"Методи, які сприяють ефективній роботі з обдарованими дітьми"

Про матеріал
РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ Методи, які сприяють ефективній роботі з обдарованими дітьми. Обдарована особистість – сукупність природних та інтелектуальних здібностей, що сприяють поглибленому розумінню навколишнього світу, забезпечують високоякісне навчання і творчість учнів.
Перегляд файлу

Методи, які сприяють ефективній роботі з обдарованими дітьми РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

 

Обдарована особистість – сукупність природних та інтелектуальних здібностей, що сприяють поглибленому розумінню навколишнього світу, забезпечують високоякісне навчання і творчість учнів.

 

Основні завдання роботи з обдарованими дітьми:

  1. Пошук і цілеспрямований вияв обдарованих дітей.
  2. Створення максимально сприятливих умов для інтелектуального, духовного, морально-етичного, фізичного розвитку особистості.
  3. Розробка і впровадження нового змісту освіти, прогресивних технологій навчання.
  4. Виховання національно-свідомого громадянина України.
  5. Здійснення просвітницької та видавничої діяльності.
  6. Надання можливостей учням реалізувати творчі здібності на терені дослідницько-пошукової та наукової діяльності.

 

Основні принципи роботи:

  1. Гуманізм.
  2. Демократизм.
  3. Природо відповідність.
  4. Системність.
  5. Принцип розливального навчання.
  6. Єдність інтелектуального, морального, фізичного та естетичного розвитку.
  7. Культуровідповідність.

 

Методи, які сприяють ефективній роботі з обдарованими дітьми:

  1. Повага до бажання учнів працювати самостійно.
  2. Індивідуальний підхід до особистості учня. Врахування психічних особливостей.
  3. Створення атмосфери свободи, виключення будь-якого тиску на дитину.
  4. Схвалення результатів діяльності в одній галузі з метою спонукати себе в інших галузях діяльності.
  5. Підкреслювання позитивного значення індивідуальних відмінностей.
  6. Надання авторитетної допомоги дітям, які висловлюють відмінну від інших точку зору і у зв’язку з цим відчувають тиск з боку ровесників.
  7. Здобування максимальної користі з хобі, захоплень, індивідуальних нахилів.
  8. Заохочення максимальної захопленості у спільній діяльності.
  9. Терпиме ставлення до можливого безладдя.
  10. Переконання учнів, що вчитель є їхнім однодумцем, а не ворогом.

 

Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми.

  1. Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.
  2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.
  3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини вундеркінда. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів. Інша крайність – приниження унікальних здібностей з боку вчителя – недопустима.

 

Планування роботи з обдарованими дітьми.

 

п/п

Напрями роботи

Термін проведення

1.

Ознайомитися з даними психолога школи про учнів класу (тип мислення, обсяг, увага, темперамент, коло інтересів, професійна спрямованість).

Вересень – листопад

2.

Визначити обдарованих дітей.

 

Вересень

3.

Розробити індивідуальні алгоритми їх виховання.

 

Вересень

4.

Організувати дослідницьку діяльність обдарованих дітей з урахуванням їх інтересів

Протягом року

5.

Розробити систему диференційно-виховних занять згідно з нахилами дітей, враховуючи їх інтереси.

Протягом року

6.

Простежити зайнятість дітей у гуртках та факультативах.

 

Протягом року

7.

Забезпечити участь дітей у шкільному турі Всеукраїнської олімпіади з предметів.

Протягом року

8.

Провести консультації батьків:

  • Визначення кола інтересів
  • Індивідуальні особливості дитини

Згідно з виховним планом

9.

Провести анкетування дітей:

  • „Рівень життєвої мудрості”
  • „Здібності школяра”
  • „Як вивчити свій характер”
  • „Виявлення схильності учня до навчальних предметів”

Згідно з виховним планом

10

Скласти зведену таблицю рівня креативності обдарованих дітей

 

травень

 

 

docx
Додано
1 жовтня 2019
Переглядів
489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку