Методична робота "План роботи методичного об'єднання вчителів іноземних мов"

Про матеріал
Даний матеріал містить вступ та аналіз роботи методичного об'єднання вчителів іноземних мов за 2018-2019 н.р., склад МО вчителів іноземних мов та тематику засідань методичного об’єднання на 2019-2020 н.р.
Перегляд файлу

 

Результат пошуку зображень за запитом фото англійська моваОпорний заклад

 Балашівська загальноосвітня школа I-III ступенів

 

 

 

План роботи методичного об’єднання

вчителів іноземних мов

 

 

 

 

 

 

2019-2020 н.р.

 

Вступ

        Розвиток системи освіти в Україні і її вихід на європейський рівень не можливий без підвищення уваги до викладання іноземних мов, володіння однією з них є неодмінним пріоритетом інтеграції України в європейське світове товариство. Національна Доктрина розвитку освіти в Україні наголошує на важливості опанування іноземної мови як засобу комунікації, що має на меті набуття учнями відповідних навичок і умінь.

        Основне завдання викладання іноземних мов на сучасному етапі – це навчання мови як іншомовного засобу спілкування, засобу міжкультурної комунікації. Сформувати готовність і здатність учня до міжкультурної комунікації – означає розвинути в учня не тільки навички спілкування, а й уміння користуватися відповідною іншомовною «технікою», «озброїти» його екстралінгвістичною інформацією, необхідною для адекватного спілкування і взаєморозуміння на міжкультурному рівні, а також розвинути в нього такі якості, які дозволять йому здійснювати безпосереднє та опосередковане спілкування з представниками інших культур.

       За концепцією Нової української школи, найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями.

       На сьогодні учні часто спроможні відтворювати лише фрагменти несистематизованих знань, проте часто не вміють застосовувати їх для вирішення життєвих проблем. Дитині недостатньо дати лише знання. Набагато важливіше  навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці. Концепція Нової української школи ґрунтується на «Рекомендаціях  Ради Європи щодо формування ключових компетентностей освіти впродовж життя».

Ключові компетентності – ті, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити особисту реалізацію та життєвий успіх протягом усього життя.

          Науково-методична робота вчителів іноземної мови  у 2017-2018 навчальному році була спрямована на підвищення ефективності навчально-виховного процесу  шляхом впровадження компетентнісного підходу  у здійсненні іншомовної освіти, впровадження у практику викладання предмета інноваційних технологій, педагогічного досвіду, Європейського мовного портфоліо. Особлива увага зверталася на професійний ріст учителя через участь у педагогічних конкурсах, семінарах, педагогічних читаннях, майстер- класах, вебінарах, удосконалення самоосвіти. Тема, над якою працювали учителі «Реалізація сучасних підходів до навчання та виховання з метою формування життєвокомпетентної особистості в умовах інтеграції до європейського освітнього простору», чітко відзеркалювалася під час проведення навчальних, позакласних занять, семінарів-практикумів, майстер-класів, конкурсі-ярмарку педагогічної творчості.

Аналізуючи роботу  методичного об’єднання учителів іноземної мови, яка була побудована на діагностичній основі, можна зробити висновок про те, що учасники добросовісно оволоділи тими питаннями, які запропоновано для опрацювання.

          У 2018-2019 навчальному році проведені чотири засідання методичного об’єднання учителів іноземних мов, на яких розглянуто питання як теоретичного, так і практичного характеру, а саме: «Сучасний підхід до викладання іноземної мови  в контексті інтеграції до європейського освітньо- інформаційного простору», «Реалізація компетентнісного підходу до навчання та виховання шляхом використання інноваційних технологій з метою формування життєво компетентної особистості», «Інтерактивне навчання як один із основних шляхів розвитку комунікативної активності та креативного мислення». Серед практичних питань – моделювання ситуацій спілкування у процесі навчання і виховання на уроках іноземної мови, відвідування  уроків.

Співпраця і обмін досвідом, активна діяльність вчителів у роботі методичного об’єднання сприяли професійному росту вчителів, удосконаленню наукового змісту та структури уроку, урізноманітненню його форм та методів.

Виходячи з вищезазначеного, пріоритетними завданнями методичної роботи з вчителями іноземних мов  у 2019-2020 навчальному році будуть:

  • продовжувати роботу над проблемною темою «Реалізація комунікативно -  

     діяльнісного підходу до навчання та виховання шляхом використання

      інноваційних технологій з метою формування життєво компетентної

       особистості»;

  • інформаційно-комунікаційне забезпечення викладання предмета;
  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників через створення оптимальної системи методичних заходів, надання педагогам вільного вибору тих форм роботи, які максимально враховують їхні потреби, запити та інтереси;
  • орієнтування навчально-виховного процесу на практичну реалізацію

     концепції Нової української школи.

