Майстер-клас з акрилового живопису «За віконцем осінь»

Про матеріал
Розробка майстер-класу з акриловго живопису. Допоможе познайомити дітей з принципами роботи акриловими фарбами та створенням картині у жанрі «пейзаж», навчити малювати картини в техніці акрилового живопису.
Перегляд файлу

Майстер-клас з акрилового живопису

«За віконцем осінь»

 

Керівник гурта-методист

Керівник т/о «Палітра»

Захваткіна Катерина Олексіївна

 

 

Мета:

  • Знайомство  дітей з поняттями пейзажу, форми, перспективи, якостей кольору.
  • Розвиток навичок роботи з побудови композиції,  роботи акриловими фарбами, навичок роботи з кольором.
  • Розвиток  фантазії, творчої уяви, вміння визначати основні складові будови композиції, закріплювати знання про особливості зображення пейзажем, природи; розвивати естетичне сприйняття дійсності, просторове мислення; виховувати у дітей уважність; стимулювати розвиток допитливості; виховувати дбайливе ставлення до природи, образне мислення і інтелектуальну гнучкість; розвивати образне сприймання, логічне мислення, просторові уявлення, комбінаторні здібності;
  • Формування естетичного ставлення до навколишньої дійсності, дотримання норм культури мовлення й культури поведінки, виявлення особистісно-ціннісного ставлення до творів мистецтва, навичків співпраці з вчителем та іншими учнями, вміння проявляти ініціативу.
  • Навчити з повагою і любов’ю ставитись до пам’яток матеріальної і духовної культури.

 

 

Завдання:

  1.                        Познайомити дітей з принципами роботи акриловими фарбами та створенням картині у жанрі «пейзаж».
  2.                        Навчити малювати картини в техніці акрилового живопису.

 

Місце проведення: ЦДТ «Надія».

Дата проведення: 05.10.2022 р.

Учасники: учні шкіл міста.

 

Обладнання: мольберти, фарби, пензлі, олівці, палітри, серветки, вода.

Тип: комбінований.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План майстер-класа

 

Назва етапу

Вид діяльності

Тривалість

1. Організаційний етап

1.1. Привітання. Перевірка готовності присутніх

1 хвилина

 

1.2. Введення в тему. Матеріали та інструменти

1 хвилина

 

1.3. Техніка безпеки

1 хвилина

2. Основний етап

2.1.  Традиції українського мистецтва. Пейзаж в українському мистецтві. Особливості повітряної та лінійної перспективи.

5 хвилин

 

2.2. Поетапне виконання роботи. Демонстрація процесу педагогом, самостійна діяльність учасників майстер-класу по створенню картини

 «За віконцем осінь"

30 хвилин

3. Завершальний етап

3.1. Перегляд виконаних робіт, міни виставка

5 хвилин

 

3.2. Обговорення майстер-класу учасниками. Підведення підсумків

2 хвилини

Загальна тривалість:

45 хвилин

 

 

Хід майстер-класу

 

  1.                     Організаційний етап

Привітання. Перевірка готовності присутніх

-  Добрий день, шановні діти! Рада вітати вас на майстер-класі з  живопису акрилом. Бажаю всім нам цікаво і плодотворно провести цей час. Бажаю творчого натхнення та гарного настрою!

Сьогодні ми з вами будемо працювати акриловими фарбами на полотнах та створимо гарні картини з осінніми пейзажами. Процес створення картини я буду демонструвати вам на своєму прикладі, ви зможете повторювати за мною та вносити у свої композиції елементи власної фантазії та творчості. Авжеж, якщо виникатимуть труднощі, я буду вам допомагати.

 

  1.                     Основний етап.

2.1.  Традиції українського мистецтва. Пейзаж в українському мистецтві

Пейзаж - жанр образотворчого мистецтва, в якому основним предметом зображення є природа, яку відображають на будь-якій поверхні за допомогою різних художній матеріалів різноманітними засобами виразності. Пейзаж зображує навколишній світ, що представлений водною, повітряною та земною поверхнею. У залежності від напрямку - відображує рослинність, будівлі, техніку, метеорологічні і астрономічні явища. В залежності від типу мотиву можна виокремити сільський, міський, морський, епічний, історичний, героїчний, ліричний, романтичний, фантастичний та абстрактний пейзажі. Як самостійний жанр, пейзаж з'явився в середньовічному Китаї у VI ст. В європейському мистецтві пейзаж сформувався в епоху Відродження, а в класичному мистецтві головне місце зайняв образ природи, що підкоряється законам розумної світобудови.

Пейзаж на картинах українських художників є одним з найпопулярніших жанрів. Це і зрозуміло! Чудова та різноманітна природа України просто закликає до полотна!

Висловити всі почуття, які наповнюють художника, виплеснути їх на свої полотна в яскравих фарбах літа або на чорно-білих просторах зими завдання не найпростіше. Для цього треба мати талант. Традиційний український пейзаж на картині маслом це рукотворне особисте враження художника.

Високі гори Карпат давно привертають художників з усієї України. Художники приїжджають сюди на кілька тижнів, частіше ранньої осені, коли фарби природи особливо яскраві. Мальовничі села на схилах гір, струмки і водоспади з гірською крижаною водою є для художника невичерпним джерелом творчого натхнення. Карпати рано вранці й опівдні, ввечері і навіть на тлі нічного неба змушують художників перейнятися чарівною красою українського пейзажу і невтомно намагатися перенести його на полотно. 

Ще одним класичним сюжетом для українського живописного пейзажу є велика українська річка, наш древній і потужний Дніпро. Кручі Правобережжя і широкі розливні луки під Києвом вражають уяву. Витоки усієї української культури напоєні опаловими хвилями Дніпра. Його затоки і плавні, протоки і мілини багаті різноманітною живністю. Дніпро спрадавна годував і напував наш народ. Це наша колиска і наш будинок. 

 

Однак, пейзажний живопис не був самостійним жанром в українському мистецтві аж до XIX століття. Романтизм надихнув художників на те, щоб точно відобразити пасторальні пейзажі солом'яних котеджів і навколишньої сільської місцевості. Романтичний напрямок в образотворчому мистецтві бере свій початок в англійському живописі середини ХVIII ст. Художники поступово відходять від канонів класичного мистецтва. Зароджуються нові жанри та напрями в українському образотворчому мистецтві. З середини XVIII ст. лише деякі українські майстри почали себе випробовувати в романтичному живописі. А вже з другої чверті ХІХ ст. романтизм широко розповсюджується в усіх жанрах українського образотворчого мистецтва.

В Українському образотворчому мистецтві І пол. XIXст. значне місце пейзаж посідає в творчості І. Сошенка, М. Сажина, М. Штернберга, Т. Шевченка, С. Васильківського, С. Світославського, В. Орловського, І. Труша. Серед них були Іван Сошенко (річка Рось поблизу Білої Церкви), Тарас Шевченко та Василь Штернберг (вид на Подільський повіт у Києві, 1837). Шевченко писав акварельні пейзажі цікавої архітектури, коли працював у Київській Археографічній комісії. Він зробив два пейзажі (Київ і Видубицький монастир) для своєї серії офортів на українську тематику під назвою "Жива Україна" (1844). В еміграції він зобразив навколишню сільську місцевість на численних малюнках і акварелях, серед яких були Пейзажі узбережжя Аральського моря, півострова Мангишлак (1851) і місцевості навколо Новопетровської фортеці.

Українське мистецтво ХХ-ХХІ ст. поєднує в собі все широке різноманіття культурних надбань тисячоліть. На їх основі розвиток мистецтва стає більш динамічним та інноваційним, поєднуючи у собі напрямки та стилі. У сучасному живопису, зокрема жанрі пейзажу, помітно вплив світових сучасних тенденцій. Роботи художників сьогодення, які працюють в цьому жанрі вирізняються особливим підходом та принципом зображення, у кожного митця своя манера та технічні особливості виконання, своя технологія та різна матеріальна художня база. Через це складно виділити один конкретний напрям в образотворчому мистецтві, зокрема у пейзажному живописі, в якому митець має свою, індивідуальну впізнавану манеру. Проте саме цим і цікавий сучасний живопис: хтось наслідує класичний стиль, дехто імпресіонізм чи модерн, або зовсім рухається в напрямку абстракції, проте новизна й авторське бачення дає можливість художникам проявити свою майстерність в зображенні природи різними засобами.

В українському образотворчому мистецтві ХХ століття багато відомих талановитих художників внесли свій особливий вклад у розвиток всього українського мистецтва та продовжили його на зламі тисячоліть і в сьогоденні. Творчість Анатолія Криволапа являє собою яскравий приклад живопису в сучасному мистецтві України 1980-2000-х років, яка характеризується певним узагальненням зображення. Його картини - це абстрактні рівнинні пейзажі, досить насичені колористично, де українська земля постає в образі первозданної, чистої й вічної природи, де зникають всі виміри та об'єкти, окрім сили кольору, яка заворожує глядача обріями, де зливаються в єдине ціле небо, поле, став, сонце, місяць.

У пейзажному живопису України ХХІ століття можна виділити багато прізвищ відомих митців та їх роботи, зокрема, Кашшай А. «Карпатський мотив», Заливаха О. «Широкі простори», Литвиненко В. «Літо в Одесі», Глущенко М. «Французький мотив», Шовкуненко О. «Тиша», Васильєв С. «Київ. Поділ», Штільман І. «Осінь у Седневі», Голембієвська Т. «Біля річки Псел» та багато інших. Також до сучасного пейзажного живопису можна віднести тих художників, які живуть та працюють в цьому жанрі саме сьогодні, вони можуть поділятися на професіоналів та аматорів, бути зовсім в різних вікових категоріях, працювати в різних напрямках, бути відомими та не зовсім, виставляти свої роботи в арт-галереях чи в просторі мережі «Інтернет», проте їх вклад в образотворче мистецтво надзвичайно багатий, адже саме така різноманітність та інформаційна відкритість дає можливість розвиватись усім напрямкам та жанрам, тому що ритм життя швидшає, а разом із тим і швидшає розвиток мистецтва вцілому.

Сьогодні ми з вами напишеме осінній пейзаж та відчуємо себе справжніми художниками! І головне, щоб пейзаж на картині подобався саме вам, втілював ваші уявлення про красу і був виразом вашого смаку.

  1.                  Поетапне виконання роботи. Демонстрація процесу педагогом, самостійна діяльність учасників майстер-класу по створенню композиції «За віконцем осінь»

Практична робота педагога з демонструванням поетапного процесу створення панно. Діяльність учасників.

Періодично проводиться фізкультхвилинка, для того щоб учасники мали змогу відпочити.

В процесі роботи учасники мають можливість ходити по кабінету та переглядати роботи інших учасників.

Фізкультхвилинка

Працювати перестали

І тепер всі дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо, вправу починати!

Руки вгору, руки вниз

І легесенько пригнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.

 

  1.                     Завершальний етап

  Перегляд виконаних робіт, міни виставка.

 Обговорення майстер-класу учасниками.

 Підведення підсумків

 

 

docx
Додано
18 січня
Переглядів
110
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку