Майстер -клас "Використання інструментів дистанційного навчання у початковій школі".Мета майстер-класу:розглянути теоретичні засади дистанційного навчання, ознайомити учасників із різними методами та засобами віддаленого навчання, різними платформами та ресурсами, які можна використовувати для навчання,
Майстер – клас
Тема: використання інструментів дистанційного навчання у початкових класах.
Педагог: Сало Оксана Миколаївна
Мета та завдання майстер-класу: розглянути теоретичні засади дистанційного навчання, ознайомити учасників із різними методами та засобами віддаленого навчання, різними платформами та ресурсами, які можна використовувати для навчання, розвивати навички вчителів працювати у Інтернет-мережі; привести колег до усвідомлення необхідності введення інформаційно-комунікаційних технологій навчання в освітній процес; ознайомити і інструментами дистанційного навчання ;створити умови для професійного спілкування, самореалізації та стимулювання зростання творчого потенціалу педагогів; впроваджувати нові підходи у викладанні і навчанні в практику.
Очікувані результати: учителі усвідомлюють необхідність введення інструментів у практику під час дистанційного навчання; апробують деякі техніки під час майстер-класу, включать у свій арсенал.
Матеріально-технічне і методичне забезпечення: комп'ютер (або ноутбук), смартфони колег, планшети або ноутбуки для учасників майстер-класу.
Сценарій майстер – класу
Мотиваційний етап.
Мета: створення психологічного настрою і мотивація учасників майстер-
класу на спільну діяльність.
Вступне слово майстра. Доброго дня, шановні колеги! Сподіваюсь, що сьогодні спільна робота буде плідною і принесе нам радість і задоволення від спілкування.
А почати свій майстер-клас я хочу словами американського письменника Стівена Кінга (Слайд №1)
«Людина, яка відчула вітер змін, має будувати не щит од вітру, а вітряк.»
(Стівен Кінг)
«І дійсно, там, де немає змін і необхідності у змінах, розум гине», продовжую цитувати Герберта-Джордж Веллса
(Слайд №2)
Науково-технічний прогрес, інформатизація суспільства XXI століття, пандемія 2020 року зумовили необхідність інноваційної діяльності педагога.
(Слайд №3)
Проводити уроки віддалено, не бачити учнів, не мати можливостей пояснити особисто й допомогти в момент виникнення проблеми — ще нещодавно вчителі не могли й уявити таких ситуацій у своїй роботі. Але пандемія внесла несподівані корективи і змусила всіх терміново опановувати цифрові інструменти й нові педагогічні підходи та методики.
(Слайд №4)
Вимушене дистанційне навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та батьків. Постала проблема як організувати якісне навчання з використанням цифрових технологій, надихати й мотивувати учнів, які онлайн-інструменти обрати.
(Слайд №5)
Тема майстер-класу: використання інструментів дистанційного навчання у початковій школі.
(Слайд №6)
Актуальність теми є беззаперечною, оскільки володіння інструментами дистанційного навчання ,використання ІКТ у процесі роботи є викликом сьогодення.
Мета майстер-класу: продемонструвати найпоширеніші онлайн-інструменти при організації та здійсненні дистанційного навчання, навести приклади застосування окремих інструментів на різних етапах уроку.
(Слайд №7)
Слово майстра
Шановні колеги, налаштуймося на позитивну роботу. Уявіть себе учнями 4 класу і ви на уроці української мови.
(Слайд №8)
В 4 класі є тема «Слово. Значення слова», яка вивчається протягом кількох уроків. Тому на основі даної теми я наведу приклади застосування окремих інструментів дистанційного навчання на різних уроках і етапах уроку.
(Слайди №9-11)
1.На етапі повідомлення теми уроку можна застосувати хмару слів. (Слайд)У хмару можна записати «зашифрувати» тему уроку, яку учні повинні визначити, попросити скласти пропозиції з певної теми. Наприклад, діти читають слова з хмари(скіпка,хура,діжка,віз,кошик) і доходять висновку ,що на уроці будуть вивчати нові і застарілі слова.
