Урок "Додаванні і віднімання числа 4. Складання і розв’язування задач."

Про матеріал

Мета. Розкрити принципи укладання таблиці додавання і віднімання числа 4; формувати вміння додавати і віднімати число частинами; вдосконалювати навички розв'язування задач.

Перегляд файлу

Тема. Додаванні і віднімання числа 4. Складання і розв’язування задач.

Мета. Розкрити принципи укладання таблиці додавання і віднімання числа 4; формувати вміння додавати і віднімати число частинами; вдосконалювати навички розв’язування задач.

Обладнання. Предметні малюнки ( ялинка, сніговик ), лічильний матеріал,

Геометричний матеріал « Верхівка для ялинки », каса цифр.

Хід уроку

І. Організація класу.

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці!

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно, гарно

І виконувати те,

Про що мова зараз йде.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

1.Бесіда. Мотивація навчальної діяльності.

-  Яке свято наближається?

- Без чого не буває Нового року?

-  Яке деревце прикрашають на зимові свята?

   Сьогодні на уроці, ми  поговоримо про Новий рік. Будемо розв’язувати задачі та приклади і, звичайно, отримаємо подарунки.

2. Усна лічба.

  - Підготуємо гірлянди для ялинки.

  - Вставити пропущені числа.

а ) 1_3_5_ _8 9_ _

б ) _2 3 4_ _7_9_ _

3. Повторення складу числа 4 і 5.

   - Дібрати число, закрите сніжинкою.

4=1+*   4=3+*   5=2+*   4=1+*+*+*

4=2+*   5=3+*   5=1+*

4. Обчислення виразів.

   На дошці – ялинка. У вчителя іграшкові прикраси, на яких написані приклади.

Учні обирають собі іграшку, розв’язують приклад і вішають ( прикріплюють ) іграшку на ялинку.

4-2             9-2             8-2             5+3

         6+3            4-4             5-2               7-3

- Розгляньте верхівку для ялинки.

- Які геометричні фігури тут є? ( Трикутники, чотирикутники )

- Скільки трикутників?

 

5. Фізкультхвилинка.

Встало рано ясне сонце. ( Підняти руки вверх )

Зазирнуло у віконце. ( Повернути голову до вікна )

Ми до нього потяглися, ( Потягнути руки вбік )

За промінчики взялися. ( Підняти руки вверх, затиснути долоньки )

Будем дружно танцювати, ( Покрутитися на місці )

Сонечко розвеселяти.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Створення проблемної ситуації.

Робота з лічильним матеріалом.

  • У коробці лежать три кульки, нам потрібно покласти туди ще 4 кульки.
  • Як можна це зробити?
  •  Перенести по одній кульці
  • Як це записати за допомогою цифр?

3+1+1+1+1=7

           - Перенести спочатку одну кульку, а потім ще три кульки

  • Записати це за допомогою цифр

3+1+3=7

  • Перенести спочатку три кульки, а потім ще одну кульку

3+3+1=7

  • Перенести 2 кульки, а потім ще 2 кульки

3+2+2=7

  1. Складання опорної схеми

                                             4

                                        1+1+1+1

                                            1+3

                                             3+1

                                             2+2

  1. Робота з таблицями додавання і віднімання числа 4 ( ст. 67 )

- Прочитайте таблицю додавання 4.

- Прочитайте таблицю віднімання 4.

  1. Вивчення напам’ять таблиці додавання і віднімання.
  2. Розв’язування прикладів на додавання і віднімання числа 4 частинами за числовим променем ( №1 ст. 67 ).
  3. Фізкультхвилинка ( Гуси – лебеді летіли )

Гуси – лебеді летіли ( Помахати руками )

На травичку тихо сіли. ( Присісти )

Посиділи, поклювали ( Помахати головою )

Покрутились ( Встати, покрутитись )

Рівно стали.

ІV. Закріплення знань, умінь та навичок.

  1. Вправи на збільшення і зменшення чисел на 4 ( ст. 67 № 2 ).
  2. Робота над задачею ( № 3 ст. 67 )

- Прочитайте задачу;

- Про що йдеться в задачі?

- Збільшилась чи зменшилась стрічка? Чому?

Розв’язання: 10-4=6 ( см )

                       Відповідь: 6 сантиметрів.

  1. Робота над задачею ( № 4 ст. 67 ).
  • Прочитайте задачу.
  • Яка умова задачі?
  • Як ви розумієте « додав по 1 грудочці 4 рази »?
  • Збільшувалась чи зменшувалась кількість грудочок цукру у Тараса?
  • Яке запитання задачі?

Розв’язання: 6-1-1-1-1=2 ( гр. )

                      Відповідь: 2 грудочки.

  1. Складання і розв’язування задач за коротким записом ( №5 ст. 67 )

( Учні складають задачу колективно, а розв’язують самостійно по варіантах ).

V. Підсумок уроку.

Гра « Сніговик ».

  • Із чого складається сніговик? ( Із снігових куль ).
  • Щоб зліпити кулі, нам потрібно відгадати віршовані задачі.

1 куля:

 

Скачуть жабки:

  • Ква – ква – ква!
  • Ой, яка м’яка трава!
  • Тут п’ять жабок, а там – дві.

Скільки разом їх в траві? 5+2=7

 

2 куля:

 

Посадив ведмідь в лісочку

Шість берізок, три дубочки

Рахувати сам не вмів

І зозулю попросив.

Почала вона літати,

Та не може полічить

Ану ж, ви, допоможіть! 6+3=9

 

3 куля:

Ось до класу на урок

Залетіло сім сорок.

Три пізніше прибуло.

Скільки птахів всіх було? 7+3=10

  • Що ще потрібно сніговику? ( Капелюх )
  • Скільки рук у нього ? ( Дві )
  • Скільки ніг? ( Дві )
  • Скільки разом рук і ніг? ( Чотири )
  • Що потрібно ще? ( Ніс – морквину і мітлу )
  • Із яких геометричних фігур сніговик? ( Кругів )

 

  • Що вивчили на сьогоднішньому уроці?

 

  • Чого навчилися?

 

  • Що найбільше сподобалося?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 грудня 2018
Переглядів
1421
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку