Майстер-клас з образотворчого мистецтва
Тема майстер-класу: «Мак червоний між травами розцвів»
Мета: ознайомитись з поняттям «майстер-клас»; сприяти ефективній та продуктивній праці учасників майстер-класу; опанувати вміння та навички малювання квітів; розвивати увагу і творчі здібності учасників; сформувати художньо-образне мислення; удосконалити технічні навички живопису.
Завдання: ознайомити учасників з особливостями малювання квітів гуашевими фарбами, продемонструвати, як малювати квіти, виходячи з власного досвіду і напрацювань.
Обладнання: навчальні роботи з методичного фонду, репродукції робіт світового живопису, проектор, відео з поетапним виконанням роботи.
Матеріали та інструменти: папір формату А4, фарби гуашеві, стаканчик для води, палітра, пензлі круглі №1, 3, 5.
Тип: практичне заняття
Учасники: учні 5-7 класів
І. Організаційна частина
Хвилинка гарного настрою
Поверніться один до одного.
Посміхніться один одному.
Зобразіть радість.
Закрийте очі. Уявіть, що ви квіточка. Ви ростите на сонячній галявині. Ви усміхаєтесь сонечку, простягнули до нього свої листочки, розкрили пелюстки на зустріч новому дню…і прокинулись.
Вступне слово
Напевне немає жодної людини, яка б не милувалася квітами. Яскраве забарвлення, чудовий аромат. За допомогою них ми передаємо свої емоції, почуття, прихильність, повагу, вітаємо зі святом. Чарівні квіти, такі тендітні і такі прекрасні.
Знайди часок, поїдь у поле,
Де мак зацвів, червоний мак.
Поглянь, як радісно довкола.
Цвіте червоно, гарно як!
Як у дитинстві ляж на спину
Поміж червоних маківок.
У небо глянь хоч на хвилину,
Де стільки простору й пташок.
Де стільки радості і співу,
І щастя стільки, і краси.
Запам'ятай цю мить щасливу
І у душі своїй неси.
І на квітки поглянь пильніше,
І напиши про них вірша.
Це ж наше рідне – найрідніше,
І українська в нім душа.
Яка чарівність в дивних квітах,
Тендітність, ніжність пелюсток!
Вогніють рясно поміж жита
Червоні голови квіток.
Сьогодні ми працюємо у формі майстер-класу.
Давайте спробуємо з’ясувати, які поняття у Вас асоціюються із цим терміном, але асоціація повинна бути сказана одним словом. (Учасники записують асоціації на аркушах і вголос діляться з ними).
Майстер-клас - це ефективна форма передачі знань і умінь, обміну досвідом навчання і виховання, центральною ланкою якої є демонстрація оригінальних методів освоєння певного змісту за активної ролі всіх учасників заняття. Майстер-клас - це особлива форма навчального заняття, яка заснована на «Практичних» діях показу і демонстрації творчого вирішення певного пізнавального та проблемного педагогічного завдання.
ІІ. Основна частина. Зміст майстер-класу, його основна частина: план дій, що включає поетапно реалізацію теми.
На майстер-класі ми спробуємо намалювати польові квіти - маки. Для цього необхідні гуашеві фарби, пензлики, палітра, стаканчик для води та папір формату А4.
Робота готова!
Повторення техніки безпеки
ІІІ. Практична частина
Поети оспівують красу квітів у віршах, художники – у картинах, а композитори у своїх музичних творах. Ви будете працювати під музичний супровід.
(Індивідуальна робота з учасниками, які потребують допомоги).
Учасники повторюючи за вчителем виконують малюнок.
IV. Підсумкова частина
Перегляд і демонстрування робіт