Майстер-клас з теми «Формування комунікативної компетентності на уроках української мови та літератури як ключ до розвитку творчих здібностей учнів»

Про матеріал
Майстер-клас з теми: «Формування комунікативної компетентності на уроках української мови та літератури як ключ до розвитку творчих здібностей учнів»
Перегляд файлу

Слайд №1 Доброго дня, мене звати Колесникова Наталя Юріївна.

Слайд №2 Я працюю над темою : «Формування комунікативної компетентності на уроках української мови та літератури як ключ до розвитку творчих здібностей учнів»

Слайд №3 Одного разу Альберта Ейнштейна запитали, як ми можемо зробити наших дітей розумнішими. Його відповідь була простою і мудрою. Якщо ви хочете, щоб ваші діти були розумні, сказав він, читайте їм казки. Якщо ви хочете, щоб вони були ще розумнішими, читайте їм ще більше казок.

Він розумів цінність читання і уяви. Я сподіваюся, що ми, учителі-словесники,  зможемо передати нашим дітям світ, де вони будуть читати, і їм будуть читати, де вони будуть уявляти і розуміти.

 

Слайд №4 Отже, шановні колеги, я пропоную Вам перевтілитися в учнів 6 класу, які вивчають життєвий та творчий шлях Володимира Винниченка, знайомляться з оповіданням « Федько-халамидник».

 Використання ІКТ на уроках зацікавлює дітей, створює ефект присутності, в учнів з’являється бажання дізнатися і побачити більше.

 Пропоную вашій увазі наступний відеофрагмент.

ВІДЕОРОЛИК.

 

  • Що нового ви дізналися?

Я зосереджую увагу дітей на тому, що фрагмент досить давній. А як же склалася доля картин? Тут допитливість дитини візьме гору і вона обов’язково, замість безцільного блукання сайтами, цілеспрямовано шукатиме інформацію, якою неодмінно захоче поділитися з учителем та однокласниками.

Кожна людина отримує насолоду від плодів праці своєї. Моїм учням подобається складати вільні вірші.

 Я прошу вас, колеги, розпочати роботу над завданням творчого характеру. Зверніть увагу, що вони надруковані на папірцях зеленого кольору.

Ми , учителі, не розраховуємо на те, що з наших класів суціль вийдуть письменники та словесники. Наша справа підготувати читача, який добре відчуває слово й критично мислить. А до літератури ближче підійде той, хто хоч трохи писав.

Слайд №5

Сенкан змушує відшукувати головне, характеризувати явище котротко і влучно. До одного й того ж образу учні складають різні сенкани в залежності від того, на що вони звертають увагу.  

Будь ласка, І група – вам слово.

 

Слайд №6

 

В. Винниченка називають майстром контрастів. В оповіданні «Федько-халамидник» перед нами два світи, два характери, що викликають полярні почуття. Завданням ІІ групи було скласти даймонд – це семирядковий вірш, в якому яскраво можна продемонструвати контраст.

Якщо можна, то я б хотіла послухати, що у вас вийшло.

Слайд №7

Завдання, над яким працює третя група, розвиває уяву, логічне, асоціативне мислення. Цінується оригінальний підхід. Будь ласка, ІІІ група, поділіться з нами краплинкою творчості.

Дякую за плідну роботу.

 

 Всі погодяться з тим, що одноманітність у роботі стомлює не лише учня, але й учителя. Тут варто пам’ятати, що гра - природна потреба дитини, вона у яскраві тони забарвлює емоційне тло уроку. Тому я часто використовую ігрові елементи, і зараз пропоную вам гру, яка називається  «Опис навпомацки».

Гравець закриває очі й, обмацуючи предмет, згадує той епізод з оповідання «Федько-халамидник», де цей предмет зустрічається. Будь ласка, Ольго Богданівно ….Світлана Анатоліївна, Валентина Володимирівна, Наталя Миколаївна, Галина Миколаївна, Катерина Валеріївна.

(ремінь, мотузка, котушка ниток).

Дякую за співпрацю!

 Наступний вид роботи, крім формування комунікативної компететності, розвиває критичне мислення. Особистість вчиться бути уважною, толерантною, набуває навичок аналізу, обгрунтовуючи  думки, звертається до тексту.

 

Слайд №8

Тож давайте обговоримо випадок, що стався на кризі, теж працюючи в групах. Зверніть увагу, завдання надруковано на  білих папірцях.

 

І група «Обвинувачі»

ІІ група «Захисники»

ІІІ група «Аналітики»

 Я перекона, що на виховання активності треба не шкодувати ні часу, ні зусиль .Сьогодні активний учень – завтра це активний член суспільства.

   Головним є не предмет, якому ми навчаємо, а особистість, яку формуємо. Щоб урізноманітнити діяльність учнів, я пропоную  створити рекламу для майбутніх шестикласників, які читатимуть це оповідання. Дітям треба уявити, що б зацікавило особисто їх. Записати тези до презентації.

Отже,  давайте поговоримо. А висловлюватися будемо по черзі, починаючи з  обвинувачів….

Дякую, шановні колеги.

 

Висновок.

Я перебуваю в постійному пошукові, бо сучасний урок вимагає від учителя творчого підходу до своєї праці, а ще  пам’ятаю Слайд №9  слова великого педагога, Василя Сухомлинського: « не забувайте, що грунт, на якому будується ваша педагогічна майстерність, - у самій дитині, в її ставленні до знань і до вас, учителю».

 Дозвольте представити вашій увазі мої власні міркування з цього приводу.

Супровід

 

 

 

 

 

 

 

 

Супровід вмикається

З думкою про тебе, учителю!

Сучасний учитель… Який же він є?

Одвічне питання й тепер постає.

Сучасний учитель-це той, хто веде,

Та, ні! Не за руку волочить,а жде,

Набравшись терпіння, любові та ласки,

Коли в пух уберуться його малюки,

Коли поміцнішають крила та лапки,

Бо труднощі треба долати завжди!

А їх, як відомо, сила-силенна:

От знову хтось вдарив, образив, щось вкрав…

Сучасний учитель – душа це блаженна,

Він з делікатністю все розібрав.

В навчанні на рівних спілкується з дітьми,

Думками їх дихає, болем живе,

А радість успіху розділить на всіх він,

Бо радість - вона, мов на крилах несе!

Дитина в дитинстві повинна літати,

Повинна відчути, як хороше їй,

Лиш так у майбутньому зможе віддати

Смачними плодами, що виросли в ній .

Отож, щоб посіяти вчасно зернятко,

Готуючи ґрунт, відчувайте тепло,

Вологість і м’якість кожної грядки:

Від того залежить, що і як проросло.

Сучасний учитель завжди пам’ятає:

Не можна за розкладом тільки іти,

Сучасний учитель про настрій подбає,

Підтримає, завше спішить помогти!

А діти віддячать, вони не байдужі,

Зростатимуть швидко на радість всім нам,

І вже помічаєш: ні спека, ні стужа,

Ні вітер, ні град не зруйнують їх храм!

Учитель це бачить і, гляньте, летить він!

Чи мало це значить? Багато, повірте!

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 лютого 2021
Переглядів
289
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку