Образотворче мистецтво, ліплення. Перетворення природних форм на фантастичні.

Про матеріал
Цей урок образотворчого мистецтва дозволяє активізувати творчу ініціативу учнів, уміння творчо мислити
Перегляд файлу

 

 

Тема: Перетворення природних форм на фантастичні.

 

Мета: Розвивати увагу, кмітливість, уміння художньо мислити. Виховувати взаєморозуміння, розуміння мистецтва. активізувати творчу ініціативу. Ознайомити з мистецькими творами попередніх століть.

 

Обладнання: Пластилін, стеки, дощечка для ліплення.

 

Хід уроку.

 

І. Організація класу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Ми живемо в багатогранному світі. Для творчої особистості він завжди є джере­лом натхнення. Природні явища і фор­ми народжують у митця певні образи, на основі яких художник створює реальні, казкові або фантастичні картини. Так виникає задум твору, який втілюється за допомогою різних художніх засобів де­коративно-прикладного мистецтва, гра­фіки, скульптури, живопису тощо.


Ареццо. «Химера». Бронза. Прибл. 300-й р. до н. є.

 

Завдяки уяві реальні образи можуть трансформуватися у фантас­тичні. Здавна люди створювали істот, які одночасно мали якості декількох існуючих у природі тварин: пегас, грифон, химера.

З метою підкреслення певних фізичних якостей були створені напівлюди-напівтварини: Кентавр, Мінотавр, Сфінкс, Сирена-Русалка.

На відміну від реальності, казкові персонажі наділені людсь­кими рисами: яблунька, яка розмовляє; ведмеді, що живуть у ха­тинці; кривенька качечка, яка перетворюється на гарну дівчину. Таких прикладів чимало, але в основі цих художніх образів лежать реальні форми.

 

 

 

Крим. Сережки у вигляді сфінксів із       Черкаська обл., с. Піщане. «Лутерійх групи курганів «Три брати».    IV ст. (фрагмент чеканки).               IV ст. до н. є. до н. є.

 



 


Б. Валєджо. Начерки олівцем міфічних тварин

З розвитком суспільства з'явилися нові технології, які дозво­ляють майже реалістично створювати фантастичні образи. Ми бачимо їх у кіно, мультфільмах, коміксах: Супермен, Спайдермен тощо. Але незмінною є ідея цих трансформацій: споконвічна тема боротьби добра і зла. Як у первісні часи, так і тепер нові образи створюються на основі властивостей і ознак уже існуючих у природі рослинних і тваринних форм.


Подивись на репродукції художніх творів і визнач, за допомогою яких виражальних засобів художники відтворюють природні форми у своїх роботах.


 


Як впливає кожна з художніх технік на розкриття форми та характеру образу?

 Подумай, на основі яких природних форм ти ви­конаєш творчу роботу.

 

 


Л. Ельмор. Серія «Дракони

 

Дитяча  робота   (минулого року)

«Дракон»

 

 


 


 Який образ ти створиш — реальний, казковий чи фантастичний?

 Які риси характеру будуть йому притаманні?

 За якими ознаками це буде виявлятися?


Дитячі роботи

 

Ілюстрація до казки «Золота гора»


 

             Ілюстрація до казки «Лисичка-Сестричка і               Вовк-Панібрат»

 


ІІІ. Практична творча робота.

А тепер ви попробуєте опанувати професію скульптора стародавнього світу. Уявіть, що ви найкращий скульптор  у стародавній державі і вам замовили скульптуру дракона, звичайно його ніхто не бачив і не знає як він виглядає. Ваше завдання створити з пластиліну цього дракона. І пам’ятайте, що яким ви створите таким будуть собі уявляти його люди. Тож пригадайте правила роботи з стеками і пластиліном.

Бажаю вам творчого натхнення і багатої фантазії. Робота виконується під інструментальну музику.

IV. Підведення підсумків.

Тепер проведемо виставку ваших фантастичних творінь. Разом з учнями аналізую роботи, розглядаючи всі роботи, обговорюємо можливі варіанти покращення робіт.

V. Домашнє завдання.

Спостереження за домашніми тваринами, звертаючи увагу на будову і пропорції тіла тварин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учнівські роботи.

 

Обговорення і підведення підсумку.

doc
Додано
27 березня 2019
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку