Мешканці океанів та прісних водойм
Підручник за 4 клас / Я досліджую світ
Автор: Воронцова, Пономаренко, Лаврентьєва, Хомич, Андрук, Василенко
Мета: розширити знання учнів про мешканців водойм; формувати навички розрізнення тварин океанів та прісних водойм; виховувати пізнавальну зацікавленість щодо вивчення світу тварин і рослин водних екосистем планети.
Очікувані результати:
Обладнання і матеріали: класна дошка і кольорова крейда; роздатковий матеріал – картки; комп'ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор.
Ранкове коло
1. Привітання. Кожен учень отримує картку із зображенням рослини и тварини. Необхідно сказати: це рослина чи тварина і де можна її зустріти.
2. Оголошення теми уроку: «Сьогодні ми спробуємо дослідити водні нашої планети та тих мешканців, що населяють океани, моря і прісні водойми».
Робота з підручником
1. Опрацювання тексту «Мешканці океанів» і розгляд малюнка-схеми в підручнику на с. 140.
2. Робота з малюнком: «ланцюжком» назвати тварин кожного океанічного шару.
Висновок: «Ви помітили різноманітність природного світу морів та океанів. І науковці всього світу продовжують постійно відкривати нові й нові види різних тварин та рослин. Думаю, що на нас ще чекає багато сюрпризів!»
Фізхвилинка «Морська подорож»
https://www.youtube.com/watch?v=bKQ-AsdxI9o
Робота в групах «Хто мешкає в океанічних глибинах?»
1. Об'єднання учнів у чотири групи способом розрахування на 1-4.
2. Кожна група отримує картку з водними мешканцями, опрацьовує її і знайомить з цим матеріалом весь клас.
1 група
2 група
3 група
4 група
Кожна група по черзі робить огляд і знайомить клас з твариною, що є на отриманій картці, та називає глибину океанічного простору, на якій мешкає ця тварина,
3. Перегляд відео за QR-кодом на с. 140 «Зони океану».
Обговорення відео:
Висновок: «Ви узнали, що навіть в найтемніших океанічних просторах, позбавлених сонячного світла, існує життя»
Фізхвилинка «У морі живе дельфін»
https://www.youtube.com/watch?v=dTrh-br4rPU
Робота з підручником
1. Опрацювання тексту «Мешканці прісних водойм» у підручнику на с. 141.
Обговорення:
Висновок: «Отже, ви побачили, що в прісноводній екосистемі мешкають як риби, так і птахи, ссавці, земноводні, плазуни, є й комахи та членистоногі. А ще ми тут спостерігаємо безліч різноманітних рослин»
2. Об’днання учнів в три групи способом «Звіри, птахи, риби».
3. Кожна група отримує картку з мешканцями та рослинами прісних водойм, опрацьовує її і знайомить з цим матеріалом весь клас.
1 група
2 група
Фізхвилинка «Морська руханка»
https://www.youtube.com/watch?v=LCyMTR5F_IA&t=2s
3 група
4. Колективне виконання інтерактивної вправи на платформі Learning Apps на розподіл тварин за групами за посиланням
https://learningapps.org/watch?v=p8rdxxkyn20
Підсумок уроку
2. Спробувати назвати рослини, які учні особисто бачили біля прісних водойм.
3. Побажання учнями один одному гарного дня.
Збіг урок наш, як коротка мить,
Дуже швидко час біжить.
Та попереду у нас багато кроків,
І веселих, і сумних уроків.
Тож намагайтесь вправно все вивчати,
Щоб все про всіх житті знати.