Майстер-клас “Як працювати в малих групах”

Про матеріал
Тема. Групова робота учнів- форма інтерактивного навчання. Мета: презентувати власний досвід роботи та показати результативність діяльності з теми; сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів, прагненню до самоосвітньої діяльності.
Перегляд файлу

         Майстер-клас “Як працювати в малих групах”

 

Тема. Групова робота учнів- форма інтерактивного навчання.

Мета: презентувати власний   досвід  роботи  та показати результативність діяльності з теми;

сприяти підвищенню професійної компетентності педагогів, прагненню до самоосвітньої  діяльності.

Актуальність:

    В умовах запровадження інтерактивного навчання особливе місце займають групові форми (робота в малих групах) і методи роботи. Адже учні стають невід’ємною частиною згуртованого дитячого колективу і завдяки своїм індивідуальним можливостям починають відчувати і співпрацювати з однолітками, зацікавлені в підтриманні дружніх стосунків з ровесниками. Групова форма роботи має велике значення для формування самостійності школяра. Заняття в малих групах на уроках дає змогу учням набути навичок спілкування та співпраці. Дискусії малими групами стимулюють роботу в команді, розвивають почуття терпимості та поваги до думки інших.

    Групова робота - це передусім гра, в організацію, у навчання. Гра допомагає учням зрозуміти навчальну тему, знайти незрозумілості. Головна мета групової і парної роботи - розвиток мислення учнів. Як у кожній грі, тут є свої правила. Правила доцільно опрацювати зі школярами заздалегідь і користуватись ними в подальшій роботі. Також правила можуть опрацьовуватись тут і зараз, тобто тільки для роботи над конкретним завданням. Правила можна доповнювати, змінювати. «Положення про групову і парну роботу» затверджуються колективно (усім класом), і потім уся робота підпорядковується цим правилам.

Способи організації малих груп.

  • За розміщенням у класі (учні, які сидять за однією партою, об’єднуються у пару);
  • За рахунком: перший, другий, третій і т.д.;
  • По кольору витягнутих зображень;
  • За символами ( на ілюстраціях зображені різні символи, рослини, тварини і т.д.);
  • За жеребом;
  • За сортами витягнутих цукерок, кольором та формою  ґудзиків;
  • Гра «Молекули»;
  • Гра «Знайди свою половинку»;
  • Вправа «Струмочок»;
  • За порами року, назвами місяців, океанів, сторонами світу;
  • Іменами казкових персонажів .

   Одним із видів групової роботи є дослідницька діяльність , яка сприяє формуванню життєвих компетенцій учнів.

   Продумуючи кожний урок, я намагаюся застосовувати такі елементи, які допомагають розвитку дослідницьких умінь учнів. З цією метою використовую будь-які побутові ситуації, теми з навальних  посібників, організовую спостереження.

    Наприклад ,  на  уроці природознавства, вивчаючи тему « Користь культурних рослин»,діти об’єднались в групи за картками , на яких зображені культурні рослини (зернові, овочеві, фруктові, ягідні).

В кожній групі є розчин йоду та дослідні зразки.

1 група

2 група

3 група

4 група

картопля

рис

кукурудзяна крупа

вівсяні пластівці

яблуко

огірок

лимон

апельсин

морква

цибуля

перець

капуста

  • Капають розчин йоду по черзі на дослідні зразки та спостерігають за реакцією.

( Чим яскравіша темно-фіолетова пляма, тим більша кількість крохмалю. Якщо колір не змінився, то крохмалю в продукті немає, або його дуже мало.)

  • Називають продукт, у якому  виявили найбільшу кількість крохмалю , прикріпляють його назву на дошку.

Дослід «Створюємо веселку» також можна проводити у групах.

1 група

      Знадобиться: − склянка води (приблизно на три чверті повна); − білий папір;      сонячний день.

 Наповнити склянку водою приблизно на три чверті й взяти аркуш білого паперу. Піднести склянки до вікна. Утримувати склянку води прямо над папером і уважно спостерігати за тим, що відбуватиметься зі світлом. Звернути увагу дитини на те, як сонячне світло проходить через склянку води, заломлюється (згинається) та утворює різнобарвне зображення на аркуші паперу.

2 група

Веселка з призми. Знадобиться: тригранна скляна призма, аркуш паперу, сонячний день. Стати спиною до сонця, розмістити призму так, щоб промені падали крізь неї на аркуш білого паперу.

          3 група

Веселка з CD- диску. Знадобиться: CD- диск, білий аркуш, ліхтарик.

Ліхтариком світимо на диск, який розташований вертикально на білому аркуші. На ньому відображається веселка.

           4 група

Веселка з мильної бульбашки. Знадобиться: мильні бульбашки. Надуваючи мильну бульбашку, можна спостерігати веселку на її поверхні.

    Я вважаю, що групова робота - це унікальна організація уроку. Вона забезпечує взаємодію між учнями і робить непрямим керування вчителя. Він виступає організатором початку і кінця роботи: формулює завдання, спільну інструкцію по його виконанню, разом з учнями приймає участь оцінки результатів.

 

docx
Додано
11 січня 2023
Переглядів
273
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку