Майстер-клас
Виготовлення Різдвяного віночка
Тема: Різдвяний віночок
Мета: познайомити дітей з історією виникнення різдвяного віночка, навчити виготовляти різдвяний вінок з фатину, дати поняття «фатин», привчати підбирати кольорову гаму, закріплювати вміння працювати з ножицями, шаблонами, олівцем, клеєм, кольоровим фатином, закріплювати вміння поєднувати різні матеріали; розвивати вміння планувати послідовність дій під час роботи, творчі здібності, фантазію, просторове уявлення, творчу уяву, зорову пам’ять, корекцію дрібної моторики пальців рук; прищеплювати бажання створювати красиві прикраси власноруч, прищеплювати бережне ставлення до природи та народних традицій, почуття патріотизму; виховувати почуття прекрасного, охайність, взаємодопомогу, працьовитість.
Хід заняття
І. Вступна частина
Історія виникнення різдвяного віночка.
Традиція прикрашати домівки різдвяними віночками прийшла до нас із Заходу та швидко набрала популярності. Дехто купує їх у магазинах, але цей елемент святкового декору можна зробити власноруч. Адже завжди найціннішим є той виріб, який зроблений своїми руками.
Різдвяний віночок був введений в різдвяні традиції в 30 роках 19 століття у місті Гамбург, вчителем богослов’я Іоганном Хенріхом Віхерн, який взяв на виховання декількох дітей із бідних сімей. Він багато розповідав дітям про церковні свята та їхнє значення. Коли підійшла черга готуватися до Різдва, діти весь час питали коли прийде це казкове свято? Тоді вчитель змайстрував зі старого дерев’яного колеса вінок, прикрасивши його ялиновими та дубовими гілками і стрічками. По колу він розташував 4 великі червоні свічки, що символізували 4 тижні передріздвяного посту, а між ними 12 маленьких білих, які запалював разом з вихованцями кожного дня. Саме цей Різдвяний вінок Адвента (очікування) і став прообразом усіх тих різноманітних різдвяних вінків, якими ми так любимо прикрашати наші стіни, вікна та двері у ці зимові святкові дні.
Що символізує різдвяний вінок ? Є декілька значень ; свічки символізуються із чотирма стихіями, чотирма сторонами світу. Круглу форму вінка асоціюють з безкінечністю, а свічки –це світло, яке освічує шлях до Різдва; вічнозелені хвойні рослини символізують вічне життя, дзвіночки на ньому покликані відганяти злі сили. У древніх слов’ян вінок символізував безкінечність роду і захист від темних сил.
До речі, у різних країнах вінок сприймається як знак того,що в домі раді гостям. Якщо вінок повісите на вхідні двері, то будьте готові до приходу гостей.
Вчитель: Діти, я вам зараз покажу, чим можна прикрашати різдвяні вінки:
(Розповідає та демонструє зразки)
- зі справжньої ялинки;
- з моживельника;
- з шишок;
- з ниток;
- з тканини
- з ялинкових кульок, тощо.
Вчитель: Ми з вами будемо виготовляти наш різдвяний вінок із фатину. Зверніть увагу, яку красу можна створювати із цього матеріалу.
(Презентація робіт + наочність)
Гімнастика для пальчиків
Вчитель: Перед тим, як розпочати нашу роботу ми з вами пригадаємо, щоб наші очки не боліли нам потрібно яскраве світло. Ми не повинні щуритися та приглядатися.
Гімнастика для очей
ІІІ. Практична робота
Інструктаж з техніки безпеки при роботі з ножицями, клей- пістолетом. Інструкційна карта (демонстрація зразка на екрані і в супроводі вчителя. Вчитель послідовно показує і розказує, як треба робити вироб. )
ІV. Фізкультхвилинка
V. Продовження практичної роботи
Учні виконують роботу вчитель надає допомогу, або учні самі допомагають один одному.
VІ. Підсумок заняття та рефлексія.
Вчитель: Діти, що вам сподобалось? А що запом’яталось?
В Новий рік, в Різдво Христове будьте радісні, панове!
Хай до вашої оселі колядки прийдуть веселі,
Буде щастя і здоров'я, в справах лад, комора повна,
А на вашому столі — паляниці запашні.
Щоб ви нас не забували, з нами завжди справу мали,
Хай завжди щастить і всюди, з вами хай добробут буде!