Методи і прийоми формування позитивної мотивації та активізації навчально-дослідницької діяльності здобувачів освіти

Про матеріал

Інтерактивні технології навчання набули особливої поваги та спонукання здобувачів освіти до навчально-пізнавальної діяльності.

Суть інтерактивного навчання в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх здобувачів освіти.

Використання ІКТ як засіб підвищення мотивації та активізації навчально-дослідницької діяльності здобувачів освіти.

Перегляд файлу

КИЇВСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЕНЕРГЕТИЧНИЙ ЛІЦЕЙ

 

 

 

 

 

 

 

ДОПОВІДЬ НА ТЕМУ

 

Методи і прийоми формування позитивної мотивації та активізації навчально-дослідницької діяльності здобувачів освіти

 

 

 

 

 

         Доповідач

         викладач Здирко І.А.

 

 

 

 


Мотивація - це так звані психічні явища, що стали спонуканням до виконання тієї або іншої дії, учинку, що визначають активність особистості та її спрямованість на досягнення запланованого результату.

Зовнішня мотивація заснована на заохоченнях, покараннях та інших видах стимуляції, які або спрямовують, або гальмують поведінку людини. У разі зовнішньої мотивації чинники, що регулюють поведінку, не залежать від внутрішнього «я» особистості.

Внутрішня мотивація сприяє одержанню задоволення від роботи, викликає інтерес, радісне збудження, підвищує самоповагу особистості.

 

Взаємозв'язок мотивації з характером навчальної діяльності

Показники навчальної діяльності

Мотивація

Зовнішня

Внутрішня

Тенденція до продовження навчальної діяльності 

Припиняється, якщо зникають зовнішні стимули

Триває досить довго

Креативність

 

 

Викликає напруженість, стримує творчість

Сприяє одержанню задоволення від роботи, викликає інтерес, радісне збудження, підвищує самоповагу особистості

Складність завдань

 

 

Здобувачі освіти надають перевагу спрощеним завданням, що призводить до втрати інтересу й активності у навчальній діяльності

Надають перевагу ускладненим завданням, що полегшує виконання дій, які вимагають евристичного підходу

Ефективність засвоєння навчального матеріалу

 

Поверхневе оволодіння навчальним матеріалом

 

Більш високий рівень освоєння теоретичного матеріалу

Тип сформованого мислення  

 

Позитивно впливає на формування алгорит-мічного мислення й алгоритмічної діяльності

Більш успішно впливає на пізнавальні процеси та поведінку особистості, сприяє формуванню творчого мислення

 

Інтерактивні технології навчання набули особливої поваги та спонукання здобувачів освіти до навчально-пізнавальної діяльності.

Суть інтерактивного навчання в тому, що навчальний процес  відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх здобувачів освіти.

Використання ІКТ як засіб підвищення мотивації та активізації навчально-дослідницької діяльності здобувачів освіти.

Використання Веб-квесту – це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого застосовуються інформаційні ресурси Інтернету.

Структура веб-квесту:

  • вступ, де чітко описані  завдання, яке зрозуміло, цікаво і здійснимо. Список інформаційних ресурсів необхідних для виконання завдання;
  • опис критеріїв та параметрів оцінки веб-квесту;
  • висновок, де підсумовується досвід, який буде отриманий учасниками під час самостійної роботи над веб-квестом.

Здобувачі освіти знайомляться з основними поняттями з обраної теми, матеріалами аналогічних проектів. Розподіляються ролі в команді: по 1-4 людини на 1 роль. Всі члени команди повинні допомагати один одному і вчити роботі з комп'ютерними програмами. Рольовий етап Індивідуальна робота в команді на загальний результат. Учасники одночасно, відповідно до обраних ролями, виконують завдання. Так як мета роботи не змагальна, то в процесі роботи над веб-квестом відбувається взаємне навчання членів команди умінь роботи з комп'ю-терними програмами та Інтернет.

Завдання:

1) пошук інформації по конкретній темі;

2) розробка структури сайту;

3) створення матеріалів для сайту;

 4) доопрацювання матеріалів для сайту.

Заключний етап.

 Проводиться конкурс виконаних робіт, де оцінюються розуміння завдання, достовірність використовуваної інформації, її ставлення до заданої теми, критичний аналіз найкращих навчальних результатів.

У процесі роботи над веб-квестом розвивається ряд компетенцій: використання інформаційних технологій для вирішення професійних завдань; самонавчання та самоорганізація; навички командного рішення проблем; вміння знаходити кілька способів рішень проблемної ситуації; навички публічних виступів.

QR—квест – матричний код, розроблений японською компанією .

Вчитель може закодувати власні підказки, а потім роздрукувати отриманий QR-код разом із завданням. 

Як кодувати?

Насамперед необхідно закодувати своє послання. Для створення власного QR-коду знадобляться тільки Інтернет, принтер і камера. Серед українських ресурсів для створення QR-кодів слід виділити http://ua.qr-code-generator.com, http://qrcodes.com.ua/, http://www.qr-code.com.ua.

 Як зчитувати?

Найбільш популярною програмою для ОС Andoid є програма QR Droid, яка дозволяє зчитувати коди, створювати власні і відправляти друзям.  Neoreader, - сервіс зі схожими функціями, працює на iOS і справляється з усіма типами кодів.

Тим, у кого немає смартфона, допоможе проста програма QRreader, в якій лише одна функція – досить піднести код до веб-камері, і додаток його зчитує.

Використання технології BYOD (Bring Your Own Device) – «прийди зі своїм пристроєм». Суть  технології  BYOD  полягає  в  тому,  що  учні  приносять  свої  мобільні пристрої та з їх допомогою відбувається певна запланована учителем робота на уроці. Смартфони і планшети – це ті самі персональні комп’ютери, які мають сенсорний  екран,  функції  підключення  до  Wi-Fi

  Мобільні  технології  стають невід’ємними  освітніми  інструментами,  відкривають  широкі  можливості  для використання  інформаційно-комунікаційних  технології  в  навчанні.  Тому вчителям  потрібно  розробляти  нові  способи  донесення  інформації  до  учнів  із використанням  мобільних  пристроїв  та  поєднувати  їх  із  традиційними методами  навчання.  Використання  сучасних  інформаційних  технологій  в навчально-виховному  процесі  стає  для  вчителя  важливою  частиною  його професії.

Корисні посилання

http://qrcoder.ru/

https://www.plickers.com/

https://www.powtoon.com/

https://kahoot.it/

https://prezi.com/

https://www.blogger.com/

http://bobrdobr.ru/

 

 

1

 

docx
Додано
17 грудня 2018
Переглядів
2724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку