Методична презентація"СУЧАСНИЙ УРОК БіОЛОГІЇ В СИСТЕМІ STEM-освіти"

Про матеріал
STEM-освіта сприяє формуванню у учнів глибоких та міцних знань, умінь та навичок, необхідних для успішного життя в сучасному світі. STEM-спеціалісти затребувані у багатьох сферах діяльності. STEM-проекти стимулюють учнів до самостійного дослідження, критичного мислення та творчого вирішення проблем. Запровадження STEM-освіти на уроках біології має глибинний характер і включає розв’язання проблем підготовки вчителя, який усвідомлює свою соціальну відповідальність, постійно дбає про особистісне і професійне зростання, вміє досягти нових педагогічних цілей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

СУЧАСНИЙ УРОК БіОЛОГІЇ В СИСТЕМІSTEM-освіти. Рожкова Г.І. вчитель біології І категорії Ярівського ліцею Лиманської міської ради Донецької області

Номер слайду 2

Актуальність теми: STEM-освіта сприяє формуванню у учнів глибоких та міцних знань, умінь та навичок, необхідних для успішного життя в сучасному світі. STEM-спеціалісти затребувані у багатьох сферах діяльності. STEM-проекти стимулюють учнів до самостійного дослідження, критичного мислення та творчого вирішення проблем. Запровадження STEM-освіти на уроках біології має глибинний характер і включає розв’язання проблем підготовки вчителя, який усвідомлює свою соціальну відповідальність, постійно дбає про особистісне і професійне зростання, вміє досягти нових педагогічних цілей. Використання STEM-освіти на практиці це прекрасна можливість навчити учнів мислити та знаходити необхідну інформацію, вирішувати складні завдання, приймати рішення, організовувати співпрацю з іншими учнями та вчителем. Актуальність STEM-освіти зростає з кожним днем. 

Номер слайду 3

Мета:дослідити актуальні тенденції в сучасній освіті та внести свій вклад у розвиток методики викладання біології. Об'єкт дослідження :сучасний урок біології, який організований за принципами STEM-освіти. Методи: Аналіз літератури: Глибоке вивчення наукових статей, підручників, методичних розробок, присвячених STEM-освіті та її застосуванню в біології. Порівняльний аналіз: Порівняння різних підходів до організації STEM-уроків, аналіз їхніх переваг та недоліків. Моделювання: Створення теоретичних моделей сучасного уроку біології, що інтегрує елементи STEM.

Номер слайду 4

Що таке STEM-освіта?STEM – це акронім від Science, Technology, Engineering, Mathematics (наука, технології, інженерія, математика). STEM-освіта – це інтеграційний підхід, який поєднує знання з різних наукових дисциплін для вирішення реальних проблем. Мета STEM-освіти – розвиток критичного мислення, творчості, вміння працювати в команді та застосовувати знання на практиці. STEM-освіта дозволяє учням бачити зв'язки між різними предметами і розуміти, як наукові знання застосовуються в реальному житті. На сьогоднішній день в нашій країні STEM - освіта в школі знаходиться в тренді

Номер слайду 5

Сьогодні існує декілька варіантів цього терміну: STEM = Science + Technology + Engineering + Mathematics (природничі науки, технологія, інжиніринг, математика) - STEAM = Science + Technology + Engineering + Arts + Mathematics (природничі науки, технологія, інжиніринг, мистецтво, математика) - STREAM = Science + Technology + Reading+w. Riting + Engineering + Arts + Mathematics (природничі науки, технологія, читання + письмо, інжиніринг, мистецтво, математика)

Номер слайду 6

STEM-освіта в Україні: Новий вектор розвитку STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) – це міжнародний тренд в освіті, який набирає все більшої популярності й в Україні. Цей підхід об'єднує природничі науки, технології, інженерію та математику в єдину навчальну програму. . STEM шкільна освіта України не залишилася осторонь політичних та економічних турбулентностей, які держава переживає останні роки. Вони досягли апогею з часу повномасштабного воєнного вторгнення в лютому 2022 року. Проте, не зважаючи на усі негативні наслідки ковідного карантину та переходу навчання на дистанційний, змішаний чи онлайн формат під час воєнного стану, реформування української шкільної освіти все ж перебуває у динамічному стані. Онлайн-освіта — тепер наша реальність, і це – один із таких викликів. З огляду на те, що як учителі так і здобувачі освіти сьогоді розосереджені територіально, актуальним є питання організації оптимального навчального середовища, яке мотивуватиме та надасть здобувачам освіти можливість отримати якісну освіту (зі свідоцтвом державного зразка) у будь-якому зручному для них форматі, а також сформує комплекс ключових компетентностей, передбачених Державним стандартом базової середньої освіти.

Номер слайду 7

Новизна у впровадженні STEM-технологій з урахуванням особистісного підходу1. Перехід від пасивного до активного навчання: Дослідницький підхід: Замість того, щоб просто передавати знання, учні активно досліджують, експериментують і будують власні знання. Проектна діяльність: Учні працюють над реальними проектами, що дозволяє їм застосовувати знання на практиці та бачити результат своєї роботи.2. Індивідуалізація навчання: Персоналізовані навчальні траєкторії: Кожен учень має унікальні потреби та темпи навчання. STEM-технології дозволяють створювати індивідуальні навчальні плани. Адаптивне навчання: Навчальні матеріали та завдання підлаштовуються під рівень знань і потреби кожного учня.3. Розвиток м'яких навичок: Командна робота: STEM-проекти часто вимагають співпраці в команді, що розвиває комунікативні навички та вміння працювати в колективі. Креативність та критичне мислення: Учні навчаються генерувати нові ідеї, вирішувати проблеми та аналізувати інформацію.4. Використання сучасних технологій:Інтерактивні платформи: Онлайн-платформи та мобільні додатки роблять навчання більш цікавим та доступним.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Ключові складові STEM-освіти.

Номер слайду 10

Чому STEM-освіта важлива для біології? Висновки. Отже, STEM-освіта не просто доповнює біологію, а перетворює її на динамічну і цікаву науку, яка готує учнів до життя в сучасному світі.

Номер слайду 11

. Запровадження методу проектів  STEM- навчання на уроках біології. Біологія,11 клас. Тема «Селекція, генна інженерія»( фрагмент уроку)Проект «Короп» Ми живемо далеко від моря. Відомо, що морепродукти є корисною їжею. У морських риб є ще перевага гастро­номічна — мало кісток у скелеті тулу­ба. У коропа 15 тисяч кісток. Мета проекту: вивести коропа зі ске­летом тулуба, як у риби хек. Характеристика досліджуваного об'єкта Таблиця№1 Складіть порівняльну характе­ристику.  

Номер слайду 12

Короп — риба наших прісних водойм. Він є продуктом селекції, яку прово­дили наші предки. Це одомашнена форма сазана — «вуса» є у сазана і ко­ропа. Батьківщиною вважають Ки­тай. Карпос — з грецької означає плід. Отже, ще давні греки відмітили його плодючість. Самка дає до 1,5 млн ікринок. Коропа називають «водя­ною свинею». Щоб збільшити масу тіла на 1 кг, йому потрібно всього 2,5—4,5 кг їжі. За рік мальок виростає в рибу до 800 г. Ця інформація може бути важливою для тих, кого цікавить фермерство. Шляхи досягнення У результаті селекційної роботи вче­ним вдалося вивести породу дзеркаль­ного коропа, у якого мало луски. З курсу генетики ми ознайомились із генною інженерією. Експеримен­татор вирізає небажані гени в хромо­сомі й замінює бажаними. У нашому проекті ми пропонуємо вилучити в коропа гени, що відпові­дають за формування кісток тулуба, і ввести відповідні гени, взяті в риби хек. Прогнозовані результати Цю операцію з коропом ми про­вести на місці не зможемо з тех­нічних причин. Та нашим проек­том можуть зацікавитися ті, хто це зможе зробити в майбутньому, зо­крема представники з відділу ген­ної інженерії. І тоді ми спокійно зможемо ласува­ти запеченим коропом без спеціаль­них виделки й ножа. Питання У ході нашої дослідної роботи нас зацікавило питання: Чому така ви­сока продуктивність у коропа? Які ваші думки? (Причини в холоднокров­ності)

Номер слайду 13

Наша молодь – це наша надія! Їхня інтелектуальність та творчість – запорука перемоги України Важливість і потрібність виконуваної діяльності дає учням відчуття потреби діяти, задоволення кінцевим результатом, причетності до вирішення глобальних проблем, готує їх до продуктивної праці в різних галузях виробництва, до свідомого самостійного життя у злагоді з природою. Отже, можна зазначити, що системне запровадження проектної технології в школі призводить до того, що учні поступово опановують її не тільки як навчальну технологію, вміння самостійно вчитися, критично мислити, але також як метод організації та планування своєї подальшої життєдіяльності.

Номер слайду 14

.  ВИСНОВКИ Дослідницька діяльність учнів у процесі навчання відкриває їм широкі можливості спробувати себе у науковому пошуку, побачити результативність власного дослідження ,відчути радість від успіху, учні набувають важливих природничо-наукових компетенцій. Формування дослідницьких умінь учнів є актуальною проблемою сучасного навчання. Сучасні підходи до освітнього процесу, що полягають у отриманні теоретичних наукових знань у ході практичної та дослідницької діяльності, це і є  STEM- навчання, нова українська школа. Можна впевнено говорити, що широке впровадження STEAM - та STEM - освіти здатне допомогти сьогоднішнім учням стати успішними професіоналами в майбутньому, а також здатне змінити економіку нашої країни, зробити її більш інноваційною та конкурентоспроможною. 

Номер слайду 15

Використані джерела інформації:https://naurok.com.ua/proektne-navchannya-za-sistemoyu-stem--osviti-191914.htmlhttps://osvitoria.media/experience/try-ideyi-steam-proektiv-yaki-spodobayutsya-shkolyaram-bud-yakogo-viku/https://ru.osvita.ua/school/method/technol/1415/https://naurok.com.ua/stattya-proektna-diyalnist-ta-realizaciya-yak-elementa-stem-osviti-na-urokah-matematiki-ta-fiziki-113906.htmlhttps://naurok.com.ua/proektne-navchannya-za-sistemoyu-stem--osviti-191914.htmlhttps://vseosvita.ua/library/metod-proektiv-na-urokah-biologii-18901.html

Номер слайду 16

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ !!!

pptx
Додав(-ла)
Рожкова Галина
Пов’язані теми
Біологія, Презентації
Додано
4 березня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку