МЕТОД КОМБІНАТОРИКИ, МЕТОД БІОНІКИ у дизайні середовища.pptx

Про матеріал
МЕТОД КОМБІНАТОРИКИ, МЕТОД БІОНІКИ у дизайні середовища. МЕТОД КОМБІНАТОРИКИ, МЕТОД БІОНІКИ у дизайні середовища.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Комбінаторика. Функціональна, технічна та естетична роль комбінаторних елементів.

Номер слайду 2

У повсякденному житті ми часто стикаємося з потребою вирішення комбінаторних задач. Наприклад, учителеві доводиться розподіляти, комбінувати різні види робіт між групами учнів, завучу складати розклад навчальних предметів, кухареві — складати меню з набору страв, агроному — розміщувати сільськогосподарські культури на полях тощо. Майже щодня кожному з нас доводиться комбінувати речі з власного гардероба, вирішувати, що вдягнути на ту чи іншу подію (мал. ). Комбінування одягу

Номер слайду 3

Комбінаторика — це метод проєктування, у якому застосовують різні прийоми компонування структурних елементів у цілісну композицію виробу. Термін комбінаторика походить від латинського слова combination — з'єднання. Процес творчості — це пошук нових ідей, єдності форми і змісту.

Номер слайду 4

Що таке комбінаторика Нас оточує нескінченна кількість різноманітних форм. Водночас світ, у якому ми живемо, влаштований дуже економна: багато форм - це поєднання одних і тих самих елементів. До природного формоутворення близький такий метод проєктування, як комбінаторика - вона дає можливість багато разів і порізному використовувати елементи конструкції. Як зауважив американський архітектор, творець одного з перших хмарочосів Луїс Генрі Салліван, «три елементарні форми - стовп, поперечина й арка... лише три букви, з яких розрослось мистецтво архітектури - мова така велична й чудова, що людина з покоління в покоління змінює з її допомогою мінливий потік думок».

Номер слайду 5

Комбінаторика - це метод проєктування, що полягає у знаходженні різних сполучень (комбінацій), поєднань, розміщень з обмеженої кількості елементів у певному порядку. Качан кукурудзи – джерело комбінаторних рішень для висотних споруд

Номер слайду 6

Бджолині стільники мають єдиний конструктивний елемент у формі шестигранної призми. У конструкціях з тісно зімкнених правильних шестикутників чи шестигранників витрачається найменше матеріалів. Стільникову конструкцію покладено в основу сонячних батарей космічних станцій, що дозволяє з мінімальною масою досягати великих розмірів за площею.

Номер слайду 7

У проєктуванні, дизайні комбінаторику можна умовно поділити на два напрями - функціональний і формально-образний. Функціональний напрям передбачає збирання з однакового набору різних деталей цілісних об’єктів, приладів та виробів - будинків, меблів, кухонних комбайнів тощо. Формально-образний напрям використовує можливості комбінаторики для збагачення вигляду об’єкта шляхом варіацій кольору, групування, орнаментації елементів цілого, наприклад у графічному дизайні. Основною одиницею комбінування є модуль.

Номер слайду 8

Модульні будинки майже повністю виготовляють на заводі. Окремі елементи привозять на місце будівництва, встановлюють на фундаментах і збирають. Таким чином споруджують не тільки житлові, а й промислові об’єкти

Номер слайду 9

Комбінаторні методикомбінаторика - комбінування різними способами форм та їх елементів або варіативний пошук, який можна поділити в проектуванні на ряд основних прийомів:комбінування елементів на площині при створенні текстильних композицій, рапортних тканин або трикотажних полотен;комбінування типічних стандартних елементів (модулів) при створенні цілісної форми;комбінування деталей, пропорційних розмірів всередині певної форми (по одній конструктивній основі або по базовій формі);

Номер слайду 10

До основних прийомів комбінаторного формоутворення в дизайні відносяться: - комбінування елементів на площині при створенні графічних композицій (сітка); - з’єднання типізованих стандартних елементів (модулів) в єдину цілісну об’ємно-просторову форму; - комбінування деталей, пропорційних членувань всередині форми.

Номер слайду 11

Головна специфіка комбінаторного формоутворення полягає в тому, що це просторова комбінаторика, яка підпорядковується геометричним законам, спирається на теорію симетрії і комбінаторну симетрію. Комбінаторний метод формоутворення в дизайні ґрунтується на пошуку, дослідженні та застосуванні закономірностей варіантної зміни просторових, конструктивних, функціональних і графічних структур, а також на способах проектування об’єктів архітектури та дизайну з типізованих елементів. Комбінаторика дає можливість здійснювати проектну діяльність у двох напрямках: створення нових структурних побудов і варіювання вихідних елементів.

Номер слайду 12

Прийом трансформації — істотне, часом фантастичне перетворення або зміна даної форми (мал 1.). Наприклад, кінці коміра загинають, складають у гармошку, зав'язують навколо шиї, заплітають у кіски тощо. Зі шматка тканини завдовжки 1-2 метри можна отримати ще більше варіантів формоутворення одягу, тому що значно збільшуються можливості композиційного пошуку (мал.2 ).(мал 1.).(мал.2 ).

Номер слайду 13

Модуль – це, як правило, величина, що приймає за основу розрахунку розмірів будь–якого об’єкту, а також його деталей, елементів, котрі завжди дорівнюють обраному модулю. Таке введення модульної системи значно полегшує задачі, пов’язані із формоутворенням об'єкту. В основі формоутворення даного типу конструкцій лежить ідея так званого «перерізу» об’єкту на різні частини, котрі можна використовувати як окремі предмети, так і як один ансамбль. Це дає змогу легко змінювати не тільки їх конфігурацію, а й розташування. У внутрішньому просторі, котрий має складну незручну форму для облаштування (квадратну), за допомогою використання трансформуючих об’єктів: меблів, інших предметів наповнення інтер’єру легко виправити даний недолік, за рахунок змінення форми, різних варіацій та комбінацій(Рисунок 2).

Номер слайду 14

Кінетизм (від грец. kinetiko’s – приводить в рух) відноситься до комбінаторних методів архітектурного проектування, зокрема до методу трансформації. Кінетизм – вид художньої творчості, в основі якого лежить ідея руху форми, будь-якої її зміни. Метод кінетизму полягає у створенні динаміки форм, декору (Рисунок 3). У дизайні метод кінетизму використовується все ширше, особливо в динаміці трансформуються деталі об’єктів, у застосуванні світлових об’єктів, світловодів, автономного освітлення, елементів форми, що обертаються або рухаються.

Номер слайду 15

Кінетизм дає можливість створити потужну динаміку всередині статичної форми. Створення моделей з використанням графічних ілюзій руху в декорі або малюнках матеріалів часто зустрічається у світовій моді. Серед найбільш визначених і апробованих варіантів мобільного формоутворення відзначаються такі, як обертання спіралі, ефекти хвильового коливання, муаровий ефект тощо (Рисунок 4). Обертання спіралі породжує враження нескінченного підйому або спуску елементів композиції. Прийом хвильового коливання пов’язують з виникненням ілюзорних пластичних змін нерухомою форми, які створюють ілюзію перетікання вигинів форми в просторі. Таким чином, метод кінетизму як проектний метод досить новий в архітектурному дизайні, але має стійку тенденцію до розширення використання.

Номер слайду 16

Прийом кінетизму (від грец. kinetikos — приводити в рух) в комбінаторному методі проектування забезпечує активну динаміку руху форм через декор (мал. 1.1), малюнок тканин, світловоди тощо.

Номер слайду 17

Приклад складних за формою модулів, які накладаються один на одного і закріплюються за допомогою кнопок. Модулі різної конфігурації можуть створювати складні варіанти комплектування одягу, нашаровуючись один на одного. Модуль – це, як правило, величина, що приймає за основу розрахунку розмірів будь–якого об’єкту, а також його деталей, елементів, котрі завжди дорівнюютьобраному модулю. Таке введення модульної системи значно полегшує задачі, пов’язані із формоутворенням об'єкту. В основі формоутворення даного типу конструкцій лежить ідея так званого «перерізу» об’єкту на різні частини, котрі можна використовувати як окремі предмети, так і як один ансамбль.

Номер слайду 18

Це дає змогу легко змінювати не тільки їх конфігурацію, а й розташування. У внутрішньому просторі, котрий має складну незручну форму для облаштування (квадратну), за допомогою використання трансформуючи об’єктів: меблів, інших предметів наповнення інтер’єру легко виправити даний недолік, за рахунок змінення форми, різних варіацій та комбінацій(Рисунок 2).

Номер слайду 19

МЕТОДИ ПРОЕКТУВАННЯБІОНІКА

Номер слайду 20

“ ПТАХ - ЦЕ ІНСТРУМЕНТ, ЯКИЙ ПРАЦЮЄ ЗА МАТЕМАТИЧНИМИ ЗАКОНАМИ, А ЛЮДИНА ЗДАТНА ВІДТВОРИТИ ЦЕЙ ІНСТРУМЕНТ” (ЛЕОНАРДО ДА ВІНЧІ)

Номер слайду 21

Біоніка. Біоніка (від др. грец., Biov – живе) – прикладна наука, що вивчає живу природу з метою використання отриманих знань у практичній діяльності людини; це поєднання біології та техніки. Архітектурна біоніка – це перенесення законів і принципів формоутворення, які діють у природі. Застосування конструктивних схем живої природи до архітектури, дослідження і виявлення функцій живих організмів і відображення цих аспектів в технічних якостях елементів, конструкцій, об’єктів тощо.

Номер слайду 22

Культурний центр Гейдара Алієва в Баку (Азербайджан) Архітектор Заха Хадід 2012 році

Номер слайду 23

БІОНІКА - НАУКА ПРО ВИКОРИСТАННЯ В ТЕХНИЦІ, АРХІТЕКТУРІ ТА ДИЗАЙНІ ЗНАНЬ ПРО КОНСТРУКЦІЮ ТА ФОРМУ, ПРИНЦИПИ ТА ТЕХНОЛОГІЧНІ ПРОЦЕСИ ЖИВОЇ ПРИРОДИ. ОСНОВУ БІОНІКИ СТАНОВЛЯТЬ ДОСЛІДЖЕННЯ ПО МОДЕЛЮВАННЮ ЖИВИХ СИСТЕМ.

Номер слайду 24

Біоніка, як самостійна наука відносно молода. Вона зародилася в 1960 році на міжнародному симпозіумі в Дейтроні (США). Перші роботи з біоніки почали появлятися в США та СРСР на початку сімдесятих.*

Номер слайду 25

Вперше “біонікою” стали займатися в епоху бурного розквіту Відродження після середньовікового застою, коли такі геніальні науковці, як Леонардо да Вінчі, виявили аналогію між творінням людини і природи, і показали, що імітація або використання моделей природи може дати технічні переваги. Відомо, що політ птахів або плавання риб навели великого художника на думку перших планерів, парашутів, підводних лодок.

Номер слайду 26

Використання знань про природу. Уможливили створення повітряного і водного транспорту

Номер слайду 27

Біодизайн. У пошуку нових й оригінальних архітектурних рішень виник біодизайн, який нерозривно пов’язаний із наукою біонікою. Біоніка поєднує наукові знання про тваринний і рослинний світ із мистецтвом і технічним прогресом.

Номер слайду 28

Біодизайнери досліджують природні форми і моделюють за їх зразком штучні об’єкти. Одним із перших почав «цитувати» природні форми італійський художник й учений Леонардо да Вінчі. Він проектував за принципами біоніки літак, крила якого нагадували форму і механізм дії крил справжніх птахів.

Номер слайду 29

Будинок «Наутілус» у вигляді мушлі, архітектор Хавьєр Сеносіан (Мексика)

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Будинок-мушля, Мексика

Номер слайду 32

Ідеї біоніки яскраво проявляються в чудернацьких спорудах іспанського архітектора Антоніо Гауді.

Номер слайду 33

Антоніо Гауді,Будинок Бальо

Номер слайду 34

У дизайні меблів — це крісла, дивани й стільці.

Номер слайду 35

БІОНІКА В АРХІТЕКТУРІЯСКРАВИЙ ПРИКЛАД ВИКОРИСТАННЯ БІОНІКИ В АРХІТЕКТУРІ - ХРАМ ЛОТОСА В НЬЮ-ДЕЛІ, ІНДІЯ

Номер слайду 36

300-МЕРОВА ВЕЖА ІНЖЕНЕРА-МОСТОВИКА ОЛЕКСАНДРА ГЮСТАВА ЕЙФЕЛЯ У ТОЧНОСТІ ПОВТОРЮЄ БУДОВУ ВЕЛИКОЇ ГОМІЛКОВОЇ КІСТКИ, ЯКА ВИТРИМУЄ ВАЖКІСТЬ ЛЮДСЬКОГО ТІЛА. СПІВПАДАЮТЬ НАВІТЬ КУТИ МІЖ НЕСУЧИМИ ПОВЕРХНЯМИ.

Номер слайду 37

Метод функціональних аналогій

Номер слайду 38

Метод функціональних аналогій-процес розробки нових моделей на основі біологічних форм

Номер слайду 39

БУДИНОК-КУКУРУДЗА

Номер слайду 40

Оболонки у формі яйця. ПРОЕКТ «ПИСАНКА»

Номер слайду 41

БУДИНОК-ЯЙЦЕБУДИНОК-ЖУК В КІТАЇБУДИНОК-ЧЕРЕПАХА БУДИНОК-РИБАБУДИНОК-ВОЛНА В ДАНІЇ

Номер слайду 42

БІОНІКА ТА РІЗНІ ВИДИ ТРАНСПОРТУПІДВОДНИЙ ЧОВЕН НАГАДУЄ КІТАКІГТІ ПТАХІВ

Номер слайду 43

БАБКА НАГАДУЄ ГЕЛІКОПТЕР А КАТЕР НАГАДУЄ АКУЛУ

Номер слайду 44

ЩЕПРИКЛАДИ

Номер слайду 45

БІОНІКА В ДИЗАЙНІ ТА ПОБУТІ

Номер слайду 46

ВИКОРИСТАННЯ БІОФОРМ В ПОВСЯКДЕННОМУЖИТТІ

Номер слайду 47

ЛАВКА У ФОРМІ ХВОСТА РИБИБІОНІКА В ОДЯЗІ

Номер слайду 48

Будинок Бальо в Барселоні архітектора Антоніо Гауді побудованій в 1877 году Іспанії

Номер слайду 49

Будинок Бальо в Барселоні архітектора Антоніо Гауді побудованій в 1877 году Іспанії

Номер слайду 50

Будинок Бальо в Барселоні архітектора Антоніо Гауді побудованій в 1877 году Іспанії

Номер слайду 51

Проект Sky SOHO в Шанхаї від архітектора Заха Хадід. Китай розроблений 6 грудня 2012.

Номер слайду 52

Проект Sky SOHO в Шанхаї від архітектора Заха Хадід. Китай розроблений 6 грудня 2012.

Номер слайду 53

Заха Хадід спроектувала футуристичні інтер'єри для готелю в Дубаї. Відкритися ME Dubai повинен вже в 2016-му.

Номер слайду 54

Заха Хадід спроектувала футуристичні інтер'єри для готелю в Дубаї. Відкритися ME Dubai повинен вже в 2016-му.

Номер слайду 55

Архітектор Заха Хадід . Центр водних видів спорту в Лондоні. Великобританії розроблений в 2012 році.

Номер слайду 56

Архітектор Заха Хадід . Центр водних видів спорту в Лондоні. Великобританії розроблений в 2012 році.

Номер слайду 57

Архітектор Заха Хадід . Центр водних видів спорту в Лондоні. Великобританії розроблений в 2012 році.

Номер слайду 58

Архітектор Заха Хадід . Центр водних видів спорту в Лондоні. Великобританії розроблений в 2012 році.

Номер слайду 59

Архітектор Заха Хадід . Оперний театр. Гуанчжоу, Китай. розроблений в 2005 році

Номер слайду 60

Заха Хадід (Zaha Hadid Architects): Світильник Vortexx Chandelier, 2005.

Номер слайду 61

Італійська компанія Mastella Design представили Виставку раковин Cersaie 2010 у Болоньї (Італія). автор колекції архітектор і дизайнер Оріано Фаваретто (Оріано Favaretto) .

Номер слайду 62

Італійська компанія Mastella Design представили Виставку раковин Cersaie 2010 у Болоньї (Італія). автор колекції архітектор і дизайнер Оріано Фаваретто (Оріано Favaretto) .

Номер слайду 63

Італійська компанія Mastella Design представили Виставку раковин Cersaie 2010 у Болоньї (Італія). автор колекції архітектор і дизайнер Оріано Фаваретто (Оріано Favaretto) .

Номер слайду 64

Онур Муштак Кобанлі Стілець Exocarp Chair

Номер слайду 65

Практична робота. Роботи з біоніки

Номер слайду 66

Практична робота. Роботи з біоніки

Номер слайду 67

Практична робота. Роботи з біоніки

Номер слайду 68

Практична робота. Роботи з біоніки

Номер слайду 69

Практична робота. Роботи з біоніки

Номер слайду 70

Практична робота. Роботи з біоніки

Номер слайду 71

Конкурсна робота Подстаніцкого Олега. Готельний комплекс "Grand Hotel Organic". Москва, Росія.

Номер слайду 72

Плани

Номер слайду 73

Інтер'єри

Номер слайду 74

Інтер'єри

Номер слайду 75

Виконаний проект

Номер слайду 76

Фітодизайн. Фітодизайн — це художнє проектування естетичного вигляду інтер’єрів і ландшафтів із використанням рослин.

Номер слайду 77

Номер слайду 78

Цікаві ідеї фітодизайну можна побачити на виставках квітів, які традиційно проводяться в багатьох країнах світу

Номер слайду 79

Номер слайду 80

Екодизайн як різновид дизайну нині став трендом.

Номер слайду 81

Сучасні дизайнери дедалі частіше зосереджують увагу на охороні навколишнього світу.

Номер слайду 82

Номер слайду 83

Номер слайду 84

Проектування форми методом біоформ. Моделі – аналоги. Графіче зображення.

Номер слайду 85

Фантазія в народних казках: «Килим –літак»

Номер слайду 86

Застосування біоніки в медициніr

Номер слайду 87

Проектування методом біоформ

Номер слайду 88

Унікальні розв’язки звичайних речей. Мурашиний лев

Номер слайду 89

Рослинні і тваринні мотиви в дизайні одягу

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
9 січня 2023
Переглядів
3986
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку