Проаналізовано застосування інтерактивних методів для використання їх в технологіях дистанційного навчання. Розглянути переваги і недоліки методів з точки зору їх застосування в умовах дистанційного навчання.
Відкрита науково-практична онлайн-конференція «Освіта. Досвід. Інновації» Природничо-математична освіта Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках хімії і біології в умовах дистанційного навчання Герецун Галина Михайлівна вчитель хімії і біології Чернівецький філософсько-правовий ліцей №2
Номер слайду 2
* за даними Служби освітнього омбудсмена Проблеми навчання учнів за дистанційними технологіями* 1. Організаційні та навчальні 2. Психоемоційні 3. Технічні Поєднання цих проблем викликає зниження зацікавленості і активності учнів у процесі навчання
Номер слайду 3
Єдиний шлях, що веде до знання – це діяльність. Бернард Шоу Перед учителем постає складне завдання: налагодити інтерактивну взаємодію між учасниками освітнього процесу в умовах застосування дистанційних технологій
Номер слайду 4
Те, що я бачу і чую, я трохи пам’ятаю Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок Коли я передаю знання іншим, я самовдос-коналююсь Сходинки активного навчання Те, що я чую, я забуваю
Номер слайду 5
Піраміда навчання Аналіз піраміди навчання показує перспективність застосування для активізації пізнавальної активності учнів методів групової дискусії та практичних вправ.
Номер слайду 6
Інтерактивне навчання дозволяє різко збільшити відсоток засвоєння матеріалу, оскільки впливає не тільки на свідомість учня, а й на його почуття. Вплив інтерактивного навчання на учнів: Викликає в учнів зацікавленість. Розвиває пізнавальну активність учнів. Сприяє ефективному засвоєнню навчального матеріалу. Заохочує активну участь кожного в навчальному процесі. Формує в учнів здатність виражати свою думку і обґрунтовувати її. Формує життєві навики роботи в команді. Забезпечує стабільний зворотній зв’язок.
Номер слайду 7
При виборі методів і інструментів, в умовах проведення занять за технологіями дистанційного навчання, керуюсь наступними критеріями: Сумісність інструменту із стаціонарними комп’ютерами і мобільними засобами зв’язку. Простий і стабільний алгоритм роботи методу. Можливість залучення всіх учнів до виконання завдання. Наглядність представлення результатів.
Номер слайду 8
В своїй педагогічній практиці використовую методи: Кроссенсу Асоціативний кущ Кейс-метод Мозкового штурму Метод естафети Мікрофон Знайди помилку Зайвий елемент і ін. При проведенні занять за технологіями дистанційного навчання адаптую ці методи за допомогою використання онлайн інструментів
Номер слайду 9
Використання методології кроссенсу для обговорення теми заняття Кроссенс (від англ. cross – перехрестя, sens – смисл)– це візуальний асоціативний ланцюжок, який з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт. Переваги застосування кроссенсу: - Активізує пізнавальну діяльність. - Пробуджує інтерес до теми. - Розвиває творче, логічне та образне мислення. - Демонструє взаємозв’язки між компонентами теми. - Забезпечує діалог між різними учасниками процесу. Добрий початок – половина діла Кроссенс (від англ. cross – перехрестя, sens – смисл)– це візуальний асоціативний ланцюжок, який з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт. Переваги застосування кроссенсу: - Активізує пізнавальну діяльність. - Пробуджує інтерес до теми. - Розвиває творче, логічне та образне мислення. - Демонструє взаємозв’язки між компонентами теми. - Забезпечує діалог між різними учасниками процесу.
Номер слайду 10
Використовую в роботі онлайн дошку Jamboard. До її переваг відноситься простота в користуванні. Ефективним є виконання з допомогою онлайн дошки вправ на встановлення відповідності, ранжування даних, заповнення таблиць і т.д. При роботі з дошкою обов’язково використовую функцію демонстрації екрану вчителя. Це дозволяє учням, які не мають технічних можливостей писати на дошці, бути в курсі виконуваної роботи. Використання онлайн дошки
Номер слайду 11
В роботі використовую онлайн інструменти mentimeter Переваги Простота і швидкість проведення. Анонімність опитування. Дозволяє оцінити тенденції в класі. Ефективно для швидкої актуалізації знань. Результати служать основою для обговорення проблеми. Інтерактивні опитування
Номер слайду 12
Переваги Сприяє розвитку вмінь учнів логічно мислити, аргументувати свою думку. Стимулює до самостійного отримання знань. Розвиває навички роботи з різними джерелами інформації. Використання кейс методів дозволяє поєднувати отримання нових знань із їх практичним застосуванням для різних ситуацій. Недоліки Метод займає значний час заняття. Вимагає попередньої додаткової підготовки від учнів. Недоліки Метод займає значний час заняття. Вимагає попередньої додаткової підготовки від учнів. Недоліки Метод займає значний час заняття. Вимагає попередньої додаткової підготовки від учнів. Використання кейс-методу
Номер слайду 13
Метод мозкового штурму Один із найбільш популярних методів стимулювання активності учнів. Переваги: Сприяє розвитку вмінь учнів логічно мислити, аргументувати свою думку. Активізує інтерес до теми. Ефективний на різних етапах уроку. Виробляє навички прислухатися до думки інших. Сприяє формуванню партнерських відносин в колективі.
Номер слайду 14
Метод естафети Ефективно дозволяє провести повторення термінів, формування ланцюжків перетворення і т.д. Перевага: -Простота. -Зрозумілий алгоритм. Керованість процесу.
Номер слайду 15
Висновок Використання методів актуалізації пізнавальної діяльності учнів вимагає їх адаптації до технологій дистанційного навчання. і Методи засоби інтерактивного навчання сприяють підвищенню пізнавальної активності учнів
Номер слайду 16
Список використаних джерел Пометун О. Л. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. К., 2002. 135 с. Результати опитування батьків “Навчання дітей під час карантину” Шулдик В. І. Інтерактивний урок біології: теорія, практика, досвід / Шулдик В. І. – Умань: Алмі, 2004. – 238с. Шулдик В. І. Теорія та методика сучасного уроку хімії. Умань.: ПП Жовтий, 2013. – 287 с. Шулдик В.І., Чудаєва Н.В., Шулдик Г.О. Сучасні освітні технології на заняттях з хімії і біології: навч.-метод. Посібник. Умань: ПП Жовтий, 2011. – 285 с.