Ввести поняття «число сім»; ознайомити учнів з написанням цифри 7; вправляти в лічбі предметів у межах 7, порівнянні чисел у межах 7; узагальнити вміння записувати і розв'язувати приклади на додавання; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики, ллюбов та бережливе ставлення до птахів.
Майстер-клас в 1класі
«Гра - як засіб ефективного навчання
молодших школярів НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ»
Підготувала : вчитель початкових класів,
старший вчитель Соіна Л.М.
Тема: Число й цифра 7. Утворення числа 7. Порівняння чисел у межах 7. Написання цифри 7.
Мета: ввести поняття «число сім»; ознайомити учнів з написанням цифри 7; вправляти в лічбі предметів у межах 7, порівнянні чисел у межах 7; узагальнити вміння записувати і розв’язувати приклади на додавання; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики, ллюбов та бережливе ставлення до птахів.
Хід уроку
1.Організаційна частина:
Любі гості-вчителі
Низький уклін Вам до землі.
Дуже раді Вас вітати
Щастя, радості бажати.
Добре, що прийшли до нас –
У цей чудовий перший клас .
2.Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні у нас пташині перегони. Цілий урок ми будемо намагатися виконувати пташині завдання.
Зима укриє килимом поля
І весни чекатиме матінка-земля.
Та нелегко пташкам розшукать зерна.
Хто ж їм допоможе, як не ти й не я.
Діти, до нас із телеграмою звернулись птахи. Вони просять допомоги, адже на вулиці вже холодно, голодно . Тож допоможемо їм. І запрошують
птахи нас у ліс.
Ми в ліс за знаннями сьогодні підемо,
Кмітливість, старанність і розум візьмемо.
Ліс повний різних чудес. Нас зустрічає мудра Сова . Вона говорить, що в лісінас будуть чекати особливі птахи і кількість їх така, як кількість днів тижня.
А скільки тиждень має днів? (7 днів)
І ось до нас прилетіла дика качка- крижень із загадкою.Вона дуже любить плавати й пірнати.
Я цифра менша 10,
Легко мене тобі знайти.
А якщо букву »Я» примусити поруч стати,
Я все: і батько й мати. (Сім'я )
Отже, ми сьогодні познайомимося з числом та цифрою 7.
Це число незвичайне . Воно має магічну силу.
Біля крижня примостився лісовий санітар .Хто ж він?(Дятел)
А він запитує, скільки кольорів має райдуга?(7)
-А скільки є чудес світу?(7)
-А скільки отворів на голові?(7) (2вуха, 2ока,2ніздрі, рот)
А що це за галасливий птах , який зимує у нашій місцевості і має темне забарвлення?Так, це ворона.
А ворона запитує, а в яких казках чи прислів`ях зустрічається це
чарівне число «7»?(«Вовк та 7 козенят», «Білосніжка і 7 гномів», «Квітка-семицвітка».
Прислів`я:
«Сім раз відмір, а раз одріж», »Сім п’ятниць на тиждень»,В осінній час сім погод у нас:сіє, віє, крутить, мутить,припікає,поливає».
-А ще 7 тижнів триває у християн великий піст.
-В індусів є звичай дарувати на щастя 7 слоників.
А ще до лісу із завданням завітав найбільший папуга-ара. Він хоче дізнатися , як наші дітки уміють лічити до10 і назад.
Діти рахують від 1до7; від 4 до 9; від 8 до3.
А хто це ще до лісу так тихенько прилетів? Це синичка-ремез, яка будує гніздо у вигляді рукавички із боковим входом у вигляді трубки. Вона дуже хоче послухати, як дітки знають парні і непарні числа і проведе гру «Не зіб'юсь».
1, не зіб'юсь, 3, не зіб'юсь, 5 і т.д.
Довго ще літав по лісу птах, який дуже любить жити біля величезних водойм, океанів-це альбатрос
. А він хоче дізнатися , як діти знають числа- сусіди нового числа 7. Який нижній сусід, а який верхній?
Назвати попереднє та наступне число у числа 5; 6; 3.
Так від якого попереднього числа утворилося число 7?(До 6 треба додати 1 і стане 7).
А тепер давайте порахуємо, скільки ж всього прилетіло птахів?
(6 птахів). А яке число ми сьогодні вивчаємо?(7) Скільки ж не вистачає птахів, щоб стало 7?(Одного).
Так, вірно. А ось він уже і летить. Цей птах називають тетеруком. Він схожий на нашу курку. Їх в Україні було раніше багато, але згодом вони були знищені і збереглися лише зараз в Карпатах.
А тетерук нам дає завдання : привести до лісу пташкам зерна, щоб вони не загинули від голоду. На кожну пташку припадає по1кг зерна, а в коморі залишилося лише 4кг. Скільки ж ще потрібно зерна, щоб всім птахам вистачило на зиму запасів?
7-4=3(кг)
Фікультхвилинка ( під музику)
А що це за пташиний галас? Всі вони зібралися на галявині і просять ще нас побудувати їм готель для проживання, щоб вони взимку не загинули. А щоб знати якої форми буде цей готель, всі птахи повинні стати і по першій літері у назві кожної пташки прочитати це слово:
Крижень; ворона; тетерук;ара;дятел ; альбатрос ; ремез-
КВАДРАТ.
Отже, готель буде квадратної форми.
Що ви знаєте про квадрат?(4кути, 4сторони, 4вершини )
А яка криша може бути? (У вигляді трикутника). А вікна і двері?
(У вигляді прямокутника-двері ; а вікна – у вигляді кругів).
Пальчикова гімнастика- показати круг, квадрат,овал,трикутник.
Останнє завдання, яке просять у нас птахи. Їх потрібно поселити в номера готелю.
Скільки всього птахів прилетіло до готелю? (7)
Тож як їх можно поселити?
6 і 1; 5 та 2; 4та 3;і т.д.
Підсумок
Отже, птахи дуже вдячні,що ми виконали всі їхні завдання, побудували готель, пташок розселили по кімнатах, тож птахи не загинуть і будуть звеселяти наші парки та сквери веселим щебетанням, а ми повертаємось в клас , навчимось зараз писати цифру 7 і продовжимо далі працювати.
Рефлексія під музику П.Чайковського «Осінь»