« МЕТОД ПРОЕКТІВ НА УРОКАХ ПРЕДМЕТА «ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ»

Про матеріал

Іноваційний проект з «Захисту Вітчизни» на тему: « МЕТОД ПРОЕКТІВ НА УРОКАХ ПРЕДМЕТА «ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ» За останні роки у нашому навчальному закладі комп'ютерна техніка й інші засоби інформаційних технологій стали все частіше використовуватися при вивченні більшості навчальних предметів. На заняттях з предмета «Захист Вітчизни» в навчальний процес постійно впроваджуються інноваційні методи подачі інформації.

Перегляд файлу

Державний навчальний заклад

«Бердичівське вище професійне училище»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                             Розробив

                                                                                               викладач предмета

                                                                                              «Захист Вітчизни»

                                                                                      Осипчук В.М.

 

 

 

 

 

 

  Тема проекту: « Метод проектів на уроках предмета «Захист Вітчизни»

Актуальність проекту

 За останні роки у нашому навчальному закладі   комп’ютерна техніка й інші засоби інформаційних технологій стали все частіше використовуватися при вивченні більшості навчальних предметів.                                                                                     На заняттях з предмета «Захист Вітчизни» в навчальний процес постійно впроваджуються інноваційні методи подачі інформації.                                                                    Із впровадженням інформаційно-комунікаційних технологій Викладач предмета «Захист Вітчизни» отримав можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальні запити кожного учня. Якщо раніше інформацію з будь-якої теми, розділу учні отримували з різних каналів                   ( підручник, посібник, на уроці, конспект уроку, засоби масової інформації  та інше), то на разі  цю роль виконують ІКТ. Отже, застосування комп’ютерних технологій підвищує рівень навчального процесу, вирішує проблеми часткової відсутності або заміни навчально-матеріальної бази, спеціальної та методичної літератури, дозволяє викладати предмет навіть особам, які не мають достатніх знань з військової тактики чи не мали змоги їх підтвердити військовим досвідом.               Слід зазначити, що використання мультимедійних технологій на уроках  дозволяє зробити процес навчання цікавим, наочним, розвиває творчу діяльність учнів, їх абстрактне і аналітичне мислення; дозволяє здійснювати пошук інформації на електронних носіях та в мережі Інтернет, проходити on-line тестування, що є ефективним засобом формування інформаційно-комунікативних компетенцій учнів.                                                                                              

Серед інформаційно-комунікаційних технологій важливе місце займає метод проектів.

Відмінність проектного навчання від класичного  полягає у тому, що учні на різних етапах навчання діють самостійно, а викладач виступає у ролі консультанта.

Метод проектів можна розглядати як педагогічну технологію, яка орієнтована не тільки на інтеграцію фактичних знань, а на їх застосування і придбання нових. Створення динамічних файлів допомагає поповнити  кабінет навчальними фільмами, адже комп’ютерна  анімація дозволяє імітаційно моделювати надзвичайні ситуації, бойові дії з достатньою очевидністю.

    Викладач , використовуючи в навчанні метод проектів, допомагає учням осягнути всю технологію рішення задач – від постановки проблеми до отримання результату, маючи в наявності 8 робочих місць для учнів і одне робоче місце для викладача, він, фактично, має можливість забезпечити кожного учня індивідуальним завданням.

     Методика роботи над проектом включає 4 основних етапи, а саме:

  • планування роботи над проектом;
  • аналітичний етап;
  • етап узагальнення;
  • етап презентації отриманих результатів роботи над проектом (захист проекту).

     Проект виконується не всіма учнями, а тими, хто хоче займатися предметом поглиблено, з більшою часткою самостійності, в будь-якому середовищі,  в основному в позаурочний час.

     Найскладніший етап роботи над проектом для викладачапостановка завдання. По-перше, проблема повинна бути привабливою і цікавою для учнів; по-друге, проекти вимагають добре продуманої структури, цілей, обґрунтування актуальності, позначення джерел інформації, продуманих методів і результатів. Тому виникає необхідність інтеграції з іншими предметами.

     На етапі планування роботи над проектом учнями і викладачем спільно виробляються критерії оцінювання проекту.

Важливе місце у процесі роботи над проектом займає аналітичний етап, коли учні повинні правильно підійти до аналізу проблеми, над якою працюють.

     Необхідно намагатися навчати учнів виступати перед аудиторією, стисло і зрозуміло висловлювати основні положення роботи, відстоювати свою точку зору, бути ввічливими, уміти викликати інтерес до своєї роботи, доводячи її актуальність і важливість.

      Захист проекту займає дуже важливе місце в розробці  проекту, текст виступу обов’язково треба прочитати, а потім прослухати, програму уважно перевірити. Під час захисту проводиться комплексна оцінка роботи самим учнем, що виконав даний проект, учнями навчальної групи і викладачем.

     У проекті, у вигляді програмного забезпечення використовуються:  

  • презентації розділів, тем, уроків при вивченні нового матеріалу і закріплення вивченого;
  • різноманітні Web-сторінки;
  • тестові завдання.

 

 

 

План навчального проекту подається у додатку 1.

Завдяки такій роботі,  учні активно беруть участь у міських, районних, обласних олімпіадах, де займають призові місця.

 

     Додаток1

 План навчального проекту

Тема «Автомат Калашникова»

Автор навчального проекту: Осипчук Валерій  Михайлович викладач предмета «Захист Вітчизни», спеціаліст ІІ категорії, ДНЗ «Бердичівське вище професійне училище»  

Ключові запитання: Для чого призначена автоматична зброя?

 Тематичні запитання:

Дослідити

  • Історію створення автомата Калашникова.
  • Тактико-технічні характеристики автомата Калашникова.
  • Порядок дії частин та механізмів автомата.
  • Порядок підготовки та використання автомата в бою.
  • Заходи безпеки при поводженні з автоматом Калашникова.   

   Мета проекту:    

  • Закріпити в учнів знання про стрілецьку зброю.
  • Поглиблено вивчити тактико-технічну характеристику та будову автомата Калашникова, заходи безпеки при поводженні з автоматом.
  • Виховувати в учнів морально-психологічні якості, необхідні при використанні стрілецької зброї.

     Методичне забезпечення: комп'ютер з програмним забезпеченням, диски з художніми та документальними фільмами, слайди про автомат Калашникова.

 

  Змістові запитання:

1. Знання розділу « Вогнева підготовка», теми: «Стрілецька зброя та поводження з нею».

2. Уміння  використовувати допоміжні матеріали.

 3. Навички роботи з комп'ютером, досвід роботи в Інтернеті  та з додатковою літературою.

Стислий опис

Група, готуючись до проекту, об'єднується у три групи, кожна з яких презентує певну категорію питань зі створення та будови автомата Калашникова. До кінця проекту всі учні мають усвідомити й оволодіти знаннями про стрілецьку зброю, а саме автомат Калашникова, заходи безпеки при поводженні зі зброєю.  Тому кожному учню необхідно бути уважним під час відповіді товаришів і законспектувати в робочому зошиті ті питання, які не розглядалися під час уроків, що допоможе краще запам'ятати матеріал.

Навчальні предмети, з якими пов'язаний навчальний проект: фізика, інформатика, історія, ОБЖ. Група, якої стосується навчальний проект: ІІ курсу. Термін, необхідний для реалізації навчального проекту: 4 тижні.

Учні під час проекту засвоюють навички:

  • Планувати свою діяльність, розподіляти обов'язки та узгоджувати свою діяльність з іншими, співпрацювати в команді.
  • Обговорювати результати роботи груп, оцінювати їх.
  • Аналізувати весь матеріал та структурувати його для подальшої роботи.

 

 Діяльність учнів та етапи проведення проекту

На І етапі відбувається презентація теми майбутнього проекту, обговорюються основні аспекти її реалізації, а саме — формуються групи за інтересами, обумовлюються джерела інформації.

Учні за бажанням об'єднуються у три групи (по 5 чи 6 учнів у групі). Презентація з історії  створення стрілецької зброї.

Групи готують доповіді про історію виникнення стрілецької зброї та автомата Калашникова (їх конструкторів,  тактико-технічні характеристики, порівняння та недоліки), використовуючи історичні відомості, визначають напрям роботи і особисте завдання кожного члена.( Групи «Порох», «Гільза», «Шомпол»).

На II етапі учні працюють за джерелами інформації над розкриттям вибраної підтеми до основної теми проекту. Робота відбувається індивідуально, в парах та колективним обговоренням відомостей, які дістали з переглянутої літератури чи Інтернету. На цьому етапі викладач  проводить консультації з членами груп щодо доцільності здобутого матеріалу.

Відбувається корекція та подальший пошук інформації.

На III етапі проводиться оформлення матеріалів, узагальнення здобутих даних та аналіз нових фактів. У групах обговорюються результати роботи кожного члена команди.

Повідомлення до конференції готується з урахуванням наочності та зацікавлення учнів інших груп.

        На IV етапі, як підсумок своєї роботи, учні показують свої презентації.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Вурста Марія Юріівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Буланов Юрій Іванович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 липня 2018
Переглядів
3332
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку