Презентація з відеофрагментами “Перша світова війна”
Тривалість 30 хвилин.
https://www.youtube.com/watch?v=JoLd9PwIfqA
Дану презентацію можна використати на будь-якому етапі вивчення теми, цікавою є розповідь, відеофрагменти, та карта подій Першої світової війни.
Відеоурок для підготовки до ЗНО та учнів 10 класу.“Україна в Першій світовій війні”
https://www.youtube.com/watch?v=__0xfj6mDJI
Тривалість 9 хвилин.
Розповідь вчителя поєднується з фотоматеріалами .
Відеоурок проводиться за планом:
Під час вивчення першої теми з даного відеоуроку можна використати перший розділ.
Відеоурок для підготовки до ЗНО та учнів 10 класу.“Україна в Першій світовій війні”
https://www.youtube.com/watch?v=KWvz7q7VSBc
У серпні 1914 року, коли розпочалася Перша світова війна, Україна не мала власної державності і територіальної цілісності. Українські землі входили до складу двох сусідніх імперій — Російської і Австро-Угорської, тому стали об'єктом територіальних зазіхань з боку воюючих блоків — Троїстого Союзу (Німеччина, Австро-Угорщина, Італія) і Антанти (Англія, Франція, Росія). Під час Першої світової війни українці змушені були воювати один з одним: в російську армію було мобілізовано майже 4 млн. українців, а в австро-угорську — понад 300 тисяч.
https://www.youtube.com/watch?v=kK9n-Y79RJE
Домашнє завдання з використанням прийому «спровокована дискусія»: Чи могла перемога Австро-Угорщини стати перемогою українців?
Презентація з відеоматеріалами про бойові дії на території України.
Тривалість 12хв.
У даній презентації охоплюються події з 1914 по 1917 рр. Повною є інформація про ставлення українських партій та громадських організацій до війни. Дуже цікавою є інформація про Головну українську раду та бойовий шлях Українських січових стрільців.
Такою ж цікавою і повною є інформація про створення та діяльність Союзу визволення України. Автори не оминули таку цікаву постать в українському національному русі як Микола Міхновський.
https://www.youtube.com/watch?v=KWvz7q7VSBc
Початок лекції пов’язаний із висвітленням питання про стратегічні плани щодо України. Дуже детально про діяльність СВУ та ГУР. Цікавими та змістовними є таблиці. Коротко про бойовий шлях українських січових стрільців. Є схеми битв на горі Маківка та Лисоня. Дуже коротко подаються події 1916 року, а саме Брусиловський прорив.
Перша світова війна (1914-1918 рр.)
https://www.youtube.com/watch?v=kK9n-Y79RJE
У фільмі показано театр бойових дій у 1914 році на території Галичини та Буковини, є історична карта, цікавою є розповідь про російську окупацію Галичини та Буковини. Фільм показує воєнні операції 1915-1916 років, про вступ у війну Італії та особливості Західного фронту.
https://www.youtube.com/watch?v=kK9n-Y79RJE
З (7:51) с розповідь про бойовий шлях Українських січових стрільців.
Учні зможуть почути гімн усусів, познайомитись з символікою, побачити портрети, обмундирування вояків. Автори наголошують на дисциплінованості, сміливості, вірності національній ідеї українських січових стрільців.
Дані матеріали також можна використати на практичному занятті “Українські січові стрільці в мистецьких та літературних образах”
Перша світова війна (1914-1918 рр.)
Цікавими є архівні матеріали, які представляє Ольга Бажан, заступник директора архіву, особливо листи військовополонених українців, які перебували в полоні в Туреччині, Австро-Угорщині чи Німеччині. З цих джерел учні можуть дізнатися про погані умови для перебування, побиття, недоїдання. Найбільшою просьбою полонених було отримати українську книжку, особливо твори М.Грушевського, пам’яткову книжку СВУ, словники М. Рудницького та інші. Історик Георгій Папакін розповідає про велику роботу СВУ щодо створення окремих таборів для військовополонених українців, у яких засновували школи, бібліотеки, читальні, хори, театри, церкви; активно клопоталися вихованням української національної свідомості.
Домашнє завдання з використанням прийому «спровокована дискусія»: Чи можливо у таборах для військовополонених виховувати українську національну свідомість?
https://www.youtube.com/watch?v=KWvz7q7VSBc
З 4хв відеосюжету.
Цікавими є архівні матеріали, які представляє Ольга Бажан, заступник директора архіву, особливо листи військовополонених українців , які перебували в полоні в Туреччині, Австро-Угорщині чи Німеччині. З цих джерел учні можуть дізнатися про погані умови для перебування, побиття, недоїдання. Найбільшою просьбою полонених було отримати українську книжку, особливо твори М.Грушевського, пам’яткову книжку СВУ, словники М. Рудницького та інші. Історик Георгій Папакін розповідає про велику роботу СВУ щодо створення окремих таборів для військовополонених українців, у яких засновували школи, бібліотеки, читальні, хори, театри, церкви; активно клопоталися вихованням української національної свідомості.
Підготовка до ЗНО. Тест Україна в Першій світовій війні.
https://test.izno.com.ua/ukrayina-v-pershiy-svitoviy-viyni/
Тести різних типів допоможуть учням узагальнити матеріал і підготуватися до тематичного контролю.
Тести охоплюють весь матеріал теми.