МАЙСТЕР – КЛАС З МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ СТРИБКАМ ЧЕРЕЗ СКАКАЛКУ «СТРИБ–СКОК»: СКІПІНГ»

Про матеріал
Укладач: Удачин С.В., учитель фізичної культури Фрагмент спортивно-ігрового проекту «Стриб–скок»: скіпінг» Майстер – клас з методики навчання стрибкам через скакалку «Стриб–скок»: скіпінг» У сучасному житті діти різновікових категорій із задоволенням грають в рухливі ігри з використанням нехитро розумної скакалки. Це ігри на переможця зі швидкісних стрибків, бігу зі скакалкою. Скакалка - це друг всієї родини. Її не тільки легко придбати, зберігати, переносити, використовувати всюди, в будь-яких заходах, походах, а й зробити своїми руками. Використовуючи навчальні вправи, які пропоновані у методичній розробці, педагог може не тільки навчити дітей стрибати через скакалку, а й виконувати більш складні стрибкові комбінації. Для практичного застосування вчителями фізичної культури загальноосвітніх шкіл.
Перегляд файлу

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ МАРІУПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\skakalka-hti-s-blestkami-fairies.jpgЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №41

 

 

 

 

 

 

МАЙСТЕР – КЛАС

З МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ СТРИБКАМ ЧЕРЕЗ СКАКАЛКУ

«СТРИБ–СКОК»: СКІПІНГ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2014

Укладач: Удачин С.В., учитель фізичної культури

 

Фрагмент спортивно-ігрового проекту «Стриб–скок»: скіпінг»

Майстер – клас з методики навчання стрибкам через скакалку «Стриб–скок»: скіпінг»

 

 

 

У сучасному житті діти різновікових категорій із задоволенням грають в рухливі ігри з використанням нехитро розумної скакалки. Це ігри на переможця зі швидкісних стрибків, бігу зі скакалкою.

Скакалка - це друг всієї родини. Її не тільки легко придбати, зберігати, переносити, використовувати всюди, в будь-яких заходах, походах, а й зробити своїми руками.

Використовуючи навчальні вправи, які пропоновані у методичній розробці, педагог може не тільки навчити дітей стрибати через скакалку, а й виконувати більш складні стрибкові комбінації.

Для практичного застосування вчителями фізичної культури загальноосвітніх шкіл.

 

 

Розглянуто та схвалено на засіданні циклової методичної комісії фізичної культури та Захист Вітчизни

 

Протокол № ___ від «____» __________ 2014 р.

 

Голова комісії ________________ Г.Г. Губська

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

Вступ

4

1

Чому скакалка?

5

2

Як займатися

5

3

Як правильно підібрати скакалку

6

4

Комплекс загально-розвивальних вправ зі скакалкою

7

5

Методика навчання базовим стрибкам через скакалку

10

6

Техніка виконання стрибків через скакалку

12

7

Ускладнені індивідуальні стрибки зі скакалкою для розвитку спритності, швидкості, сили м’язів ніг та рук

18

8

Ускладнені вправи з партнерами та у групі

18

9

Методика навчання стрибкам через велику скакалку

18

10

Змагання, ігри, естафети

20

Висновки

24

Джерела

25

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП

 

«Коли у вас похмурий настрій, вас долають занепокоєння і депресія, ідіть швидко на свіже повітря і займіться фізичними вправами, інакше негативні емоції задавлять вас. Прогулянки або заняття фізкультурою прояснять ваші думки і допоможуть побачити ваші проблеми в перспективі. Будь-яка форма діяльності на свіжому повітрі створює особистість. Чим більше ви витратите часу на фізичну активність на свіжому повітрі, тим потужнішим будуть резерви психічної енергії, ви будете більш врівноважені і позбудетеся від стресу»

Поль Брэгг

В період активного впровадження у виробництво і побут автоматів і механізмів, усе більшою мірою людина звільняє себе від необхідності рухатися. Упорядкований побут, розвиток мережі транспортних комунікацій і багато інших досягнень цивілізації дали в кінцевому підсумку такий низький рівень рухової активності сучасної людини, що особистість все частіше виступає в ролі «діяльного нероби»: працює не своєю мускульною енергією, а переважно силою свого розуму.

Звикання до малорухомого способу життя, наявність зниженої рухової ініціативності, побутовий комфорт породжує зневагу до занять фізичною культурою. Підростаюче покоління переймає гіподинамічний життєвий досвід батьків, підкріплюючи його перевантаженням навчальними заняттями, що веде до стомлюваності та ігнорування фізичною культурою. При мінімальній мобільності м'язових дій, люди «хворіють відсутністю вільного часу». Коли зайнятися фізичними вправами, спортом і, врешті-решт, здоров'ям? На генетичному рівні «стираються» координаційно-спортивні навички та можливості. Зараз все рідше зустрічаються хлопці, яким можна надати такі характеристики як «вроджена стрибучість», «природна гнучкість», «успадкована координація» та інші. Тому необхідно в дітях та підлітках формувати впевненість у тому, що всі функціональні системи життєзабезпечення (дихання, кровообіг, терморегуляція, травлення та ін.) працюють на паливі, назва якому - рух.

Серед безліч рекомендацій з оптимізації процесу фізичного виховання, скіпінг є одним із засобів, що підвищує інтерес до занять фізичною культурою. Скіпінг - це особливий вид фізичної діяльності людини, який складається зі стрибків з використанням специфічного інвентаря - скакалки.

 Вищесказане свідчить про актуальність впровадження в навчально-виховний та оздоровчий процес спортивно-ігрового проекту «Стриб-скок: скіпінг».

Основна ідея полягає в тому, що вправи зі скакалкою можуть проводитись не тільки в освітньому закладі, а й на вулиці у мікрорайоні з доступним спортивним інвентарем та залученням активних мешканців двору, заняття яких стануть прикладом, в першу чергу, для дітей, підлітків та молоді.

Мета: дати поштовх до популяризації та розвитку фізичної культури і спорту серед мешканців міста, головним чином дітей і молоді, через регулярні навчальні заняття та спортивні позаурочні заходи зі скіпінгу.

Завдання:

  1. урізноманітнити зайнятість учнів у навчальний та позаурочний час, залучаючи їх до регулярної фізичної активності, щоб вони не тільки знайшли себе, але й зберегли здоров'я;
  2. виховувати повагу до свого власного здоров'я, а також допомогти створити свій власний потенціал здоров'я, щоб успішно справлятися з високими навчальними навантаженнями;
  3. організовувати змагання та флешмоб зі скіпінгу.

Форми роботи: стрибки зі скакалкою, ігри та естафети зі скакалкою; змагання зі скіпінгу серед учнів ЗОШ №41, флешмоб зі скіпінгу.

Очікуваний результат:

- заняття скіпінгом нададуть комплексну дію на організм учнів, тобто одночасно будуть розвиватися основні рухові якості (швидкісно-силові, витривалість, спритність, координаційні здібності) і функції організму (опорно-рухова, серцево-судинна, дихальна системи);

 - велика емоційність занять дозволить всім учасникам виплеснути емоції, зняти напругу;

- учні отримають знання та навички, які знадобляться їм у подальшому житті. Вони дізнаються, як з допомогою різних стрибків через скакалку можна зміцнити власне здоров'я;

 - об'єднання учнів для спільних занять зі скакалкою, підготовкою та участю їх у показових виступах, змаганнях і флешмобу зі скіпінгу, де панує дух суперництва, співпереживання, взаємодопомоги, дружби залишаться в пам'яті надовго.

 

1 Чому скакалка?

По-перше, скакалка - дуже простий інструмент, який не потрібно спеціально освоювати. Досить кількох тренувань, щоб ви досконало оволоділи стрибками через скакалку.

По-друге, вправи зі скакалкою можуть бути тільки інтенсивними. Це означає, що у вас не залишиться можливості ухилятися або лінуватися - якщо ви будете стрибати повільно, то просто заплутаєтеся в мотузці.

По-третє, скакалка поєднує в собі всі достоїнства аеробіки і силових тренажерів. Усього через три хвилини після початку стрибків, ваші м'язи почнуть випробовувати кисневе голодування, як ніби ви займаєтеся у фітнес-залі. А через 6 хвилин вони почнуть працювати так, як працювали б, якби ви займалися на біговій доріжці або велотренажері.

До того ж, самі по собі стрибки - дуже веселе заняття, тому ви не зможете хмуритися.

 

2 Як займатися

Вправи на скакалці, як і будь-які інші, слід починати з кількох підходів, між якими робити вправи на розтяжку і дихальну гімнастику. Але спочатку важливо правильно підібрати одяг. Для того, щоб нічого ніде не заважало, не давило і не плуталося, віддайте перевагу облягаючим штанцям або бриджам і такій же майці. Не забудьте придбати спеціальний бюстгальтер для занять спортом, інакше від тривалих стрибків груди можуть змінити форму. Взуття краще підбирати зручне, на несковзкій підошві.

Якщо є серйозні захворювання серця або проблеми з тиском, проконсультуйтеся з лікарем, перш ніж починати тренування. Протипоказаннями можуть стати захворювання хребта і суглобів, велика надмірна вага. І всім без винятку не можна приступати до тренувань раніше, ніж через 2 години після їжі.

Перед початком вправ на скакалці розігрійте м'язи ніг і спини. Зробіть декілька нахилів, вправ на розтяжку м'язів ніг. Корисно трохи пробігтися на місці.

Починайте з повільних стрибків, потім поступово збільшуйте темп. Зверніть увагу на стопи ніг. При стрибках ви повинні торкатися підлоги тільки пальцями ніг, ні в якому разі не п'ятами. Перший час стрибки потрібно припиняти тоді, коли зіб'ється дихання. При регулярних тренуваннях це буде відбуватися все пізніше і пізніше.

Тривалість вправ залежить від вашої мети. Якщо ви хочете просто підтримувати себе у формі і тренувати серцево-судинну систему, то достатньо буде трьох занять на тиждень по 15 хвилин. Якщо ви хочете скинути вагу, то вам доведеться робити вправи на скакалці не рідше 4 разів на тиждень по 30 - 45 хвилин. Після того, як організм звикне до регулярних навантажень, робіть 2 підходи інтенсивних стрибків по 30 хвилин з перервою на вправи на розтяжку.

Вправи на скакалці довели свою ефективність. Вони припали до душі більшості людей, які хоча б раз пробували їх. Крім того, вони вдаються навіть дітям, тому підходять і тим, хто не любить складні тренажери і схеми тренувань. Якщо ви задалися метою скинути кілька зайвих кілограмів і поліпшити своє самопочуття, то вже через місяць регулярних тренувань зможете переконатися в правильності обраного методу.

 

3 Як правильно підібрати скакалку

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\В ноутбук\Мастер класс\IMG_3422.jpgВажливий момент – правильно обрана довжина скакалки, яка визначається наступним чином: беруть скакалку в руки за вільні кінці, на середину скакалки встають двома ногами. Після цього руки піднімають і притискають з боків до тулуба. При правильно вибраній довжині кулаки з затиснутими в них кінцями скакалки повинні виявитися на рівні пахвової западині.

G:\Проект Золотухина\Последний вариант\1303207111-363.jpg

G:\Проект Золотухина\Последний вариант\JR-05A_(1).jpgG:\Проект Золотухина\Последний вариант\8015.jpg

 

 

 

 

 

 

4 Комплекс загально-розвивальних вправ зі скакалкою

Вправа

Дозування

Методичні вказівки

1

В.п. - стійка ноги нарізно, скакалка складена вчетверо за головою на рівні плечей

1 - скакалка на груди, поворот (нахил) голови вправо, видих

2 - в.п., вдих

3 - скакалка на груди, поворот (нахил) голови вліво, видих

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\В ноутбук\Мастер класс\IMG_3410.jpg4 – в.п., вдих

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\В ноутбук\Мастер класс\IMG_3409.jpg

 

 

 

 

 

 

 

20-30 разів

Зміцнення м’язів спини, шиї, плечового поясу. Спина пряма, голову вперед не опускати

2

В.п. – стійка ноги нарізно, зігнути в колінах, скакалка внизу

1 – руки вгору, видих

2 – в.п., вдих

3-4 – теж саме

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\В ноутбук\Мастер класс\IMG_3411.jpg

20-30 разів

Зміцнення м’язів спини, шиї, плечового поясу. Спина пряма, голову вперед не опускати

3

В.п. – стійка ноги нарізно, скакалка складена вдвічі (втричі) руки внизу

1–4 – руки через перед, вгору опустити назад вниз

5-8 – те саме вперед

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\В ноутбук\Мастер класс\IMG_3412.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 сек.

Зміцнення м’язів плечового поясу, розвиток гнучкості плечових суглобів

4

В.п. – стійка ноги нарізно, скакалка складена вчетверо, руки вгору

1 – нахил тулуба вліво, скакалка вгору, видих

2 – нахил тулуба прямо, вдих

3 – нахил тулуба вправо, видих

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\В ноутбук\Мастер класс\IMG_3414.jpg4 – в.п., вдих

по 14-16 нахилів в кожну сторону

Зміцнення найширших м'язів спини і м'язів черевного пресу. Можна вкорочувати скакалку намотуванням на руку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

В.п. – стійка ноги нарізно, скакалка складена вчетверо внизу

1 –3 – присід, скакалка вгору, видих

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\В ноутбук\Мастер класс\IMG_3415.jpg4 – в.п., вдих

16-20разів

Зміцнення м'язів спини. Виконувати плавно без ривків з затримкою до 5 сек. в кожному положенні

 

 

 

 

 

 

 

 

6

В.п. – присід на лівій нозі, скакалка складена вчетверо попереду

1-4 - перенос ваги тіла на праву ногу, видих

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\В ноутбук\Мастер класс\IMG_3416.jpg5-8 - перенос ваги тіла на ліву ногу, вдих

10-20 разів

Зміцнення м’язів спини, ніг. Спина пряма

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

В.п. – руки на пояс, скакалка складена вчетверо зліва на підлозі

1 – стрибок ноги разом через скакалку вліво

2 – стрибок ноги разом через скакалку вправо

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\В ноутбук\Мастер класс\IMG_3421.jpg

20-30 разів

На скакалку не наступати, стрибати до 5 см вгору

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 Методика навчання базовим стрибкам через скакалку

Стрибки зі скакалкою – це механічно складний рух. Вони відмінно розвивають м’язову координацію. Щоб довго стрибати зі скакалкою, необхідна узгоджена робота багатьох м’язів. Інакше скакалка постійно буде шмагати вас по п’ятах або щиколотках. Або чого гірше по потилиці або спині.

1 етап – вправи без скакалки

1

виконання плавних піднімань на носки і перекатом з п’яток на носки та назад

2

стрибки без скакалки на двох ногах (разом) на місці і з просуванням вперед

3

кругові обертання кистями рук вперед і назад

2 етап – вправи зі скакалкою

1

Колові обертання кистями рук вперед і назад зі скакалкою в одній руці та у двох руках

C:\Users\Галина\Desktop\Для мастер класа\DSC_0792.JPGC:\Users\Галина\Desktop\Для мастер класа\DSC_0794.JPG

2

В.п. – основна стійка, скакалка ззаду, руки вперед. Перекинути скакалку через голову вперед і переступити через неї, щоб скакалка опинилася ззаду, як під час вихідного положення

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\В ноутбук\Мастер класс\IMG_3425.jpg

3

В.п. – основна стійка, скакалка ззаду, руки вперед. Перекинути скакалку через голову вперед і перестрибнути через неї двома ногами

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\В ноутбук\Мастер класс\IMG_3436.jpg

4

Також виконати підготовчі вправи для стрибків, обертаючи скакалку назад

5

Виконання базових стрибків через скакалку

Методичні рекомендації:

  1. Кінці скакалки необхідно тримати без натягування.
  2. Обертання скакалки виконується кистями злегка зігнутих рук, лікті при цьому вільно опущені разом з передпліччями тільки підтримують рух.
  3.  Чим швидше обертається скакалка, тим інтенсивніше працюють кисті.
  4. Щоб уповільнити рух скакалки, варто злегка розвести руки в боки.
  5. Слідкувати за тим, щоб скакалка злегка торкалась підлоги, а рухи рук були рівномірними.
  6. При виконанні стрибків тулуб слід тримати прямо. Зберігаючи правильну поставу, забезпечується правильне виконання техніки стрибків та вільне дихання. Заборонено затримувати дихання!
  7. Необхідно легко та м’яко виконувати стрибки. Для досягання такого результату потрібно відтягувати пальці ніг, приземлення виконувати спочатку на носки, а потім на короткий час опускатися на всю ступню, оскільки тверде приземлення призводить до струсу всього тіла та швидкого стомлення ніг.
  8. Засвоївши стрибки на двох ногах з обертанням скакалки вперед і назад, можна перейти до виконання більш складних варіантів стрибків.
  9. Потрібно пам’ятати, що складність та кількість стрибків слід поступово збільшувати. Студентам стрибкові вправи необхідно виконувати серіями, почергово змінюючи їх із загально-розвивальними вправами, наприклад, на силу та гнучкість. Тривалість стрибкових серій варто поступово збільшувати від 30 секунд до 2-3 хвилин, а кількість підходів – від 1 до 3-4.
  10. Стрибати краще у спортивному взутті, яке амортизує удари при приземленні. На заняттях можна застосовувати музику. Мелодія сприяє хорошому настрою, знижує відчуття втоми, розвиває фантазію, що дає можливість придумувати нові, своєрідні варіанти стрибків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 Техніка виконання стрибків через скакалку

 

1

Стрибки базові вперед (індивідуальні)

В.п. - о.с., скакалка ззаду. За командою «Старт!» учасник починає крутити скакалку ззаду вгору, вперед, вниз. Коли вона опиняється в крайньому нижньому положенні, учасник перестрибує через неї двома ногами, скакалка продовжує рух назад, що зараховується за один стрибок. Далі учасник продовжує здійснювати стрибки до команди «Стоп!».

Для виконання базового стрибка потрібно стрибати на обох ногах на висоту близько двох-трьох сантиметрів від підлоги. Приземлятися однаково на обидві ноги м'яко і легко, роблячи це на подушечках ступень. Не дозволяйте п'ятам торкатися підлоги, коли приземляєтеся

F:\Скипинг работать\Для мастер класса\DSC_9389.JPG

Перш ніж перейти до більш складних вправ, необхідно досконало навчитися виконувати базовий стрибок

2

Стрибки базові назад (індивідуальні)

В.п. - о.с., скакалка спереду. За командою «Старт!» учасник починає крутити скакалку спереду вгору, назад, вниз. Скакалка внизу продовжує рух вперед, і, коли вона опиняється в крайньому нижньому положенні, учасник перестрибує через неї. Скакалка опиняється спереду, що зараховується за один стрибок. Далі учасник продовжує здійснювати стрибки до команди «Стоп!»

3

Стрибки зі зміною ніг (індивідуальні)

Стрибки виконують з чергуванням ніг, як при бігу на місці. При виконанні вправи коліна піднімаються прямо. Стрибати трошки вище, ніж на два-три сантиметри. Приземлятися на подушечки стоп

 

 

 

 

 

 

F:\Скипинг работать\Для мастер класса\DSC_9431.JPG

4

Стрибки ноги навхрест вперед (індивідуальні)

В.п. - ноги навхрест, скакалка ззаду. За командою «Старт!» учасник починає крутити скакалку ззаду вгору, вперед, вниз. Скакалка внизу продовжує рух назад, і, коли вона опиняється в крайньому нижньому положенні, учасник перестрибує через неї. Скакалка опиняється ззаду, що зараховується за один стрибок. Далі учасник продовжує здійснювати стрибки до команди «Стоп!»

C:\Users\Галина\Desktop\Для мастер класа\DSC_0805.JPGC:\Users\Галина\Desktop\Для мастер класа\DSC_0806.JPG

5

Стрибки ноги навхрест назад (індивідуальні)

В.п. - ноги навхрест, скакалка спереду. За командою «Старт!» учасник починає крутити скакалку спереду вгору, назад, вниз. Скакалка внизу продовжує рух вперед, і, коли вона опиняється в крайньому нижньому положенні, учасник перестрибує через неї. Скакалка опиняється спереду, що зараховується за один стрибок. Далі учасник продовжує здійснювати стрибки до команди «Стоп!»

 

6

Стрибки руки навхрест вперед (індивідуальні)

В.п. - о.с., руки навхрест, скакалка ззаду. За командою «Старт!» учасник починає крутити скакалку ззаду вгору. Скакалка рухається зверху вперед, вниз і, коли вона опиняється в крайньому нижньому положенні, учасник перестрибує через неї. Скакалка опиняється ззаду, що зараховується за один стрибок. Далі учасник продовжує стрибки в положенні руки навхрест до команди «Стоп!»

 

C:\Users\Галина\Desktop\Для мастер класа\DSC_0824.JPGC:\Users\Галина\Desktop\Для мастер класа\DSC_0835.JPG

7

Стрибки руки навхрест вперед, «вісімка» (індивідуальні)

В.п. - о.с., скакалка ззаду. За командою «Старт!» учасник починає крутити скакалку ззаду вгору. Потім, коли скакалка рухається зверху вперед і вниз учасник приймає положення «руки навхрест». Скакалка внизу продовжує рух назад, і коли вона опиняється в крайньому нижньому положенні, учасник перестрибує через неї. Скакалка опиняється ззаду, що зараховується за один стрибок. Далі скакалка продовжує рух вгору. Потім, коли скакалка рухається зверху вперед, учасник виводить руки з положення навхрест, після чого скакалка продовжує рух униз. Скакалка внизу продовжує рух назад, і, коли вона опиняється в крайньому нижньому положенні, учасник перестрибує через неї. Скакалка опиняється ззаду, що зараховується за стрибок. Далі учасник продовжує стрибки, чергуючи один руки навхрест плюс один класичний, до команди «Стоп!»

F:\Для мастер класа\DSC_0944.JPGF:\Для мастер класа\DSC_0945.JPG

8

Стрибки на одній нозі вперед (індивідуальні)

В.п. – стійка на лівої (правої) нозі, скакалка ззаду. За командою «Старт!» учасник починає крутити скакалку ззаду вгору, вперед, вниз. Скакалка внизу продовжує рух назад, і, коли вона опиняється в крайньому нижньому положенні, учасник перестрибує через неї. Скакалка опиняється ззаду, що зараховується за один стрибок. Далі учасник продовжує здійснювати стрибки на лівій (правій) нозі до команди «Стоп!»

F:\Для мастер класа\DSC_0870.JPG

9

Стрибки на одній нозі назад (індивідуальні)

В.п. - стійка на лівої (правої) нозі, скакалка спереду. За командою «Старт!» учасник починає крутити скакалку спереду вгору, назад, вниз. Скакалка внизу продовжує рух вперед, і, коли вона опиняється в крайньому нижньому положенні, учасник перестрибує через неї. Скакалка опиняється спереду, що зараховується за один стрибок. Далі учасник продовжує здійснювати стрибки на лівій (правій) нозі до команди «Стоп!»

10

Ноги нарізно і ноги разом

В.п. - о.с., скакалка ззаду. За командою «Старт!» учасник починає крутити скакалку ззаду вгору. Далі скакалка рухається зверху вперед, вниз і продовжує рух назад. Коли вона опиняється в крайньому нижньому положенні, учасник перестрибує через неї ноги нарізно. Скакалка опиняється ззаду, що зараховується за один стрибок. Далі скакалка продовжує рух вгору, вперед, униз, назад, і, коли вона опиняється в крайньому нижньому положенні, учасник перестрибує через неї ноги разом. Скакалка опиняється ззаду, що зараховується за стрибок. Далі учасник продовжує стрибки, чергуючи один ноги нарізно плюс один ноги разом, до команди «Стоп!»

F:\Скипинг работать\Для мастер класса\DSC_9445.JPGF:\Скипинг работать\Для мастер класса\DSC_9443.JPG

11

Стрибки з високим підняттям коліна

Модифікована вправа «зі зміною ніг». У стрибку потрібно високо піднімати ноги до утворення прямого кута між стегном і гомілкою

 

 

 

 

 

 

F:\Скипинг работать\Для мастер класса\DSC_9448.JPG

12

Стрибки із захльостом гомілки назад

Модифікована вправа «зі зміною ніг». П’ятою не опорної ноги намагатися доторкнутися до сідниці

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Галина\Desktop\Для мастер класа\DSC_0906.JPG

13

«Боксерська хода»

Під час стрибків викид ноги вперед на п'ятку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\ФИЗРА\Для мастер класса\DSC_9407.JPG

14

Стрибки з двома підскоками на одно коло обертання

Під час виконання базового стрибка швидко прокрутити скакалку два рази

 

 

 

 

 

 

 

 

15

Хіп-твіст

Під час звичайних стрибків стегна рухаються вправо і вліво (плечі повинні залишатися нерухомими). Таким чином, тренуються нижні м'язи спини

 

 

F:\Для мастер класа\DSC_0913.JPGF:\Для мастер класа\DSC_0911.JPG

16

Класичні стрибки вперед в парі (обертають скакалку обидва учасники)

В.п. - обидва учасники стоять поруч один з одним в основній стійці, один кінець скакалки - у одного в правій руці, інший - у іншого в лівій руці. Скакалка ззаду. За командою «Старт!» учасники починають одночасно крутити скакалку ззаду вгору, вперед, вниз. Скакалка внизу продовжує рух назад, і, коли вона опиняється в крайньому нижньому положенні, учасники одночасно перестрибують через неї. Скакалка опиняється ззаду, що зараховується за один стрибок. Далі учасники продовжують здійснювати стрибки до команди «Стоп!»

 

 

 

 

C:\Users\Галина\Desktop\Новая папка\IMG_3648.JPGC:\Users\Галина\Desktop\Новая папка\IMG_3655.JPG

17

Класичні стрибки вперед в парі (обертають скакалку один учасник)

В.п. - учасники стоять один за одним або обличчям один до одного в основній стійці, скакалка в одного з них ззаду. За командою «Старт!» учасник починає крутити скакалку ззаду вгору, вперед, вниз. Скакалка внизу продовжує рух назад, і, коли вона опиняється в крайньому нижньому положенні, учасники одночасно перестрибують через неї. Скакалка опиняється ззаду, що зараховується за один стрибок. Далі учасники продовжують здійснювати стрибки до команди «Стоп!»

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Галина\Desktop\Новая папка\IMG_3651.JPGF:\Для мастер класа\DSC_0948.JPG

 

 

7 Ускладнені індивідуальні стрибки зі скакалкою для розвитку спритності, швидкості, сили м’язів ніг та рук

  1. На місці і з просуванням, обертаючи скакалку вперед і назад, в середньому і швидкому темпі.
  2. На місці на двох і на одній нозі з почерговою зміною ніг, обертаючи скакалку вперед і назад у середньому темпі.
  3. Зі зміною ніг «ножиці» (ліва вперед, права назад).
  4. На двох ногах вперед і назад, вліво і вправо.
  5. Пересування стрибками через скакалку вперед на правій і лівій нозі, бігом.
  6. У напівприсіді на двох ногах на місці і з пересуванням, обертаючи скакалку вперед і назад.
  7. Стрибки через скакалку з поступовим скороченням часу на задану кількість стрибків.
  8. Фрістайл: придумати і свій власний комплекс, який складатиметься з певного набору вправ і необхідної кількості їх повторів.

Придумайте для себе свою фітнес програму!

Пропоновані стрибки не відображають великого різноманіття стрибкових вправ зі скакалкою, тому при складанні комплексів вправ слід враховувати вік, фізичну підготовленість учнів, завдання, що стоять перед конкретним навчально-тренувальним заняттям з розвитку тієї чи іншої фізичної якості.

 

8 Ускладнені вправи з партнерами та у групі

  1. Партнери виконують стрибки, пересуванням стрибками навколо загальної осі.
  2. Учасники стоять в одній шерензі. Непарні номери тримають скакалки та виконують її обертання, парні номери виконують стрибки.
  3. Усі учасники стоять по кругу. Непарні номери тримають скакалки та виконують її обертання, парні номери виконують стрибки.

 

9 Методика навчання стрибкам через велику скакалку

Послідовність навчання:

1 Пробіжка:

а) скакалка обертається назустріч учаснику зверху-вниз (пряме обертання);

б) скакалка обертається назустріч учаснику знизу-вгору (зворотне обертання).

2 Стрибки через хитку скакалку.

3 Стрибки через скакалку, що обертається з:

а) місця;

б) забіганням і вибіганням.

І етап – вчимося обертати

Обертання довгої скакалки виконується середніми колами рівномірно, без ривків. Тримати кінець скакалки треба тільки пальцями, щоб вона легко виривалася з руки, якщо її зачепить пробігаючий учасник; рівномірно обертати її так, щоб вона описувала великі кола.

 

 

ІІ етап - вчимося пробігати

На перших етапах навчання учасники вчаться пробігати слідом за скакалкою, ніби наздоганяючи її (пряме обертання). Пробігати треба в той момент, коли скакалка опуститься на рівень грудей. Для пробігання кожного учасника під довгою скакалкою, яка крутиться, треба давати сигнал або вести підрахунок раз-два-три. Прискорюючи або уповільнюючи обертання скакалки, можна полегшити учаснику пробігання. Якщо він запізнився, то пропускає одне обертання.

Поступово вправи в пробіганні під скакалкою ускладнюються. Учасники виконують:

  • Пробіжка під скакалкою по діагоналі;
  • пробіжка по прямій;
  • пробіжка парами, трійками довільно і тримаючись за руки;
  • пробіжка боком, приставним або схресним кроком, спиною вперед;
  • пробіжка зі скакалкою під скакалкою;
  • ловля кинутого назустріч м’яча в момент пробігання під скакалкою;
  • пробіжка з одночасним підкиданням м’яча під скакалкою;
  • те саме з обертом на 360°;
  • пробіжка з веденням м’яча – великого і малого;
  • стоячи перед скакалкою, перекидання через неї м’яча у тої момент, коли скакалка знаходиться вгорі, потім пробіжка під нею;
  • те ж саме, намагаючись зловити м’яч після першого відскоку.

ІІІ етап - вчимося стрибати

Вивчення стрибків краще починати через скакалку, не обертаючи її, а хитаючи. Наприклад, двоє учасників тримають скакалку за ручки, середина скакалки відносно підлоги, третій встає у середині скакалки боком до неї. Учасники, які тримають скакалку, починають розгойдувати її з боку в бік. Той, хто стоїть посередині, коли скакалка наближається до нього, підстрибує вгору і пропускає її під ногами.

Стрибки групові класичні вперед з місця

F:\Для мастер класа\DSC_1033.JPGВ.п. - два учасники тримають скакалку за різні кінці. Інші члени команди (6 або 8 чоловік) стоять в шеренгу так, щоб скакалка лежала у них ззаду на підлозі залу. Учасники починають крутити скакалку ззаду вгору, вперед, вниз. Коли скакалка, продовжуючи рух вниз і назад, опиняється в крайньому нижньому положенні, учасники команди, які стоять всередині скакалки, перестрибують через неї. Скакалка опиняється ззаду, що зараховується за один стрибок. Далі учасники продовжують стрибки до того моменту, поки учасник не допустить помилки.

F:\Для мастер класа\DSC_1000.JPGСтрибки групові класичні вперед з встрибуванням

В.п. - два учасники тримають скакалку за різні кінці і обертають її. Інші члени команди (6 або 8 чоловік) по черзі встрибають і роблять стрибки. Коли всі члени команди вскочили всередину скакалки, починається підрахунок кількості стрибків, учасники продовжують стрибки до помилки.

 

10 Змагання, ігри, естафети

1 Скакалки тримають одночасно декілька пар на різних рівнях. Учасники пробігають під першою та переплигують через другу скакалку.

2 Скакалки лежать на підлозі на відстані 3 м одна від одної. Учасники пробігають «змійкою» між ними, перекочують м’яча бо стрибають через скакалку, обертаючи її назад або вперед.

3 Скакалки лежать на підлозі на відстані 50 см одна від одної. Учасники змагаються в перестрибуванні через декілька скакалок підскоками, бігом, на одній нозі.

C:\Users\Галина\Desktop\Новая папка\IMG_3656.JPG4 «Лебідка». Двоє гравців, починаючи з кінця, накручують мотузку на пояс. Третій гравець - суддя. Він бере цю мотузку посередині. Хто першим накрутить до середини, той і переможець.

C:\Users\Галина\Desktop\Новая папка\IMG_3658.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 5 «Гнучкий». Гра для великої групи студентів. Гра допомагає розвинути гнучкість і координацію рухів.

 Правила гри:

1. Мотузка або скакалка натягується між двома стовпами на рівні грудей гравців.

2. Гравці повинні пройти під мотузкою, прогинаючись назад, не зачепивши її.

3. Мотузка опускається на 30 сантиметрів нижче щоразу, коли учасники проходять під нею.

4. Зачепивши мотузку, учасник вибуває з гри.

5. Виграє той, хто залишився останнім.

F:\Для мастер класа\DSC_1156.JPG

 

 6 «Вудка». Гра на розвиток витривалості і координації рухів. У неї можна грати великою групою (10-20 чоловік).

 Опис гри. Перед початком гри вибирається ведучий. Всі учасники стають у коло, а ведучий в центр кола зі скакалкою в руках. Він починає крутити скакалку так, щоб вона ковзала по підлозі, роблячи коло за колом під ногами учасників. Гравці підстрибують, намагаючись, щоб вона не зачепила когось із них.

 Правила гри

  1. Пійманий гравець вважається в тому випадку, якщо скакалка торкнулася його не вище гомілковостопного суглоба.
  2. Гравці не повинні наближатися до ведучого під час стрибків.
  3. Учасник, який зачіпає скакалку, стає в середину і починає обертати її, а колишній ведучий займає його місце.

 Примітки. З додаткових предметів можна використовувати мотузку, на кінці якої прив'язаний мішечок з піском. Також можна використовувати інший варіант цієї гри, яка буде носити змагальний характер, - зачепивши мотузку, гравець вибуває з гри. Переможцями стають 2-3 останніх гравці, які не зачепили мотузку.

 

F:\Для мастер класа\DSC_0959.JPG

 

 7 «Годинник». Гра розвиває спритність, витривалість і увагу.

 Правила гри

1 Грають 10-15 чоловік.

2 Вибирають двох гравців, які будуть крутити скакалку в тому ж ритмі, інші вишиковуються в чергу.

3 Перший гравець стрибає через скакалку один раз і встає в кінець черги, другий - два і т.д.

4 Гравець, який збився при стрибках або помилився в рахунку - змінюється з одним з гравців, що крутять скакалку. При цьому рахунок починається спочатку. Завдання гравців - стрибати, як можна довше, не збиваючись.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\_4 МММК 2011-2012\МММК 2012 2013 Отработана\Фото 2014-2015\_0 Мастер класс 2014\DSC_0944.JPGD:\_4 МММК 2011-2012\МММК 2012 2013 Отработана\Фото 2014-2015\_0 Мастер класс 2014\DSC_1037.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\Для мастер класа\DSC_1118.JPGF:\Для мастер класа\DSC_1133.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\_4 МММК 2011-2012\МММК 2012 2013 Отработана\Фото 2014-2015\_0 Мастер класс 2014\DSC_1136.JPGD:\_4 МММК 2011-2012\МММК 2012 2013 Отработана\Фото 2014-2015\_0 Мастер класс 2014\DSC_1125.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\_4 МММК 2011-2012\МММК 2012 2013 Отработана\Фото 2014-2015\_0 Мастер класс 2014\DSC_1112.JPG 

D:\_4 МММК 2011-2012\МММК 2012 2013 Отработана\Фото 2014-2015\_0 Мастер класс 2014\DSC_1020.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\_4 МММК 2011-2012\МММК 2012 2013 Отработана\Фото 2014-2015\_0 Мастер класс 2014\DSC_1160.JPGВисновок

 Будь-якому організму необхідний здоровий спосіб життя, щоб тіло виглядало красивим. Саме здоров'я є основою для виконання повсякденних справ, а також і просто для насолоди життям.

Користь від скіпінгу визначається в тренуванні м'язів і позбавленні від зайвих кілограмів, а також у зміцненні системи зовнішнього дихання і різних органів та систем, особливо серцево-судинної. При цьому такий вид фізичних вправ підвищує рівень витривалості. Стрибки за допомогою цього предмета розвивають стрибучість, при цьому надають тілу підтягнутість, особливо ніг, а фігуру роблять стрункішою і виразно привабливішою.

За інтенсивністю фізичного навантаження такі вправи схожі за таких же показників з прискореним бігом і швидкою ходьбою. При виконанні стрибків людський організм заповнюється потрібним рівнем кисню. Користь таких вправ надзвичайно відображається і на м'язах рук, які при виконанні також тренуються, при цьому комплексний вид від таких занять позначається на стані всього організму, він тренується і тим самим зміцнюється. Такі заняття допоможуть додати м'язам ніг хороший тонус та посилити лімфотік.

Маючи в руках скакалку можна не тільки подумати, а й фізично згадати веселе дитинство, в якому були присутні різні ігри, засновані на застосуванні скакалки. І якщо в ті дні ніхто навіть і не замислювався про те, яку ж таки користь скакалка приносить здоров'ю, то зараз, беручи її, слід пам'ятати саме про це.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Джерела:

  1. Баршай В.М. Гимнастика [Текст]: учебник / В.М.Баршай, В.Н.Курысь, И.Б.Павлов. — Ростов н / Д: Феникс, 2009. — 314с.
  2. Вайнбаум Я.С. Дозирование физических нагрузок школьников. - М.; Просвещение, 1991. – 64с.
  3. Всемирная энциклопедия Википедия.
  4. Глазачев О.С. Индивидуальные особенности психофизических функций первоклассников в процессе их адаптации к школе // Физиология человека. Т.18., №6. - 1992.- с.116-124.
  5. Краткий курс гимнастики [Текст]: учеб. пособие для студентов высших и средних учебных заведений физ. культуры / В.В.Воропаев, С.А.Пушкин, П.А.Хомяк: под общ. ред. В.В.Воропаева. — М.: Советский спорт, 2008. — 72с.
  6. Гимнастика [Текст]: учеб. для студентов высш. пед. учеб. заведений / М.Л.Журавин [и др.]; под ред. М.Л.Журавина. — М.: Академия, 2005. — 448 с.
  7. Матвеев А.П., Мельников С.Б. Методика физического воспитания с основами теории [Текст]: учеб. пособие для студентов пед. ин-тов и учащихся пед. училищ. — М.: Просвещение, 1991. — 191с.
  8. Гимнастика [Текст]: учебное пособие / В.М.Миронов [и др.]; под общ.ред. В.М.Миронова. — Минск: БГУФК, 2007.— 254с.
  9. Меньшиков Н.К.Гимнастика с методикой преподавания [Текст]: учеб. пособие / Н.К.Меньшиков. — М.: Просвещение, 1990. — 223.
  10. Научно-методический журнал «Физкультура в школе», №7, №8, 2006г.
  11. Научно-методический журнал «Физкультура в школе», №3,1991г.

 

Интернет – ресурсы:

  1. Корисні поради для зорового життя. http://utasw.com/247-korist-stribkiv-na-skakalci.html
  2. Роль скипинга в физическом воспитании учащихся Багандова Т.А. [Электронный ресурс] / - URL: http://www.eduhmao.ru/info/1/3785/83745/ru/ (дата обращения 20.04.2014)
  3. Скипинг-марафон. «Прыгни в лето» пройдет в Сочи [Электронный ресурс] / - URL: http://www.yug-sport.com/news/item?n=3470ru/ (дата обращения 05.04.2014)
  4. Что такое скипинг, или какая польза от скакалки? [Электронный ресурс] / - URL: http://fatalenergy.com.ru/power/index.php?newsid=1193093373ru/ (дата обращения 20.04.2014)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\skakalka-hti-s-blestkami-fairies.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №41

 

 

2014

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Панкратьєва Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 січня 2019
Переглядів
5605
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку