Опис матеріалу: пропоную вам конспект уроку-казки з математики для початкової школи - 1 клас на тему «Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10 ». Даний матеріал буде корисним вчителям початкових класів. Даний конспект уроку дуже пізнавальний, спрямований на виховання інтересу не тільки до предмету, але і до казок, розвиває допитливість, спостережливість, мислення.
Тема: Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання
чисел у межах 10.
Мета: вправляти у засвоєнні таблиць додавання і віднімання числа 3,
складанні і розв’язуванні прикладів і задач; розвивати пам'ять,
увагу, уяву, логічне мислення; виховувати любов до
українських казок і бажання вчитися.
Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, ноутбук, малюнок
рукавички, казкових героїв, таблиці, лічильний матеріал.
Хід уроку
Любі діти! У наш клас
Завітали гості щирі!
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром!
Ми вам раді люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок математики у 1- В клас.
11. Мотивація навчальної діяльності учнів.
- Діти, наш урок буде дещо незвичайний. Ми з вами будемо подорожувати по казці і зустрінемося з багатьма казковими героями. Але, діти, це буде не проста подорож, так як ми повинні будемо повторити таблиці додавання і віднімання числа 3, вчитися краще розв’язувати приклади і задачі, та інші цікаві завдання.
Загадка:
Що за хатка на узліссі?
Вся ворушиться, дрижить.
Де не взявсь – зайчик біжить.
Тут і вовк є, і ведмідь,
Й кожен в хатці хоче жить.
Так вже тісно їм усім –
Ось-ось-ось порветься дім.
Що ж за дім такий лежить,
І ворушиться й дрижить?
(Рукавичка)
111. Актуалізація опорних знань учнів.
- А хто з вас, діти, пам’ятає, як починається казка рукавичка?
Рукавичку якось нишком
На дорозі стріла мишка.
Звідки не візьмись, стрибає жабка
«Буде в мене тепла хатка
Хто живе? Мерщій озвіться
І пустіть мене погрітися»
- Мишка ні з ким не хотіла ділити своє житло, але погодилась пустити жабку з-за однієї умови. Щоб вона навчила мишку усно рахувати, але жабка теж не дуже добре це вміє робити.
- Тому ми з вами повинні їй допомогти.
1. Усний рахунок.
- Таблиці додавання і віднімання числа 3.
- Назви сусідів числа: 7, 4, 1, 9, 5.
- Порівняй: 10 і 7, 5 і 4, 8 і 8, 3 і 6.
- Як називаються числа при додаванні? При відніманні?
Мишка чемно двері відчинила
Жабку грітись запросила.
А під вечір в темний ліс
Полем прудко зайчик біг.
Зупинився на хвилинку,
Теж помітив він хатинку.
«Рукавичка – теплий дім,
Поселюся я у нім»
Їжачок по лісу йшов,
На обід грибів знайшов:
6 – під березою,
3 – під сосною
Всі грибочки порахуємо з тобою.
1V. Узагальнення і систематизація набутих знань.
1.Розв’язання прикладів.
Будемо трійку додавати й віднімати
Та зайчику допомагати
9 + 3 = 12 5 + 5 + 3 = 13
11 – 3 = 8 7 + 3 – 2 = 8
5 + 3 = 8 4 + 1 – 5 = 0
- Молодці, діти, допомогли зайчику розв’язати чарівні приклади, впустила і його мишка в рукавичку.
2. Фізкультхвилинка.
3. Віршовані задачі.
Так живуть вони утрьох
На млинці товчуть горох.
Не нудьгує рукавичка
Раптом йде руда лисичка
«Що за дивна рукавичка?»
Придивляється лисичка.
«Заночую я у ній,
В рукавичці чарівній.
Гей, впустіть мене в хатинку,
Ляжу спати на перинку»
10 хлопчиків завзято
Про щось сперечались.
Троє з них гукнула мати
Скільки їх зосталось? (7)
По дорозі зайчик біг
Ніс 5 яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось,
Скільки яблук залишилось? (4)
У Оксанки у руці є 4 олівці,
А в її подруги Віри,
Ось погляньте, теж 4
Полічіть-но всі оці, кольорові олівці. (8)
7 цукерок Толя мав,
2 цукерки мамі дав,
2 малій сестричці Олі,
Залишилось скільки в Толі? (3)
На полиці 8 книг
Толя зняв одну із них
Хто тепер сказати б міг,
Скільки на полиці книг? (7)
Знову стукають в дверцята
Полякалися звірята.
Ой замерз у мене носик,
За дверима плаче вовчик.
Впустіть мене погрітися.
- Але звірам вже дуже тісно і вони не знають чи впускати вовчика. Але і для нього завдання є.
4.1 Задача 1 (с. )
- Що зображено на малюнку? (Дерева)
- Скільки дерев на першій галявині? (6)
- Скільки на другій? (Стільки ж і ще 3)
- Що означає слово стільки ж?
- Чи можемо ми дізнатися скільки дерев на другій галявині?
4.2 Задача 4 (с. )
- Про що іде мова в задачі? (Про бджоли)
- Що означає число 10?
- Що означає число 3?
- Якщо 3 полетіло, то їх стало більше чи менше?
- Якщо бджіл стало менше, то яку дію будемо виконувати?
- Що від чого віднімати? (10 – 3 = 7)
5.Цікаві завдання
В темний ліс ведмідь набрід
Йшов шукать собі барліг.
Бачить тепла рукавичка.
Ось і я погрію щічки!
Гей, впустіть заночувати
Буду з вами зимувати!
- Нема куди звірам діватися треба допомагати один одному, але вже і місця немає в рукавичці. Ну вони вирішили і ведмедю дати завдання.
5.1 Ребуси
5.2 Порахуйте скільки чотирикутників на малюнку.
V.Підсумок уроку
Та й ведмедя пожаліли
Теж погрітися впустили
І живуть, як три сестрички,
Мишка, Жабка і Лисичка.
Зайчик, Вовчик і Ведмідь,
Побратались теж, як слід.
Не сидять вони без діла
Трудяться звірята вміло:
Мишка топить у печі
Й випікає калачі
Жабка ходить по водицю
Зайчик прибира світлицю
Носить хмиз із лісу вовк,
А ведмідь товче горох,
А лисичка всім на ніжки
В’яже на зиму панчішки
Рукавичка – світлий дім,
Тепло й затишно у нім.