План відкритого уроку з трудового навчання на тему:
«Фартух на поясі. Виготовлення накладної кишені»
Тема: Виготовлення фартуха на поясі. Обробка кишені.
Мета уроку:
Навчальна. Удосконалювати вміня та навички при виконанні практичної роботи. Узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів з теми : «Технологія виготовлення фартуха». Формувати вміння застосовувати теоретичний матеріал на практиці. Дотримуватись правил з техніки безпеки в шкільній майстерні.
Розвивально – корекційна. Розвивати наочно – образне мислення, зорову пам’ять, уяву, творчі здібності, кмітливість, моторику рухів, навички само- та взаємо контролю. Корегувати в учнів уміння планувати трудові дії.
Виховна. Виховувати працелюбність, організованість, акуратність при роботі з тканиною, інтерес до праці в колективі та до професії швачки.
Тип уроку: комбінований
Наочність, обладнання, інструменти, матеріали: Технологічна карта «Пошиття фартуха на поясі», технологічна карта «Обробка накладної кишені та з‘єднання її з виробом», презентація, деталі крою, колекція зразків тканин, олівці, лінійки, голки, котушкові нитки, швейні машинки, ножиці, праска.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Психологічна вправа з поліпшення настрою.
ІІ. Повторення вивченого матеріалу.
Перші фартухи з`явилися у чоловіків Стародавнього Єгипту, які перебували на службі у Фараона. Пізніше фартух став частиною жіночого гардеробу. Фартухи були кольоровими, прикрашені вишивкою та мереживом.
Варто окремо відзначити фартухи для дітей. Вони служили захистом одягу від бруду і пилу. Фартушки були чарівні і красиві. Пізніше дитячі фартухи почали носити в школах. Він був частиною шкільної форми.
В українському національному одязі, фартух мав магічну дію- він захищав від зовнішніх впливів. Не тільки від холоду, вологи і вітру, але і від злих духів, зурочень.
Презентація «Види фартухів та історія їх виникнення»
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація.
Тема нашого уроку: « Обробка накладної кишені та з’єднання її з виробом»
Здобувачі освіти записують у зошиті.
Сьогодні на уроці ви узагальнете та закріпите свої вміння та знання з технолгії виготовлення фартуха на поясі. Будете застосовувати теоретичний матеріал на практиці. Навчитесь швидко та вірно орієнтуватись в нестандартних ситуація. Виготовите кишеню та з’єднаєте її з основною деталлю. Відпрасуєте виріб. Розвиватимете наочно – образне мислення, уяву, зорову пам’ять, творчі здібності, кмітливість. Виховуватимете ділову активність, працелюбність, організованість, акуратність, інтерес до праці в колективі та до професії швачки.
Виріб який ви зшиєте буде використаний для роботи в нашій шкільній їдальні.
4. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.
Давайте пригадаємо, які операції у пошитті фартуха ви вже виконали?
(Обробили бічні і нижній зрізи швом упідгин з закритим зрізом)
Яке призначення мають кишені?
Які кишені бувають за формою?
А зараз я вас попрошу запа’ятати одне правило «Форма кишені повинна бути така сама, як і форма нижнього зрізу фартуха»
5.Виконання практичної роботи.
Фронтальний і індивідуальний інструктаж.
Повторення правил техніки безпеки. Правила безпечної роботи з голкою, ножицями, праскою, на електричних швейних машинах.
Демонстрація прийомів роботи.
1.Обробка верхнього зрізу кишені швом упідгин з закритим зрізом.
2.Запрасування бічних і нижнього зрізу.
3.Наметування кишені на основну деталь.
4. Настрачування кишені.
5.Відпрасування.
6.Надання допомоги дівчаткам за потреби. Корегую їх роботу.
Фізкультхвилинка.
Ви добре попрацювали, обробили кишеню, з,єднали її з основною деталлю.
Слідкуємо за якістю роботи.
Збираємо дані для підведення підсумку уроку.
V. Підсумок уроку.
- Яку практичну роботу сьогодні виконували?