(Слайд №12-15)
Хмара слів —це цікавий інструмент для створення асоціативного ряду зі слів в рамках будь-якої теми. Це графічна загадка. За допомогою хмар слів можна візуалізувати термінологію з певної теми у більш наочний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації. З використанням сучасних програм робота зі створення таких хмар не забере багато часу, а навчання буде більш ефективним! Можна використовувати цей вид роботи на всіх етапах уроку.
(Слайд №16)
Створюються "хмари слів" у спеціальних програмах. Найпростіший сервіс – Word Art. За його допомогою можна створювати яскраві хмари різної форми.
(Слайд №17-19)
2. На етапі актуалізації та рефлексії знань з теми ми часто у своїй роботі використовуємо стратегію критичного мислення «Мозкова атака». Отже, вивчаючи тему «Слово. Значення слова» учитель говорить :
-Пригадайте все, що ви знаєте, або думаєте, що знаєте з теми «Слово. Значення слова»
Учні розповідають, що вони знають з теми. Учитель записує усі думки учнів на дошці.
(Слайд №20)
А тепер постає питання, як даний вид роботи провести дистанційно. Допоможе нам інструмент AnswerGarden.
(Слайд №21)
Тому зараз я пропоную зайти за посиланням і виконати завдання. https://answergarden.ch/2988809
Завдання має ось такий вигляд. Вам зараз необхідно прописати все те, що ви знаєте або думаєте, що знаєте з теми «Слово. Значення слова». Отже ,введіть свою відповідь тут і натисніть праворуч Субміт, щоб додати свою відповідь. Відповідей може бути декілька, тому їх можна додавати декілька разів.
Бажаючі можете виконати завдання .
(Слайд №22)
AnswerGarden – перекладається як «посади питання, вирости відповіді» Це новітній інструмент для отримання зворотного зв’язку. Його використовують в якості інструменту для створення онлайн мозкового штурму. Цей ресурс використовують для визначення рівня знань класу по певній темі. За його допомогою мозковий штурм проходить у веселій та інтерактивній формі.
Переглянемо ,що в нас вийшло. З’ясуємо ,що діти знають з даної теми.
Ось така сформувалась хмара тегів (Зачитати). Цифра біля слова означає, скільки учнів його написали.
(Слайд №23)
3. Всі ми практикуємо використання робочих зошитів, роботу з ними можна перенести в онлайновий режим через сервіс Liveworksheets . Вебсервіс дає змогу перетворити ваші традиційні робочі аркуші для друку в інтерактивні вправи, що самокоригують , які ми називаємо «інтерактивними аркушами».
Пропоную Вам перейти за посиланням і виконати подане завдання.https://www.liveworksheets.com/xt2641664fc
Дане завдання буде доречним на етапі вивчення нового матеріалу.
Потрібно переглянути відео про синоніми і дати відповіді на запитання.
Учні заповнюють ці листи онлайн та подають свої відповіді вчителю . Це добре для учнів (більш мотивує), для вчителя (економить час на оцінку) та для навколишнього середовища (економить папір).Інтерактивні картки можуть включати звуки, відео, вправи перетягування, збіги зі стрілками, множинний вибір... і навіть розмовні вправи, які учні повинні виконувати за допомогою мікрофона.
Як я можу отримати відповіді своїх учнів? Найпростіший: учні відкривають картку, виконують вправи та натискають Finish!! «Готово». Потім вони вибирають «Надіслати мої відповіді вчителю» і вводять своє ім’я, клас ,предмет і вашу електронну адресу. Тоді ви отримаєте сповіщення на свою електронну пошту, і ви завжди зможете перевірити всі відповіді своїх учнів. Або можна натиснути «Перевірити» і організувати самоперевірку. Ну і зараз ,хто виконує можете просто себе перевірити, натиснувши на лупу.
