ВИКОНАВЧИЙ ОРГАН КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
(КЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ) ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
КИЇВСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ
БУДІВНИЦТВА І ДИЗАЙНУ
Методична розробка уроку
На тему:
“Дотримання та виконання вимог з охорони праці, промислової і пожежної безпеки, виробничої санітарії”
Підготував майстер в\н
Темінська А.В.
2022
Дотримання та виконання вимог з охорони праці, промислової і пожежної безпеки, виробничої санітарії
Мета: Навчити дотримуватися правил ТБ і ОП підчас виробничого навчання виробничої практики та під час виконання електромонтажних робіт у побуті.
Навчальна: ознайомити учнів з професією, характером і змістом робіт, навальною
майстернею, правилами поведінки та безпеки в майстерні та училищі.
Розвиваюча: сприяти розвитку творчої активності учнів, формуванню пізнавальних здібностей, розширенню кругозору і збагаченню словникового запасу, навчити учнів оперувати отриманими знаннями, застосовувати їх на практиці.
Виховна: формувати відповідальність за результати своєї роботи, сприяти підвищенню мотивації, а також виховувати в учнів уважність та наполегливість. Тип уроку. Вступний урок.
Методи уроку. Розповідь, пояснення, бесіда, показ операцій і процесів, спостереження учнів, фронтальне опитування, навчально-виробничі завдання тощо.
Міжпредметні зв’язки. Основи трудового законодавство. Охорона праці та БЖД
Дидактичне забезпечення, план уроку, конспект уроку, електронна презентація, відео. картка завдання, інструктивна-технологічна картка
Хід уроку (елементи уроку):
ØПривітання із учнями, перевірка присутності учнів за журналом виробничого навчання;
ØПеревірка готовності учнів до уроку та дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо зовнішнього вигляду (наявність спецодягу).
ØІнструктаж з охорони праці та безпеки життєдіяльності.
- Перед початком роботи учні повинні залишати верхній одяг у гардеробі.
- Прибути в приміщення майстерні за 10 хв. до початку - Візуально оглянути своє робоче місце.
- Виконувати те завдання, яке передбачено навчальним планом та програмою - До навчання не допускаються учні тільки в спец одягу.
Ø Повідомлення учням теми та мету уроку.
Ø Цільова установка проведення уроку
Ø Навчи і и правилами поведінки та безпеки в майстерні та училищі..
Ø Актуалізація знань та досвіду учнів, необхідних їм для подальшої роботи на уроці.
Формування орієнтовної основи дій учнів. Пояснення правилами поведінки та безпеки в майстерні та училищі.
Для кожної посади у штатному розписі слід скласти посадову чи робочу інструкцію.
Основа інструкції - кваліфікаційна характеристика професії Вона містить опис обов’язків. необхідних знань, вимог щодо освіти та досвіду роботи. Характеристики зібрані у Довіднику, що складається з Випусків. Кожен Випуск присвячений певній сфері діяльності. На допомогу кадровику - Випуски Довідника кваліфікаційних характеристики професій працівників
Професійна кваліфікація: оформлювач вітрин, приміщень та будівель
1.Кваліфікаційна характеристика
Завдання та обов’язки. Виконує роботи з художнього та художньо- декоративного оформлення вітрин, приміщень, будівель під керівництвом художника-оформлювача або іншого фахівця, втілюючи їх творчий задум. Відповідно до наданих ескізів чи креслень виконує роботи з виготовлення деталей і фрагментів інтер’єру, панно, стендів, декоративних споруд тощо та встановлює їх. Використовує художні методи для створення необхідних ефектів під час оформлення вітрин та інших місць для виставлення товарів, рекламних засобів тощо. Здійснює комплексне рекламне оформлення вітрин, інтер’єрів приміщень, а також рекламних плакатів, вивісок, щитів, стендів, настінних панно тощо. Виразними засобами втілює технічні рішення для кожного типу вітрини, стилю викладення, сезону та характеру рекламування товару (послуги). Під час оформлення вітрин, інтер’єру приміщень та зовнішнього оформлення фасадів будівель поєднує художні рішення з технічними та іншими вимогами.
Повинен знати:сучасні способи, методи і напрями оформлення вітрин, приміщень та будівель; види та властивості матеріалів, що застосовуються для виконання робіт; технологічне обладнання та інструмент для виконання робіт; технологію та правила виконання оформлювальних робіт; правила і норми з охорони праці, виробничої санітарії та протипожежного захисту.
Кваліфікаційні вимоги. Повна загальна середня освіта та професійно- технічна освіта, без вимог до стажу роботи або повна загальна середня освіта та професійна підготовка на виробництві, без вимог до стажу роботи.
Загальні правила безпеки на уроках виробничого навчання:
• Забороняється заходити в кабінет, якщо там відсутній викладач
• Не допускаються до роботи учні, які не прослухали інструктаж та не вивчили правила з техніки безпеки.
• Заборонено доторкатися до з'єднувальних кабелів та пристроїв живлення і заземлення.
• Ні в якому разі неможна самостійно переміщати апаратуру.
• Перед початком роботи та по її закінченню, вмикати і вимикати комп’ютери можна тільки тоді, коли дозволить учитель.
• Не заходити в клас в верхньому одязі.
• Не приносити в клас особисті диски, флеш-накопичувачі тощо
• Забороняється сідати за столом з вологими руками.
• Не можна класти речі на апаратуру.
• Забороняється в майстерні вживати їжу.
• В кабінет потрібно заходити спокійно та, нічого не чіпаючи на столах, займати своє місце.
Під час роботи треба:
• Дбайливо ставитись до техніки.
• В разі виникненні неполадок слід негайно припинити роботу та сповістити про це викладача.
• В разі виникнення проблем в роботі апаратури ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ усувати неполадки самостійно.
• Всі дії виконувати тільки під керівництвом викладача.
По закінченню роботи в кабінеті учні повинні:
• здати виконану роботу;
• дати можливість викладачеві перевірити стан обладнання:
• залишити клас, зібравши свої речі і не заважаючи іншим учням.
Слід пам'ятати, що невиконання правил безпеки, неохайність та неуважність можуть зашкодити вашому здоров'ю та привести до нещасних випадків. Порушуючи правила техніки безпеки ви несете персональну відповідальність Інструктаж з охорони праці в лабораторіях.
Загальні положення
1. Кожен учень зобов'язаний знати і виконували правила пожежної безпеки, а при виникненні пожежі вжити всіх залежних заходів для врятування учнів і гасінні пожежі.
2. Сходові клітки, евакуаційні виходи, проходи, коридорні тамбури повинні утримуватися постійно вільними.
3. У навчальних кабінетах парти, столи, стільці необхідно встановлювати так щоб не заставляти виходи із кабінетів.
4. У кабінетах слід суворо дотримуватися протипожежного режиму. Приміщення повинні постійно утримуватися в чистоті.
5. Весь пожежний інвентар і обладнання треба утримувати у справному стані, розміщувати на видних місцях.
6. У приміщеннях забороняється розкладання вогнищ, спалювання сміття, паління.
Вимоги пожежної безпеки до початку роботи
1. У кабінеті горючі речовини й матеріали потрібно зберігати у шафах, що замикаються, ключі від яких повинні бути у вчителя.
2. Забороняється використовувати електроприлади із пошкодженою ізоляцією, зберігати біля них рідини, які легко займаються, обгортати папером або тканиною електричні лампи.
3. Не працювати на несправному обладнанні.
4. Перед початком роботи на електрообладнанні перевірити наявність і надійність кріплень захисних засобів і з’єднання захисного заземлення, занулення.
Вимоги безпеки під час виконання робіт
1. Виконувати лише ту роботу, з якої пройшли інструктаж, не передоручати свою роботу іншим особам.
2. Забороняється використовувати пожежний інвентар та обладнання для господарських та інших потреб, не пов'язаних з пожежогасінням.
3. Під час експлуатації електроустановок не дозволяється:
•використовувати кабелі і проводи із пошкодженою ізоляцією;
•залишати під напругою електричні проводи і кабелі;
•переносити ввімкнені прилади та ремонтувати обладнання, яке перебуває під напругою;
•залишати без догляду ввімкнені в електромережу нагрівальні прилади, обладнання;
•користуватися пошкодженими (несправними) розетками;
•зав'язувати і скручувати електропроводи,
•застосовувати саморобні подовжувачі, які не відповідають вимогам ПУЕ щодо переносних (пересувних) електропроводів.
4. Забороняється самостійно усувати несправності електромережі й електрообладнання.
Вимоги безпеки після закінчення роботи
1. Щоденно після закінчення занять у кабінетах вчителі (викладачі), лаборанти повинні уважно оглянути всі приміщення, які закриваються, вимикати електроприлади, обладнання, освітлення, усунути виявлені недоліки.
2. Після закінчення роботи слід прибрати сміття, відходи.
3. Після кожного заняття необхідно усі пожежонебезпечні: речовини та матеріали прибрати у спеціально виділені та обладнані приміщення. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
1. У випадку виникнення пожежі дії працівників, учнів школи мають бути спрямовані на створення безпеки дітей, в перше чергу рятування та евакуацію.
2. Кожен працівник, учень, який виявив пожежу або її ознаки (задимлення, запах горіння або тління різних матеріалів тощо), зобов'язаний: негайно повідомити про це по телефону 101 до пожежної частини; сповістити про пожежу вчителів, директору, його заступнику; організувати зустріч пожежних підрозділів, вжити заходів щодо гасіння пожежі наявними засобами пожежогасіння.
3. Будьте обережні при виявленні вибухонебезпечних предметів (гранат, снарядів, мін тощо). При виявленні цих предметів роботу зупиніть, виведіть людей на безпечну віддаль від предметів, організуйте охорону і повідомте керівнику підрозділу про їх виявлення.
При з'явленні диму, запаху горілого, полум'я, незвичайного шуму або вібрації включіть звукову сигналізацію. Сповістіть адміністрацію закладу.
Закріплення нового матеріалу
1. Обов’язки професії?
2. Що повинен знати і уміти?
3. Загальні правила безпеки на уроках виробничого навчання?
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи?
3.Видача карток завдань.
Поточний інструктаж та цільові обходи
3.1.Розподіл учнів за робочими місцями
3.2.Повідомлення про критерії оцінювання виконуваних робіт
3.3.Цільові обходи майстром робочих місць учнів
3.4.Прийом майстром виконаних робіт
3. 5.Прибирання робочих місць.
4. Заключний інструктаж
4.1. Підведення підсумків
• Закон України "Про охорону праці" в редакції від 21 листопада 2002 р.
• Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності".
• Законодавство України про охорону праці (збірник нормативних документів. У 4 т. - К.: Держнаглядохоронпраці; Основа, 1995.
• Кодекс законів про працю України. - К.: Юрінком Інтер, 1998. -1040 с.
• Гігієнічна класифікація праці за показниками шкідливості і небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу Ц Охорона праці. -1998. - № 6.
• Державний реєстр міжгалузевих і галузевих нормативних актів про охорону праці (Реєстр ДНАОП). - К.: Держнаглядохоронпраці; Основа, 1995. - 223 с.
• Державні санітарні правила і норми роботи з візуальними дисплейними терміналами електронно-обчислювальних машин ДСанПІН3.3.2.007-98.
• Норми радіаційної безпеки України НРБУ-97
• Основні санітарні правила роботи з радіоактивними речовинами та іншими джерелами іонізуючих випромінювань ОСП-72/87.
• Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів ДНАОП 0.00-121-98. - Строительные нормы и правила СНиП. - ЬА: Стройиздат, 1976,1991.