Ви дізнаєтесь: Що таке лепбук? Форми занять. Алгоритм виготовлення лепбука.
Що таке “лепбук”? Лепбук (lapbook) -в дослівному перекладі з англійської означає «наколінна книга» (lap -Колінний, book- книга). Це така невелика саморобна папка, яку дитина може зручно розкласти у себе на колінах і за один раз переглянути весь її вміст. Але, незважаючи на уявну простоту, в ній містяться всі необхідні матеріали по темі. Лепбук - порівняно новий засіб навчання. Вперше створювати лепбуки почали американці. Лепбук - це книжка-розгортка з кишеньками, дверцятами, віконцями, вкладками і рухливими деталями, в яку поміщені матеріали, об’єднані однією спільною темою. Це відмінний спосіб закріпити певну тему зі школярами та з дошкільнятами, осмислити зміст книги, провести дослідницьку роботу, в процесі якої дитина бере участь в пошуку, аналізі та сортування інформації.
Що таке “лепбук”? Лепбук це не тільки потужний довідковий інструмент і особлива форма організації навчального матеріалу, це, перш за все, основа партнерської проектної діяльності дорослого з дітьми (педагога з вихованцями, батьків з дитиною). Основа лепбука створюється педагогом і доповнюється, вдосконалюється разом з дітьми і їх батьками. В результаті такої роботи у вас виходить відмінно пророблений дослідницький проект. Лепбуки допомагають швидко і ефективно засвоїти нову інформацію і закріпити вивчене в цікавій ігровій формі. Ці тематичні посібники мають яскраве оформлення, чітку структуру і в ідеалі розробляються спеціально під конкретну дитину з його рівнем знань.
Лепбук відповідає вимогам МОН України до предметно-розвиваючого середовища: інформативний; поліфункціональний: сприяє розвитку творчості, уяви. придатний для використання одночасно групою дітей (в тому числі за участю дорослого, який грає партнера); володіє дидактичними властивостями; є засобом художньо-естетичного розвитку дитини, залучає її до світу мистецтва; варіативний (є кілька варіантів використання кожної його частини); його структура і зміст зрозумілі дітям будь-якого віку; забезпечує ігрову, пізнавальну, дослідницьку та творчу активність всіх учнів.
Форма занять Лепбук - підсумковий результат спільної роботи з дітьми з тієї чи іншої теми. Його виготовленню повинні передувати тематичні заняття та ігри, обговорення складних питань, виконання завдань. У цьому випадку дитина буде готова до виготовлення тематичної папки разом з вами, і тоді, дійсно, ця папка виконає свою роль закріплюючого, систематизуючого дидактичного і ігрового посібника .. Лепбуки можна робити як індивідуально, так і на груповому занятті. У разі роботи з групою дітей можливі два варіанти: або викладач розподіляє завдання між учнями, і всі разом вони збирають і заповнюють одну папку. Або викладач показує майстер-клас, а діти з його допомогою роблять кожен свій екземпляр папки. Ідеальний варіант виготовлення тематичної папки - спільно з дитиною, тоді він запам'ятовує інформацію в процесі створення лепбуку. В ході роботи з тематичним матеріалом дитина проводить спостереження, виконує завдання, вивчає і закріплює інформацію. Згодом, маючи під рукою готову тематичну папку, дитина може освіжити свої знання з тієї чи іншої теми.
Навіщо потрібний цей “лепбук”?Лепбук - активізує у дітей інтерес до пізнавальної діяльності. З'являється можливість проявити себе кожній дитині!Допомагає дітям краще зрозуміти і запам'ятати інформацію (особливо, якщо дитина візуал). Лепбук - дозволяє зберегти зібраний матеріал в одній папці. Це просто цікаве і творче заняття!
Алгоритм виготовлення :2. Скласти план підтем для розкриття темилепбука. План лепбука «БУЛІНГ. Причини, наслідки, шляхи боротьби з насильством » виглядає так:- Що таке БУЛІНГ- Види БУЛІНГУ- Причини булінгу- Де може проявлятися булінг (насилля) Насилля в сім’ї Булінг в школі Покарання за булінг Номери гарячих ліній Психолргічний портрет учасників булінгу, «Трикутник Карпмана» Як ми вміємо дружити. На основі чого складається дружба? 3. Виготовити макет лепбука4. Збір матеріалів для лепбука5. Оформлення лепбука
Макет. Наступний етап роботи - найцікавіший. Потрібно придумати, як в лепбуці буде представлений кожен з пунктів плану. Тут немає меж для фантазії: форми подання можуть бути будь-які: від самого простого - текстового, до ігор і розвиваючих завдань. Всі ці шаблони розміщуються в різних елементах: кишеньках, блокнотиках, міні-книжечках, книжках - гармошках, що обертаються, колах, конвертах різних форм, картках, що розгортаються, сторінках. Потім, малюється план розміщення об'єктів на аркуші формату А4, складеному в вигляді лепбука. Це робиться для того, щоб легше зрозуміти, як розташувати всі елементи.
Завершальним етапом роботи буде розміщення всіх деталей на свої місця. Зовсім не обов'язково (і навіть зовсім не бажано) виконати всі завдання, закладені в лепбук за один раз або за один день. Багато з них розраховані на тривалу роботу, вивчення додаткової інформації та проведення власних досліджень. Адже лепбук - це не просто книжка-іграшка, це спосіб оформлення самостійного дослідницького проекту, тому папку недостатньо просто склеїти, по ній потрібно займатися. Трафарети, кишеньки, книжки-розкладачки
Види булінгу: Телефон довіри Фізичний – Дитяча лінія: 116-111 або 0-800-500-225 (з 12.00 до 16.00);Економічний – Гаряча телефонна лінія з питань протидії булінгу: 116-000; Психологічний - Гаряча лінія з питань запобігання насильству: 116-123 або 0-800-500-335 Сексуальний – Уповноважений Верховної Ради з прав людини: 0-800-501-720;Кібербулінг - Наіональна поліція України: 102.
Психологічні портрети учасників булінгу «Трикутник Карпмана» Агресор. Відчуває потребу панувати і підпорядковувати інших. Переслідує власні ціліАгресивний. Позбавлений співчуття. Часто має фізичну перевагу Жертва Спостерігач. Невпевнена в собі Не виявляють співчуття. Часто полохлива Почуття провини Сором’язлива Власне безсилля. Не має близьких друзів Трикутник Карпмана - це найпоширеніша модель взаємин між людьми. Вперше описав її класик трансактного аналізу Стівен Карпман у 1968 році. У трикутнику можуть крутитися і двоє, і три, і цілі групи людей. Але ролей у ньому завжди три: жертва, агресор, спостерігач.
Вправа "АРКУШ ПАПЕРУ"(5 хв.)Вчитель пропонує дітям зіжмакати аркуш паперу, а потім спробувати повернути його до початкового стану, тобто, щоб аркуш паперу став знову гладеньким та рівненьким. Запитання для обговорення. Чи може папір стати знову ідеально гладеньким?А що відбувається з людиною коли вона чує образливі слова? Чи можна відновити емоційне ставлення людини до кривдника сказавши «пробач». Підсумок: образити людину легко, а повернути довіру довготривалий процес.