Заняття з елементами тренінгу "Мій безпечний Інтернет"

Про матеріал
Розширити та поглибити знання учнів про безпечний Інтернет, позитивний та негативний вплив Інтернету на людину, розвинути навички безпечного його використання.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу «Мій безпечний Інтернет» Мета: розширити та поглибити знання учнів про безпечний Інтернет, позитивний та негативний вплив Інтернету на людину, розвинути навички безпечного його використання.

Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація, роздатковий матеріал, магніти, інтерактивні вправи, правила безпеки в Інтернеті. Хід заняття

1.     Привітання, активізація уваги, налаштування на роботу.

Доброго дня! Сьогодні ми з вами будемо подорожувати стежками цікавої країни, яка має назву Інтернет. А вирушаємо ми в цю подорож для того, щоб дати відповідь на питання: «Цікаво! Корисно! А чи безпечно?»

2.     Повідомлення теми і мети заняття. Правила роботи.

Перш ніж вирушити в подорож, давайте дотримуватися правил, які необхідні нам під час нашої подорожі: Правила роботи:

-   Не викрикувати;

-   Поважати один одного;

-   Правило руки;

-   Уважно слухати; - Бути активним.

Ну що ж я думаю ми можемо вирушати в подорож, так!

3. Знайомство. Вправа «Моє ім’я та нікнейм»

Мета: знайомство учасників, налаштування на позитивну взаємодію у групі, виявлення рівня активності у користуванні Інтернет-ресурсами.

Учасникам пропонується по черзі назвати своє справжнє ім'я та ім'я (нік), яким би вони хотіли користуватися на сьогоднішньому занятті,  написати його на пелюсточці і прикріпити до квіточки.  

 Обговорення:

Чи в багатьох відрізняється справжнє ім'я від  вигаданого імені? Чи пов’язані між собою ці два імені? Як?

Чому користувачі вигадують собі імена для взаємодії в Інтернеті? Від чого вони себе убезпечують?  

        Що таке безпека? (стан, при якому нікому нічого не загрожує)         Підніміть руку, в кого з вас є комп’ютер?

        А в кого є Інтернет? Що таке Інтернет?

        Давайте згадаємо, що таке Інтернет.

Інтернет це всесвітня інформаційна мережа, яка складається з мільйонів комп’ютерів у всьому світі, з’єднаних  між собою.

Давайте поспілкуємося: 

Протягом дня я проводжу за комп'ютером.

Для навчання я використовую Інтернет... (хв., год.) в день.  

В Інтернеті я люблю...

У соціальних мережах я «сиджу»... (хв., год.) У соціальних мережах мені подобається...

Я відвідую такі дитячі соціальні мережі як....

Мої батьки контролюють мене (так/ні.)

4.     Вправа «Асоціативний ряд»

До кожної літери підберіть слова, які асоціюються з поняттям Інтернет і поясніть свій вибір.

5.     Вправа «Калейдоскоп запитань» Ведучий задає питання:

-   Назвіть для чого люди використовують Інтернет; - Для чого Інтернет використовують ваші однолітки?

-   Які соціальні мережі ви знаєте?

-   Чи спілкуєтесь ви з незнайомцями?

-   Чи був у вас якийсь неприємний випадок в школі чи який відбувся особисто з вами, пов'язаний з Інтернетом?

6. Вправа «Побажання Інкогніто»

Всім учасникам роздаються стікери  у вигляді долоньки на яких вони мають написати побажання не підписуючись і приклеїти їх на стікери із ніками учасників. Після того, як всі виконають завдання, учасникам пропонується вгадати хто написав їм побажання. Зазвичай це важко зробити, тоді  говоримо, що так само важко розпізнати з ким спілкуєшся в Інтернет, адже ми не знаємо хто по ту сторону екрану, тому треба бути обережними і не давати конфіденційної інформації/фото іншим людям в мережі, коли не впевнені хто це.

Питання:

Чи знаєте ви, від кого вони прийшли?

Чи завжди вам можуть прислати щось приємне в правдиве?

Висновок: Як тут, так і в Інтернеті, хто реально надіслав вам повідомлення ви точно не знаєте, і це може бути людина під чужим ім’ям.

Друзі, відомо, що в Україні 96% дітей віком від 10 до 17 років користуються Інтернетом. Але більша частина з них не знають про те, яка небезпека чекає на них в мережі.

Дев’ятирічний Миколка лише вчиться користуватися Інтернетом, разом з хлопчиком ми дізнаємося про небезпеки, які можуть чатувати на нас у безмежних просторах Інтернету.

7. Робота в групах « Безпечні і небезпечні сторони Інтернету».     

-Отже, ви повинні розуміти, що не завжди відомо,  хто є вашим співрозмовником в мережі.

Зазвичай  спілкування може відбуватися в режимі он-лайн (програма ICQ,   сайт  «Однокласники» та      інші).          Зазвичай     ви      розмовляєте         з родичами,  друзями,  знайомими. Та коли ви не знаєте співрозмовника, або випадково відповіли на якийсь запит, то негайно треба вийти з чату. Це небезпечно.

Гра «Допоможи Ганнусі».   

Дівчинка Аня хоче завести друзів. Для цього їй треба представитись на сайті знайомств. Вона пише привітання. Як ви думаєте, чи правильно вона його написала? Порадьте Ані, як правильно представити себе у мережі Інтернет.

    Привіт мене звати Аня.

    Моє повне ім’я Іванова Анна Сергіївна.

    Мені 9 років.

    У мене блакитні очі.

    Моя адреса: вул. Молодіжна, 129, м. Бердянськ.

    Я захоплююсь малюванням, бальними    танцями.

    У мене є собака Лорд.

    Я дуже люблю собак.

    Мій та то працює менеджером банку. Він отримує 4000 грн. щомісяця.

    Кожного та ми з батьками їздимо відпочивати у Крим.

    У нас є білий «Мерседес».

    Мій номер телефону (066) 159 46 22.

    Щодня тато забирає мене зі школи о 14 годині.

8. Вправа «Правила безпечного Інтернету»

А зараз ми з вами переглянемо відео від Нулика і Одинички, які  розкажуть нам про правила поведінки в Інтернеті.

Пам’ятайте правила Інтернет безпеки

1.                      Нікому і ніколи не повідомляйте  персональні дані: домашню адресу, номер домашнього телефону, робочу адресу батьків, їхній номер телефону, назву й адресу школи.

2.                      Якщо знаюсь якусь інформацію, що турбує мене, негайно сповіщу про це батьків.

3.                      Ніколи        не      погоджуйтеся       на      зустріч        з        людиною,   з           якою ви познайомилися/мився в Інтернеті. Якщо все ж таки це необхідно це зробити, то спочатку спитайте дозволу батьків, а зустріч повинна відбутися в громадському місці й у присутності батьків.

4.                      Не надсилайте  свої фотографії чи іншу особисту інформацію незнайомцям.

5.                      Не відповідайте  на невиховані і грубі листи. Якщо одержуватимете такі листи не, то сповіщайте про це батьків, нехай вони зв'яжуться з компанією, що надає послуги Інтернет.

6.                      Розробіть з батьками правила користування Інтернетом.

7.                      Уважно поводьтеся з паролями: використовуйте складні паролі, не користуйтеся одним паролем для всіх акаунтів, періодично змінюйте паролі. Не давайте нікому крім батьків свої паролі, навіть найближчим друзям.

8.                      Не робіть протизаконних вчинків і речей в Інтернеті. Не шкодьте і не заважайте іншим користувачам.

Підсумок  заняття

Учасники по черзі висловлюють свої враження від заняття, зазначають, що було для них корисним, про що вони замислились.

 

         

pdf
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
18 березня
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку