Урок "Декоративно-прикладне мистецтво.Мистецький посуд"

Про матеріал
Конспект уроку з образотворчого мистецтва у 4 класі "Декоративно-прикладне мистецтво. Мистецький посуд"
Перегляд файлу

ОЗО Білокриницька ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

 

Конспекти уроку з образотворчого м-ва у 4 кл.

 

 

 

Тема: «Декоративно-прикладне мистецтво. Мистецький посуд»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Мистецький посуд. Роль форми у створенні художнього образу посду. Створення і декоративне оздоблення посуду»

Мета: Ознайомити учнів з терміном «декоративно-прикладне мистецтво», з виражальними можливостями декоративної композиції, закріплювати уміння створення найпростіших візерунків і орнаментів, користуючись правилом симетрії. Розвивати відчуття кольорової гармонії, уяву при створенні декоративної композиції на посуді, вдосконалювати навики роботи з фарбами. Виховувати любов і інтерес до декоративно-прикладного мистецтва.

Обладнання: Таблиці «Петриківський розпис», керамічний посуд, зразки дитячих робіт, ілюстрації виробів нар. Майстрів, шаблони посуду(тарілки, глечики, дощечки, куманці).

Хід уроку

І. Організація класу.

-Сьогодні до нас завітала у клас краса.

Краса у класі нас зібрала, свої звертання надіслала:

Того, хто справи – похвалити, того хто зліва – збадьорити,

Всіх, хто сумує – звеселити, думки красиві говорити.

-Кожен з вас від уроку щось очікує

Від уроку я очікую: -з’ясувати…

-пригадати…

-зрозуміти…

-навчитися…

-побачити…

ІІ. Актуалізація опорних

-Тлумачний словник слово «краса» роз’яснює так:

1. Властивість, якість гарного, прекрасного.

2. Оздоба, прикраса когось, чогось – небудь.

3. Гарна, приваблива зовнішність, вигляд.

-Котре із визначень, на вашу думку, найбільше відповідає темі уроку?

-Чим з давніх-давен український народ прикрашав свої оселі, меблі, посуд. Для чого?

-Так виникло декоративно-прикладне мистецтво. «Декор» - із французької – «прикрасити», прикладне, ужиткове, те що використовують в побуті. Для декоративно-прикладного мистецтва використовують елементи Петриківського розпису. Пригадайте, де він виник, хто основоположник(Федір Панко)? Якими підручними засобами користувалися народні майстрі?

-Які елементи Петриківського розпису ви знаєте?(зернятко, криве, перехідне зернятко, цибулька) Покажіть виконання цих елементів.

-Які художники у своїй творчості використовують зображення квітів на картинах?(К. Білокур, М. Примаченко)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

-Отже, сьогодні ми будемо прикрашати посуд, наслідувати традиції наших пращурів. Розглянемо керамічний посуд, яким користувались в минулому. (демонструю куманець, гладущик, глечик, кухоль, двійнята, тарілки)

а)встановлення взаємозв’язку форми із призначенням в побуті.

б)аналіз оздоблення (помірне, надмірне, кольорова гармонія)

в)з’ясування особливостей візерунку, орнаменту, дотримання симетрії.

Орнамент – узор утворений шляхом повторення, чергування елементів.(На рушниках, серветках)

Візерунок – узор, який має довільну композицію.(Мороз шибку розмальовує)

Симетрія – ритмічне повторення елементів, їх чергування в рівних частинах.

ІV. Виконання підготовчих вправ (покачування пензлем, примочування від себе, до себе)

V. Поділ на групи (діти самостійно вибирають шаблон посуду, який їм до вподоби)

VI. Самостійна практична діяльність учнів (звучить легенька народна музика)

VII. Презентація робіт по групах керівниками груп.

Із тлумачного словника :

Куманець – керамічна фігурна посудина для спиртних напоїв, що використовується тепер здебільшого, як прикраса.

Тарілка – кругла посудина з широким плескатим дном і низькими вінцями, куди насипають або накладають страви.

Глечик – висока, кругла, переважно глиняна посудина, злегка розширена в нижній частині.

Дощечка – дерев’яний виріб, призначений для подрібнення на ньому овочів, фруктів, м’ясних і хлібних продуктів харчування.

Виріб від кожної групи виробів для виставки.

VIII. Підсумок уроку. Релаксація.

-Отже, використавши свої знання, уяву, вміння сьогодні ви випробували свої можливості у якості оформлювача, дизайнера посуду.

-Чи здійснилися ваші очікування від уроку?(використання гри «мікрофон» для з’ясування)

 

docx
Додано
19 лютого
Переглядів
402
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку