Даний метод передбачає самостійне читання («про себе»), постановку запитання та обговорення змісту. А також: Дає можливість учителю: Спрямувати читання учнів з допомогою запитань;Заохотити учнів до формування власної точки зору;Сприяти проведенню дискусії. Дає можливість учням: Розуміти текст та виділяти з нього ключові поняття;Презентувати спільні результати;Відповідати на запитання високого рівня;Міркувати над прочитаним;Аналізувати отриману інформацію.
Номер слайду 3
Алгоритм діяльностіРозбити текст на частини, щоб можна було простежити основну лінію дії. Спрямувати читання учнів кожного уривку певним (Знайдіть у тексті…). Запропонувати учням мовчки читати й зупинятися на зазначених учителем місцях. Учитель ставить підготовлені запитання на розуміння тексту. Учні обговорюють відповіді на них усім класом. Позначити в тексті: Що важливо? Що потрібно запам’ятати? Про що довідалися вперше? Що було незвичайним, несподіваним?Запропонувати учням скласти запитання до тексту, починаючи їх словами «Чому?» «З якою метою?» «Як?»
Номер слайду 4
Здійснити колективне обговорення виконаної роботи. Дати учням можливість визначити своє ставлення до тексту історичного джерела, використовуючи при цьому такі слова: Це правильно, тому що…Я впевнена (-ий) у тому, що…Я добре знаю, що…Я думаю інакше, тому що…Я переконана (-ий) у цьому, тому що…Я сумніваюся у цьому, тому що…Я не згодна (-ий) з цим, тому що…
Номер слайду 5
Приклад використання методу. Тема: «Володимир Великий»Внутрішня і зовнішня політика Володимира.Історія України 7 клас
Номер слайду 6
Завдання: Прочитати перші три абзаци. Знайти речення, які пояснюють суть державної реформи Володимира щодо управління землями. Бути готовими їх зазначити. Читання учнями мовчки («про себе») перших трьох абзаців