До вашої уваги майстер клас з проблеми використання дидактичних ігор на уроках навчання грамоти, які підвищують творчі здібності молодших школярів , підвищують емоційний рівень сприймання героїв літературних творів.
Мета майстер-класу:
Ідея майстер-класу:
Дидактичні ігри, які використовуються на уроках навчання грамоти сприяють розвитку творчих здібностей молодших школярів та підвищують емоційний рівень сприймання героїв літературних творів.
Задачі майстер-класу:
Обладнання: кольорові кульки, картки з малюнками, аудіозапис, опорні завдання для кожної групи, роздатковий матеріал.
Хід майстер-класу
Вступне слово.
Від вчителя початкових класів значною мірою залежить,чи полюблять діти читання, чи залишаться байдужими до літератури, чи стануть вони друзями книги і постійними її читачами. Тому під час навчання читання учитель повинен слідкувати, щоб процес читання не перетворився на міханічне складання букв і озвучення складів, слів. А підібрати такі види роботи, які б пробудили у дітей вогник допитливості і цікавості.
- Сьогодні ми вирушимо у цікаву подорож по Містечкознавству на повітряних кульках.
Для цього нам треба об’єднатися в групи. І допоможуть це зробити перші квіти весни. Оберіть квітку - первоцвіт і займіть своє місце у групі. Вперед до пригод!
Взяли квіти кольорові,
Міцно їх тримаємо,
І всі разом в подорож вирушаємо.
I ЧАСТИНА
- До роботи приступають учні із жовтими кульками.
1 група
Прийом «Зправа наліво».
- На кульках зашифроване слово. Щоб його розшифрувати, потрібно прочитати слова зправа наліво.( Ластівка, лелека, шпак, жайворонок, грак).
Прийом «Збери слово».
У небі над нами птахи пролітали,
А ви здогадайтесь, як кожного звали.
Несли ті птахи нам від когось привіт.
Ім’я ви його прочитайте як слід:
Позичте ті букви у кульок легеньких.
Неважко це навіть для діток маленьких.
( ВЕСНА)
1.Учні читають назви птахів, розшифровують слово (весна).
Ось прийшла весна-красна,
Людям радість принесла.
Зацвіли квіти
І зраділи сонцю діти.
А які там квіти
Відгадайте,любі діти!
Прийом «З’єднай приголосні з голосними” .
- Всі слова на цих кульках перетворилися на головоломки. Щоб розв’язати головоломки, і прочитати утворене слово, потрібно підібрати пропущені голосні звуки (підсніжник, пролісок, тюльпан, нарцис).
2 група
1.Учні читають назви весняних квітів і слово, що утворилося ( первоцвіти) .
Проливала дрібні сльози молода дівиця,
Полоскала довгі коси у чистій водиці.
А про що йдеться мова ви дізнаєтесь виконавши завдання.
3 група
Прийом « Розшифруй речення».
(Щоб прочитати ці речення, потрібно в словах поміняти місцями склади).
1.Учні читають речення про весну і складають утворене слово ( верба).
- Ви так гарно працювали, молодці! Пропоную вам обрати відповідні малюнки на партах і почати створювати композицію " Прийшла весна". При підборі малюнків будьте уважні.
I I ЧАСТИНА
Вступне слово. А зараз переходимо до ІІ частини нашого майстер – класу. Слухайте уважо завдання!
1 група
Прийом « Склади слово- відгадку» .
1.Учні відгадують загадки, відповіді викладають з букв на парті.
Промінчик радо посміхнувся,
У лісі пролісок проснувся.
Все прокидається від сну,
Стрічає дівчину-Весну.
(Березень)
Листочки гілочки вкривають,
Щасливо пташечки співають.
…і зайчик сонячний сміється,
Бо теплий дощик з неба ллється.
(Квітень
П’ятим в році він приходить,
Із лепехою заходить.
У весни — останній він,
Далі — літа чути дзвін!
(Травень)
2 група
Прийом « Склади букви в слово».
1. Учні складають слова із прикріплених до їхнього одягу букв.
1. Через нього просівають борошно ( сито).
2. Тільки на Україні буває в шоколаді ( сало).
3. Антон по дружньому ( Тоха).
4. І вівці цілі, і вовки ( ситі).
5. Найпопулярніші пісні ( хіти).
6. Надзвичайне, стихійне (лихо).
3 група
Прийом "Відтвори ланцюжок подій" ( за картинками).
1. Учні відтворюють ланцюжок подій пов'язаний із приходом весни і описують весняні явища.
- Ви справились із завданням і маєте право продовжити створювати композицію на дошці.
Рефлексія.
-Дякую всім учасникам за співпрацю і співтворчість!
Сподіваюсь,що наша зустріч стала для вас корисною,викликала позитивні емоції,надихнула на вас нові ідеї, думки, фантазії.
Бажаю всім творчої наснаги,натхнення,віри в свої сили і можливості.