В. Нестайко. Повість «Тореадори з Васюківки». Аналіз поведінки героїв, їхніх вчинків, морального вибору в різних життєвих ситуаціях
Номер слайду 2
Тема. В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Аналіз поведінки героїв, їхніх вчинків. Характеристика улюбленого героя Мета: треба знати:* біографію В. З. Нестайка , його твори та їх тематику;* зміст повісті «Тореадори з Васюківки» ;* визначення термінів «повість», «пригодницька повість»;треба вміти:* розрізняти поняття романтичного і пригодницького;* розкрити особливості твору, його пригодницький характер;* переказувати найцікавіші епізоди тексту;* аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння; *висловлювати власну аргументовану та толерантну думку;цінувати:*глибоку народну життєву мудрість, рідне слово;*безкорисливість, патріотизм, щирість, гуманізм;* позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний світогляд, почуття дружби, любов до читання.
Номер слайду 3
Гра « Створюємо настрій»Відчуємо себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажімо собі:§ Я прийшов на урок для чого? § Треба бути яким? …§ Зі мною хто? …§ Вони мене що? ...§ Мені це як? …§ Я готовий до чого? …
Номер слайду 4
ІІ. Мотиваційний етап Обведіть, будь ласка, на папірцях, що у вас на парті, обличчя-смайл, яке покаже як ви себе відчуваєте.
Номер слайду 5
1. АНКЕТА ПИСЬМЕННИКАВСЕВОЛОД ЗІНОВІЙОВИЧ НЕСТАЙКОРІК НАРОДЖЕННЯ _____________________________________________________________МІСЦЕ НАРОДЖЕННЯ _____________________________________________________________ОСВІТА___________________________________________________________________________________________________________________ПРОФЕСІЯ _____________________________________________________________________________________________________________________ПЕРША ДРУКОВАНА КНИГА_________________________________________________ТРИЛОГІЯ ПРО ЯВУ ТА ПАВЛУШУ _______________________________________________________________________________________ЛАУРЕАТ ЛІТЕРАТУРНОЇ ПРЕМІЇ ІМЕНІ _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________У 1979 РОЦІ РІШЕННЯМ МІЖНАРОДНОЇ РАДИ З ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ТРИЛОГІЯ «ТОРЕАДОРИ З ВАСЮКІВКИ» ВНЕСЕНА ДО __________________________________________________________________________________________________________________________
Номер слайду 6
2. Літературний художник
Номер слайду 7
АСОЦІАТИВНИЙ КУЩДитинство
Номер слайду 8
Повість — це великий за обсягом твір, у якому детально розповідається про багато подій із життя дійових осіб. У повісті зображено багато подій із життя героїв, спосіб викладу розповідний, є докладні описи й розповіді про події та персонажів, прозова форма. Повість може бути соціально-побутовою, історичною, науково-фантастичною, пригодницькою. Пригодницька повість — це твір, у якому зображені непередбачені, несподівані події, що трапляються з героями. Пригодницький твір має складний, заплутаний сюжет, із героями трапляються цікаві, часом неймовірні пригоди, вони опиняються у складних життєвих ситуаціях, з яких, звичайно ж, виходять переможцями.
Номер слайду 9
«Згадай епізод із твору за ілюстрацією»
Номер слайду 10
Літературна вікторина «Хто це?»
Номер слайду 11
Складання характеристики героїв повісті. + ПАВЛУСЬ ― ЯВА
Номер слайду 12
7. Асоціативний диктант. Завдання: записати, які з наведених слів асоціюються з прочитаним твором. Веселий, сумний, нудний, нецікавий, цікавий, захоплюючий, безглуздий, неймовірний, фантастичний, жорстокий, страшний, повчальний, нерозумний, хороший.
Номер слайду 13
Метод «Обґрунтуй свою думку» - -Розкажіть , з ким Ява і Павлуша познайомилися на пляжі.-Що їм стало відомо про цю людину? -Перед яким моральним вибором опинилися опинилися друзі, коли не знайшли на пляжі незнайомця?-Розкажіть, за яких обставин хлопці повернули годинника його володарю. -Що ви дізналися про Яву і Павлушу як про людей? За якими вчинками ми можемо їх охарактеризувати?
Номер слайду 14
9. Розкажіть про ті епізоди повісті, які ілюструють вірну дружбу.
Номер слайду 15
Які важливі питання порушує автор у трилогії?11. Рефлексія Інтерактивний метод «Незакінчені речення» . - В. Нестайко став для мене… - На уроці мені сподобалося ( не сподобалося )… - Сьогодні на уроці мені найкраще вдалося… - Найважче було виконати завдання…12. Домашнє завдання. Створити у мережі «Фейсбук» сторінки героїв.