Майстер-клас
Тема: «Формування мовленнєвої компетентності молодших школярів»
Вчитель початкових класів: Болдирева Н.В.
Дата: 20.12.2019р.
Мета:
сприяти опануванню педагогами методів та прийомів, які використовуються щодо формування мовленнєвої компетентності молодших школярів.
Завдання:
Учасники:
учителі початкових класів Соледарської ОТГ
Привітання
Доброго ранку, доброго дня,
Мої колеги – весела рідня!
З новою зустріччю вас вітаю,
День цікавий обіцяю.
І в ранкове коло становіться.
Завдяки мові, людство здобуває інформацію, знання, накопичує та передає опит. І в останні роки, у час глобальної комп’ютерізаціі, питання розвитку мовлення дітей набувають все більшої актуальності. Слайд №3 Дитина, яка все більше часу проводить за комп’ютером або планшетом не має можливості повноцінно спілкуватися. Саме цей аспект змусив мене шукати методи, які насамперед зацікавлять дитину та допоможуть їй подолати недоліки.
Слайд №4 Серед означених компетентностей НУШ першою є спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами.
Слайд №5 Формування мовленнєвої компетентності школярів полягає
Слайд №6 Мовленнєва компетентність це вмінні
Слайд №7 На формування цієї компетентності спрямована мовленнєва змістова лінія, яка передбачає розвиток чотирьох видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання і письма.
Слайд №8 Перевагу надаю тим формам та методам роботи, які створюють таку мовленнєву ситуацію, коли кожен учень має можливість висловлюватись, проявити себе в комунікативному процесі.
Слайд №9 Для цього я використовую:
Слайд №10. Організація роботи сприяє тому, що учні вчаться правильно розмовляти, послідовно і логічно висловлювати думки, власні спостереження залежно від мети, місця, обставин.
Слайд №11. Читання в особах – один з результативних способів навчання виразному читанню, розвитку артикуляційної моторики.
Слайд №12. Учням треба повторити сказані слова та доповнити ланцюжок своїм словом. Така вправа, як «Будуємо ланцюжок» вчить дітей добирати слова певної тематики, розвиває пам'ять, увагу.
Слайд №13. З задоволенням учні беруть участь у мовленнєвих розминках. Такий вид, як діалог - інтерв’ю розвиває в учнів уміння формулювати і ставити запитання, правильно відповідати на них. Щоб перевірити навички діалогічного мовлення доцільно використовувати картки, що дозволяють учням самостійно ознайомитись із ситуацією мовлення, метою спілкування, мовним завданням.
Слайд №14 Проведемо з вами невеличку розминку. Доповніть, будь ласка, прислів’я.
Дуже ефективною формою є використання гри. Саме у ній діти позбуваються сором’язливості, страху, тривожності, скутості.
Робота в парі.
- Візьміть, будь ласка, елемент картинки з чарівного мішечка та знайдіть собі пару.
Вправа Спина до спини.
Пропоную сісти спиною до спини. У кого 1, той будує якусь фігуру з цеглинок, потім пояснює товаришу, як йому збудувати таку ж фігуру. У кого 2, той будує фігуру не дивлячись на фігуру товариша, про те можна ставити запитання. Почали. А тепер порівняйте свої фігури.
- Що було найважче пояснити?
- Що було найважче зрозуміти?
- Як вдалося справитися із завданням?
(Діти вчаться описувати, слухати, пояснювати)
Слайд №15 Робота в групі. (Учасники майстер-класу поділяються на групи за кольором)
- Отримайте завдання з чарівного мішечка. (Виконання завдання. Презентація.)
Вправа «Вірш по колу». (читання по одному рядку вірша по черзі кожним учасником майстер-класу)
Висновок На підставі вище сказаного можна стверджувати, що система роботи щодо формування мовленнєвої компетентності молодших школярів сприяє тому, що учні вчаться слухати, міркувати, висловлювати свою думку в усній і писемній формі. Вони компетентні та впевнені у собі.