Урок. Фізична культура
Клас. 2- Б
Тема. Ігри для активного відпочинку.
Урок-змагання.
Задачі уроку:
Навчальні:
забавами ,естафетами, та правила поведінки в спортивній залі.
«Через купинки та пеньки»," Біг крізь обруч", «По гриби»
вправи з прапорцями, м’ячами.
Розвивальні:
Виховні:
1) Виховувати увагу, дисциплінованість, організованість, почуття колективізму.
2) Прищеплювати любов до рідного краю, до занять фізичною культурою та спортом.
Пізнавальні:
1) Поглибити знання учнiв про Україну.
Місце проведення: спортивна зала школи.
Інвентар та обладнання:
гімнастичні обручі, палки, м’ячі, фішки, прапорці, приклади на додавання, віднімання, карта України ( пазли), слова пісні Гімна України, кольорові стрічки, мішки, маніжки, медалі,свисток, табло, картинка-перевертиш,музичний супровід, нарізка пісень,
назва теми.
Міжпредметні зв’язки :
Математика, англійська мова, історія, біологія, географія, природознавство, музика.
Тривалість: 40 хвилин.
№ П/П |
Зміст уроку |
Дозува ння |
Організаційно-методичні вказівки |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
||
І |
Підготовча частина ( 14 хв.) |
СП |
П |
ОСН |
|
1. |
Організований перехід до місця заняття. Під музичний супровід « Козацький марш» з прапорцями в руках. |
15с |
15с |
15с |
У колоні по одному за вчителем. |
2. |
Шикування. Привітання. Розподіл у строю.
- Рівняйсь! Струнко! Добрий день! - Під час розподілу у строю ,стояти струнко! « Роби як я, роби краще за мене.» - Клас, по порядку – розподілись! Клас, вільно! |
15с |
15с |
15с |
У шерензі за зростом. Гра « Роби як я, роби краще за мене.» |
3. |
Первинний огляд самопочуття. Як завжди на початку уроку я хочу знати про ваше самопочуття. - Чи є такі діти в класі , які погано себе почувають,відчувають біль у м’язах: у руці, нозі ;відчувають втому, шум у вухах, запаморочення, нудоту? - Отже, у класі всі здорові до уроку всі готові! |
10с |
10с |
10с |
Звертаю увагу на колір шкіри обличчя, дихання. |
4. |
Повідомлення завдань уроку. Тема сьогоднішнього уроку « Ігри для активного відпочинку». Сьогодні у нас з вами не зовсім звичайний урок, а урок – змагання, який буде проводитися під девізом: « Ми – діти України!».
|
15с |
15с |
15с |
Мобілізувати увагу дітей на виконання завдань в основній частині уроку |
5. |
Мотивація.
|
5с |
5с |
5с |
Мобілізувати увагу дітей |
6. |
Інструктаж із правил техніки безпеки. Гра «Незакінчені речення». Але перш ніж розпочати змагання , слід добре розім’яти кожну частину тіла, щоб уникнути травм і повторити правила техніки безпеки на уроці фізкультури. Для цього пограємо з вами в гру«Незакінчені речення». - Я розпочинаю, ви продовжуєте, а саме , якщо я підніму синій прапорець відповідають - хлопчики, якщо червоний – дівчатка. Будьте уважні. 1.Учні заходять до спортивної зали тільки після – (вчителя) по – (дзвінку). 2. На урок фізичної культури всі учні приходять у спортивній ----(формі) та спортивному - (взутті) 3. Спортивна форма має бути – (чиста, за розміром, відповідати погодним умовам). 4.Взуття-- (зашнуроване,без шипів , на м’якій підошві.) 5.Волосся – підібране, нігті – коротко обрізані. 6. На уроці фізичної культури забороняється брати з собою: прикраси,іграшки, ріжучі, колючі предмети. Під час бігу дихаємо ------ носиком. Видихаємо -----ротом. Дистанція --2 кр. Біг – повільний. Молодці! Діти,завжди пам’ятайте під час ігор: 1)грати потрібно лише за правилами; 2)не бешкетувати, не сваритись; 3)уважно слухати всі вказівки вчителя, не розпочинати завдання та вправи без команди вчителя. |
30с |
30с |
30с |
Отримати зворотну інформацію.
Гра «Незакінчені речення».
Повідомлення |
7. |
Стройові вправи. Клас, рівняйсь ! Струнко!
-Клас, на місці ,кроком – руш! Клас, стій!1-2. - Клас, за направляючим ліворуч, в обхід по спортивному залу, кроком руш! |
10с |
10с |
10с |
Фронтальний метод. Виправляти типові й нетипові помилки. |
8. |
Різновиди ходьби ( з прапорцями.) Пісня " Як у нас на Україні". - Руки вперед -став, звичайним кроком, руш. - Руки в сторони-став, маленьким кроком, - Руки вгору став,широким, - Руки вперед став, звичайним кроком - руки вгору- став, на носочках- Руш!; - - руки в сторони , на п’яточках; - - руки вперед, на внутрішній стороні стопи; - руки в сторони , на зовнішній стороні стопи - руки зігнуті в ліктях , з високим підніманням стегна; - руки вперед, із виносом прямих ніг; - руки за спину- став , із закиданням гомілок-руш - руки в сторони , у напівприсіді; - руки перед собою , повний присід. Звичайним кроком,руш! |
1хв |
1хв |
1хв |
Фронтально – потоковий метод. Під музичний супровід.
" Як у нас на Україні". Дистанція 2 кроки, не порушуємо стрій. Спина рівна, голову тримаємо прямо. |
9. |
Різновиду бігу. Пісня " Це моя земля рідна Україна" Спец. група. Дзеркаль Тетяна, Навроцький Дмитро та Мороз Наталочка переходять до гімнастичних обручів і виконуєте вправи на місці з предметами та без , користуючись малюнками. Всі решта - руки зігнути в ліктях, приготуватись до повільного бігу. - Повільним бігом, руш! - Біг спиною вперед! (Дивимось через праве плече!) - Обличчям вперед. - Біг на місці. Поворот на 180. (2рази) - руки вперед - став ,правою стороною приставними кроками; - руки вгору став, лівою стороною приставними кроками; - Обличчям вперед. - Біг на місці. Поворот на 180.(2р) - руки зігнуті в ліктях , із високим підніманням стегна; - руки вперед, із виносом прямих ніг - руки за спину, із закидання гомілок; « Змійкою». Клас, переходимо на прискорену ходьбу . Звичайним кроком,руш! |
- |
2хв |
2хв |
Фронтально – потоковий метод.
Дистанція 2 кроки.
У музичному супроводі.
Стежити за правильною поставою й чіткістю виконання вправ. |
10 |
Вправи на відновлення дихання Зараз виконаємо вправи на відновлення дихання. ( піднімання рук із вдихом і опускання з видихом) - Руки через сторони вгору - вдих,опустили вниз – видих. 1 – пр.рука вперед , 2 – л.рука вперед , 3– пр. р. вгорі , 4 – л. р. вгорі , 5 – пр.р. в сторону , 6 – л.р. в сторону 7- пр..р внизу , 8- л.р. внизу. Наталочка, Діма та Таня приберіть за собою місця, візьміть прапорці і займіть місце в колоні.
|
|
1хв |
1хв |
Фронтально – потоков. метод. Темп повільний, дихання глибоке. Не порушуємо стрій.
|
11 |
Перешикування з колони по одному в колону по 3. |
1хв |
1хв |
1хв |
Фронтально – потоков. метод. |
12 |
Комплекс загальнорозвиваючих вправ з прапорцями . Під музичний супровід. " Розкажи про Україну " Виконуємо вправи для всіх груп м’язів . 1. В.п. — ноги нарізно, прапорці внизу. 2. В.п. руки в сторони 1 — нахил голови вперед; 2 — в.п.; 1— поворот голови вліво; 2 — в.п.; 3 — нахил голови назад; 4 — в.п.; 3 — … голови вправо; 4— в.п. 3. В.п. руки вперед 1- нахил голови до лівого плеча, 2 – в.п., 2 – нахил до правого плеча, 2 – в.п. 4. В. п. - стійка ноги нарізно, руки внизу . 1 – плечі підняти вгору., 2 – вниз.( 4 р) 5. В.п.-руки в сторони ; 6. . В.п.-руки в сторони 2 колових оберти кистям рук вперед ; 2 колових оберти кистям рук назад 2 колових оберти передпліччям у середину; 2колових оберти передпліччям назовні; 1 коловий оберт руками вперед 1 коловий оберт руками назад
7.1- права рука вперед 8.1- права рука вперед; 2-ліва рука вперед 2-ліва рука вперед; 3- права рука вгорі 3 – права рука вниз; 4- ліва рука вгорі 4- ліва рука вниз 5- велике коло
9.В. п. – руки вгору, 10. В.п. — руки в сторони. 2колових рухи сідницями вправо 2 повороти тулуба ліворуч, 2 праворуч 2 колових рухи сідницями вліво. 10. В.п. — ноги нарізно, руки внизу. 11. В.п. — ноги нарізно, руки внизу 1- права рука вгорі; 2 –в.п. 1- дві руки вгору в ліву сторону; 2 –в.п. 3- ліва рука вгорі; 4 – в.п. (2рази) 3- дві руки вгору в праву сторону; 4 –в.п.(2) 12.В.п.- ноги нарізно Руки в сторони- 2 нахили тулуба вперед; Руки за спиною- 2 нахили тулуба назад; (2 рази) 13. Права рука вгорі,ліва внизу. Ліва рука вгорі,права внизу. 2 нахили тулуба вліво; 2 нахили тулуба вправо; 14. В.п. — широка стійка , руки вгорі . 1-нахил до лівої ноги; 2- нахил до підлоги. 3- нахил до правої ноги; 7 — в.п. 8- велике коло. (3 рази) 15. в.п. – широка стійка, руки вперед 1- крок л.ногою в сторону 1,2,3 пружинні присідання; 4- в.п. основна стійка. 1- крок пр.ногою в сторону 1,2,3 пружинні присідання; 4- в.п. основна стійка (2р) 16.В.п. –о.с.,руки внизу 1- крок л.ногою вперед.р вгору 1,2,3 пружинні присідання. 4- в.п., руки вниз 2- крок пр.ногою вперед . 1,2,3 пружинні присідання. 4- в.п. (2рази) 17. В.п. –о.с.,руки внизу 1- крок л.ногою в сторони , р вгору; 2- в.п. 3- крок пр.ногою в сторони , руки вгору. (4р) 18. ВПРАВИ НА ПІДЛОЗІ з великими м’ячами (на гнучкість) 19. В.п.— о.с. 1 — стрибок ноги нарізно, м’яч над головою; 2 — стрибок ноги схресно, м’яч внизу; 3 — стрибок ноги нарізно, м’яч над головою; 4 — стрибок ноги схресно, м’яч внизу; Приземлення на носки. Біг на місці. 11.ВПРАВИ на ВІДНОВЛЕННЯ ДИХАННЯ В.п.- о.с. 1-підняли м’яч вгору , глибокий вдих, 2-мяч опустили вниз, видих 4 рази. По 2р 1.Крок вліву сторону – м’яч в лівій руці –вдих. 2.- В.п.- видих 3.Крок вправу сторону, м’яч в правій руці- вдих 4 –В.п.- видих. 4рази |
6хв |
7хв |
7хв |
Фронтальний метод.
Для м’язів шиї. Нахил голови максимальний, темп середній. Амплітуда максимальна, темп середній. Вправи для м’язів плечового пояса.
Під час повороту тулуба ступні ніг від підлоги не відривати. Для м’язів тулуба.
Під час нахилів ноги в колінних суглобах не згинати.
Для м’язів ніг. Під музичний супровід.
« Ми веселі маляри»
« Острів дитинства».
«Україно моя Вишиванка» |
ІІ |
Основна частина (23хв.)
|
|
|
|
|
1. |
1.Перешикування з колони по 3 в колону по1. |
1х |
1хв |
1хв |
Утримуємо дистанцію. |
2. |
Повідомлення завдань уроку. З вами ми добре розім’ялися. Тепер нумо змагатися. Жодне змагання не проходить без журі і помічників ,і тому ними будуть діти, які віднесені до спец групи : Дзеркаль Таня - журі; Мороз Наташа, та Навроцький Дмитро мої помічники. Займіть свої місця. |
10с |
10с |
10с |
|
3
|
1.Перешикування з колони по одному в колону по 2. - Клас, за направляючим , ліворуч в колону по 2 – руш! 1-ша команда « Козацька воля», капітан команди – Розвадівський Дмитро. 2-га команда « Козацька шабля», капітан команди – Гудзь Сергій Капітани команди одягають маніжки. За перемогу у конкурсі команда отримає 1 бал. Наприкінці уроку ми підрахуємо загальну кількість балів і оголосимо переможців.Всім бажаю спортивних успіхів та перемог! Хай вам щастить! |
1хв |
1хв |
1хв |
|
4 |
Актуалізація опорних знань учнів. Діти, в якій країні ми живемо? Україна – це наша велика Батьківщина. Природа її різноманітна та цікава. Тут є гори Карпати і Кримські, безмежні поля і степи, озера, ріки і моря Чорне і Азовське, вікові ліси. В Україні нараховується 460 міст, 24 області і Автономна Республіка Крим. |
10с |
10с |
10с |
Бесіда. Розповідь вчителя. |
5
|
1.У конкурсі « Україно моя!» « Виклик номерів» потрібно з частин скласти карту України, Для цієї гри кожна команда розподіляється по порядку номерів. Запам’ятайте свій номер. Ваше завдання . 1.розв’язати приклад, гравці, що мають цей номер, виконують завдання . Обігаєте фішки «змійкою», берети будь яку частину карти і повертаєтесь до своєї команди , частину карти кладете в обруч. Бал отримує та команда, яка швидше виконала завдання. Частини карти на місці, складаєте карту України за моєю командою ( Учитель :« Схід і захід діти: -разом!». Учитель: « Україна діти: єдина!» Виграє команда, гравці якої першими закінчать гру. Помічникам приступити до роботи. |
|
4хв |
4хв |
Ігровий та змагальний методи.
МПЗ Математика Географія. |
6 |
Вчитель З чого починається Батьківщина? Батьківщина починається із мами, її колискової. Батьківщина – із батька, його дужих рук, з його мудрого слова. Батьківщина – це наші бабуся і дідусі, які ніжать і пестять нас. Отже, батьківщина починається з родини від батьківської хати. А батьківська хата – це наша маленька батьківщина.
|
15с |
15с |
15с |
Бесіда. Розповідь Вчителя. |
7 |
2. « Батьківська хата». - «Через купинки та пеньки» Ваша задача – з гімнастичних палиць побудувати родинний будинок. А як саме – вам допоможе схематичний малюнок. Розгляньте уважно. З яких геометричних фігур складається хата? ( Так з квадрата та трикутника) В давнину люди будували дерев’яні хати. Вибирали дерева однакової висоти, ( так як у на г.п.) Вирубували їх в зимові місяці : (грудні, січні та лютому ) бо в ці часи дерева найтвердіші, найміцніші. Будували усі рідні, близькі, навіть допомагали сусіди . Покривали хату соломою або очеретом. Таку покрівлю хати (із соломи чи очерету) називали стріхою. Така хата взимку зберігала тепло, а влітку рятувала від спеки. Ваше завдання: За моїм сигналом ви перестрибуєте через гімнастичні палиці на двох ногах, повертаєтесь, берети 1-шу від вас палицю і починаєте будувати оселю. підмурок - основу будівлі; фундамент. Повертаєтесь до своєї к. і оплеском у долоню передаєте естафету наступному гравцю.
|
- |
4хв |
4хв |
Музичний супровід. Українська полька.
МПЗ Історія. Математика.
Українська мова. |
8 |
Вчитель Земля України дуже плодюча , народ України дуже працьовитий та щирий. Багато в кого є городи, на яких вирощують овочі та фрукти . Так і біля наших будинків на городі вродили гарбузи, а гарбузи - це ті самі – кабаки.
|
10с |
10с |
10с |
Розповідь вчителя. |
9 |
3. У конкурсі «ЗБІР ВРОЖАЮ ГАРБУЗІВ» - «По гриби» Кожній команді роздаю по мішку. 2 учня тримають мішок. Решта за сигналом збирають гарбузи і кладуть в мішок. Яка команда назбирає більше гарбузів тай отримає 1 бал. Рахуємо вголос на англійські мові та складаємо в погріб ( льох) У гарбуза багато вітамінів і мікроелементів. Він дуже корисний при захворюваннях печінки, нирок і сечового міхура , при безсонні, при опіках , нежиті. З м'якоті гарбуза також можна приготувати маски для обличчя. З гарбуза виготовляють пиріжки, оладки, кекси, напої, соуси. Дуже корисна і поживна гарбузова каша .
|
|
4хв |
4хв |
Українська полька. МПЗ. Англійська мова. Українська мова.
Біологія.
|
10 |
Вчитель:Врожай зібрали . Молодці!
До українського віночку вплітали до 12 різних квіток. - На що схожі мої обручі? ( на українській віночок) У нашому вінку лише декілька квітів і кожна квітка щось символізує: Мак – символізує дівочу красу волошка - ніжність ,молодість, силу і здоров'я ромашка - мир, кохання; здоров’я, добро .
|
15с |
15с |
15с |
Бесіда. Розповідь вчителя. |
11 |
4. Так у к. «Український віночок» - " Біг крізь обруч" будемо в'язати стрічки. Ваше завдання : Хлопчики руки на пояс – став! За моїм сигналом переміщаєтесь до обруча у присядці, пролізаєте крізь нього, зав’язуєте стрічку і повертаєтесь до своєї команди і оплеском руки передаєте естафету наступному гравцеві. Дівчатка руки перед собою – став! Переміщаєтесь до обруча з виносом прямих ніг. ( ножиці) Переможе та команда, яка швидше виконає завдання. Кожна стрічка щось символізує: Світло-коричнева стрічка - символ землі-годувальниці, жовта - символ сонця, світло- і темно-зелена - символи живої природи, синя й блакитна - символи води і неба, жовтогаряча - символ хліба, фіолетова - символ розуму, малинова - символ щирості, рожева - символ багатства. По краях в'язали білі стрічки - символ чистоти. Помічникам приступити до роботи.
|
|
4хв |
4хв |
Відстань від стартової лінії до гімнастичних обручів 3 м.
Розповідь вчителя під час змагань |
12 |
5. «Переправа»
Ось такий вигляд мали човни. ( малюнок) Так в наступному конкурсі «Переправа» Ваше завдання: Переплисти на 2 берег Дніпра і скласти 1 куплет урочистої пісні . (Гімн України). Першими перепливають хлопчики. Перед вами 2 обруча-це ваш човен. Ваше завдання: За моїм сигналом швидко переходити з одного обруча в інший. Один учень переставляє обручі. Хто ступить за межі обруча у воду — вибуває з гри. Допливши до позначки піднімаєте прапорець. Перепливши річку Дніпро швидко складаєте 1 куплет урочистої пісні Переможе та команда, де більшість гравців успішно переправились через річку. І вірно склали 1 куплет урочистої пісні
|
|
4хв |
4хв |
Розповідь вчителя Малюнок Човна -«чайки»
МПЗ Природознавство.
Слова Гімна України |
ІІІ |
Заключна частина (3хв) |
|
|
|
|
1. |
Шикування в 3 шеренги.
|
3с |
3с |
3 |
|
2. |
Вправи на відновлення дихання. Зараз разом з вами виконаємо вправи на відновлення дихання на березі Дніпра. Будьте уважними. 1.Руки через сторони,вгору-вдих, опустили вниз – видих. 2рази 2.Упор стоячи. 3.Упор присівши. 4.Сід на п’ятки . 5.Праву руку на пояс – став!Ліву - на голову. Нахил до лівого плеча. 6.Ліву руку на пояс – став! Праву - на голову. Нахил до правого плеча. 7.Права руку вгорі потягнулися в ліву сторону. 8.Ліва руку вгорі потягнулися в праву сторону. 9.Руки в замок – став,округлили спину, руки за спину, --- вирівняли спинку. 10.Упор присівши. 11.Упор стоячи. 12.Руки через сторони,вгору-вдих, опустили вниз – видих. 2рази
|
1΄ |
1хв |
1хв |
МПЗ Музика. шум Дніпра. |
3. |
Шикування в одну шеренгу.
|
5с |
5с |
5с |
За зростом |
4 |
Повторний огляд самопочуття. Діти, я хочу знати про ваше самопочуття. - Чи є такі діти в класі, які погано себе почувають?
|
10с |
10с |
10с |
Звертаю увагу на колір шкіри обличчя, дихання. |
5 |
Підведення підсумків уроку.
|
15с |
15с |
15с |
Нагородження грамотами та медалями. |
6 |
Гра « Мікрофон».
|
15с |
15с |
15с |
Інтерактивні методи |
7 |
Домашнє завдання. Щоранку виконувати ранкову гімнастику та фізичні вправи.
|
2с |
2с |
2с |
Малюнок перевертиш. |
8. |
Організований вихід із зали. Завжди пам’ятайте, що ви діти своєї рідної і милої України, зі своїми звичаями, традиціями, легендами, казками та українською мовою.
Відпочили і пограли
|
1хв |
1хв |
1хв |
У колону по одному за вчителем. |