Майстер-клас в 1 класі «Гра - як засіб ефективного навчання молодших школярів на уроках математики»

Про матеріал

Ввести поняття «число сім»; ознайомити учнів з написанням цифри 7; вправляти в лічбі предметів у межах 7, порівнянні чисел у межах 7; узагальнити вміння записувати і розв'язувати приклади на додавання; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики, ллюбов та бережливе ставлення до птахів.

Перегляд файлу

                                      Майстер-клас в 1класі

 

«Гра  -  як засіб ефективного навчання

 молодших школярів НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ»

Підготувала :   вчитель початкових    класів,

                                                                                   старший вчитель Соіна Л.М.

Тема:  Число й цифра 7. Утворення числа 7.    Порівняння чисел у межах 7. Написання цифри 7.

Мета: ввести поняття «число сім»; ознайомити учнів з написанням цифри 7; вправляти в лічбі предметів у межах 7, порівнянні чисел у межах 7; узагальнити вміння записувати і розв’язувати приклади на додавання; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики, ллюбов та бережливе ставлення до птахів.

                                                         Хід уроку

1.Організаційна частина:

Любі гості-вчителі

Низький уклін Вам до землі.

Дуже раді Вас вітати

Щастя, радості бажати.

Добре, що прийшли до нас –

У цей чудовий  перший клас .

2.Мотивація навчальної діяльності

 Сьогодні у нас пташині перегони. Цілий урок ми будемо намагатися виконувати пташині завдання.

Зима укриє килимом поля

І весни чекатиме матінка-земля.

Та нелегко пташкам розшукать зерна.

Хто ж їм допоможе, як не ти й не я.

     Діти, до нас із телеграмою звернулись птахи. Вони просять допомоги, адже на вулиці вже холодно, голодно . Тож допоможемо їм. І запрошують

птахи нас у ліс.

Ми в ліс за знаннями сьогодні підемо,

Кмітливість,  старанність і розум візьмемо.

  Ліс повний різних чудес. Нас зустрічає  мудра Сова . Вона говорить, що в лісінас будуть чекати особливі птахи і кількість їх така, як кількість днів тижня.

А скільки тиждень має днів? (7 днів)

        І ось до нас прилетіла дика качка- крижень із загадкою.Вона дуже любить плавати й пірнати.

 

Я цифра менша 10,

Легко мене тобі знайти.

А якщо букву »Я» примусити поруч стати,

Я все: і батько й мати. (Сім'я )

 

Отже, ми сьогодні  познайомимося  з числом та  цифрою  7.

Це число незвичайне . Воно має магічну силу.

 

    Біля крижня примостився лісовий санітар .Хто ж він?(Дятел)

 А він запитує, скільки кольорів має райдуга?(7)

-А скільки є чудес світу?(7)

-А скільки отворів на голові?(7) (2вуха, 2ока,2ніздрі, рот)

А що це за галасливий птах , який зимує у нашій місцевості і має темне забарвлення?Так,  це ворона.

А ворона запитує, а в яких казках чи прислів`ях зустрічається це

чарівне число «7»?(«Вовк та 7 козенят», «Білосніжка і 7 гномів», «Квітка-семицвітка».

Прислів`я:

«Сім раз відмір, а раз одріж», »Сім п’ятниць на тиждень»,В осінній час сім погод у нас:сіє, віє, крутить, мутить,припікає,поливає».

-А ще 7 тижнів триває у християн великий піст.

-В індусів є звичай дарувати на щастя 7 слоників.

 

А ще до лісу із завданням завітав найбільший папуга-ара. Він хоче дізнатися , як наші дітки уміють лічити до10 і назад.

Діти рахують від 1до7; від 4 до 9; від 8 до3.

 

      А хто це ще до лісу так тихенько прилетів? Це синичка-ремез, яка будує гніздо у вигляді рукавички із боковим входом  у вигляді  трубки. Вона дуже хоче послухати, як дітки знають парні і непарні числа і проведе гру «Не зіб'юсь».

 

1, не зіб'юсь, 3, не зіб'юсь, 5 і т.д.

 

Довго ще літав по лісу птах, який дуже любить жити біля величезних водойм, океанів-це альбатрос

. А він хоче дізнатися , як діти знають числа- сусіди нового числа 7.            Який нижній сусід, а який верхній?

 

Назвати попереднє та наступне число  у числа 5; 6; 3.

Так від якого попереднього числа утворилося число 7?(До 6 треба додати 1 і стане 7).

 

А тепер давайте порахуємо, скільки ж всього прилетіло птахів?

(6 птахів). А яке число ми сьогодні вивчаємо?(7) Скільки ж не вистачає птахів, щоб стало 7?(Одного).

Так, вірно. А ось він уже і летить. Цей птах називають тетеруком. Він схожий на нашу курку. Їх в  Україні було раніше багато, але згодом вони були знищені і збереглися лише зараз в Карпатах.

А тетерук нам дає завдання : привести до лісу пташкам зерна, щоб вони не загинули від голоду. На кожну пташку припадає по1кг зерна, а в коморі залишилося лише 4кг. Скільки ж ще потрібно зерна, щоб всім птахам вистачило на зиму запасів?

 

7-4=3(кг)

Фікультхвилинка ( під музику)

 

А що це за пташиний галас? Всі вони зібралися на галявині  і просять ще нас побудувати їм готель для проживання, щоб вони взимку не загинули. А щоб знати якої форми буде цей готель,  всі птахи повинні стати і по першій літері у назві кожної пташки прочитати це слово:

Крижень; ворона; тетерук;ара;дятел ; альбатрос ; ремез-

 

КВАДРАТ.

Отже, готель буде квадратної форми.

Що ви знаєте про квадрат?(4кути, 4сторони, 4вершини )

А яка криша може бути? (У вигляді трикутника). А вікна і двері?

(У вигляді прямокутника-двері ; а вікна – у вигляді кругів).

 

Пальчикова гімнастика- показати круг, квадрат,овал,трикутник.

 

Останнє завдання, яке просять у нас птахи. Їх потрібно поселити в номера готелю.

Скільки всього птахів прилетіло до готелю? (7)

Тож як їх можно поселити?

6  і 1; 5 та 2; 4та 3;і т.д.

 

Підсумок

Отже, птахи дуже вдячні,що ми виконали всі їхні завдання, побудували готель,  пташок розселили  по кімнатах, тож птахи не  загинуть і будуть звеселяти наші парки та сквери веселим щебетанням, а ми повертаємось в клас , навчимось зараз писати  цифру 7 і продовжимо далі  працювати.

 

Рефлексія під музику П.Чайковського «Осінь»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 січня 2018
Переглядів
1396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку