форму прямокутника. Виміряйте його довжину та ширину. Знайдіть площу квітника.

Завдання2.

Виміряти довжину та ширину ігрового майданчика. Обчислити  його периметр.

Завдання3.

 Виміряти довжину верхній вій та нижніх у людини. Встанови на скільки та у скільки разів верхні вії довші за нижні.

Завдання 4.

Обчислити, скільки кубічних метрів повітря очистять від автомобільних вихлопних газів  15 беріз, які ростуть обабіч дороги,якщо одне дерево очищає зону о’бємом  11 000 куб.м

Завдання 5.

Використовуючи мірну дибу, виміряти довжину бігової доріжки навколо школи.

Завдання 6.

Визначити за допомогою секундомірів час за який пішохід і бігун подолають цю відстань. Обчислить швидкість пішохода та бігуна.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Носальська Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Жирік Лілія Юріївна
    Дякую, цікаві задачі.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мельник Ирина
    Дякую, дуже корисна інформація
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Математика, Майстер-класи
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
19781
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку