Про матеріал
Тема: Методи проектування: фантазування. Використання біоформ у створенні виробу. Міні маркетингові дослідження.
Мета: ознайомити учнів із методами проектування, а саме – фантазуванням; використанням біоформ у створенні виробів; навчити проводити маркетингові дослідження шляхом анкетування; визначати потребу у даному виробі.
Оснащення уроку: журнали, підручники, альбоми, зошити, олівці, анкети.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми і мети.
ІІІ. Мотивація навчання.
1.
З яких інформаційних джерел можна дізнатися про розвиток техніки?
2.
Які об’єкти технологічної діяльності вам відомі?
IV. Викладання нового матеріалу.
Методи проектування: фантазування. Використання біоформ у створені виробу.
У процесі створення різних побутових предметів, під час будівництва та оформлення житла людина завжди зверталась по допомогу до природи. Форма посуду, меблів, одягу, іграшок, елементів житла часто нагадує нам природні форми. В оздобленні речей, що оточують людину, ми часто знаходимо зображення рослин, тварин, птахів, комах тощо.
Знання про форми і конструкції природних об’єктів покладені в основу науки – біоніки. Це прикладна наука про застосування в технічних пристроях й інших речах властивостей, функцій, структур живої природи. Людина завжди спостерігала, як влаштовують своє житло птахи і звірі, а ці знання застосовувала, будуючи власне житло. Для створення літальних апаратів люди запозичили форму птаха, будову його крила, а для плавальних засобів – форму тулуба, плавця і хвоста риби. Багато промислових виробів, споруд нагадують форму раковини, яйця, шишки, кукурудзяного качана, гриба тощо.
В легкій промисловості також часто застосовують природні форми, кольори, фактуру у створені одягу. Це спідниця «тюльпан», брюки «банани», рукав «летюча миша», малюнок тканини «курячі лапки», леопардовий тощо.
Усі речі та предмети, що нас оточують, - пристрої