  • залучення вчителів до здійснення наукової дослідницько-

     експериментальної роботи з метою впровадження сучасних методик,

     технологій навчання і виховання, вдосконалення форм і методів роботи;

  • підвищення якості роботи з обдарованими дітьми;
  • підготовка учнів до олімпіади, ДПА та ЗНО з іноземної мови;
  • організація функціонування довготривалого проекту «Літні мовні табори».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список вчителів іноземної мови

опорного закладу Балашівська ЗОШ I-III  ступенів

п\п

ПІП

вчителя

Предмет, який викладає

Педаго

гічний стаж

Кваліфіка

ційна категорія, пед.

звання

Клас

Рік атес

тації

Проблемне питання

1.

Мельник

Наталія Петрівна

Англ. мова

13 р.

Спеціаліст першої категорії

5,7,8,

9,10

2018

Формування комунікативної компетенції на уроках англійської мови

2.

Мороз Оксана Дмитрівна

Англ. мова

12 р.

Спеціаліст першої категорії

6,10,

11

2018

Метод проектів як пріоритетна інноваційна технологія навчання англійської мови

3.

Паламарчук

Галина Дмитрівна

Англ. мова

10 р.

Спеціаліст першої категорії

1-4,

5

2017

Урок англійської мови в умовах освіти сталого розвитку

4.

Кухарчук Віта Андріївна

Нім.

мова

2 р.

Спеціаліст

5,6,7,8

9,10,

11

-

Використання відео та аудіо матеріалів для розвитку усного мовлення на уроках німецької мови

5.

Усач Юлія Анатоліївна

Англ. мова

13 р

Спеціаліст другої категорії

1,

5-9

2017

Формування творчої особистості дитини на уроках англійської мови в початкових класах

6.

Боровець Оксана Федорівна

Англ. мова

-

Молодший спеціаліст

2,3,4

-

Розвиток навичок читання на уроках англійської мови в початкових класах

7.

Ковтун Наталія Василівна

Англ. мова

13

Спеціаліст першої категорії

1-4

2017

Ігрові форми навчальної діяльності як засіб активізації учнів на уроках англійської мови у початковій школі

8.

Усач Наталія Петрівна

Англ. мова

9

Спеціаліст другої категорії

5-8

2013

Використання ІКТ на уроках англійської мови

9.

Федас Антоніна Володимирівна

Англ. мова

9

Спеціаліст другої категорії

5,9

2013

Розвиток мовленнєвих навичок на уроках англійської мови

10

Маслак Тетяна Андріївна

Нім.

мова

7

Спеціаліст другої категорії

7,8,9

2013

Розвиток мовленнєвих навичок на уроках німецької  мови

11

Зінькевич Юлія Іванівна

Нім.

мова

англ.мова

 

10

Спеціаліст

1-9

-

Розвиток комунікативної компетенції учнів через використання ІКТ на уроках іноземної мови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засідання I

Дата проведення:  11 вересня 2019 року

База проведення: Опорний заклад Балашівська загальноосвітня школа I-III ступенів

Тема: Особливості викладання іноземної мови в умовах Нової української школи.

Мета: ознайомити вчителів іноземної філології з основними питаннями, що стосуються освітнього процесу у 2019-2020 н.р. та  орієнтувати навчально-виховний процес на практичну реалізацію концепції Нової української школи.

 

Модуль 1. Теоретико - інтерактивний

1. Аналіз роботи методичного об’єднання за 2018-2019 навчальний рік. Зміст та пріоритетні завдання методичної роботи з педагогічними працівниками у 2019-2020 навчальному році.

Мельник Н.П., керівник методичного об’єднання

2. Ознайомлення та опрацювання нормативно-правових документів щодо вивчення  іноземних мов у 2019-2020 навчальному році.

Боровець В. І., заступник директора з

навчально-виховної роботи

3. Ознайомлення з інструктивно-методичними рекомендаціями щодо організації освітнього простору Нової української школи у 2019-2020 навчальному році.

Мельник Н.П., керівник методичного об’єднання

4. Інформація з теми «Нова українська школа: особливості викладання іноземних мов у 1-х класах». Навчально-методичне забезпечення предмета.

Паламарчук Г.Д., вчитель англійської мови

опорного закладу Балашівська ЗОШ I-III ступенів

 

5. Презентація з теми  « Особливості викладання іноземних мов у 5-9 та 10-11 класах». Навчально-методичне забезпечення предмета.

Мороз О.Д., вчитель англійської мови

опорного закладу Балашівська ЗОШ I-III ступенів

 

6. Методичний  практикум                                                        

6.1. Аналіз підручників та робочих зошитів, рекомендованих Міністерством освіти і науки України.

6.2. Аналіз нових навчальних програм з іноземних мов для учнів 1-х, 5-9 та 10-11-х класів;

6.3. Опрацювання вимог щодо ведення шкільної документації.

6.4. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з іноземних мов.

7. Круглий стіл. Проблеми викладання англійської мови у контексті загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти та нового Держстандарту початкової освіти НУШ.

Члени методичного об’єднання

8. Інформаційна полиця. Огляд новинок фахової та методичної літератури щодо організації навчально-виховного процесу.

 

 

Модуль 2. Практично-рефлексивний

  1. Ознайомлення, обговорення та погодження плану роботи методичного об’єднання  вчителів іноземної філології  на 2019-2020 н. р.

Мельник Н.П., керівник  методобєднання

  1. Розробка завдань для проведення шкільного етапу олімпіад з іноземних мов.

                                                                      Члени методичного об’єднання

3. Розробка предметного тижня в школі.

                                                                   Члени методичного об’єднання

 

4. Обмін досвідом

Надання методичної консультативної допомоги молодим вчителям у процесі викладання іноземної мови.

5. Моніторинг особистісно – професійного зростання: діагностичне анкетування

 

Модуль 3. Підсумковий

  1. Вільний мікрофон: результати обговорення.

Члени методичного об’єднання

  1. Підбиття підсумків роботи. Прийняття рекомендацій.

Члени методичного об’єднання

 

Рекомендована література

1. Закон України «Про освіту»

2. Державний стандарт початкової освіти затвердженого постановою КМУ від 21 лютого 2018 року №87.

3. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти.

4. Концепція Нової української школи.

5. Типова освітня програма розроблена під керівництвом О.Я. Савченко та

Р.Б. Шияном.

6. «Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 5-9 класи»,  К., 2017 р.

7. «Навчальні програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 10-11 класи», К., 2017 р.

8. «Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Друга іноземна мова 5-11 класи», К., 2017 р.

9. Ніколаєва С.Ю. Сучасні підходи до викладання іноземних мов. Іноземні мови №2, 2011.

10. Інструкція щодо заповнення класного журналу 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів. ( Наказ Міністерства освіти і науки України від 08 жовтня 2015 року № 412)

11. Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 03.07.2018р. №1\ 9 -415 щодо методичних рекомендацій про викладання іноземних мов у 2018/2019 навчальному році. Старт «Нової української школи.

 

 

 

 

 

Засідання II

Дата проведення:  13 листопада 2019 року

База проведення: філія Лінчинська ЗОШ I-II ступенів опорного закладу Балашівська загальноосвітня школа I-III ступенів

Тема: Сучасний урок іноземної мови, що сприяє реалізації інтегрованих змістових ліній у системі компетентнісно зорієнтованої освіти в умовах Нової української школи.

Мета:

  • ознайомити вчителів з основними вимогами до сучасного уроку  іноземної мови в умовах Нової української школи;
  • опрацювати теоретичні та практичні аспекти впровадження в навчальний процес сучасних підходів з метою підвищення ефективності навчання іноземної мови;
  • познайомити з досвідом педагогів  щодо впровадження ігрових технологій на уроках та в позакласній діяльності;
  • підвищувати кваліфікацію вчителів, поглиблювати їхні теоретичні знання, практичні уміння і навички.

 

Хід засідання

Модуль 1. Теоретико - інтерактивний

1. Доповідь. Сучасний урок іноземної мови в системі компетентнісно зорієнтованої освіти в умовах Нової української школи.

Мельник Н.П., керівник методичного об’єднання

2. Презентація з теми. Вимоги до сучасного уроку іноземної мови: планування уроків іноземної мови, типи та структура уроків іноземної мови, використання ІКТ

Кухарчук В.А.,  вчитель німецької  мови

опорного закладу Балашівська ЗОШ I-III ступенів 

3. З досвіду роботи. Здійснення індивідуального та диференційованого підходу до дитини — як особистості.

Маслак Т.А., вчитель німецької мови,

філія Михалинська ЗОШ I-II ступенів

4. Консультативна п’ятихвилинка. Про підготовку до проведення районної олімпіади з іноземної мови серед учнів 8-11 класів та участь учнів у Всеукраїнських конкурсах «Орлятко», «Гринвіч», «Пазл».

Члени методичного об’єднання

 

Модуль 2.  Практично-рефлексивний

1. Рефлексивна пауза

2. Відвідування уроку німецької мови Зінькевич Ю.І. з використанням різних форм, методів та технологій.

3.  Майстер-клас. Форми і методи застосування різних підходів  на уроках іноземної мови в середніх класах.

Усач Ю.А., вчитель англійської  мови,

філія Яцьковицька ЗОШ I-II ступенів

4. Гра-тренінг «Камертон» (кожен учасник представляє свій варіант початку уроку).

Члени методичного об’єднання

5. Калейдоскоп нових ідей щодо використання ігрових технологій на уроках іноземної мови.

Модуль 3. Підсумковий

  1. Вільний мікрофон: результати обговорення.

Члени методичного об’єднання

  1. Підбиття підсумків роботи. Прийняття рекомендацій.

Члени методичного об’єднання

 

Рекомендована література

  1. Бигич Ю.Інтерактивні дистанційні форми роботи з обдарованими дітьми / Ю. Бигич // Іноземні мови в школах України, 2015. - № 2. – С. 6-10.
  2. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти / Постанова Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 [Електрон. ресурс]. – Режим доступу: МОН України: Державні стандарти. http://www.mon.gov.ua/ua/often-requested/state/standards/
  3. Жарікова Л. Дистанційні форми роботи з обдарованими дітьми з компонентом змагання / Л. Жарікова // Іноземні мови в школах України, 2015. – № 2. – С. 11-14.
  4. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / [наук. ред. укр.. вид. докт. пед. наук, проф.. С. Ю. Ніколаєва]. – К.: Ленвіт, 2003. – 273 с.
  5. Інтерактивні методи навчання на уроках англійської мови [Електрон. ресурс]. – Режим доступу:http://www.bestreferat.ru/referat-193155.html
  6. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. В. Овчарук. – К.: ”К.І.С.”, 2004. – 112 с.
  7. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання / О. Пометун, Л. Пироженко// К.: А.С.К., 2005. – с. 192.
  8. Редько В. Г. Базовий рівень сформованості іншомовної комунікативної компетентності сучасного старшокласника / В. Г. Редько //Лінгводидактичні засади навчанню іноземної мови учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів / В. Г. Редько, Т. К. Полонська, Н. П. Басай; за наук. ред.. В. Г. Редька, 2014. – С. 87-93.
  9. Редько В. Г. Компетентнісна парадигма побудови змісту навчання іншомовного спілкування в сучасній середній школі: лінгводидактичний аспект[Електрон. ресурс]. Режим доступу:http://media.ippo.kubg.edu.ua/wp-content/uploads/2014/08/redko_kompetentnisna_paradygma_navchannia.doc

10.Поради щодо розвитку критичного мислення https://youtu.be/nkqBDUyNbIc

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засідання III

Дата проведення:  12 лютого 2020 року

База проведення: філія Михалинська ЗОШ I-II ступенів опорного закладу Балашівська загальноосвітня школа I-III ступенів

Тема: Підвищення зацікавленості та мотивації навчання учнів на уроках іноземної мови у Новій українській школі.

Мета:

  • сформувати професійну компетентнiсть вчителя  щодо розвитку

     зацікавленості та мотивації учнів у вивченні іноземної мови;

     -    забезпечити IКТ супровід реалізації Державного стандарту у викладанні

          іноземної мови;

     -    продовжити застосування методiв i прийомiв інноваційних технологiй  на 

          уроках IМ задля активізації навчальної діяльності учнів;

  • створення у дітей позитивної мотивації як одного з найважливіших

     психологічних факторів успішного вивчення іноземних мов та інтересу

     до пізнання світу.

  • застосування активних методів навчання, організація дослідницької та проектної діяльності учнів.

 

Модуль 1. Теоретико - інтерактивний

1. Виступ. Шляхи підвищення мотивації до вивчення учнів ІМ в умовах Нової української школи. Рівень автономії, самостійності, самовираженості в процесі вивчення іноземної мови.

Мельник Н.П., керівник методичного об’єднання

2. Міні-лекція. Зміст іншомовної початкової освіти у вимірі сьогодення.

Боровець О.Ф., вчитель англійської мови

філія Яцьковицька ЗОШ I-II ступенів

 

3. Педагогічний дайджест. Ігрові технології як засіб формування та розвитку комунікативної і соціокультурної компетентностей учнів початкової школи.

Ковтун Н.В., вчитель англійської мови,

філія Михалинська ЗОШ I-II ступенів

 

4. З досвіду роботи. Розвиток креативного мислення  учнів на уроках англійської мови

Паламарчук Г.Д., вчитель англійської мови

опорного закладу Балашівська ЗОШ I-III ступенів 

 

Практично-рефлексивний модуль

1. Рефлексивна пауза

2. Відвідування уроку англійської мови  Усач Н.П.   з використанням ігрових технологій – як ефективного засобу розвитку іншомовної комунікації.

3. Творча майстерня. Мотивація англомовної комунікативної діяльності молодших школярів за допомогою фонетичних та лексичних ігор.

Федас А.В.., вчитель англійської мови

 

4. Дискусійний клуб. “Контроль” не є контрольною роботою?! Комплексний контроль у формі тестування. Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.

Члени методичного об’єднання

 

Модуль 3. Підсумковий

  1. Вільний мікрофон: результати обговорення.

Члени методичного об’єднання

  1. Підбиття підсумків роботи. Прийняття рекомендацій.

Члени методичного об’єднання

 

 

 

 

Рекомендована література

 

1. Варченко Н. С. Розвиток мотивації молодших школярів / Н. С. Варченко // Англійська мова та література. – 2013. – №16/18. – С. 2-5.

2. Гордєєва А. Й. Мотивація англомовної комунікативної діяльності молодших школярів за допомогою граматичної гри / А. Й. Гордєєва, С. Й. Кулик // Іноземні мови. – 2012. – № 1. – С. 17-21.

3. Інноваційні технології у вивченні англійської мови / упоряд.: Т. Михайленко. – К.: Шкільний світ, 2008.

4. Концепція Нової української школи.

5. Лиман Т. Формування  лексичних навичок та інтересу до іноземної мови в молодших школярів під час ігрової діяльності на уроці / Тетяна Лиман // Іноземні мови в навчальних закладах. – 2013. – №3. – С. 7-10.

6. Пшеніцина О. Ефективність викладання англійської мови у молодших класах з використанням ігрової форми роботи / О. Пшеніцина // Майстерня вчителя: Додаток до газети «Джерела». – 2012. – №2.

7. Чернецька Т.І.Сучасний урок: теорія і практика моделювання. – К., 2011

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засідання IV

Дата проведення: 16 квітня 2019 року

База проведення: філія Яцьковицька ЗОШ I-II ступенів опорного закладу Балашівська загальноосвітня школа I-III ступенів

Тема: Наш творчий портрет

Мета:

-  зробити підсумки науково-методичної роботи вчителів  

    методичного обєднання за 2018-2019 навчальний рік;

-   передбачити  завдання та внести пропозиції щодо планування роботи

    методичного об’єднання на новий навчальний рік;

   -  підвищувати кваліфікацію вчителів, поглиблювати їхні теоретичні  

      знання, практичні уміння і навички.

 

Хід засідання

Модуль 1. Теоретико - інтерактивний

1. Повідомлення з теми. Підсумки роботи з обдарованими дітьми. Участь учнів в МАН.

Мельник Н.П., керівник методичного об’єднання

2. Панельна дискусія за участю учителів щодо стану підготовки учнів до проведення ДПА в 9-х класах. Підготовка учнів 11-х класів до ЗНО у 2020 н.р.

Усач Ю.А., вчитель англійської  мови,

філія Яцьковицька ЗОШ I-II ступенів

Модуль 2. Практично-рефлексивний

1. Калейдоскоп педагогічних ідей. Творчий звіт вчителів, які атестуються у

2019-2020 навчальному році. З досвіду роботи учителів над індивідуальною проблемною темою.

2. Дискусійна зала. Літній відпочинок у мовних таборах -2020: досвід, проблеми, знахідки.

Члени методичного об’єднання

3. Круглий стіл. Організація літнього мовного табору в школі.

4. Вихідне діагностичне анкетування учителів з метою з’ясування проблем і надбань у педагогічній діяльності.

Мельник Н.П., керівник методичного об’єднання

Модуль 3. Підсумковий

  1. Вільний мікрофон: результати обговорення.

Члени методичного об’єднання

  1. Підбиття підсумків роботи. Прийняття рекомендацій.

Члени методичного об’єднання

 

 

Рекомендована література

1. Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді. (Додаток до наказу МОН  від 16.06.2015 р. № 641)

2. Загальноєвропейські рекомендації з іншомовної освіти.

3. Державний стандарт початкової загальної освіти.

4. Гульга Л. Загальноєвропейські тенденції розвитку сучасної мовної освіти в контексті рекомендацій Ради Європи.// Ж.: «Іноземні мови в навчальних закладах», № 5-6,2007.

5. Державний стандарт базової і повної середньої освіти.

http://solone01.ucoz.ru/2012-2013/inostr_jazyk.pdf

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Oleksandra Oleksandra
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
7791
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку