Майстер-клас" Використання інструментів дистанційного навчання у початковій школі"

Про матеріал

Майстер -клас "Використання інструментів дистанційного навчання у початковій школі".Мета майстер-класу:розглянути теоретичні засади дистанційного навчання, ознайомити учасників із різними методами та засобами віддаленого навчання, різними платформами та ресурсами, які можна використовувати для навчання,

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу

Майстер – клас

Тема: використання інструментів дистанційного навчання у початкових класах.

      Педагог: Сало Оксана Миколаївна

      Мета та завдання майстер-класу: розглянути теоретичні засади дистанційного навчання, ознайомити учасників із різними методами та засобами віддаленого навчання, різними платформами та ресурсами, які можна використовувати для навчання, розвивати навички вчителів працювати у Інтернет-мережі; привести колег до усвідомлення необхідності введення інформаційно-комунікаційних технологій  навчання в освітній процес; ознайомити і інструментами дистанційного навчання ;створити умови для професійного спілкування, самореалізації та стимулювання зростання творчого потенціалу педагогів; впроваджувати нові підходи у викладанні і навчанні в практику.

Очікувані результати: учителі усвідомлюють необхідність введення інструментів  у практику під час дистанційного навчання; апробують деякі техніки під час майстер-класу, включать у свій арсенал.

Матеріально-технічне і методичне забезпечення: комп'ютер (або ноутбук), смартфони колег, планшети або ноутбуки для учасників майстер-класу.

Сценарій майстер – класу

 

Мотиваційний етап.

Мета: створення психологічного настрою і мотивація учасників майстер-

класу на спільну діяльність.

Вступне слово майстра. Доброго дня, шановні колеги! Сподіваюсь, що сьогодні спільна робота буде плідною і принесе нам радість і задоволення від спілкування.

                    А почати свій майстер-клас я хочу  словами американського письменника Стівена Кінга (Слайд №1)

                «Людина, яка відчула вітер змін, має будувати не щит од вітру, а вітряк.»

               (Стівен Кінг)

«І дійсно, там, де немає змін і необхідності у змінах, розум гине», продовжую цитувати Герберта-Джордж Веллса

 (Слайд №2)

      Науково-технічний прогрес, інформатизація суспільства XXI століття, пандемія 2020 року зумовили необхідність інноваційної діяльності педагога.

 (Слайд №3)

    Проводити уроки віддалено, не бачити учнів, не мати можливостей пояснити особисто й допомогти в момент виникнення проблеми ще нещодавно вчителі не могли й уявити таких ситуацій у своїй роботі. Але пандемія внесла несподівані корективи і змусила всіх терміново опановувати цифрові інструменти й нові педагогічні підходи та методики.

 (Слайд №4)

      Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків. Постала проблема як організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, які онлайн-інструменти обрати.

 (Слайд №5)

        Тема майстер-класу: використання інструментів дистанційного навчання у початковій школі.

     (Слайд №6)

       Актуальність теми є беззаперечною, оскільки володіння інструментами дистанційного навчання ,використання ІКТ у процесі роботи є викликом сьогодення.

        Мета майстер-класу: продемонструвати найпоширеніші онлайн-інструменти при організації та здійсненні дистанційного навчання, навести приклади застосування окремих інструментів на різних етапах уроку.

    (Слайд №7)

Слово майстра

Шановні колеги, налаштуймося на позитивну роботу. Уявіть себе учнями 4 класу і ви на уроці української мови.

   (Слайд №8)

        В 4 класі є тема «Слово. Значення слова», яка вивчається протягом кількох уроків. Тому на основі даної теми я наведу приклади застосування окремих інструментів дистанційного навчання на різних уроках і етапах уроку.

   (Слайди №9-11)

1.На етапі повідомлення теми уроку можна застосувати хмару слів. (Слайд)У хмару можна записати «зашифрувати» тему уроку, яку учні повинні визначити, попросити скласти пропозиції з певної теми. Наприклад, діти читають слова з хмари(скіпка,хура,діжка,віз,кошик) і доходять  висновку ,що на уроці будуть вивчати нові і застарілі слова.

    (Слайд №12-15)

    Хмара слівце цікавий інструмент для створення асоціативного ряду зі слів в рамках будь-якої теми. Це графічна загадка. За допомогою хмар слів можна візуалізувати термінологію з певної теми у більш наочний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації. З використанням сучасних програм робота зі створення таких хмар не забере багато часу, а навчання буде більш ефективним! Можна використовувати цей вид роботи на всіх етапах уроку.

     (Слайд №16)

    Створюються "хмари слів" у спеціальних програмах. Найпростіший сервіс – Word Art. За його допомогою можна створювати яскраві хмари різної форми.

    (Слайд №17-19)

   2. На етапі  актуалізації та рефлексії знань з теми ми часто у своїй роботі використовуємо стратегію критичного мислення  «Мозкова атака». Отже, вивчаючи тему «Слово. Значення слова» учитель говорить :

        -Пригадайте все, що ви знаєте, або думаєте, що знаєте з теми «Слово. Значення слова»

         Учні розповідають, що вони знають з теми. Учитель записує усі думки учнів на дошці.

  (Слайд №20)

       А тепер постає питання, як даний вид роботи провести дистанційно. Допоможе нам інструмент AnswerGarden.

  (Слайд №21)

      Тому зараз я пропоную зайти за посиланням і виконати завдання.  https://answergarden.ch/2988809

Завдання має ось такий вигляд. Вам зараз необхідно прописати все те, що ви знаєте або думаєте, що знаєте  з теми «Слово. Значення слова». Отже ,введіть свою відповідь тут і натисніть праворуч Субміт, щоб додати свою відповідь. Відповідей може бути декілька, тому їх можна додавати декілька разів.

Бажаючі можете виконати завдання .

    (Слайд №22)

      AnswerGarden перекладається як «посади питання, вирости відповіді» Це новітній інструмент для отримання зворотного зв’язку. Його використовують в якості інструменту для створення онлайн мозкового штурму.  Цей ресурс використовують для визначення рівня знань класу по певній темі. За його допомогою мозковий штурм проходить у веселій та інтерактивній формі.

Переглянемо ,що в нас вийшло. Зясуємо ,що діти знають з даної теми.

Ось така  сформувалась хмара тегів (Зачитати). Цифра біля слова означає, скільки учнів його написали.

     (Слайд №23)

3. Всі ми практикуємо використання робочих зошитів, роботу з ними можна перенести в онлайновий режим через сервіс Liveworksheets . Вебсервіс дає змогу перетворити ваші традиційні робочі аркуші для друку в інтерактивні вправи, що самокоригують , які ми називаємо «інтерактивними аркушами».

      Пропоную Вам перейти за посиланням і виконати  подане завдання.https://www.liveworksheets.com/xt2641664fc

       Дане завдання буде доречним на етапі вивчення нового матеріалу.

       Потрібно переглянути відео про синоніми  і дати відповіді на запитання.
Учні заповнюють ці листи онлайн та подають свої відповіді вчителю . Це добре для учнів (більш мотивує), для вчителя (економить час на оцінку) та для навколишнього середовища (економить папір).Інтерактивні картки  можуть включати звуки, відео, вправи перетягування, збіги зі стрілками, множинний вибір... і навіть розмовні вправи, які учні повинні виконувати за допомогою мікрофона.
      Як я можу отримати відповіді своїх учнів? Найпростіший: учні відкривають картку, виконують вправи та натискають Finish!! «Готово». Потім вони вибирають «Надіслати мої відповіді вчителю» і вводять своє імя, клас ,предмет і вашу електронну адресу. Тоді ви отримаєте сповіщення на свою електронну пошту, і ви завжди зможете перевірити всі відповіді своїх учнів. Або можна натиснути «Перевірити» і організувати самоперевірку. Ну і зараз ,хто виконує можете просто себе перевірити, натиснувши на лупу.

(Слайд №24-25)

4.Також використовую у своїй роботі тести. Залежно від завдання та мети уроку я використовую різні сервіси для створення тестів, адже кожна платформа має свої переваги.

     Використовую Google-форми. Доволі зручними у використанні є тести на освітніх порталах “На урок”, “Всеосвіта”. Мені особисто подобається портал “На урок”.

(Слайд №26-27)

5.  На противагу тестам з автоматизованою перевіркою та оцінюванням відповідей учнів, існує інша категорія освітніх програмних засобів, які спрямовані радше на формувальне оцінювання та відпрацювання практичних навичок, а не на виставлення оцінок. Зазвичай у таких системах учень має можливість виконати завдання, перевірити правильність, повернутись до опрацювання матеріалу і знову спробувати виконати завдання. Такі сервіси не стільки оцінюють правильність відповіді з першої спроби, скільки допомагають учневі з’ясувати власні прогалини та зосередитись на корекції. Однією з найдоступніших платформ для створення практичних вправ є LearningApps, Plickers, Kahoot, Triventy та Wordwall

(Слайд №28)

      Зупинемося на платформа Wordwall .Ії призначення –це створення власних навчальних ресурсів та використання вже готових  завдань. Вона зручна ,оскільки тут є різноманітні шаблони, за допомогою яких ви  створюєте цікаві завдання.

     Ці шаблони включають знайомі класичні формати, як-от вікторина і кросворд. Також є ігри, наприклад, погоня в лабіринті і літак, а ще інструмент для управління класом, як-от план розсадження і багато іншого, доволі цікавого.

     Щоб створити нову вправу, виберіть шаблон і додайте вміст. Це дуже легко: ви можете створити інтерактивну вправу всього за кілька хвилин.

     Зараз перейдемо до практики.

https://wordwall.net/resource/28591134/%d1%84%d1%80%d0%b0%d0%b7%d0%b5%d0%be%d0%bb%d0%be%d0%b3%d1%96%d0%b7%d0%bc%d0%b8

     Всім нам відома стратегія «Кубування» або «Ромашка Блума».Застосувати цю стратегію можна онлайн ,використовуючи веб-сервіс Wordwall на етапі закріплення знань з теми «Фразеологізми».

     Дітям можна запропонувати наступне завдання. Зараз я вам спробую продемонструвати. Перед нами колосо ,яке обертається і зупиняється на будь-якому секторі. Діти дають відповідь на запитання і тиснемо виключити-так зникає один сектор. І так продовжуємо далі.

    Ось така онлайн-альтернатива методу «Кубування»

     (Слайд №29-30)

  6. Нещодавно я відкрила для себе доволі цікавий ресурс Classtime.

Сlasstime платформа для створення інтерактивних навчальних додатків, яка дозволяє вести аналітику навчального процесу і реалізовувати стратегії індивідуального підходу. Є бібліотека ресурсів, а також можливість створювати запитання.

       Для мене і учнів тут найцікавішим є Командні ігри, які дають змогу розвивати урок довкола анімованого сюжету, що проектується для усього класу. Ці ігри являють собою проблеми, з якими учні повинні справитись, відповідаючи на запитання на своїх девайсах. Лише якщо увесь клас буде відповідати правильно, Командна гра завершиться успіхом.

      На останок пропоную Вам перейти за посиланням і пограти, виконуючи завдання. Дане завдання буде доречним на етапі узагальнення знань з теми «Слово.Значенняслова.»

https://www.classtime.com/questions/question-sets/53cd3642-8ee2-484c-8dda-c23a8e9d4ab5

(Слайд №31)

Висновок

             Сподіваюсь, що представлені онлайн-інструменти вас зацікавили, допоможуть нам мотивувати сучасних школярів , викликати інтерес до навчання.

      Проте не варто повністю «оцифровувати» навчання, відкинувши всі принади традиційного. Живого, сердечного контакту з учителем ніколи не замінять жодні програми! Адже велика частина навчання – це натхнення, а воно не береться з цифри, воно передається від людини до людини.

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Людина, яка відчула вітер змін, має будувати не щит од вітру, а вітряк Стівен Кінг Там, де немає змін і необхідності у змінах, розум гине Герберт-Джордж Веллс

Номер слайду 2

Пандемія 2020 рокуІнформатизація суспільства XXI cтоліття. Науково-технічний прогрес

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Тема: «Використання інструментів дистанційного навчання у початковій школі»

Номер слайду 6

Актуальність теми : володіння інструментами дистанційного навчання ,використання ІКТ у процесі роботи є викликом сьогодення Мета майстер-класу: представити найпоширеніші онлайн-інструменти;показати застосування окремих інструментів на різних етапах уроку

Номер слайду 7

Номер слайду 8

«Слово. Значення слова»

Номер слайду 9

Повідомлення теми уроку

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Нові та застарілі слова

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Хмара слів сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації

Номер слайду 14

Добери до іменників синоніми

Номер слайду 15

Добери до іменників антоніми

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Актуалізація та рефлексія знань

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Слово. Значення слова

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Вивчення нового матеріалу

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Формувальне оцінювання

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Закріплення і систематизація знань

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Висновок

zip
Додав(-ла)
Сало Оксана
Додано
11 січня 2023
Переглядів
1465
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку