Майстер-клас з використання дидактичних ігор на уроках навчання грамоти

Про матеріал

До вашої уваги майстер клас з проблеми використання дидактичних ігор на уроках навчання грамоти, які підвищують творчі здібності молодших школярів , підвищують емоційний рівень сприймання героїв літературних творів.

Перегляд файлу

Майстер-клас з використання дидактичних ігор на уроках навчання грамоти

 Мета майстер-класу:

  • презентація досвіду роботи з проблеми використання дидактичних ігор на уроках навчання грамоти.

Ідея майстер-класу:

Дидактичні ігри,  які використовуються на уроках навчання грамоти сприяють розвитку творчих здібностей молодших школярів та підвищують емоційний рівень сприймання героїв  літературних творів.

Задачі майстер-класу:

  • поглибити знання учасників майстер – класу щодо проблеми використання дидактичних ігор на уроках навчання грамоти;
  • забезпечити формування мотивації вчителів до пошуку ефективних шляхів викладання навчання грамоти;
  • вдосконалювати вміння вчителів співпрацювати в групі, здійснювати рефлексію своєї діяльності.

Обладнання: кольорові кульки, картки з малюнками, аудіозапис, опорні завдання для кожної групи, роздатковий матеріал.

Хід майстер-класу

Вступне слово.

     Від вчителя початкових класів значною мірою залежить,чи полюблять діти читання, чи залишаться байдужими до літератури, чи стануть вони друзями книги і постійними її читачами. Тому під час навчання читання учитель повинен слідкувати, щоб процес читання не перетворився на міханічне складання букв і озвучення складів, слів. А підібрати такі види роботи, які б пробудили у дітей вогник допитливості і цікавості.

-     Сьогодні ми вирушимо у цікаву подорож  по Містечкознавству на повітряних кульках.

     Для цього нам треба об’єднатися в групи.  І   допоможуть  це зробити перші квіти весни. Оберіть квітку - первоцвіт і займіть своє місце у групі. Вперед до пригод!

 

Взяли квіти  кольорові,

Міцно їх тримаємо,

І всі разом в подорож вирушаємо.

 

 I ЧАСТИНА

 

- До роботи приступають учні із жовтими кульками.

1 група

 

Прийом «Зправа наліво».

- На кульках зашифроване слово. Щоб  його розшифрувати, потрібно прочитати слова зправа наліво.( Ластівка, лелека, шпак, жайворонок, грак).

 

Прийом «Збери слово».

 

У небі над нами птахи пролітали,

А ви здогадайтесь, як кожного звали.

Несли ті птахи нам від когось привіт.

Ім’я ви його прочитайте як слід:

Позичте ті букви у кульок легеньких.

Неважко це навіть для діток маленьких.

( ВЕСНА)

1.Учні читають назви птахів, розшифровують слово (весна).

 

Ось прийшла весна-красна,

Людям радість принесла.

Зацвіли  квіти

І зраділи сонцю діти.

А які там  квіти

Відгадайте,любі діти!

 

  • До роботи приступають учні із синіми кульками.

Прийом «З’єднай приголосні з голосними” .

- Всі слова на цих кульках перетворилися на головоломки. Щоб розв’язати головоломки, і прочитати утворене слово, потрібно підібрати пропущені голосні звуки (підсніжник, пролісок, тюльпан, нарцис).

 

2  група

   1.Учні читають назви весняних квітів  і слово, що утворилося ( первоцвіти)  .

 

Проливала дрібні сльози молода дівиця,

Полоскала довгі коси у чистій водиці.

А про що йдеться мова ви дізнаєтесь виконавши завдання.

 

  • До роботи приступають учні із червоними кульками.

 

3 група

 

Прийом « Розшифруй речення».

 

(Щоб прочитати ці речення, потрібно  в словах поміняти місцями склади).

1.Учні читають речення про весну і складають утворене слово ( верба).

 

-  Ви так гарно працювали, молодці! Пропоную вам обрати відповідні малюнки на партах і почати створювати композицію " Прийшла весна".  При підборі малюнків будьте уважні.

 

I I ЧАСТИНА

 

Вступне слово. А  зараз переходимо до ІІ частини нашого майстер – класу. Слухайте уважо завдання!

1 група

 

Прийом « Склади слово- відгадку» .

1.Учні відгадують загадки, відповіді викладають з букв на парті.

 

Промінчик радо посміхнувся,

У лісі пролісок проснувся.

Все прокидається від сну,

Стрічає дівчину-Весну.

                   (Березень)

 

Листочки гілочки вкривають,

Щасливо пташечки співають.

…і зайчик сонячний сміється,

Бо теплий дощик з неба ллється.

                   (Квітень

 

П’ятим в році він приходить,

Із лепехою заходить.

У весни — останній він,

Далі — літа чути дзвін!

                   (Травень)

 

2 група

 

Прийом « Склади букви в слово».

1. Учні складають слова із прикріплених до їхнього одягу букв.

 

1. Через нього просівають борошно ( сито).

2. Тільки на Україні буває в шоколаді ( сало).

3. Антон по дружньому ( Тоха).

4. І вівці цілі, і вовки ( ситі).

5. Найпопулярніші пісні ( хіти).

6. Надзвичайне, стихійне (лихо).

 

3 група

 

         Прийом "Відтвори ланцюжок подій" ( за картинками).

1. Учні відтворюють ланцюжок подій пов'язаний із приходом весни і описують весняні явища.

 

- Ви справились із завданням і маєте право продовжити створювати композицію на дошці.

 

Рефлексія.

  • Дооформлення  колективної композиції «Весна прийшла» на дошці під музичний супровід.
  • Підведення підсумків співпраці.

-Дякую всім учасникам за  співпрацю і співтворчість!

Сподіваюсь,що наша зустріч стала для вас корисною,викликала позитивні емоції,надихнула на вас нові ідеї, думки, фантазії.

Бажаю всім творчої наснаги,натхнення,віри в свої сили і можливості.

 

 

docx
Додано
14 січня 2018
Переглядів
1243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку