Методична розробка "Формування інформаційної компетентності"

Про матеріал
Методична розробка профілактичного заняття для здобувачів освіти на тему: «ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ» Мета: - формування у здобувачів освіти адекватного відношення до мережі Інтернет; - формування основних знань та уявлень про глобальну мережу; -привернення уваги молоді до проблеми інтернет-залежності, а також небезпеки, які можуть бути нею спричинені.
Перегляд файлу

Єфименко Людмила,

соціальний педагог

ДНЗ «Бердичівське вище професійне училище»

Методична розробка

                  профілактичного заняття для здобувачів освіти на тему:

«ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ 

У ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ»

Мета:

http://znz1.varashosvita.rv.ua/wp-content/uploads/2019/01/123-1.jpg- формування у здобувачів освіти адекватного відношення до мережі Інтернет;

- формування основних знань та уявлень про глобальну мережу;

 -привернення уваги молоді до проблеми інтернет-залежності, а також небезпеки, які можуть бути нею спричинені.

Методи та технології реалізації: міні-лекція, міні-дискусія, анкетування.

Матеріали та обладнання: фліпчарт, стікери, маркери, кольорові фломастери, листи формату А3, роздруковані бланки анкети Додаток А.

Структура заняття

з/п

                                       Види роботи

Орієнтовна

тривалість

1.

Вступне слово

1 хв

2.

Вправа «Розповідь про себе». Прийняття правил групи

10 хв

3.

Вправа «Що я найбільше ціную в собі»

10 хв.

4.

Вправа «Інтернет»

15 хв

5.

Вправа «Інтернет: «плюси» та «мінуси» (10 хв.)

10 хв.

6.

Анкетування «Визначення комп’ютерної та Інтернет-залежності»

10 хв.

7.

Рефлексія

4 хв.

 

    Хід заняття

I. Вступна частина:

Фон с человечками для презентации (75 фото) • Прикольные картинки и позитив1. Вступне слово: Паралельно з усіма позитивними

сторонами інформаційно-комунікаційного середовища

Інтернет, спостерігається й негатив. В Інтернеті швидко розвивається злочинне спілкування. Розповсюджуються віруси, торгівля людьми та дітьми через онлайн, розповсюджуються фільми з насильства та жорстокості над неповнолітніми, порнографія, зокрема, дитяча, залякування та приниження. Намагаються залучити неповнолітніх дітей до наркотичних засобів, міжнаціональну та релігійну ворожнечу, расизм, фашизм, молодіжну агресивну течію, ігрову залежність з негативним змістом.

Идеи на тему «Человечки» (100) | презентация, эмодзи, картинкиДля підлітків важливо отримувати необхідну кількість спілкування у реальному світі, адже соціальні мережі покликані не для того, щоб замінити реальне спілкування, а щоб його доповнити та розширити. В світі існує безліч технологій, що допомагають в спілкуванні, роблять його дуже простим. Але в той же час такі технології є також і небезпечними, тому дуже важливо знати як використовувати ці технології, щоб не потрапити у пастку та не стати жертвою злочину.

Вправа «Розповідь про себе» (10 хв.)

Мета: знайомство учасників; виявлення очікування здобувачів освіти; створення доброзичливої атмосфери.

Матеріали: стікери, маркери.

Белые человечки для презентации без фона - фото и картинки abrakadabra.funХід роботи: Група учасників розміщується на стільцях, утворивши коло. Так як теоретично всі учасники можуть бути з однієї групи, знайомство між собою може полягати в проведенні вправи. Кожен на протязі близько 1 хвилини розповідає про себе те, що забажає. Початок розповіді обов’язково починається з фрази «Моє ім’я». Розповідь про себе повинна складатися з двох половин: перша половина - «мені подобається», друга половина - «мені не подобається». Час проведення вправи не лімітується, але потрібно приблизно розрахувати на орієнтовний час.

Вправа «Що я найбільше ціную в собі» (10 хв.).

Мета: продовження знайомства, створення доброзичливої атмосфери; сприяння налагодженню позитивних взаємостосунків між учасниками, створити атмосферу взаємної довіри, налаштувати групу на плідну роботу, визначити найбільш цінну якість кожного здобувача освіти.

Матеріали: стікери, маркери.

Хід роботи: кожен з учасників профілактичного заняття називає своє ім'я та одну якість, яку він найбільше цінує в собі (наприклад, «Мене звати Михайло, я ціную в собі стриманість», і т. д.).

II. Основна частина:

Вправа «Інтернет» (15 хв.)

Человечки инженера совещаются для презентации - фото и картинки  abrakadabra.funМета: вивчити уявлення учасників профілактичного заняття про тему та дізнатися, чи знайомі вони з термінами, що використовуються в Інтернеті та в соціальних мережах; обговорити з учасниками заняття поняття, які асоціюються у них з мережею Інтернет.

Матеріали: ватман, маркер.

Хід роботи: тренер пропонує учасникам обговорити терміни «кіберпростір», «чат», «форум», «блог», «нік» та інше. Відповіді учасників тренер записує на ватмані. Учасники заняття по черзі на всі букви алфавіту називають слова, які асоціюються з Інтернетом.

Картинки для презентации человечки без фона - 83 фото - картинки и рисунки:  скачать бесплатноВправа «Інтернет: «плюси» та «мінуси» (10 хв.)

Мета: з'ясувати, про які небезпеки в Інтернеті знають учасники.

Матеріали: ватман, листи паперу формату А3, кольорові маркери, фломастери, скотч.

Хід роботи: учасники поділяються на чотири групи, які одержують назви комп’ютерних термінів (наприклад, флешка, диск, миша, сайт тощо). Двом групам дається завдання записати всі «плюси» Інтернету, двом – «мінуси». Потім гурти презентують свої напрацювання, доповнюючи одна одну. Соціальний педагог доповнює (за неохідності) всі чотири групи.

Картинки для презентации человечки веселые (43 фото) » Юмор, позитив и  много смешных картинокIII. Заключна частина:

Анкетування «Визначення комп’ютерної та Інтернет-залежності» (10 хв.)

Мета: проведення анкетування комп’ютерної та Інтернет-залежності серед підлітків.

Матеріали: стандартний бланк анкети (Додаток А) за кількістю учасників, кулькові ручки, олівці.

Хід роботи: кожному учаснику тренінгового заняття пропонується опитувальний лист (див.  додаток А). Після проведення анкетування учасників заняття необхідно перевірити    отримані результати.   

Рефлексія та прощання.  (4 хв.)

Мета: Закріпити отримані знання, коротко підвести підсумки проведеної роботи, надати можливість коротко висловити свою думку проведення анкетування комп’ютерної та Інтернет-залежності серед підлітків.

Человечек для презентации без фона - 57 фотоМатеріали: стандартний бланк анкети (Додаток А) за кількістю учасників, кулькові ручки, олівці.

Хід роботи: кожному учаснику тренінгового заняття пропонується опитувальний лист (див.  додаток А). Після проведення анкетування учасників заняття необхідно перевірити    отримані результати.   

                                 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Архипова С. П., Майборода Г. Я. Технології проектування у

діяльності  соціального педагога. http://www.stattionline.org.ua/pedagog/104/18425-texnologiї-proektuvannya-udiyalnosti-socialnogo-pedagoga.html.

2. Бартків О. Соціально-педагогічна профілактика Інтернет-адикції у

студентської молоді. URL:

http://esnuir.eenu.edu.ua/bitstream/123456789/5013/1/Internet%20addiction.pdf

3. Бондаренко О.А. Профілактика Інтернет-залежності в дітей та підлітків.

URL: http://konf.koippo.kr.ua/blogs/index

4.Жданова І.А. Вплив новітніх інформаційних технологій на поширення нехімічних залежностей серед підростаючого покоління.

5. Концепція превентивного виховання дітей і молоді. Затверджено Президією АПН України 25.02.98р. Протокол №1-7/3-21. Учитель. – 2000.-№1-3. – С.6-11.

6. Кочарян А. Б. Виховання культури користувача Інтернету. Безпека у всесвітній мережі : навчально-методичний посібник / А. Б. Кочарян, Н. І. Гущина. –Київ, 2011. – 100 с.

7. Максимова Н. Ю. Психологія девіантної поведінки : навч. посіб.:

[під ред. С. В. Головко]. К. : Либідь, 2011. 520 с.

8. Олексин О.І. «Безпечна поведінка  підлітків в Інтернеті». [Електронний ресурс] URL: http://psyhologdcpp.in.ua/wpcontent/uploads/2019/10/programi/file132.pdf (дата звернення: 18.08.2021)

9.Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід. Методичний посібник. / Андрєєнкова В.Л., Мельничук В.О., Калашник О.А. – К.: ТОВ «Агентство «Україна», 2019. – 132 с.

10. Соціальна робота в Україні: теорія і практика. – 2008. – № 4. – С.114-129..php/blog2/title-55

11.Церковний А. Аспекти формування Інтернет-залежності //Соціальнапсихологія. - 2004. - № 5(7).– C.149-154.

12. Чуб К.Ф., Борисенко А.О. До проблеми навчання школярів основам безпечної роботи в Інтернеті// Збірник наукових праць «Педагогіка та психологія».- Харків, 2016. – Вип.55

13. Швець Н.А. Інтернет залежність та її вплив на виховання підлітків.[Електронний ресурс] / В.В. Гришко // Вісник психології і
педагогіки. – Режимдоступу: http://www.psyh.kiev.ua /

14. Шугайло Я. В. Інтернет-залежність та проблема її профілактики
серед дітей та підлітків. Вісник Запорізького національного університету.
Педагогічні науки. Запоріжжя, 2015. №2 (25). С.17-24.

15. Щербатенко Т. Як не заблукати в Інтернеті. – Л.: Видавництво Старого
Лева, 2013. – 104 с.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
15 березня 2023
Переглядів
218
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку