Майстер-клас учителя хімії

Про матеріал
Даний матеріал містить цікаві завдання, які можна використати учителю хімії під час проведення майстер-класу
Перегляд файлу

Добрий день, усім!
У добрий час

Рада всіх вас тут вітати
Й майстер-клас наш розпочати.

 Щоб наша праця була спільною і панувало взаєморозуміння об’єднаймося в пари. Нехай один із пари міцно стисне руку в кулак, а інший попробує розігнути пальці. А тепер навпаки.

 Бачу ви вже подружилися, адже допомагаєте один одному виконувати спільне завдання. То ж усміхніться один одному і нехай ця дружба супроводжує нас постійно.

 Що ви очікуєте від цього заняття?

 Я очікую вашої підтримки та взаєморозуміння.

 Хочу кілька слів сказати про себе. Мене звати Махун Тетяна Юріївна. Представляю ЗОШ І-ІІІ ступеня с. Смолярі. Принцип, яким керуюся у школі.

Здібності учнів – це полум’я,  а праця вчителя – вогонь, то ж разом – це велика сила.

Моє педагогічне кредо.

Не забороняти, а направляти,

Не керувати, а співкерувати,

Не примушувати, а переконувати,

Не командувати, а організовувати.

Працюю над проблемою: «Активізація пізнавальної активності учнів на уроках хімії».

Мета: представити власну педагогічну систему з даної теми, показати застосування різних форм і методів, якими можна активізувати роботу учня.

Арабський письменник і філософ Сааді зазначив: учень, який вчиться без бажання, –  це птах без крил. Саме тому одне із завдань, яке я ставлю перед собою, – усіма можливими засобами запалювати в дітях гаряче прагнення до знань і навчання.

Провідна ідея досвіду: організація навчально-пізнавальної діяльності школярів через активні методи навчання, керівництво  навчальними діями учнів  та спонукання школярів до  виконання різних видів завдань та здійснення самоконтролю.

Хімія, на жаль, не є модним предметом, тому необхідно організовувати навчальний процес таким чином, щоб учень отримав задоволення від нього.

АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ СПРИЯЄ:

- зміст навчання,

- форми навчання,

- методи організації навчання.

Педагогічний  стимул    перший    крок  до успіху. Тобто «спочатку було слово» – слово  вчителя.

В якості мотиву пізнавальної діяльності використовую:

  • зв'язок навчального матеріалу з життям, з досягненнями науки і техніки;
  • створення проблемних ситуацій;
  • зразки  художньої і науково-популярної літератури;
  • цікаві факти, приклади,  досліди;
  • екскурс в історію;
  • порівняння.

Дитина потребує діяльності постійно, а втомлюється не діяльністю, а її одноманіттям.

                                                                                                       Ушинський

У  процесі  навчання  учні  звикають  до  стандартних  ситуацій тому,  розробляючи  уроки,  я використовую різноманітні інтерактивні технології.

Навчальний матеріал легше засвоюється і найдовше зберігається в пам’яті в тому випадку, коли учень не пасивно сприймає те, що говорить учитель, а активно діє під час вивчення матеріалу. Вашій увазі пропоную  прийоми навчання, які допомагають зацікавити учнів у вивченні хімії,  залучити їх до активної співпраці.

«Картинна галерея»

 На малюнках зображені епізоди, в кожному з яких беруть участь певні хімічні речовини. Вам потрібно знайти ці речовини і у відповідних місцях написати їхні формули.

Після виконання завдання, даю ці речовини. Необхідно з них скласти ланцюжок перетворень і написати рівняння відповідних реакцій.

→         →

Вугілля                        ↓                      крейда

«Дерево знань»

Ще один вид роботи, який допомагає активізувати розумову діяльність учнів  – «Дерево знань». Перед  вами  знаходиться  «Дерево знань». На  ньому висять плоди – запитання.  Запитання різної складності. Кожен  по-черзі   зриває   і дає відповіді на дане запитання. Перед тим як дати відповідь, можна  порадитися із представниками своєї групи.

Приклади запитань:

  1. Одного разу Роберт Вуд прямував додому з лабораторії. Шлях ішов через негритянський квартал. Посеред дороги розлилася велика калюжа, а  неподалік стояли негри. Проходячи повз них, Вуд на виду в усіх плюнув у калюжу, непомітно кинувши в неї якусь речовину. Стався страшенний вибух, полум'я піднялося високо над водою. Люди злякалися, почали кричати, волати про допомогу: «...Ця людина плюнула вогнем! Сам сата­на вміє робити це!» Про яку речовину йдеться в оповіді?( Натрій).
  2. Експедиція полярного дослідника Роберта Скотта в січні 1912 року вперше досягла Південного полюсу, але додому не повернулась. Що було причиною загибелі експедиції?(Олово).
  3. Стародавній історик Пліній Старший розповідає про цікаву подію, що відбулася майже два тисячоліття тому. Якось до римського імператора Тіберія прийшов незнайомий  чоловік. У дар імператорові він приніс виготовлену  ним чашу з блискучого, як срібло, але надзвичай­не легкого металу. Майстер повідав, що цей нікому невідомий метал він одержав з глинистої землі. Мабуть, почуття вдячності рідко обтяжувало Тіберія, та й правитель  він був   недалекоглядний.   Боючися,  що новий метал з   його   прекрасними   властивостями   знецінить золото і срібло, які зберігалися в скарбниці, він відрубав винахідникові голову, а його майстерню зруйнував, щоб нікому у не заманулося більше займатися виробництвом «небезпечного» металу. Що це за метал?(Алюміній).
  4. Під час походів Олександра Македонського офіцери його армії хворіли на шлунково-кишкові захворювання набагато рідше, ніж солдати. Їжа і питво у них були однакові, а от металевий посуд – різний. З якого чудодійного металу був виготовлений офіцерський посуд?(Срібло).

 

  1. Цей елемент був передвіщений Менделєєвим 1870 року, але протягом 69 років його місце у періодичній системі залишалося порожнім. Даремно хіміки намагалися виявити його звичайним способом – знайти в природі. З’ясувалось, що це радіоактивний елемент, який швидко розпадається. 1939 року його вперше виявила французька вчена Маргарита Пері. Про який хімічний елемент йде мова? (Францій).

Веселка

Кожен отримує картку. З одного боку вона кольорова,  а  з іншого містить слово.  Учитель   задає  питання. Відповідь знаходиться  на картках.    Завдання: знайти слово-відповідь і прикріпити картку на дошці так, щоб видимою частиною була кольорова сторона картки. Перевірити  правильність   відповідей   можна за кольоровим рядом, що утворився на дошці. Кольорова гама нагадує нам веселку.

Це дуже добре, коли вона здіймається в небі – це означає, що буде мир, спокій і радість на нашій Батьківщині. Хотілося б, щоб вона завжди звеселяла наші серця, а ми, щоб раділи дитячим успіхам і дитячим усмішкам.

 

Метал І групи, що має самий сильний металічний блиск. Використовується для виготовлення дзеркал. (Аg)

 

Метал, із 1г. якого можна витягнути нитку довжиною 1км. (Аu)

 

Метал, який дуже часто використовується в техніці, особливо у літакобудуванні. Входить до складу глин. (Аl)

 

Цей метал виявлено і на Місяці. В африканських народів він коштував у 10 разів дорожче ніж золото. Утворює такі сплави як чавун і сталь. (Fe)

 

У медицині його сполуки використовуються як ліки при рахіті. В організмі дорослої людини його більше 1 кг. (Са)

 

Один з найтвердіших металів. Багато його сполук яскраво забарвлені. Його сплав із сталлю називається «нержавіюча сталь». (Сr)

 

Проста речовина цього металу має жовтий колір. Використовується для виготовлення дроту.  (Сu)

 

«Тайнопис»

Але найбільше активізують роботу дітей цікаві досліди. Кожне століття породжувало нові чорнила. «Однієї краплі чорнил вистачить, щоб змінити думку мільйонів людей» - казав Байрон. Берцеліус в деякий час знайшов такий тип чорнил, які можна видалити лише з папером. Але поряд з цим існують невидимі чорнила. Пропоную вам відчути себе «таємними агентами» і розшифрувати букви. А потім скласти словосполучення.

Для цього об’єднаємось у три групи. Перша група в якості проявників використає розчин фенолфталеїну, друга – праску, третя – нагрівання над спиртівкою.

Закодоване словосполучення – рецепт уроку.

Я закодувала таке словосполучення не випадково, адже на кінець нашої зустрічі пропоную – рецепт приготування УРОКУ.

Візьміть знання і щедро додайте до кожного свого уроку:

  12 порцій мудрості,

  11 порцій терпіння,

  10 порцій хоробрості, 

  9 порцій працездатності,

  8 порцій оптимізму,

  7 порцій відданості своїй справі,

  6 порцій доброти,

  5 порцій гумору,

  4 порції відпочинку й турботи про здоров’я,

  3 порції такту,

  2 порції гарного настрою,

  1 порцію віри в кожного свого учня.

Для того,   щоб додати гостроти  і насолоди вашому уроку,   додайте до нього скибочку нерозсудливості,  за  смаком  розваги,  обов’язково  додайте    гри    й  рясно  приправте добрим гумором. А тепер налийте любові до дітей і збийте все енергійними рухами, не припускаючи застою. Поставте вашу «страву»  на вогонь дитячих сердець, прикрасьте її усмішками  та  гілочками  радості.  Перед  подачею  учням  урок  сервіруйте  спокоєм, самовідданістю та власним професіоналізмом.

Чи здійснились ваші очікування?

Що б вам хотілося сказати після майстер-класу?

Дякую за співпрацю. І своє заняття хотілося б закінчити такими словами, які стосуються кожного з нас.

Учитель – наче диригент,

Його оркестр – маленькі діти.

Урок – це чарівний момент,

Де можна щиро порадіти.

 Бо діти, наче мудреці,

 Працюють і відповідають.

 І радісні хвилини ці,

 Що так частенько випадають.

Учитель, твій оркестр звучить

І буде жити поки й віку,

Яке це щастя просто жить,

То ж хай оркестр звучить без ліку.

 

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Пов’язані теми
Хімія, Майстер-класи
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
1109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку