Даний метод передбачає самостійне читання («про себе»), постановку запитання та обговорення змісту. А також: Дає можливість учителю: Спрямувати читання учнів з допомогою запитань;Заохотити учнів до формування власної точки зору;Сприяти проведенню дискусії. Дає можливість учням: Розуміти текст та виділяти з нього ключові поняття;Презентувати спільні результати;Відповідати на запитання високого рівня;Міркувати над прочитаним;Аналізувати отриману інформацію.
Алгоритм діяльностіРозбити текст на частини, щоб можна було простежити основну лінію дії. Спрямувати читання учнів кожного уривку певним (Знайдіть у тексті…). Запропонувати учням мовчки читати й зупинятися на зазначених учителем місцях. Учитель ставить підготовлені запитання на розуміння тексту. Учні обговорюють відповіді на них усім класом. Позначити в тексті: Що важливо? Що потрібно запам’ятати? Про що довідалися вперше? Що було незвичайним, несподіваним?Запропонувати учням скласти запитання до тексту, починаючи їх словами «Чому?» «З якою метою?» «Як?»
Здійснити колективне обговорення виконаної роботи. Дати учням можливість визначити своє ставлення до тексту історичного джерела, використовуючи при цьому такі слова: Це правильно, тому що…Я впевнена (-ий) у тому, що…Я добре знаю, що…Я думаю інакше, тому що…Я переконана (-ий) у цьому, тому що…Я сумніваюся у цьому, тому що…Я не згодна (-ий) з цим, тому що…