Діагностика мовленнєвої компетенції дітей з ураженою слуховою функцією.
1.Параметри обстеження навичок усного мовлення.
№ |
Параметри обстеження |
Навички та уміння |
1. |
Аудіювання (слухання та розуміння прослуханого). Читання з губ. |
Здатність учня сприймати на слух незнайоме за змістом висловлювання після одного прослуховування: 5 кл. – 6? з 4 вар. відповідей; 6-12кл. – 12? з 4 вар. відповідей. |
2. |
Читання вголос. |
Читання з достатньою швидкістю, злито, відповідно до орфоепічних норм. Рівень усвідомлення прочитаного. |
3. |
Читання мовчки |
5кл.- 6? За текстом з 4вар.відповідей. 6-12кл.- 12? з 4 вар. відповідей. |
4. |
Лексичне значення слів і доречне їх використання у мовленні. Пряме і переносне значення слів. |
Рівень запасу активного словника та вміння його використовувати у даному контексті. |
5. |
Конструювання мовленнєвих одиниць знайомих синтаксичних конструкцій. |
Уміння грамотно будувати власні висловлювання із 3-6 речень різної складності. |
6. |
Усне діалогічне мовлення. |
Уміння та навички складати питання і відповіді до діалогу на задану тему. |
7. |
Робота з текстом.
|
Уміння виділяти тему та головну думку тексту. |
2.Параметри обстеження навичок писемного мовлення.
№ |
Параметри обстеження |
Навички та уміння |
1. |
Рівень сформованості навичок письма. |
Уміння та навички дотримання норм орфографії, каліграфії, культури ведення зошита і швидкості письма.(5кл.) |
2. |
Будова слова, правила переносу слів. |
Уміння виділяти значущі частини слова. Уміння ділити слова на слоги для переносу. |
3. |
Граматичні категорії різних частин мови. |
Уміння виконувати морфологічний розбір слів різних частин мови. |
4. |
Узгодження слів по родам, числам і відмінкам. Складання словосполучень з різними видами зв’язку. |
Уміння і навички складати словосполучення з різними видами зв’язку з урахуванням морфологічних категорій різних частин мови. |
5. |
Складання речень з прямою мовою та звертанням. |
Уміння відтворювати та складати самостійно речення з прямою мовою та звертанням. |
6. |
Складання простих речень з різною метою висловлювання та ускладнених однорідними членами речення. |
Уміння та павички складати прості речення за зразком, або за схемою та самостійно. |
7. |
Складання складних речень з різними видами зв’язку. |
Уміння та павички складати складні речення за зразком, або за схемою та самостійно. Складання схем до складних речень. |