Відкрита науково-практична онлайн-конференція «Освіта. Досвід. Інновації» Природничо-математична освіта Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках хімії і біології в умовах дистанційного навчання Герецун Галина Михайлівна вчитель хімії і біології Чернівецький філософсько-правовий ліцей №2
Інтерактивне навчання дозволяє різко збільшити відсоток засвоєння матеріалу, оскільки впливає не тільки на свідомість учня, а й на його почуття. Вплив інтерактивного навчання на учнів: Викликає в учнів зацікавленість. Розвиває пізнавальну активність учнів. Сприяє ефективному засвоєнню навчального матеріалу. Заохочує активну участь кожного в навчальному процесі. Формує в учнів здатність виражати свою думку і обґрунтовувати її. Формує життєві навики роботи в команді. Забезпечує стабільний зворотній зв’язок.
При виборі методів і інструментів, в умовах проведення занять за технологіями дистанційного навчання, керуюсь наступними критеріями: Сумісність інструменту із стаціонарними комп’ютерами і мобільними засобами зв’язку. Простий і стабільний алгоритм роботи методу. Можливість залучення всіх учнів до виконання завдання. Наглядність представлення результатів.
В своїй педагогічній практиці використовую методи: Кроссенсу Асоціативний кущ Кейс-метод Мозкового штурму Метод естафети Мікрофон Знайди помилку Зайвий елемент і ін. При проведенні занять за технологіями дистанційного навчання адаптую ці методи за допомогою використання онлайн інструментів
Використання методології кроссенсу для обговорення теми заняття Кроссенс (від англ. cross – перехрестя, sens – смисл)– це візуальний асоціативний ланцюжок, який з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт. Переваги застосування кроссенсу: - Активізує пізнавальну діяльність. - Пробуджує інтерес до теми. - Розвиває творче, логічне та образне мислення. - Демонструє взаємозв’язки між компонентами теми. - Забезпечує діалог між різними учасниками процесу. Добрий початок – половина діла Кроссенс (від англ. cross – перехрестя, sens – смисл)– це візуальний асоціативний ланцюжок, який з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт. Переваги застосування кроссенсу: - Активізує пізнавальну діяльність. - Пробуджує інтерес до теми. - Розвиває творче, логічне та образне мислення. - Демонструє взаємозв’язки між компонентами теми. - Забезпечує діалог між різними учасниками процесу.
Використовую в роботі онлайн дошку Jamboard. До її переваг відноситься простота в користуванні. Ефективним є виконання з допомогою онлайн дошки вправ на встановлення відповідності, ранжування даних, заповнення таблиць і т.д. При роботі з дошкою обов’язково використовую функцію демонстрації екрану вчителя. Це дозволяє учням, які не мають технічних можливостей писати на дошці, бути в курсі виконуваної роботи. Використання онлайн дошки
Переваги Сприяє розвитку вмінь учнів логічно мислити, аргументувати свою думку. Стимулює до самостійного отримання знань. Розвиває навички роботи з різними джерелами інформації. Використання кейс методів дозволяє поєднувати отримання нових знань із їх практичним застосуванням для різних ситуацій. Недоліки Метод займає значний час заняття. Вимагає попередньої додаткової підготовки від учнів. Недоліки Метод займає значний час заняття. Вимагає попередньої додаткової підготовки від учнів. Недоліки Метод займає значний час заняття. Вимагає попередньої додаткової підготовки від учнів. Використання кейс-методу
Метод мозкового штурму Один із найбільш популярних методів стимулювання активності учнів. Переваги: Сприяє розвитку вмінь учнів логічно мислити, аргументувати свою думку. Активізує інтерес до теми. Ефективний на різних етапах уроку. Виробляє навички прислухатися до думки інших. Сприяє формуванню партнерських відносин в колективі.
Список використаних джерел Пометун О. Л. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. К., 2002. 135 с. Результати опитування батьків “Навчання дітей під час карантину” Шулдик В. І. Інтерактивний урок біології: теорія, практика, досвід / Шулдик В. І. – Умань: Алмі, 2004. – 238с. Шулдик В. І. Теорія та методика сучасного уроку хімії. Умань.: ПП Жовтий, 2013. – 287 с. Шулдик В.І., Чудаєва Н.В., Шулдик Г.О. Сучасні освітні технології на заняттях з хімії і біології: навч.-метод. Посібник. Умань: ПП Жовтий, 2011. – 285 с.