(Слайд №24-25)
4.Також використовую у своїй роботі тести. Залежно від завдання та мети уроку я використовую різні сервіси для створення тестів, адже кожна платформа має свої переваги.
Використовую Google-форми. Доволі зручними у використанні є тести на освітніх порталах “На урок”, “Всеосвіта”. Мені особисто подобається портал “На урок”.
(Слайд №26-27)
5. На противагу тестам з автоматизованою перевіркою та оцінюванням відповідей учнів, існує інша категорія освітніх програмних засобів, які спрямовані радше на формувальне оцінювання та відпрацювання практичних навичок, а не на виставлення оцінок. Зазвичай у таких системах учень має можливість виконати завдання, перевірити правильність, повернутись до опрацювання матеріалу і знову спробувати виконати завдання. Такі сервіси не стільки оцінюють правильність відповіді з першої спроби, скільки допомагають учневі з’ясувати власні прогалини та зосередитись на корекції. Однією з найдоступніших платформ для створення практичних вправ є LearningApps, Plickers, Kahoot, Triventy та Wordwall
(Слайд №28)
Зупинемося на платформа Wordwall .Ії призначення –це створення власних навчальних ресурсів та використання вже готових завдань. Вона зручна ,оскільки тут є різноманітні шаблони, за допомогою яких ви створюєте цікаві завдання.
Ці шаблони включають знайомі класичні формати, як-от вікторина і кросворд. Також є ігри, наприклад, погоня в лабіринті і літак, а ще інструмент для управління класом, як-от план розсадження і багато іншого, доволі цікавого.
Щоб створити нову вправу, виберіть шаблон і додайте вміст. Це дуже легко: ви можете створити інтерактивну вправу всього за кілька хвилин.
Зараз перейдемо до практики.
Всім нам відома стратегія «Кубування» або «Ромашка Блума».Застосувати цю стратегію можна онлайн ,використовуючи веб-сервіс Wordwall на етапі закріплення знань з теми «Фразеологізми».
Дітям можна запропонувати наступне завдання. Зараз я вам спробую продемонструвати. Перед нами колосо ,яке обертається і зупиняється на будь-якому секторі. Діти дають відповідь на запитання і тиснемо виключити-так зникає один сектор. І так продовжуємо далі.
Ось така онлайн-альтернатива методу «Кубування»
(Слайд №29-30)
6. Нещодавно я відкрила для себе доволі цікавий ресурс Classtime.
Сlasstime— платформа для створення інтерактивних навчальних додатків, яка дозволяє вести аналітику навчального процесу і реалізовувати стратегії індивідуального підходу. Є бібліотека ресурсів, а також можливість створювати запитання.
Для мене і учнів тут найцікавішим є Командні ігри, які дають змогу розвивати урок довкола анімованого сюжету, що проектується для усього класу. Ці ігри являють собою проблеми, з якими учні повинні справитись, відповідаючи на запитання на своїх девайсах. Лише якщо увесь клас буде відповідати правильно, Командна гра завершиться успіхом.
На останок пропоную Вам перейти за посиланням і пограти, виконуючи завдання. Дане завдання буде доречним на етапі узагальнення знань з теми «Слово.Значенняслова.»
https://www.classtime.com/questions/question-sets/53cd3642-8ee2-484c-8dda-c23a8e9d4ab5
(Слайд №31)
Висновок
Сподіваюсь, що представлені онлайн-інструменти вас зацікавили, допоможуть нам мотивувати сучасних школярів , викликати інтерес до навчання.
Проте не варто повністю «оцифровувати» навчання, відкинувши всі принади традиційного. Живого, сердечного контакту з учителем ніколи не замінять жодні програми! Адже велика частина навчання – це натхнення, а воно не береться з цифри, воно передається від людини до людини.