Мета майстер – класу: показати, що використання інноваційних технологій у початковій школі допомагає сформувати в учнів логічне мислення, активізує пізнавальну діяльність, дає змогу ефективно використовувати час на уроці та наголосити на корисності комп'ютера у навчанні.
Майстер – клас
Тема: Розвиток логічного мислення дошкільників та молодших школярів (1 клас НУШ) шляхом впровадження нових інформаційних технологій
Педагог: Гетман Юлія Василівна
Дата проведення : 14.11.2018
Місце проведення : Антонівський ЗО
Тривалість майстер – класу: 15 хв.
Мета майстер – класу: показати, що використання інноваційних технологій у початковій школі допомагає сформувати в учнів логічне мислення, активізує пізнавальну діяльність, дає змогу ефективно використовувати час на уроці та наголосити на корисності комп’ютера у навчанні.
Хід майстер – класу
2. Основна частина (вставка – відео 5 хв.)
- Ми з вами формуємо особистість і тому повинні у своїй діяльності використовувати інноваційні методи , прийоми, форми організації навчально-пізнавальної діяльності, які дають змогу зекономити час, ресурси,уникнути перевантаження учнів, а також отримати бажаний результат. Тому темою свого майстер-класу я обрала:
«РОЗВИТОК ЛОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ ТА МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ (1 КЛАС НУШ) ШЛЯХОМ ВПРОВАДЖЕННЯ НОВИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ»
Вправа «ОЧІКУВАННЯ» (створення соняшника)
(На стільцях у всіх учасників прикріплені пелюстки соняшника)
А моя мета: показати, що використання інноваційних технологій у початковій школі допомагає сформувати в учнів логічне мислення, активізує пізнавальну діяльність, дає змогу ефективно використовувати час на уроці та наголосити на корисності комп’ютера у навчанні.
Актуальність теми
- обумовлена сучасними тенденціями в освіті. Сьогодні школа повинна забезпечити формування і розвиток інтелектуальної, творчої та ініціативної особистості, здатної жити за принципово нових умов, реалізувати себе у житті, бути успішною і сприяти розвитку суспільства.
Нині початкова школа — це школа самореалізації й самоактивізації особистості, а завдання вчителя — не лише дати учням певний обсяг знань і вмінь, а й навчити їх спілкуватися, сформувати людину, здатну творчо мислити, ухвалювати рішення, розв’язувати проблеми, мати свою позицію, брати на себе відповідальність, адаптуватися до умов життя, взаємодіяти з людьми, здатну до мобільності, швидкої зміни соціальних ролей, тобто бути людиною компетентною.
1.Розподіл вчителів на групи.
2.Рефлексія настрою (1 хв.)
3.Мотивація навчальної діяльності (1хв.)
4. Застосування практичних прийомів при закріпленні складу числа 10 (5 хв.)
- На дошці постер «10», кожен учасник на конкретних прикладах показує, чого може бути по 10 (магніти, прикріплені 2 долоньки, палички,10 грн., десята година ранку, монети і т.д)
- Кожен учасник отримує заламіновану схему для знаходження складу числа та водний маркер, щоб мати можливість виправити помилки (стерти серветкою)
- Із чарівного кошика дістати білетик із цифрою та об’єднатися із сусідом, але з тим, що обрав таку цифру, щоб утворився склад числа 10 та нанизати канцелярські різнокольорові скрепки у відповідній кількості.
5. Логічні задачі
Одним з ефективних способів розвитку логічного мислення є рішення учнями нестандартних логічних задач. Основна робота для розвитку логічного мислення ведеться з задачею. Адже в будь-якій задачі закладені великі можливості для розвитку логічного мислення. Нестандартні логічні задачі – відмінний інструмент для такого розвитку.
Завдання 1. Що в дев’ятому квадраті ? Спробуй сам домалювати. (Відповідь:)
Завдання 2.
Коли учні вишикувалися у ряд, Софійка побачила, що вона третя від початку і четверта від кінця. Скільки всього учнів вишикувалось у ряд? (Відповідь: 6 учнів вишикувалось у ряд.)
Завдання 3.
Крош, Карич та Пін за командою «День!» вільно пересуваються кімнатою. За командою «Ніч!» вони сідають на стільці так, щоб порядок їх розташування був щоразу іншим. Скільки існує різних варіантів розташування коротульок на стільцях? (Відповідь: 6 варіантів.)
5. Групова робота
- Розв’язування прикладів на «замках» та знаходження до них ключів.
- Розв’язування прикладів на павутинці
6. Задачі з лічильними паличками
Буратіно вирішив потренуватися складати приклади з паличок. Ось що в нього вийшло. У кожній рівності переклади одну паличку, щоб рівності стали правильними.
б)
г)
д)
е)
ІІІ. Заключна частина (3 хвилини).
Обговорення результатів спільної діяльності.