Майтер - клас ''Український оберіг''

Про матеріал
Виготовлення українських виробів - оберегів, сувенірів та декоративних предметів інтер`єру. Ознайомлення гуртківців з історією українського оберегу, різновидами матеріалів, відтворення технології та способів виготовлення. Прагнення продовжити українські традиції з глибокою повагою до надбань попередніх поколінь.
Перегляд файлу

ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ МАСТЕР-КЛАСА ГУРТКА «Український оберіг»

Практично-методичні рекомендації на тему: «Підкова»

керівник гуртка-методист Калніньш Людмила Олександрівна

Мета: - навчити складати  різні композиції  з природного матеріалу;  самостійно поповнювати знання.

  • розвивати творчі здібності, художній смак; особистість, орієнтовану на успіх, використовуючи всі можливості.
  • Формувати інтерес і позитивне ставлення до навчання, до професійної підготовки.
  • Виховувати колективне ділове спілкування, взаємодопомогу.

Інструменти та пристосування: ножиці, картон, мішковина, булавки, олівці, лінійка, шило.

Додаткові матеріали для декору виробів: зернятко, шнур, бісер, блистки, тасьма, монетки, стрази.

Очікуваний результат: освоєння та використання ідей на базі творчого мислення. Вироби мають приваблювати своїм зовнішнім виглядом, різноманітністю, і в практичному використанні новизною і незвичайністю.

 

ХІД ЗАНЯТТЯ.

№ З/П

ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ

ЧАС

І.

Організаційна частина:

  1. Привітання. Перегляд виставки. Розповідь про роботу гуртка.
  2. Знайомство з інструкторами.
  3.  Інструктаж  по ТБ з колючим, ріжучим приладдям
  4. Розподіл на мікрогрупи.

 

 

 

15 хв.

ІІ.

Учбово-тематична частина:

ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА:

  1. Оголошення теми. Демонстрація виробу  «Підкова». Аплікація з природного матеріалу.
  2. Опис технологічного процесу. Етапи роботи з виготовлення виробу. Виготовлення ескізу.

ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА:

  1. Постановка практичного завдання. Виготовлення мешочків, кульочків.
  2.  Поетапне виготовлення деталей композиції.
  3. Творчий пошук. Створення композиції.

 

 

 

30 хв.

ІІІ.

Підсумкова частина:

  1. Питання учасників мастер-класу до інструкторів.
  2. Питання учасників мастер-класу до керівника гуртка.
  3.  Самоаналіз і оцінка.

 

 

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ.

  1.        Привітання. Перегляд виставки. Розповідь про роботу гуртка.

        Головна мета гуртка «Український оберіг» - залучати дітей до                         краси, вивчати історію декоративно-прикладного мистецтва України, Бесарабії, Одещини. Залучати дітей до краси, розвивати фантазію, виховувати бережливе ставлення до природи, традицій свого краю. Головною ознакою художніх виробів гуртка є матеріал: дерево, папір, метал, камінь, скло, шкіра, хутро, кераміка, тканина та інше. 

         Фітодизайн – дизайн, інструментом якого є рослини, рослинні матеріали (оформлення кутків живої природи).

         Дизайн інтер»єру – пояснення призначення виробів в інтер»єрі. Головним елементом дизайну є колір, композиція, прикраси, оформлення. Школяри на заняттях гуртка виробляють сувеніри, іграшки, панно різних видів складності, які викликають у дітей відчуття захоплення і задоволення від результатів своєї праці, радість. Вони з великим задоволенням виконують сувеніри власноруч для вчителів, батьків, друзів, ігротек, групи продовженого дня в школі. Це має велике виховне значення як колективний труд для загальної користі.

        Не всі діти, які навчаються в гуртку стануть в майбутньому майстрами-дизайнерами, але важливо, що в молодшому віці діти пройдуть практичну підготовку, знайомляться з різними матеріалами, професіями. Це відповідає сучасним задачам до професійного навчання трудового виховання. Девіз гуртка – «Творчість, краса, фантазія, модерн». Потреба в творчості  - найвище проявлення людини.

         Гуртківці колективно працюють над оформленням власних кімнат, коридорних галерей, актових зал; емблемами, геральдикою країни, міста. Гуртківці ведуть науково-дослідницьку діяльність з етнографії, мистецтвознавства, вивчають побутову культуру, традиції сім»ї, родини, народні ремесла.

          Метою керівника гуртка є формування екологічної культури дітей, розвивати естетичний смак на заняттях гуртка, забезпечити рівень знань, умінь, навичок для готовності успішно адаптуватися і реалізуватися в життєвому просторі.

        Заняття гуртка:

  • активізують творче мислення
  • поліпшує глазомір
  • розвиває дрібну моторику пальців
  • стабілізує емоційний стан  і є естетотерапією
  • захопленість підвищує працездатність, поліпшує засвоєння матеріалу, поглиблює знання.

                 Гуртківці постійно приймають участь у міських, обласних, всеукраїнських конкурсах з декоративно-прикладного мистецтва «Таланти твої, Україно!», «Чисті роси», «Осіння симфонія» та ін.

  1.        Знайомство з інструкторами.

         Сьогодні в проведенні майстер-класу гуртківці будуть вашими практичними помічниками

  • Афанасьєва Анастасія, 13 років, ЗНЗ №10, 8 клас
  • Каганюк Олеся, 13 років, ЗНЗ №10, 8 клас
  • Палісіка Євгенія, 12 років, ЗНЗ №2, 7 клас

 

  1.        ТБ з ріжучим та колючим приладдям.
  1. Ножиці повинні бути в складеному виді і лежати зправа, передавати ручками вперед.
  2. При роботі з шилом не підносити близько до обличчя щоб не завдати шкоди собі та навколишнім.
  3. При роботі з клеєм використовувати серветку.

 

  1.        Розподіл на мікрогрупи.

2.1.  Оголошення теми, демонстрація зразка готового виробу «Підкова».

          Сувенір уявляє собою визначену подобу,  творчо перероблену дійсність. Перед початком виготовлення сувеніру, учні повинні побачити зразок виробу. Матеріали беруть різні, комбіновані. Для різної обробки виробу, декору, використовуються додаткові природні, синтетичні матеріали. Для фарбування виробу але деталей виробу беруться анілінові, їстівні, гуашові, інші фарби. Можна використовувати кристали марганцево кислого калія для темно-коричневого тону. Рослинні фарби здобують: репчатий лук (жовтий тон), зелені листя берези (зелений), зелена кожура горіха, плоди каштану (коричневий), відвар чистотілу  - червоний колір різних відтінків, крушина дає темно-червоний колір, ягоди сухої чорники, голубики дають синій колір.

       Декоративні вироби – вид художньої творчості українського народу. Сьогодні мабуть в кожній оселі є декоративні вироби народних майстрів. В наш час головними стали духовна і естетична («святкова» ) функції. Художньо-естетичне виховання починається з повсякденного побуту, з оточуючих предметів: декоративний посуд, картини, панно, декоративні вази, сувеніри, подарунки батькам і друзям, виготовлені власноруч. За призначенням наш художній виріб «Підкова» є декоративним для прикрашення інтер»єру. Класифікується за способом виготовлення -  аплікація природним матеріалом.

2.2. Опис технологічного процесу, етапи роботи з виготовленя виробу. Виготовлення ескізу.

        Керівник гуртка пропонує учасникам майстер-класу самостійно обрати зразок виробу. Завдання керівника гуртка  спонукати дітей до творчого пошуку. Гуртківцям буде надано можливість самостійно визначатись з формою, композицією, матеріалом і кольоровою гамою. Надається змога спілкуватися один з одним, радитися з керівником та приймати допомогу інструкторів. Діти відбирають для майбутнього узору насіння, додатковий матеріал, розташовують на основі, створюється композиція. Для деталей аплікації використовують різні плоскості і полу об»ємні матеріали: засушені листя, насіння рослин, намистини, тканини, тасьму, шнур, нитки та ін. До початку роботи керівник гуртка виділяє і аналізує з гуртківцями елементи орнаменту, композиції виробу. Основні види і форми елементів композиції виробу близькі до орнаментної побудови: силуетні види мають форми різних спіралей, кругових, овальних, квадратних. Контурні види мають форми прямих, кривих ліній, змійок, петель. Існують змішані види.

           Для аплікації можна використовувати натуральні, синтетичні тканини, тасьму.

          Для усіх видів робіт велике значення вдалий підбір, сполучення кольору основних і додаткових деталей. Рекомендується використовувати 2-3-х кольорів. Зі всіма темними тонами добре сполучаються білий і сірий кольори. Яскраві кольори лічать при їх невеликому вкрапленні.

Практична частина.

  1.        Постановка практичного завдання. Виготовлення  кульочків, мешочків.

            Підготовка м»яких і твердих основ і фонів. М»які основи: плотна гладко фарбована тканина (мішковина, рогожка, дерматин та ін.). Фон фарбують морилкою, фарбами або обклеюють папером.

               Починається робота з центру, з крупних основних деталей. Потім заповнюється дрібними деталями, додатковим матеріалом, створюючи останній штрих, декор. Добре намазувати клеєм кожну частину узору. Не починати роботу з клеєм, поки не заготовили достатньо насіння, інших деталей декору. Дати добре висохнути, положив під прес. Зборка деталей і закріплення аплікації. Існують декілька способів: склеювання деталей клеєм ПВА, «Момент», силіконовий та ін. Іноді деталі готують окремо, а потім закріплюють на фоні. Настінні панно допустимо декорувати випуклими деталями. На задній стороні роблять воздушну петлю з ниток під колір фону.

2.4 Творчий пошук. Створення композиції.

               Керівник надає можливість творчому пошуку учня, самостійно обрати варіанти аплікації, виконати ескіз, інструктори допомагають. Варіанти узору: циркулем визначають округлі форми, рівні частини для симетрії, або лінійкою для поділу на квадрати і прямокутники. Гуртківці мають свободно додати для декору інші матеріали: стрази, бісер, намистини, склярус, блистки та ін.

     Урок етикету: значимість створення подарунків та правил дарування. Подарунки добре отримувати, але приємніше їх дарувати. Що є найгарнішим подарунком? (зроблене власноруч). Виріб виготовлений своїми руками повинен викликати радість. Тому художнє оформлення залежить від того, для якої мети призначено, на який вік розраховано.

  1.  Підсумкова частина:
    1.        Питання учасників мастер-класу до інструкторів.
    2.        Питання учасників мастер-класу до керівника гуртка.
    3.        Самоаналіз і оцінка.

- досягнуто мету?

- чи використані всі можливості?

- як використано час, чи був втрачений час?

Оцінка:  реалізовано повністю мету, частково, не реалізовано.

  • Цікава форма та кольорове рішення
  • Добре відчуття смаку
  • Незвичайне рішення – гра ритму та форми
  • Вдале композиційне рішення
  • Гармонійне поєднання кольору та декоруваня (нічого зайвого).

 

 

     

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку