Майстер-клас «Розвиток комунікативної компетенцій засобами інноваційних технологій»

Про матеріал

У матеріалі показано форми, методи, прийоми навчання, які я використовую на початковому етапі навчання німецької мови для формування позитивної мотивації до вивчення предмета.

Перегляд файлу

Майстер-клас

«Розвиток  комунікативної компетенцій

 засобами інноваційних  технологій»

 

Доброго  дня, шановні  колеги!  Ми  сьогодні  працюємо  у  формі  майстер-класу, тема  якого звучить  так «Розвиток  комунікативної компетенцій

 засобами інноваційних  технологій».

Мета МК – показати  форми,  методи, прийоми  навчання,  які  я використовую на початковому  етапі  навчання  німецької  мови  для  формування  позитивної  мотивації  до  вивчення  предмета.

За  певний  час  я  спробую забезпечити  комфортне сприйняття та засвоєння матеріалу;  сподіваюся на задоволення від співпраці та спілкування з вами, з вашою  допомогою ми  створимо атмосферу доброзичливості  й порозуміння

Моїми  помічниками  в роботі  стануть:

  • Інтрига,
  • Яскравість,
  • Оригінальність,
  • Інновація,
  • Креативність.

Ist heute Laune schlecht oder fein?

Habt ihr Kopfschmerzen oder nein?

Ich bin eure Lehrerin. Ist es fein?

Bin ich böse oder nein?

Ihr seid meine Schuler. Ist es fein?

Seid ihr Faulpelze oder nein?

Jetzt prüfe ich das!

Скажіть  мені, будь ласка:  чи  любите  ви  подорожувати?

Я  пропоную  зараз  здійснити  довгоочікувану  мрію – відвідати  Німеччину. Мені  на  сьогодні  потрібні  помічники. (запросити  вчителів,  які не  володіють  німецькою  мовою).

Давайте  займемо  місця  в  літаку (Flugzeug). 

Wir  fliegen! (жест  польоту).  Політ  нормальний.  Температура  за  бортом  - 30.  Через  5  хвилин  ми  приземляємося  в  місті… 

Hallo! Das  Thermometer  zeigt  20  Grad  uber  Null.  Also, wir  sind  in  Berlin.

Рада  вітати  вас  на  німецькій  землі.  Давайте  привітаємося  німецькою:  Guten  Tag!

А  тепер  вітаємо наших  друзів ( до  присутніх)   -  Guten  Tag!

А  тепер  глянули  на  Бранденбурзькі  ворота  і  скажемо - Guten  Tag!

Давайте  познайомимося!  Ich  heise  Natalija. (підхожу  до  кожного  вони говорять  своє  ім’я).

Я  домовилася  із німецькими друзями про дивовижну екскурсію  в Баварії,  а  точніше  в Альпах.  І  наш  переїзд  із  Берліна  ми здійснемо  потягом  mit  dem  Zug  Eurosity.

А  поки  ми  їдемо  в  потязі, давайте  поговоримо!

  • Що  ви  очікуєте  від нашої  подорожі?
  • Чи  застосовуєте  ви  на  своїх  уроках  інноваційні  технології,  і  які?
  •  

І  ось  ви  вже  на  елітному гірськолижному  спа-курорті…

Уявляєте собі  сонце, гори,  іскриться  білий  сніг, мимо  проносяться  горнолижники, гарні  люди,  спортивні фігури. Радість  руху…, ну  де  ще  таке  можна  відчути?  Але ніхто не  застрахований  від  маленьких  невдач …

Ой,  нога  болить,  рука  болить (показати на собі)… Лікаря,  лікаря мені!...

Тут  безкорисно  гукати  лікаря  на  українській  мові.  Вас  все одно ніхто не  зрозуміє.

Чи  вірите  ви,  що  через  4- 5 хвилин  ви  зможете звернутися  до  німецького лікаря  і вирішити  свою  проблему?

А  чому  так  песимістично?...

Давайте  перейдемо  до  практики.

На дошці малюнок  лижника  і назви  частин  тіла.

Промовимо  ці  слова  разом  і покажемо їх  на  собі,  бо  найзагальноприйнятий  прийом,  коли  слово  треба  прожити: показати,  створити  образ  чи щось  інше.

Kopf

Mund

Hand (долоня)

Arm

Bauch

Bein (вище коліна)

Fuss

Rucken

Ohr

Підхожу  до  учасників  і запитую  як називається  частина  тіла і показую  на неї.

Ну  ось  це  і є  наші невстигаючі  учні…Скажіть,  будь ласка, що  вам допомогло запам’ятати  слово? (можливо асоціації,  можливо  схожість  слів з  іншою мовою)

Скажіть, що нагадує  в німецькій  мові  слово  Mund? (показую)

(мундштук,  зйомна  частина  музичного інструменту, яка  контактує з  ротом )

На німецькій  це -  рот. Це німецьке  слово  в  українській  мові,  промовимо  і покажемо… Mund

Що може  нагадувати  слово  Rucken? Рюкзак (  рюкен - спина,  закен – мішок)

Ось  слово  Kopf  вам невідоме,  але  хіба  ви не  користуєтеся  продуктами  фірми  Шварцкопф?  (чорна  голова)

Kopf – голова,  промовимо  і покажемо!

Arm – що нагадує?

Fuss – на що  схоже?  (фут)  Задіємо  стратегію  дії – покажемо  його  і проживемо.  Підніміться  і  покажіть  футбол,  а тепер  німецькою 

Чи є  ще  щось  схоже  на  англійську?   -  Hand,  а де  в  укр. Мові  промовляється  схоже  слово?  Секондхенд,  гандбол, хенде  хох

Чи  є  ще  щось?  Серед слів  щось знайоме? 

З  такими  словами треба  співставити  визначені   уявні  зв’язки.  На  що  схоже  слово   Ohr  -  орати,  кричати.  Ой який  ор  стоїть  у  класі…

Bauch  -  є  бірбаух,  а  у дітей  асоціація  інша  -  баунті… з’їмо  баунті  і  покажемо  -  Bauch

І  останнє  слово  - Bein (вище коліна)  (  показую  і повторюю  слово  кілька  разів  (  комбайн)  покажемо  і  скажемо  комбайн

Отже  всі  слова  є, тепер  давайте  жалітися  на  ці  частини тіла:

Kopf  tut  weh… (ось  тут, показую на голову)  Декілька  разів  говорю  я  і  показую,  а потім  учасники  разом)

 Mund

Hand

Arm

Bauch

Bein

Fuss

Rucken

Ohr

 

Ну ви  вже  готові  для відвідування німецького  лікаря. Отже  експеримент починається…

Ось  тут,  за  моїм  столом  сидить  лікар.  На столі  лежать  карточки  із  частинами  тіла,  які  болять  у  наших  учасників  експерименту,  але  вони  про  це  ще  не знають.

Щоб  експеримент  був  у чистому  вигляді, будь ласка, підійдіть  до  лікаря…

  • Guten  Tag!
  • Problem?
  • Bitte  schon!  (показую на  карточки)
  • (відповідь )
  • Ja, Medizien, hier Medizien…
  • Danke  schon!
  • Bitte  schon!
  • Auf Wiedersehen!

Що  тепер  ви  думаєте  про  себе? З  приводу  вивчення  німецької  мови?  (питаю у  всіх)

Я думаю,  що  всі  думають  так  само.  Тому  що  вивчати  іноземну  мову, це не тільки  цікаво,  а це й корисно.  Дякую всім  учасникам. Займіть  свої місця.

Використання на  уроках  ефективних  способів  запам’ятовування дозволяє покращити  якість знань  і  досягнути кращих результатів,  підвищити  мотивацію, розвивати  пізнавальні  інтереси.

Не  можна  нав’язувати  дитині  свої  асоціації. Цінність  ідеї -  це наявність  у кожного  свого  асоціативного  образу.  Асоціації повинні бути незвичайними, нестандартними,  абсурдними,  смішними, неочікуваними, новими.  Наприклад:  дієслово   besuchen (пішов  на  базар і залишився  без  вуха).

Скажіть,    будь ласка,  чи  любите  ви  пісні  так, як  люблю їх я?

А  які  пісні  існують? ( веселі, сумні, танцювальні, жартівливі, марші,…)

Як  ви  вважаєте,  чи  можна  застосовувати  пісні на  уроках німецької  мови?  На  яких етапах?

Так, насправді пісня на  уроці  є :

  •  Вправою для  тренування говоріння,
  • Джерелом  соціокультурної  інформації,
  • Вправою для тренування  аудіювання,
  • Тренування  вимови,
  • Вправою для  відпрацювання  читання  і письма
  • Вправою для розвитку  асоціацій

Що до етапів уроку, на яких пісенний матеріал може бути використаний, то вони різні. В залежності від методичної задачі окремого етапу пісенний матеріал використовується. (Учасники  розучують пісні  для кожного етапу уроку)

1.              Для фонетичної зарядки на початку уроку.

2.              На етапі введення, первинного закріплення, а також тренування дітей у використанні лексичного та граматичного матеріалу.

3.              На будь-якому етапі уроку як стимул для розвитку мовних навичок та вмінь.

4.              Як свого роду релаксація в середині або в кінці уроку, коли учням потрібна розрядка, що знімає напруження, відновлюючи їх працездатність.

Пам’ятайте,  що  пісня  повинна  мотивувати і  приносити задоволення,

Тема  повинна подобатися  дітям, відповідати їх  вікові, не повинна бути довгою.

Як  ви  вважаєте,   чого ми  можемо досягнути за  допомогою  пісні? 

  • Пісня закріпляє і  розширює лексичний запас, пропагує мову, за допомогою пісні  відпрацьовуються різні граматичні  структури, удосконалює вимову.
  • Таким чином, використання пісень на  уроці  німецької відображає  установку на  розвиток  комунікативної компетенції.

Підсумок:

Я  впевнена  в тому, що мине кілька років і знання німецької  мови  допоможе  моїм  учням  обрати  правильний  шлях, здобути  гідну освіту  європейського зразка, отримати  улюблену  роботу.  Всім  дяку  за  участь. Сподіваюся, що запропоновані ідеї будуть  корисні  у  вашій  роботі. Творчих  успіхів  і нових відкриттів!

Ist heute Laune schlecht oder fein?

Habt ihr Kopfschmerzen oder nein?

Ich bin eure Lehrerin. Ist es fein?

Bin ich böse oder nein?

Ihr seid meine Schuler. Ist es fein?

Seid ihr Faulpelze oder nein?

docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
911
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку