Доброго дня колеги!
Пропоную вашій увазі майстер - клас по темі «Використання лего на уроках в початкових класах».
Мета майстер - класи:
Підвищення професійної майстерності педагогів-учасників майстер-класу в процесі активного педагогічного спілкування з освоєння досвіду роботи по використанню лего.
Завдання майстер - класи:
1. Сформувати у педагогів - учасників майстер-класу уявлення про ігровий технології.
2. Ознайомити учасників майстер-класу з досвідом роботи по застосуванню розвиваючих ігор з лего
3. Навчити учасників майстер - класу навичкам, що становлять основу ігрової технології.
4. Активізувати пізнавальну діяльність педагогів, підвищити рівень їх професійної компетенції в питаннях інтелектуального розвитку дітей молодшого шкільного віку.
Обладнання:
мультимедійний екран, ноутбук,
набір конструктора лего
схеми складання.
Хід майстер - класи:
Актуальність майстер - класу.
У століття новітніх комп'ютерних розробок і цифрового обладнання учитель отримав можливість використовувати величезну різноманітність технічних засобів і технологій в процесі навчання і зробити процес пізнання для дитини захоплюючим.
Введення державних стандартів загальної освіти передбачає використання нових педагогічних технологій в освітньому процесі. Стандарти нового покоління орієнтують вчителів на гуманізацію процесу освіти і створення умов для різнобічного розвитку особистості дитини, при цьому досягнення результатів має здійснюватися шляхом системно-діяльнісного підходу. Формування базових знань, умінь і навичок повинно поєднуватися з творчою діяльністю, пов'язаною з розвитком у дитини пізнавальних процесів.
Учитель у своїй педагогічній діяльності повинен враховувати те, що серед усіх мотивів навчальної діяльності найдієвішим є пізнавальний інтерес, що виникає в процесі навчання. Дитині легше вчитися, засвоювати матеріал, коли їй вчитися цікаво.
Такий пізнавальний інтерес формується різними способами на уроках і в позаурочній діяльності. Це і гра, і елементи цікавості, проблемні ситуації і інші способи. Успіх навчання залежить від бажання учнів вчитися, пізнавати. Значить наша мета - прищепити інтерес до знань, спираючись на цікавий і в той же час змістовний матеріал.
Використання ЛЕГО-технологіі на уроках у початковій школі – це важливий елемент навчального процесу, який допомагає дитині розвивати розумові та фізичні здібності: увагу, пам'ять, мову, дрібну моторику рук. Діти проявляють свої творчі здібності, фантазії, навчаються взаємодії з однолітками, взаємодопомагати, з’являється необхідность обміну інформацією, вміння приймати рішення, розвивають комунікативні навички. При цьому у дитини не пропадає бажання вчитися, краще засвоюється матеріал. А це найголовніше в нашій роботі. ЛЕГО-технологія - одна з відомих і поширених сьогодні педагогічних технологій, що використовує тривимірні моделі реального світу і предметно-ігрове середовище навчання і розвитку дитини.
У педагогіці ЛЕГО-технологія цікава тим, що, орієнтуючись на інтегровані принципи, об'єднує в собі елементи гри і експериментування. Ігри ЛЕГО тут виступають способом дослідження і орієнтації дитини в реальному світі, просторі і часу. В силу своєї педагогічної універсальності ЛЕГО-технологія служить найважливішим засобом навчання в багатьох освітніх установах .
Діти пізнають світ з-за допомогою гри. Граючись діти розвивають важливі компетентності, які знадобляться їм протягом життя. Гра повністю захоплює дитину і вона не просто грається, а проживає її як частинку справжнього життя. Під час навчальної гри дитина бере на себе зобов’язання, відповідальність та при цьому вона почуває себе комфортно, радісно, може втілювати свої ідеї, активно взаємодіяти з оточуючим світом – а найголовніше при цьому розвивають ініціативність, вміння працювати в команді, критичне мислення та оперування різноманітною інформацією.
Отримувати інформацію через гру набагато цікавіше, ніж прослуховувати суху розповідь вчителя біля дошки. Навчання через гру мотивує дитину до пізнання, зацікавлює вивченням матеріалу, дає змогу критично мислити та оперувати інформацією.
Практична частина
Для дітей досить важко даються абстрактні поняття. Числа, слова та дії з ними – це все має сприйматися дитиною на рівні асоціативно-образного мислення, що на сьогодні дуже погано розвинуте у дітей. Тому, коли числа та слова перетворити у кубики LEGO, тоді з розряду незрозумілого ці поняття перейдуть у розряд осяжні та цікаві.
Діти – це постійні практики, які хочуть пробувати, експериментувати, досліджувати, а не переписувати готові результати до зошитів. Застосування конструктора LEGO як не можна краще допоможе дитині вивчити математичні поняття, терміни та дії.
Емоційне налаштування. «Веселка знайомства»
Давайте почнемо знайомство. Складіть веселку з лего. Оберіть свій кольорів з веселки і станьте у класі групами відповідно до обраних кольорів.
Коли все зроблено. Учасники по черзі називають своє ім’я в одній групі а потім всі разом кажуть «Ми обрали синій колір»
Кольоротерапія
Кажуть, що червоний колір вибирають ті, хто прагне до влади. Жовтий – це колір цілеспрямованих людей. Оранжевий для тих, хто любить життя, різноманітність. Синій і голубий вибирають ті, хто відчуває незримий світ. Зелений колір вказує, що людина вперта. Фіолетовий – колір сюрпризів.
Перед тим як ми розпочнемо практичну частину потрібно поділитися на групи. Ось у мене є картинки, кожен обере ту яка йому подобається.
Завдання. Символ і девіз
Складіть своєю групою символ обраної пори року і девіз вашої пори року.
Фішбоун + лего
З лего скласти голову риби і хвіст.
На смужках паперу написати ознаки пори року зверху, а знизу на смужках паперу написати як пристосовуються рослини, тварини і люди.
Вправа «Народні символи України»
Учасники групи витягують зображення одного з народних символів України і виготовляють його з лего.
Для презентації свого виробу потрібно підготувати художній номер (вірш, пісня, сценка)
Вправа «Петриківський розпис»
Петриківський розпис – один із видів народного мистецтва.
Виник він на Лівобережній Україні в с. Петриківка. Це велике, славне село на Дніпропетровщині зачаровує світ своїми мальвами і жоржинами, соняхами і рясною червоною калиною. Не тими, що на городі чи в саду, а мальованими.
Він зароджується як одне з найперших орнаментальних мистецтв, проте широкого поширення набув у ХІХ ст. Розпис зосереджувався на печі, комині, потім малюнок переходив на стіну, продовжувався над вікнами, по кутках. Зображували переважно птахів, дерево життя з ними, хрести в полі, зигзаги, рослинні орнаменти.
«Ці квіти дихають Україною» - говорять наші земляки, розкидані долею по далеких континентах.
Вишні у Петриківці також незвичайні. Кажуть, колись у селі загинули під татарськими шаблями красуня дівчина та її наречений, молодий козак. На їхній могилі і виросла перша вишня: невисока й кучерява, як полегла дівчина, а плоди – як пролита кров. Петриківський розпис чимось нагадує ту легендарну вишню.
У давні часи в багатьох селех жінки розмальовували печі, виводили узори над вікнами і дверима, щоб хата була чепурною. Розписували й предмети домашнього вжитку: скрині, дерев’яний посуд тощо.
Життя змінювалося, забувались візерунчасті скрині. Ніде стало малювати квіти. Проте петриківський розпис, як чарівна вишня, розгорнувся новими гілками, знайшов нові шляхи, - не пропала краса, а ще пишніше розцвіла.
Малюнок Петриківки створювався без попередніх ескізів, без розподілу на етапи, здійснювався одразу, а найчастіше просто поновлювався.
Фарби були переважно натурального походження: сажа, сік лободи, ягоди бузини, пелюстки соняшника, біла перетерта глина, а також анілові фарби.
Пензлі робилися із кошачої шерсті, в залежності від необхідності малювати просто ганчіркою.
Давайте ми спробуємо намалювати картину з лего, але потрібно відтворити зразки петриківського розпису
Завдання. Вирости гусінь.
Це спочатку гусінь не гарна, але згодом вона перетвориться на метелика.
Щоб це сталося гусінь має прожити певну кількість часу. Отже, ваше завдання скласти гусінь з тієї кількості цеглин, яка зазначена на цеглинці. Хто виконає правильно, отримає замість гусені метелика.
Розвиток мовних навичок за допомогою Лего
Конструктор Лего є також прекрасним помічником при розповіданні казок і різних повістей. Спробуйте разом з дитиною переказати для початку невелику книгу, наприклад, «Дуже голодну гусінь». Кожний епізод з гусеницею зображайте схематичними малюнками, складеними з конструктора Лего. Таким чином добре координувати мову і рухи дитини.
Тепер у вас є чудові приклади, як можна використовувати конструктор Лего на уроках математики та читання в школі. Так ви напевно зробите уроки цікавими і захоплюючими.
1