Організація контролю за якістю навчальних досягнень учнів як одна з форм виявлення обдарованих дітей

Про матеріал
Регіональна програма «Обдаровані діти» впроваджується в нашій школі. Основне завдання полягає в тому, щоб виховати творчу особистість, створити умови для її повноцінного фізичного, інтелектуального та духовного розвитку. Кульмінаційними , основними моментами творчих пошуків є моменти, коли особистість здійснює життєвий вибір, тобто приймає рішення з кардинальних проблем власного життя.
Перегляд файлу

 

Організація контролю за якістю навчальних досягнень учнів як одна з форм  виявлення обдарованих дітей

( з  досвіду  роботи школи  з обдарованими дітьми)

                                                                       Генії не падають з неба, вони 

                                                                      повинні мати можливість 

                                                                                отримати освіту й мати умови для розвитку.
                                                                                                                                                            А.Бебель

 

Регіональна програма «Обдаровані діти» впроваджується в нашій школі ще з 2003 року. Основне завдання нашої школи полягає в тому, щоб виховати творчу особистість, створити умови для її повноцінного фізичного, інтелектуального та духовного  розвитку.

Кульмінаційними , основними моментами творчих пошуків є моменти, коли особистість здійснює життєвий вибір, тобто приймає рішення з кардинальних проблем власного життя.

Щороку адміністрація школи,  відповідно до основних  заходів програми, здійснює цілий ряд заходів, спрямованих на координацію і контроль за реалізацією даної програми:

  • ведеться вивчення нормативних, медодичних інструктивних документів;
  • опитування, анкетування, тестування;
  •   поновлюється банк обдарованих дітей,
  •  ведеться банк діагностики виявлення обдарованих дітей,
  •  розроблені та кожного року  оновлюються індивідуальні програми роботи з кожною обдарованою дитиною.

Освітня система школи має багаторічні традиції, реалізує творчі підходи до роботи з обдарованими та здібними дітьми.

Кожного року робота починається з видання наказів  «Про організацію роботи з обдарованими дітьми» , «Про організацію роботи школи з олімпійського резерву», «Про організацію індивідувальної роботи з обдарованими учнями», «Про проведення І етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін»,  «Про результати  І етапу Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін»,  «Про участь у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін»,  «Про стан роботи з обдарованими дітьми» . Проводиться загальношкільне  планування роботи в даному напрямку.

На основі цього планування учителі-наставники створюють свій план роботи на рік з обдарованою дитиною.

Вчителями-менторами теж розроблені певні методи у роботі з дітьми, які прийшли до них на навчання, особливо з обдарованими.

Складаються списки обдарованих дітей з якісною інформацією про кожного, дається психолого-педагогічна характеристика обдарованої дитини, яка заноситься до банку даних обдарованих учнів. Класні керівники, керівники МО, заступник директора з НВР ведуть протоколи батьківських зборів, МО, педагогічних рад, методичних рад, нарад при директорі.

Інформація зберігається у такій формі

 

Зміст інформації

Джерела інформації

Збирає інформацію

Використовується інформація

Результативність участі у шкільному етапі олімпіад

Протоколи олімпіад

Учителі-предметники, класні керівники

Заступник директора з НВР для підготовки проекту підсумкового наказу

Робота адміністрацією проводиться за такими етапами:

  • збір інформації;
  • аналіз інформації;
  • прийняття управлінського рішення;
  • доведення до вихованців;
  • контроль за виконанням.

 

Щоденну та щотижневу  інформацію надають класні керівники та вчителі-предметники про поведінку та активність обдарованих учнів на уроках, якість участі у запланованих на цей день чи тиждень позакласних заходів, дають аналіз навчання та поведінки.

Щомісячну інформацію подають класні керівники для використання для нарадах при директорі, засіданнях методичних обєднань. Ведеться тематичний облік знань, результативність участі в позакласних заходах, участь у роботі гуртків, аналіз відносин у сім ї.

Щосеместрова, річна інформація використовується на засіданнях педагогічної ради. Аналізуються результати досягнень обдарованих учнв, результати участі в позакласних та позашкільних заходах, відносини з однолітками, дорослими, в сім ї.

На основі зібраної інформації адміністрація проводить моніторинг, порівняльні таблиці,  складає довідки, видає накази. За результатами аналітичної діяльності прогнозує наступну роботу. 

 За останні  три роки  входили до банку обдарованих дітей входили

«Освітній» - Ялі Ольга, Ялі Анастасія, Кожухова Анастасія, Мітько Михайло, Кондратенко Вдадислав.

«Художньо-естетичний» - Чілібі Марія, Хартахай Марина, Бутко Тетяна, Батир Олександр, Целєнко Василь, Добра Марина.

«Спортивний» - Шахов Микола, Кузнєцова Юлія, Добра Костянтин, Караджинов Костянтин, Голуб Олена, Згара Ілля.

Кожного року проводиться анкетування обдарованих дітей за окремими напрямками.  Результат  вибору учнями  найулюбленіших предметів показує, що більшість становить дітей  з філологічним напрямком; на ІІ позиції діти з нахилом до природничих дисциплін та спортивним нахилом; на ІІІ місці діти з фізико-математичними дисциплінами.

Учителі-ментори перед початком предметних олімпіад  також проводять анкетування обдарованих дітей.  

Робота з обдарованими дітьми відбувається за спеціальними програмами.

 

СТРУКТУРА РОБОТИ ШКОЛИ З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

 

 

 

 

Пошук обдарованих дітей

 

Вчитель- предметник

Класний  керівник

 

Створення банку даних ОД

 

 

 

 

Координаційний центр по роботі з ОД

 

  Обласні, районні олімпіади

                                                                                                

   Творчі конкурси

                                                                                                

  

 

 

 

 

Класи з профільним    навчанням

 

 

 

Гурткова робота

 

Будинок дитячої та юнацької творчості

 

 

 

 

Розвиток творчих здібностей  розпочинають учителі початкових класів, використовуючи наявний нахил дитини до праці. Вони систематично проводять інтелектуальні ігри: «Ланцюжок», «Так чи Ні», «КВК», «Ерудит», «Брейн-ринг», «Щасливий випадок», «Інтелектуальний хокей», «Вікторина», « Дотепник», «Що? Де? Коли?»,  «Найрозумніший» тощо. Залучають вихованців до участі у спортивних змаганнях та культурно-масових заходах школи.

Легше працюється з дітьми, які відвідували дитячий садок. Як показує практика, діти, які ходили до дитячого садка, більше підготовлені до школи, у них уже сформовані відповідні навички навчання та поведінки в колективі.

Тому вчителями заздалегідь складаються списки дітей, які проживають у селі, проводяться зустрічі   з кожною сім'єю, з метою кращого ознайомлення з дитиною та умовами виховання. Батьківські збори   з батьками майбутніх першокласників починаються з жовтня,батькам роз'яснюється необхідність відвідування дітьми підготовчих занять. Підготовчі заняття дошкільників починаються з квітня один раз на тиждень.

 

Переходячи в середню ланку, учні потрапляють до декількох учителів, які вимагають певних знань із свого предмету, контролюють якість знань в певних напрямках.

 

В напрямку «Освіта». Учителі-ментори Мицик О.М. учитель вищої категорії, Єрмакова М.Ю. учитель І категорії, Міхненко В.М., учитель-спеціаліст, Пурдік А.О. учитель-спеціаліст, Харагірло В.Г. старший учитель.

Учителі дають учням завдання на збагачення навчального матеріалу, завдання комбінаторного типу та задачі з логічним навантаженням, використання інтегрованих завдань, цікавинок (завдання для інтелектуального самовдосконалення, головоломки, задачі-казки, задачі-вірші, тематичні загадки тощо).

Розвиткові евристичного рівня творчої активності сприяє організація навчального процесу у вигляді ділової гри. Ділові ігри для розвитку творчої уяви та мислення мають уроки «прес-конференції», «телемости», «інтерв’ю», «ринги» тощо.

Серед засобів навчання важливе місце займає дидактичний матеріал, який учитель використовує для залучення учнів до роботи з книжкою, іншими джерелами знань, для організації самостійних робіт на уроці та вдома, а також для оперативного контролю за засвоєнням знань. Домашні завдання мають творчий, диференційований характер.

 

В «Художньо-естетичному напрямку»  учителі музичного мистецтва, образотворчого мистецтва, трудового навчання Нічипорук Н.А. І кваліфікаційна категорія,  Авджи М.І. І кваліфікаційна категорія, Муцко О.В. І кваліфікаційна категорія, педагоги-організатори Баєнко Ю.О., Танаджи Н.Ш. Стало доброю традицією регулярне проведення на уроках образотворчого мистецтва та трудового навчання й у го­дини дозвілля конкурсів дитячого малюнка, дитячої іграшки, вишивки, в’язання,орігамі тощо. Впровадження нових освітніх технологій: технології навчання, особистісно зорієнтований підхід,зберігаючі здоров'я технології, інтернет-технології спрямовані на вдосконалення процесу творення, формування художньо-практичної компетентності учня. Інтернет-технології під час уроків музики та трудового навчання застосовуються в такий спосіб, що учні самі через Інтернет знаходять інформацію, мають змогу переглянути зразки музичного та художньо-естетичного мистецтва тощо.

 

У «Спортивному напрямку» учителі фізичного виховання Танаджи В.В., Кузнєцова Ю.В. Йдеться  не тільки про  роботу на уроці, а й позакласну. Учителі використовують індивідуальний підхід до кожного учня, диференційно підходять до оцінки та роботи на уроці. Використовують «Акробатичні етюди», «Лінія перешкод», «Все здолаємо» та інші.

Теорією і практикою навчання  доведено, що контроль на уроці необхідний для координації якості знань учня.

Учителі-наставники використовують

1) індивідуальний характер контролю, що вимагає здійснення контролю за особистою навчальною роботою і поведінкою кожного учня.

2) систематичність, регулярність;

3) різноманітність форм проведення контролю;

4) всебічність, яка означає, що контроль повинен охоплювати всі розділи навчальної програми, забезпечувати перевірку теоретичних знань, інтелектуальних і практичних умінь і навичок учнів;

5) об'єктивність;

6) диференційований підхід, що враховує специфічні особливості кожного навчального предмета і окремих його розділів, а також індивідуальні якості учнів. 

Дотримуючись цих вимог, учителі забезпечують надійність контролю і виконання ним своїх завдань у процесі навчання.

 

        В 2016 році проведено моніторингове відстеження  роботи з обдарованими дітьми за 2013-2016 н.р.

 

Моніторинг було проведено за такими напрямками:

1. Аналіз результативності районних олімпіад та конкурсів:

- 2017-2018 н.р. Результати наступні:

 

П.І. учня

Предмет

Клас

К-ть балів

Місце

1.

Кузнєцова Ю.

фізкультура

11

7

1

2.

Шахов Микола

фізкультура

11

7

1

3.

Ялі Оля

Англійський

8

86

1

4.

Кожухова Н.

Англійський

9

45,6

2

5.

Кожухова Н.

Російська мова

9

57

1

 

П.І. учня

Конкурс

Клас

К-ть балів

Місце

1.

Кожухова А.

П. Яцика

9

46,5

3

2.

Ялі Н.

П. Яцика

5

43

1

3.

Ялі О.

Конкурс Шевченка

8

 

3

4.

Кожухова А.

Конкурс Шевченка

9

 

3

5

 

 

 

 

 

 

  • Конкурс малюнків «Моє село очима дітей» (І місце Батир С. 2 клас, Добра Марина 3 клас ІІІ місце).
  •  «Колосок» – участь, Золоті та Срібні сертифікати.
  • Конкурс малюнків «Охорона праці очима дітей» - І місце, участь в обласному конкурсі (Кожухова А.9 кл.).
  • Декоративно-ужиткове мистецтво «Таємниці народних ремесел» І місце (Чілібі М 9 кл.).

       У 2015-2016 н. р. учні школи взяли участь у конкурсі «Учень року 2016» і стали переможцями: (1-6 кл. Ялі Настя, Аблєз Михайло, 7-10 кл. Ялі Оля, Кожухова Н.), посіли І місця в районному конкурсі.

 

- 2018-2019 н.р

Результати наступні:

  • Конкурс малюнків «Обдарована дитина та шкільна бібліотека»: номінація «Бібліотека»

      І місце Целєнко В. 2 клас,

     І місце Ялі Настя 6 клас,

     номінація «Діти Донбасу за мир»

     ІІ місце Ялі Оля 9 клас.

Номінація «Юний літератор»

 ІІІ місце Кожухова Настя 10 клас.

  • Спартакіада школярів:

Ялі О. 9 клас І місце;

шахи –

Згара І. 5 клас ІІІ місце,

Голуб О. 7 клас І місце;

загальний залік: І місце шашки, VIII місце шахи, І V місце настільний теніс.

  • Конкурс «Первоцвет»

І місце Кожухова Н. 10 клас ( листівка),

ІІ місце Ялі Настя ( фото).

  • Конкурс читців «Максим Рильський»

ІІ місце Кожухова Н. 10 клас,

ІІІ місце Батир О. 3 клас,

ІІІ місце Хартахай М. 6 клас.

  • Конкурс «Вільні від насильства»

ІІ місце Кондратенко В. 9 клас.

  • Конкурс художньої самодіяльності

 І місце Бутко Т. вокал,

ІІ місце Хартахай М. вокал.

  • Конкурс до Дня Конституції України. Кожухова Н. І мсце (листівка).
  • Конкурс творів «Діти України єдині» Кожухова Н. (твір)  ІІІ місце
  • «Нащадки козацької слави» І місце.

 

-2019-2020 н.р.

  1. Олімпіади.
    1.        Російська мова і література

ІІ місце – Кожухова Анастасія, 11 клас ( учитель Єрмакова М.Ю.);

Англійська мова

І місце – Ялі Ольга, 10 клас ( учитель Мицик О.М.);

І місце – Кожухова Анастасія. 11 клас ( учитель Мицик О.М.);

Українська мова і література

І місце – Ялі Анастасія, 7 клас ( учитель Касаткіна І.С.);

Конкурс ім. Т. Шевченка

ІІІ місце – Ялі Анастасія,  7 клас ( учитель Касаткіна І.С.);

ІІІ місце – Ялі Ольга,  10 клас ( учитель Єрмакова М.Ю.);

 

  1. Районна спартакіада школярів:

Шашки:

І місце – Ялі Анастасія, 7 клас ( Танаджи В.В.);

Загальний залік: І місце шашки, ІV місце шахи, ІV місце настільний теніс.

  1. Районний конкурс  ім.. О.Вишні:

ІІ місце – Кожухова Анастасія, 11 клас ( учитель Єрмакова М.Ю.);

7. Районний конкурс «Пісня над Бугом»:

І місце – Бутко Тетяна, 11 клас ( Папазова Д.М.);

 

8. Районний конкурс «Напиши листа депутату»:

 переможці:

- Кондратенко Владислав, 10 клас ( учитель Єрмакова М.Ю.);

- Ялі Ольга, 10 клас (учитель Єрмакова М.Ю.);

- Мітько Михайло, 10 клас (учитель Єрмакова М.Ю.);

- Кожухова Анастасія, 11 клас (учитель Єрмакова М.Ю.).

 

  1. ІІ місце – районний  конкурс «Нащадки козацької слави».
  2.  Конкурс «Зимові візерунки»

І місце – Батир Олександр, 4 клас ( учитель Папазова Д.М.);

І місце – Целєнко Василь, 3 клас ( учитель Харагірло В.Г.)

  1.  Конкурс «Різдвяна зірочка»:

І місце – Бутко Тетяна, соло, 11 клас ( учитель Папазова Д.М.).

  1. Конкурс «За нашу свободу»:

Номінація поезія

ІІ місце – Кожухова Анастасія, 11 клас (учитель Єрмакова М.Ю.);

ІІ місце – Ялі Анастасія, 7 клас (учитель Касаткіна І.С.).

  1. Конкурс «Знай і люби свій край» ( декоративно-ужиткове та образотворче мистецтво)

ІІІ місце – Целєнко Василь, 3 клас ( Харагірло В.Г.);

  1. Районний конкурс читців «На крилах пісень» ( ім.. Лесі Українки)

Номінація інсценізація

ІІ місце – Бутко Тетяна, 11 клас, Хаманджи Микита, 1 клас ( керівник Папазова Д.М.).

  1. Районний конкурс художньої самодіяльності:

Номінація солісти-вокалісти

ІІ місце – Бутко Тетяна, 11 клас ( керівник Папазова Д.М).

Номінація ансамблі сучасного танцю

ІІ місце – Матвєєв Микола, Єрмаков Олександр, Кондратенко Владислав, Бегім Владислав ( керівник Папазова Д.М.).

Номінація дуети естрадного співу

І місце – Бутко Тетяна, Целєнко Павло (керівник Папазова Д.М).

  1. Захист дослідницьких робіт «Першоцвіти»

ІІ місце – Батир Олександр, 4 клас ( учитель Папазова Д.М.).

  

Загалом учнями, занесеними до банку обдарованих дітей за три роки зайнято

І місць 32

ІІ місць 15

ІІІ місць 12

 

Результати участі учнів у районних  предметних олімпіадах продемонструли високу результативність роботи школи в реалізації програми.

Отже, участь у конкурсах обдарованих дітей є максимальною.

 

2. Аналіз нагородження учнів похвальними листами та золотими і срібними медалями.

За результатами навчання учні школи щороку нагороджуються похвальними листами.

 12 учнів нагороджені за 2013-2014 навчальний рік.

16 учнів нагороджені за 2014-2015 навчальний рік.

14 учнів нагороджені за 2015-2016 навчальний рік.

Моніторинг нагородження учнів похвальними листами свідчить, що з року в рік  кількість таких учнів залишається стабільною.

 

 

 

У 2015-2016 році Кожухова Анастсія була нагороджен Срібною медаллю.

Крім того, що вчителі-ментори та адміністрація школи постійно тримають на контролі якість навчання обдарованих дітей, вони заохочуть учнів. Заохочення полягають у позитивній оцінці навчальної діяльності та по­ведінки учнів і спрямовані на те, щоби викликати в усіх бажання до подальших досягнень, активності та зацікавленості у вивченні предмету.

Основними видами заохочення є сприяння, допомога, довіра вчителя, похвала,  усна подяка, подяка в наказі по школі, похвальна грамо­та, почесні доручення, грошові нагороди, лист-подяка батькам, фотографії на дошках пошани, публікації в газетах тощо.

Узагальнюючи  досвід  у контролі роботи з обдарованими дітьми, слід зазначити, що

  • моніторинг забезпечує продуктивну організацію роботи з академічно здібними учнями,
  • позитивна мотивація, системна робота щодо реалізації програми дали свої результати.

 

docx
Додано
4 січня 2020
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку