Урок 31 Медіавіконце: мандрівка до бібліотекиУ кожній казці є урок, мов у квіточці медок

Про матеріал

Мета:

формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із бібліотекою, її відділами, правилами користування бібліотекою; пояснити значення слів: бібліотека, абонемент, читальна зала; формувати вміння самостійно вибирати книгу; розвивати навички говоріння і слухання, уміння висловлювати свої думки, культуру мовлення; виховувати інтерес до читання, розуміння користі читання, любов до книг;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: дотримувати послідовності виконання роботи під керівництвом учителя; уміти висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання, виконувати завдання за інструкцією; переключатися з одного виду роботи на інший;

комунікативної: уміти висловлювати свої думки; спілкуватися під час виконання завдань, зв'язно передавати почуте, побачене, прочитане;

інформаційної: уміти здобувати з тексту, малюнків, схем, презентацій необхідну інформацію, знаходити конкретні відомості;

здоров'язбережувальної: розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою, дотримувати правильного;

загальнокультурної: дотримувати правил поведінки на уроці;

соціальної/громадянської: співпрацювати в групі, планувати взаємодію з учасниками спільної діяльності.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок 31. Медіавіконце: мандрівка до бібліотеки. У кожній казці є урок, мов у квіточці медок

Номер слайду 2

Мета:формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із бібліотекою, її відділами, правилами користування бібліотекою; пояснити значення слів: бібліотека, абонемент, читальна зала; формувати вміння самостійно вибирати книгу; розвивати навички говоріння і слухання, уміння висловлювати свої думки, культуру мовлення; виховувати інтерес до читання, розуміння користі читання, любов до книг;формування ключових компетентностей:уміння вчитися: дотримувати послідовності виконання роботи під керівництвом учителя; уміти висловлювати рефлексивні та оцінні судження, моделювати і прогнозувати в межах певного завдання, виконувати завдання за інструкцією; переключатися з одного виду роботи на інший;комунікативної: уміти висловлювати свої думки; спілкуватися під час виконання завдань, зв'язно передавати почуте, побачене, прочитане;інформаційної: уміти здобувати з тексту, малюнків, схем, презентацій необхідну інформацію, знаходити конкретні відомості;здоров'язбережувальної: розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою, дотримувати правильного;загальнокультурної: дотримувати правил поведінки на уроці;соціальної/громадянської: співпрацювати в групі, планувати взаємодію з учасниками спільної діяльності. Обладнання: презентація «Бібліотека від А до Я. Віртуальна екскурсія Національною бібліотекою України для дітей» (https://www.slideshare.net/nbkidskiev/ss-73583750), картки зі словами — назвами відділів бібліотеки для стіни слів, книжки (бажано різножанрові) із класної бібліотеки, конверти із завданням для роботи в групах, альбомний аркуш, олівці, фломастери для роботи в групах. Тип уроку: урок набуття нових знань. Форма проведення: віртуальна екскурсія. Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна і здоров'язбережувальна.

Номер слайду 3

Організація класу. Пролунав уже дзвінок,Починається урок. Приготуйте без мороки. Все, що треба до уроку: Книжку, зошит, ручку, олівці. Приготувались? Молодці!Все у нас уже на місці,Залишилось тільки сісти!Сядьте, дітки, всі гарненько,Руки покладіть рівненько. Голову вище підніміть,Плечі свої розведіть. Всі на мене подивітьсяІ приємно посміхніться!

Номер слайду 4

Психологічна настанова на урок— Американський винахідник Генрі Форд сказав: Зібратися разом — це початок,Триматися разом — це прогрес,Працювати разом — це успіх!Тож починаємо наш шлях до успіху!

Номер слайду 5

Робота над загадкою. В нас така країна є: Все цікаве в ній живе. Добрі люди там працюють,Що нас люблять і цінують. На полицях там у ряд. Гарні книжечки стоять. Для дорослих і малят —Можна вибрать й почитать. — Про який будинок ідеться?— Що таке бібліотека?

Номер слайду 6

Повідомлення теми та завдань уроку— Сьогодні ми здійснимо віртуальну екскурсію до найбільшої дитячої бібліотеки України, дізнаємося, як улаштована бібліотека, як вона працює, ознайомимося із правилами користування бібліотекою та порадами щодо вибору книжок.

Номер слайду 7

Словникова робота. Вивішування картки на стіні слів— Слово бібліотека має грецьке походження. Складається з двох частин: «бібліо» — книга та «тека» — сховище. Тобто бібліотека — це... Пригадайте, які ще слова мають такі частинки. (Біблія, бібліотекар, біліографія...; аудіотека, відеотека, тека (= папка)...)Бібліотека

Номер слайду 8

Віртуальна екскурсія Національною бібліотекою України для дітей(За можливості — за допомогою смартфонів та QR-кодів, якщо немає такої можливості — то за презентацією.)— А тепер ми вирушимо на віртуальну екскурсію до найбільшої дитячої бібліотеки України. Переглядаючи її, зверніть увагу на таку інформацію (питання залишити на дошці, щоб були перед очима у дітей): Де розташована Національна бібліотека України для дітей? (У Києві.)Скільки років їй виповнилося 2017 року? (50 років.)Які правила користування бібліотекою існують?ҐРЕЧНІСТЬ ЧИТАЧАБудь увічливим з працівниками та відвідувачами бібліотеки. Дотримуй порядку, не заважай іншим читачам. Пам'ятай: кожна книжка в бібліотеці має своє місце. Якщо поставити її в інше місце — книжку важко буде знайти. Поводься з книгами акуратно. Бережи їх. Своєчасно повертай книги у бібліотеку. Пам'ятай, що на них чекають інші читачі. Не соромся ставити запитання, що в тебе постають під час відвідування бібліотеки. Обговорення побаченого. Відповіді на поставлені питання.— Що у переглянутому вас зацікавило найбільше?— Які правила користування бібліотекою ви запам'ятали?

Номер слайду 9

Вправа «Фантастичні гіпотези»— Уявіть, що було б, якби відвідувачі бібліотеки не дотримували цих правил?

Номер слайду 10

Фізкультхвилинка

Номер слайду 11

Робота за ілюстрацією підручника (с. 40)Бесіда— Розгляньте малюнок. Що на ньому зображено?— Що роблять діти? Чим займається бібліотекарка?— Які надписи на малюнку ми бачимо?— Що зображено у тій частині малюнка, де є напис «Читальна зала»? Що роблять діти?— Як ви гадаєте, що це за відділ бібліотеки — читальна зала?— Читальна зала — це відділ бібліотеки, де відвідувачі читають книги, які додому не видають. Це рідкісні книги, довідкові видання, журнали, газети.— А що означає слово абонемент? Можливо, ви з ним уже зустрічались, якщо відвідуєте спортклуб, басейн.— Це слово прийшло до нас із французької мови. Воно означає «право користування чим-небудь». У бібліотеці абонемент — це відділ, у якому можна взяти книги додому.— А що це за позначки на кожній полиці з книжками? Як гадаєте, що означають ці букви?— Навіщо їх використовують?— У нашій шкільній бібліотеці теж є ці два відділи. А у нашій класній бібліотеці?— Про що ви любите читати?

Номер слайду 12

Робота за схемами в підручнику (с. 41)— А чи вмієте ви вибирати книжки?— Як вибрати потрібну книжку? Хто може вам допомогти?— Якщо ви самостійно вибираєте книгу, на що слід звернути увагу?

Номер слайду 13

Практична робота в групах1) Вправа «Оберіть книгу»— Об'єднайтесь у групи. У класній бібліотеці оберіть книгу на задану тематику. Під час презентації своєї роботи поясніть, на що ви орієнтувалися, вибираючи книгу (зміст, малюнки, автор, назва тощо)І група. Оберіть книгу українських народних казок.ІІ група. Оберіть книгу про тварин.ІІІ група. Оберіть оповідання про дітей. IVгрупа. Оберіть енциклопедію для дітей. V група. Оберіть вірші про природу. VI група. Оберіть твори Василя Сухомлинського. Презентація роботи групи.

Номер слайду 14

2) Створення листівки про користь читання за зразком (с. 41)

Номер слайду 15

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯВправа «Незакінчене речення»Бібліотека — це... Шкільна бібліотека має два відділи — ... Читальна зала — це відділ, де... Абонемент — це відділ, де... Вибираючи книжку, слід звернути увагу на...

pptx
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку