Мешканці океанів та прісних водойм

Про матеріал
Розширити знання учнів про мешканців водойм; формувати навички розрізнення тварин океанів та прісних водойм; виховувати пізнавальну зацікавленість щодо вивчення світу тварин і рослин водних екосистем планети.
Перегляд файлу

Мешканці океанів та прісних водойм

Підручник за 4 клас / Я досліджую світ
Автор: Воронцова, Пономаренко, Лаврентьєва, Хомич, Андрук, Василенко

Мета: розширити знання учнів про мешканців водойм; формувати навички розрізнення тварин океанів та прісних водойм; виховувати пізнавальну зацікавленість щодо вивчення світу тварин і рослин водних екосистем планети.

Очікувані результати:

  • навчитися розрізняти тварин, що мешкають у солоних і прісних водоймах, за певними прикметами;
  • вміти приміняти набуті знання на інших уроках, позауроних заходах, в побуті.

Обладнання і матеріали: класна дошка і кольорова крейда; роздатковий матеріал – картки; комп'ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор.

ВітаємосьРанкове коло

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Привітання. Кожен учень отримує картку із зображенням рослини и тварини. Необхідно  сказати: це рослина чи тварина і де можна її зустріти.

2.  Оголошення теми уроку: «Сьогодні ми спробуємо дослідити водні  нашої планети та тих мешканців, що населяють океани, моря і прісні водойми».

Робота з підручником

1. Опрацювання тексту «Мешканці океанів» і розгляд малюнка-схеми в підручнику на с. 140.

  • Яка на Землі є найбільша водна екосистема? (океанічна)
  • А чим відрізняються умови життя тварин океану на різних його глибинах? (чим більша глибина, тим менше сонячного світла туди попадає, тим холоднішою стає вода)
  • Назвіть тварини на малюнку, що у поверхневих водах мешкають. А тепер тих, що живуть на глибині до 200 метрів? (медуза, черепаха, дельфін, тунець, синій кит)
  • А на глибині 1000 м? (котяча акула, краб, криль, кальмар)

2. Робота з малюнком: «ланцюжком» назвати тварин кожного океанічного шару.

Висновок: «Ви помітили різноманітність природного світу морів та океанів. І науковці всього світу продовжують постійно відкривати нові й нові види різних тварин та рослин. Думаю, що на нас ще чекає багато сюрпризів!»

 Фізхвилинка «Морська подорож»

https://www.youtube.com/watch?v=bKQ-AsdxI9o

Робота в групах «Хто мешкає в океанічних глибинах?»

1. Об'єднання учнів у чотири групи способом розрахування на 1-4.

https://nuschool.com.ua/lessons/world/4klas_2/4klas_2.files/image846.jpg2. Кожна група отримує картку з водними мешканцями, опрацьовує її і знайомить з цим матеріалом весь клас.

1 група

 

 

 

https://nuschool.com.ua/lessons/world/4klas_2/4klas_2.files/image844.jpg2 група

 

 

 

 

 

 

https://nuschool.com.ua/lessons/world/4klas_2/4klas_2.files/image848.jpg3 група

 

 

 

 

 

 

https://nuschool.com.ua/lessons/world/4klas_2/4klas_2.files/image844.jpg4 група

 

 

 

 

 

 

Кожна група по черзі робить огляд і знайомить клас з твариною, що є на отриманій картці, та називає глибину океанічного простору, на якій  мешкає ця тварина,

C:\Users\User\Desktop\IMG_20220709_083522.jpg3. Перегляд відео за QR-кодом на с. 140 «Зони океану».

Обговорення відео:

  • Назвіть всі океанічні зони за мірою заглиблення. (сонячна, сутінкова, опівнічна, безодня, западина)
  • Назвіть тварини, що мешкають у поверхнему шарі океанів? (кити, морські черепахи, акули, ще велика кількість різноманітних мешканців)
  • Яка зона є наступною за сонячною глибиною? (сутінкова)
  • Назвіть морських тварин, що живуть у цій зоні? (каракатиця, тунець, кальмар, риба-меч тощо)
  • Назвіть, а які океанічні зони розташовані на глибині нижче, ніж1000 метрів? (опівнічна зона, безодня, западина)
  • Хто з тварин мешкає у найглибших місцях океану? (риба-слимак, рифтія, морський огірок)
  • А чи запропонували б ви для пергляду дане відео своїм друзям і чому?

Висновок: «Ви узнали, що навіть в найтемніших океанічних просторах, позбавлених сонячного світла, існує життя»

Фізхвилинка «У морі живе дельфін»

https://www.youtube.com/watch?v=dTrh-br4rPU

  • Давайте спробуємо згадати і назвати тих представників водних екосистем, про яких згадувалось у даній пісні. (дельфін, акула, морська трава, молюски, які мають мушлі).

Робота з підручником

1. Опрацювання тексту «Мешканці прісних водойм» у підручнику на с. 141.

Обговорення:

  • Які представники тваринного світу мешкають у прісних водоймах? (видра річкова, лелека, крижень, жаба ставкова, вуж, бобер, черепаха, щука, карась, окунь, лин, рак)
  • Серед них назвіть птахів. (лелека та крижень)
  • А тепер плазунів. (черепаха, вуж)
  • Хто з них – представники земноводних? (жаба)
  • Назвіть всі з даних на малюнку рослини, що у прісних водоймах ростуть. (водяний горіх, кушир, ряска, рогіз, латаття біле, елодея)
  • Порівняйте умови життя в океанічних глибинах з умовами прісноводних екосистем: чим вони відрізняються? (рівнем солоністі води та саме глибиною цих водойм)

Висновок: «Отже, ви побачили, що в прісноводній екосистемі мешкають як риби, так і птахи, ссавці, земноводні, плазуни, є й комахи та членистоногі. А ще ми тут спостерігаємо безліч різноманітних рослин»

2. Об’днання учнів в три групи способом «Звіри, птахи, риби».

3. Кожна група отримує картку з мешканцями та рослинами прісних водойм, опрацьовує її і знайомить з цим матеріалом весь клас.

1 група

https://nuschool.com.ua/lessons/world/4klas_2/4klas_2.files/image847.jpg 

 

 

 

 

 

https://nuschool.com.ua/lessons/world/4klas_2/4klas_2.files/image851.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

https://nuschool.com.ua/lessons/world/4klas_2/4klas_2.files/image849.jpg2 група

 

 

https://nuschool.com.ua/lessons/world/4klas_2/4klas_2.files/image851.jpg

Фізхвилинка «Морська руханка»

https://www.youtube.com/watch?v=LCyMTR5F_IA&t=2s 

3 група

https://nuschool.com.ua/lessons/world/4klas_2/4klas_2.files/image849.jpg 

 

 

 

 

 

 

https://nuschool.com.ua/lessons/world/4klas_2/4klas_2.files/image851.jpg

 

4. Колективне виконання інтерактивної вправи на платформі Learning Apps на розподіл тварин за групами за посиланням

https://learningapps.org/watch?v=p8rdxxkyn20 

Підсумок уроку

  1. Гра «Не розірви водний ланцюжок». Учні мають по черзі називати представників морських глибин та прісних водойм. Наприклад: восьминіг, щука, акула, окунь, кальмар, бобер, дельфін, карась, касатка, лелека тощо.

2.  Спробувати назвати рослини, які учні особисто бачили біля прісних водойм.

3. Побажання учнями один одному гарного дня.

Збіг урок наш, як коротка мить,

Дуже швидко час біжить.

Та попереду у нас багато кроків,

І веселих, і сумних уроків.

Тож намагайтесь вправно все вивчати,

Щоб все про всіх  житті знати.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 липня 2022
Переглядів
3898
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку