Майстер-клас « Креативність та креативні педагоги».
( Із теорії в практику. Крок за кроком)
Заступник директора з НВР,
Вчитель англійської мови,
Учитель-методист
Бентковська А.А.
Тематика:
*огляд актуальних проблем та технологій;
*різноманітні аспекти та прийоми використання;
*практичні вправи з учасниками.
Практичні завдання майстер-класу:
* ознайомити учасників з основними поняттями та визначеннями креативності та креативних здібностей;
*визначити риси креативних людей;
*визначити головну мету шкільної освіти стосовно креативності;
*прокачати креативність учасників;
*застосувати різноманітні вправи на розвиток креативності учасників;
*визначити основні дії вчителя для розвитку креативності учнів на уроках.
Алгоритм проведення майстер-класу:
1.Визначення креативності
Креативність-це творча діяльність, яка націлена на отримання певних результатів, які є цінними та оригінальними.
Складники креативності:
Людина, процес, місце та продукт.
Риси креативних людей:
*гнучкість, складність, оригінальність, творча продуктивність мислення.
Креативності можна навчитися. Це вміння , якому можна навчитися, його потрібно розвивати та практикувати.
Креативність повсюди:
*бізнес, реклама, сфера послуг, дизайн, архітектура, будівництво.
2.Мета та завдання шкільної освіти:
*розвиток креативної творчої особистості шляхом її включення в різні сфери діяльності: навчання, пізнання, спілкування.
Школа та креативність: взаємодія-вчитель-учень:
* розвиток творчого потенціалу учнів;
*розвиток власного потенціалу вчителя;
*виховання майбутніх громадян та робітників різних сфер суспільства;
*учень має вміти працювати в команді;
*вибирати правильне рішення з декількох варіантів;
*гарний творчий стимул для учнів та вчителя.
Що потрібно робити вчителю, щоб розвивати в учнях креативність?
*більше цікавих та творчих сучасних джерел (відео, аудіо-інформації);
*креативні домашні завдання( дітям подобається робити щось нове та цікаве);
*створювати з дітьми та батьками лепбуки;
*створювати на уроках проблемні ситуації , або ситуації успіху;
*вчити учнів критично оцінювати новини та вміти знаходити фейки;
*використовувати більше інтернет- ресурсів;
*стежити за новинками книговидавництва;
Прокачка креативності за Ерікою Вагнер ( американка, блогер ):
*завжди обирати місце з фоновим шумом;
*поєднати 2 ідеї і отримати одну;
*не завжди зупинятись на першій ідеї, яка прийшла в голову;
*вести блокнот ідей
*вважати себе королевою чи королем креативності;
*пам`ятати, що ми креативні найбільше коли втомлені (в неоптимальний час).
Практичні вправи на розвиток креативності:
*замовлення для архитектора ( записати 10 іменників, скласти розповідь, дати волю своїй фантазії);
*година мовчання ( більше відповідати «так» чим «ні».)
*асоціації (вибрати в кімнаті 1 предмет, написати до нього 5 прикметників, які йому підходять, а потім ще 5, які йому не підходять.);
*два випадкових слова (ткнути пальцем у книгу і вибрати 2 слова, зіставити та порівняти їх, знайти взаємозв`язок, придумати історію);
*2 ієрогліфи ( історія про них, що уявляєте?);
*цікава музика ( що уявляєте , коли чуєте ту чи іншу мелодію?);
Як результат!!!
*дивитися на світ новими очима;
*бути ресурсним, використовувати все, що є навколо;
*забути про те, що робив раніше;
*більше говорити «так»;
*працювати і творити в команді;
*оптимізм+енергія+інтузіазм;
Рефлексія з учасниками майстер-класу:
(охарактеризуйте себе та майстер-клас 5 прикметниками, дайте відповідь на питання « У чому ваша супер –сила?»).
Використані джерела при підготовці майстер-класу:
1.Курс з креативності від Спільноти для навчання та викладання « Вище» та Британської Ради в Україні.
2.Всеосвіта. Розвиток креативності, як основи творчої самореалізації особистості.
3.Happy Monday/6 вправ, які допоможуть розвинути креативність та гнучкість мислення.
4.Освіторія. Як навчити креативності?