Майстерклас на тему: «Формування практичних навичок учнів через активізацію пізнавальної діяльності на уроках біології».
Відео, слова про вчителя (слайд 1)
Учитель творить Людину. Ці мудрі й ваговиті слова можна сказати тільки про матір і батька.
В. О. Сухомлинський
Працю вчителя ні з чим не можна ні порівняти, ні зіставити. Ткач уже через годину бачить плоди своїх турбот. Сталевар через кілька годин радіє з вогненного потоку металу — це вершина його мрії; орач, сіяч, хлібороб через кілька місяців милується колосками і жменею зерна, вирощеного на полі... А вчителеві треба працювати роки і роки, щоб побачити предмет свого творіння; буває минають десятиріччя, і ледве-ледве починає позначатися те, що ти замислив; нікого так часто не відвідує почуття незадоволення, як учителя; ні в якому ділі помилки і невдачі не приведуть до таких тяжких наслідків, як в учительському. Учитель зобов'язаний перед суспільством, перед твоїми батьками працювати тільки добре; кожна крихта твоєї людської краси — це його безсонні ночі, сивина, неповоротні хвилини його особистого щастя — так, учителеві часто буває ніколи подумати про себе, бо він змушений думати про інших, і це для нього не самопожертва, не покірливе підкорення долі, а справжнє щастя особистого життя.
В. О. Сухомлинський
Вітаю, шановні колеги!
Вітаю вас у нашій майстерні. Я, Олександренко Юлія Дмитрівна, представляю вашій увазі майстерклас на тему: «Формування практичних навичок учнів через активізацію пізнавальної діяльності на уроках біології». (cлайд 2)
Чим відрізняється майстерклас від тренінгу?
Майстерклас глибоко-суб'єктивний і не претендує на об’єктивність. Майстер просто пропонує те, що в нього виходить добре, що принесло йому удачу. Можна вірити чи не вірити, але спробувати й адаптувати по відношенню до себе повинен кожен. Головне знати перешкоди у відчутті майстра, відчути його енергію, а далі як вийде, гірше точно не буде.
Шановні колеги, я, як і ви, працюю з дітьми, які ще не мають повної уяви про життя, будову людського організму. Як їм викласти складний теоретичний матеріал? Потрібно це сформувати, але яким чином? (слайд 3)
Я пропоную провідну ідею «Підвищення мотивації роботи учнів на уроках біології шляхом використання інтерактивних та інформаційних технологій».
Я пропоную вам такі прийоми і методи, які я використовую на своїх уроках. Сподіваюсь, що вони стануть вам в пригоді під час роботи на нашому майстеркласі. То що готові? Тоді рушаймо!
(cлайд 4) Метод емоційного стимулювання
Перед вами є анкета, прошу вас протягом майстеркласу заповнити її, відмітити, що вам підходить, а що ні.
На кожному етапі роботи, будь ласка слідкуйте за виділеними літерами, бо вони стануть у нагоді нам наприкінці нашого майстеркласу.
Скажіть мені, колеги, як з першої хвилини уроку занурити учнів у роботу, як змотивувати їх, яким чином? (Відповідь вчителів)
Ще можна використовувати знайому цікаву рекламу.
Я на своїх уроках використовую метод емоційного стимулювання для створення сприятливого настрою для роботи. Наприклад, така реклама. (слайд 5)
Скажіть мені, колеги, під час яких тем можна використати таку рекламу? (Відповідь колег).
Уявімо, тема «Порушення діяльності серцево-судинної системи». Скажіть мені будь ласка, чи можна за допомогою цього плакату визначити завдання на урок?
За допомогою яких запитань?
Перед вами є чистий аркуш паперу, протягом 1 хв. спробуйте сформувати питання. (Вчителі пишуть питання)
Зачитайте ваші питання.
Мої учні сформували такі запитання. (слайд 6)
Таким чином за допомогою запитань ми сформували завдання уроку.
(слайд 7) Актуалізація опорних знань
Шановні колеги, наступний етап нашого майстеркласу це - актуалізація опорних знань.
На цьому етапі я продемонструю вам один із прийомів, який не тільки дозволяє перевірити знання учнів, але й можливість підготуватися до ЗНО/НМТ.
Перед вами тестові завдання, прошу попрацювати з ними протягом 1-2 хв. і перенести відповіді в бланк відповідей.
Перевірка відповідей із ключем на слайді. (слайд 8)
Скажіть, на якому етапі уроку можна використовувати такий прийом? (Відповіді вчителів)
(слайд 9) Аналіз відео з біології за допомогою вправи «ПАЗЛИ».
Під час вивчення нового матеріалу я часто використовую відеофрагменти. Я пропоную вам фрагмент, який був використаний при вивченні теми «Будова серця». Завдання для вас. З'ясуйте будову серця. Визначте правильні відповіді за допомогою пазлів на запитання. (слайд 10)
Відео
Прошу вас визначитися з відповідями на запитання, які були поставленні перед початком перегляду відеофрагменту. Прошу вас зачитати відповідь і запитання.
Будь ласка переверніть пазли і подивіться, що у вас вийшло?
(слайд 11) Закріплення нового матеріалу
Часто на цьому етапі уроку я використовую вправу «Сенкан», яка дозволяє систематизувати знання учнів. Пропоную скласти вам сенкан на тему «Серце».
Ось такий сенкан вийшов у моїх учнів. (слайд 12)
(слайд 13) Контроль і самооцінювання знань за допомогою вправи «Своя гра»
Людина цікава своїм захопленням, своїм нестандартним мислення. Я теж часто використовую цікаві, на мій погляд, вправи. Одна з них, наприклад, - «Своя гра».
Прошу вас обрати капітанів груп. Вам треба дати короткі відповіді на запитання. (слайд 14)
Оберіть номер запитання.
1. Порожнистий м’язовий орган? (Серце)
2. Клапани бувають? (Стулкові, півмісяцеві)
3. Властивостями серцевого м’яза є? (Автоматизм, збудливість, провідність, скоротливість)
4. Скільки камер має серце людини? (Чотири)
5. Що відноситься до органів кровообігу? (Серце,кровоносні судини)
6. З скількох фаз складається серцевий цикл людини? (Трьох)
7. Яким клапаном сполучаються між собою праве передсердя та правий шлуночок? (Трьохстулковим)
8. Якими клапанами сполучаються передсердя? (Півмісяцевими)
9. Діастола триває? (0,4 с)
Скажіть мені, на якому етапі уроку можна використовувати таку вправу?
(слайд 15) Домашнє завдання
Домашнє завдання може бути продовженням творчості на уроці.
Я інколи пропоную комікси.
Шановні колеги, прошу вас з виділених літер скласти слово, як я і пропонувала на початку майстеркласу. Це слово об'єднало нас усіх. (Вчителі складають слово)
Висловіть, будь ласка, ваше ставлення до нашої сьогоднішньої роботи на майстер-класі. Що ви будете використовувати в своїй роботі?
Дякую за кінцевий продукт нашої роботи! Нехай вам щастить!