Методична розробка класної години "Твоє здоров’я – це твоє благополуччя"

Про матеріал
Формування здорового способу життя. Виховання у дітей дбайливого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших.
Перегляд файлу

Класна година 6 клас

Твоє  здоровя  – це твоє благополуччя

Мета: сформувати   у школярів поняття про цінність здоров’я, неповторність та різноманітність людського життя.

             Підвести до розуміння того, що життя людини багато у чому залежить від її власних поглядів, звичок, вольових вмінь та навичок. 

            Надати дітям інформацію про здоров’я, фактори, що впливають на формування здоров’я.

            Спонукати учасників заходу взяти на себе відповідальність за власне здоров’я.

            Формувати  вміння цінувати життя, здоров’я в усіх його аспектах.

 

Обладнання:  плакати з висловами відомих людей про здоров’я, плакат Веселка, плакат Квітка здоров’я , рушничок Здоров’я ,

План

  1. Мотивація проведення заходу.
  2. Афоризми про здоров’я.
  3. Рушничок здоров’я.
  4. Умови здорового способу життя.
  5.  Коло здоров’я.
  6. Рефлексія.
  1. Мотивація проведення заходу

На дошці смайліки

Вчитель: Відмітьте галочкою свій настрій, з яким ви прийшли на годину спілкування. Я б хотіла, щоб ви перемістилися по закінченню хоча би на одну позицію.

   Тому посміхніться   і побажайте  один одному доброго настрою та плідної роботи.

    Ми працюємо сьогодні  у групах. Як завжди спікери груп  помістили у Торбинку очікування ті питання на які ви хотіли б отримати відповідь.

  • Дізнатися про умови здорового способу життя;
  • Чому здоров’я є основою нашого благополуччя?;
  • Які є вислови про здоров’я?;
  • Чому необхідно дотримуватися режиму дня?.

Враховуючи  питання  на які ви хотіли б отримати відповідь про здоров’я, я пропоную вам тему  години спілкування: Твоє  здоровя  – це твоє благополуччя

Від  вас я чекаю:

  • Щоб ви зрозуміли, що таке здоров’я?;
  • Від чого і від кого  залежить?;
  • Творчого мислення  під час роботи;
  • Приємного спілкування, толерантності,вміння слухати іншого та поважати його думку.

До роботи  Дискусія: Яка дорога краща?

Вчитель:  уявіть,  що вони заблукали у густому непрохідному лісі. І перед вами з’являються три дороги. Кожна виведе вас із лісу за певних умов.

І умова: Сюди підеш – велике багатство знайдеш, та здоров’я загубиш.

2 умова:  Цією дорогою підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров’я загубиш.

3 умова: Сюди підеш – нічого з багатства  не знайдеш, але здоров’я збережеш.

( учні вибирають якою йти дорогою і роблять коментарі)

Вчитель: Я бачу діти, що ви дійсно бажаєте зберегти своє здоров’я , а щоб його зберегти треба про нього якомога більше знати.

 Здоров’я – одне з основних джерел радості,щасливого та повноцінного життя. З давніх - давен  у нашій країні цінували здоров’я.  До наших часів дійшов такий афоризм  Здоров’я – це нічого, але без здоров’я – ніщо!

Здорова людина – це так, яка  життєрадісно й охоче виконує обов’язки, покладені на неї життям, і повністю реалізує свої фізичні та  розумові здібності. І сьогодні так як ви вибрали дорогу зберегти здоров’я ми і поговоримо про збереження здоров’я. Ми готувалися до години спілкування, ви  працювали у групах. Кожна  група отримувала завдання.  Наш захід наш творчий проект і ми його успішно повинні захистити. 

1 учениця                          Хто здоровий,  той сміється,

                                           Все йому в житті вдається.

                                           Він долає всі вершини,

                                         Це чудово для людини!

 

2 учениця:                                 Бо здоров’я це прекрасно,

Здорово, чудово, ясно!

І доступні для людини

Всі дороги і стежини!

Вчитель:     Про здоров’я так багато складено пісень, прислів’їв, у привітаннях ми зичимо  всім людям міцного здоров’я говоримо:    Доброго вам здоров’я   Бувайте здорові!     А що ви можете сказати з даного приводу?

І група  Нашій групі дано завдання  знайти афоризми про здоров’я.

 Здоров’я – дорожче золота” ( В. Шекспір)

Здорова людина є самий дорогоцінний витвір природи” (Томас Карлейль)

Здоров’я – мудрий гонорар” ( П.Ж.Беранже)

Природа хоче, щоб діти були дітьми, перш ніж бути дорослими” ( Ж.Ж.Руссо)

Тютюн завдає шкоди  тілу, руйнує розум,  отупляє цілі нації’ (Оноре де  Бальзак)

“Хто не цінує життя, той його не заслужив” ( Леонардо да Вінчі )

“Людина їсть, щоб житии, а не живе, щоб  їсти” ( Сократ)

ІІ група  нам дуже сподобалися вислови видатних людей, а ми підготували  прислів’я про здоров’я.

Здоровому   все здорово.

У здоровому тілі – здоровий дух.

Бережи одяг, доки новий, а здоров’я – доки молодий.

Як на душі так і на тілі.

Весела думка – половина здоров’я .

Якщо дитина бігає й грається, то  їй здоров’я усміхається.

Здоров’я дорожче грошей.

Здоров’ю ціни немає.

Здоров’я не купиш.

Розум та здоров’я дорожче за все.

Вчитель: Діти скільки  б добрих висловів ми не говорили, ніякі чари вам не допоможуть, якщо кожен з вас не буде прагнути  до здорового способу життя.

А від чого залежить наше здоров’я ?  Нам розкриє  група   науковців.

Науковці: користуючись джерелами інформації, сторінками Інтернету  ми прийшли до висновку, що здоров’я залежить:

  •                Спадковості   20%
  •                Рівня медицини   10%
  •                Екології    20%
  •                Способу життя  50%

Спосіб життя – це той чинник здоров’я, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Так, що половина здоров’я залежить від  нас, тому ми повинні самі поліпшувати своє здоров’я і не псувати його.

Вчитель:  А от як саме це робити нам допоможе розкрити 4  і 5  групи

Сценка:

    1.Учень:   Подивись на небо.

    2  учень:    Які великі хмарки, чи дощ буде?

   3 учениця:   ----   Це я викликала дощик.

   1  учень:   навіщо?

   3. Учениця:  Хай проллється і змиє все те, що заважає нам бути здоровим

   ( знімає хмаринки)

1 учень :   Дивіться, веселка, веселка !

Вчитель: Діти це не проста веселка, це веселка здоров’я  А з’являється вона, коли  виконують всі умови здорового способу життя.  А,що це за умови? Вам допоможуть зрозуміти ваші товариші.

 Сценка: 

Диктор: Кімната.  На канапі спить хлопчик, ліниться підніматися.

Хлопчик:  О, сонечко. Чи вставати, чи ні. Мабуть я  посплю ( продовжує спати)

Диктор:  Заходять Лінь та Режим

Лінь : спи, відпочинь, у школу не ходи.

1.“Режим :  я з веселки, я Режим дуже важливо привчити себе до чіткого розпорядку дня. Чи замислювалися ти над тим, як встигати щодня робити багато корисних справ ? Твій організм працює як годинник. Тому привчайся робити все у встановленому порядку. Це корисно для твого здоров’я. Ось тобі режим дня для 5 класника.

Хлопчик: Ну добре буду його дотримуватися

Вчитель: діти, це перша умова здорового способу життя. Режим.

 2.“Зарядка”: “Режим” , а про мене ти не забув?

 

Щоб рости нам сильними                Кожен день по розпорядку

Спритними, умілими,                      Маємо робить зарядку.

Щоб рости здоровими                   Для здоров’я вона – плюс,

Ми зарядку робимо.                        Намотай собі на ус.

 

Адже активні рухи дуже важливі для здорового способу життя. Вони  поліпшують обмін речовин, надають сили м’язам, гнучкість суглобам, поліпшують роботу серця. Робіть зарядку кожного ранку.

Вчитель: ранкова зарядка, займатися спортом, відвідувати уроки фізичної культури це теж; умови здорового способу життя.А, щоб займатися спортом треба добре харчуватися. Так чи ні.?

3. Харчування: я теж з веселки. Я харчування. Ми повинні незалежно від пори року, одержувати  щодня продукти, багаті на вуглеводи, білки, жири та вітаміни. Ц е мої вітаміни ( заходять вітаміни) виставка

 

(На столі  в учнів зібрані всі овочі)

Вчитель: Тут картопля, й огірок,

                 І капуста, й бурячок,

                Морква, помідор, цибуля.

                Як без них ми жити будем?

                В них білки і вуглеводи,

               Вітаміни і кислоти,

               Це і їжа й ліки вам,

              Вони всі потрібні нам!

(Виступи вітамінів)

Вітамін А  я знаходжусь у яєчному жовтку, морській капусті,петрушці, абрикосах, мандаринах

Вітамін В1  я у м’ясі, печінці,у вівсяних пластівцях, у виробах з борошна

Вітамін В2  я у молоці, сирі, у м’ясі та хлібові.

Вітамін С  я аскорбінова кислота  у смородині, полуниці, перці, капусті, цитрусових

Вітамін Д  я вітамін росту, тому їжте масло, риб’ячий жир, вершки.

Учениця:  Чтоб здоровым, сильным быть,

                 Надо овощи любить

                Все, без исключения,

               В этом нет сомнения!

               В каждом польза есть и вкус

              И решать я не берусь:

             Что из них вкуснее,

             Что из них нужнее.

Вчитель : ми повинні  калорійно харчуватися, щоб добре проходив обмін речовин. Особливо у вашому віці коли ви ростите. Але  чого ви  повинні дотримуватися?.

 

4.Гігієна: Я гігієна    - я наука про збереження та зміцнення здоров’я. Я хвилююся за ваше благополуччя.

Ніколи не беріть до рота руки. Треба мити їх дуже части і чисто. Перед їдою,  після туалету, після сну та перед сном. Стежте за нігтями, очистіть їх  Ніколи не беріть до рота не миті овочі та фрукти.

Бережись немитих рук.

Кран з водою – ліпший друг

Руки мий чистіше і частіше.

Сам побачиш – буде ліпше.

Вчитель:  а чому у веселки кольори залишилися темними, мабуть застерігають

Відмови:  Та ми відмови

Вчитель:  : від чого ?

Відмови:від шкідливих звичок

5.Відмова від паління:

    Усім відомо, що крапля нікотину вбиває коня. А скільки шкідливих речовин міститься у тютюновому димі ? Тютюновий дим у 4,5 рази більш забруднений , ніж вихлопні гази автомобіля.

  •     Канарки у домі курців не живуть – помирають;
  •     Букет квітів у дуже задимленій кімнаті зів’яне.

А чому діти палять ?

Бояться бути маленькими, хот ять швидше стати дорослими

6.Відмова від алкоголю:

 Для дітей алкоголь – це отрута. Діти можуть померти від випитої склянки і ніякі лікарі не допоможуть. Алкоголь дія на інтелектуальні можливості  особливості  людини. Погіршує логічне та абстрактне мислення, притупляє пам'ять, здатність до творчості. Засвой тверде правило: ніколи не торкайся алкоголю, хто б тобі не пропонував.

7.Відмова від наркотиків:

 Людина, яка захопилася наркотиками, поступово потрапляє до злочинного світу. Цей світ дуже жорстокий і людське життя тут нічого не варте. Відомо, щоб добути грошей наркоман йде на все на крадіжки і навіть на вбивство. У людей які вживають наркотики часто депресії,  інфекції  Ніколи не пробуйте наркотики.

Вчитель: Ми говоримо про здоровий спосіб життя. А як у нашій школі  дотримуються правил здорового способу життя.      А допоможе нам розкрити наш   Шкільний бюлетень За здоровий спосіб життя

  •          Ми відвідуємо уроки фізичної культури
  •          Займаємося у спортивних секціях
  •          Проводимо дні здоров’я
  •          Проводили урок спорт – посол миру
  •          Харчуємося у шкільній їдальні
  •          Маємо перерви між уроками
  •          Прибиральниці зволожують підлоги
  •          Дотримуємося правил гігієни
  •          Воду п’ємо з фонтанчика
  •          Миємо руки

Вчитель: Діти здоров’я це найбагатший скарб. Ваше здоров’я це ваше благополуччя  Дотримуючись сьогоднішніх порад ви зможете спланувати своє життя неповторною казкою у якій ви міцні, здорові, багаті на задуми та життєрадісні.

    Я створила  Квітку здоров’я і  дарую кожній групі, хай вона буде маленьким компасом до здорового способу життя. 

Дуже важливо, що ми маємо зберегти  соє здоров’я  і від нас з вами залежить, що ми оберемо – шлях до здоров’я чи навпаки шлях від здоров’я

Давайте утворимо коло здоров’я (  учні беруться за руки і говорять слова))

Ти молодий, завзятий і кмітливий.

Ти сповнений сил і задумів.

Маєш багато мрій і задумів.

Ти хочеш осягнути все і все зрозуміти.

Ти мрієш про успіх.

Ти людина нового тисячоліття.

Тобі подобається бути здоровим

Ти переможець.

Тоді приєднуйся до нас

Всі разом  Ми за здоровий спосіб життя !

6.Рефлексія:

  • Я  знаю …..
  • Я вмію …..
  • Я використовую ……
  • Мені це буде необхідно для …..
  • Я навчився ……
  • Я набув вміння…………

Вчитель:  Ми веселі, завзяті будемо повертатися сьогодні додому тож хай пісня проводжає нас у дорогу. (  весь клас співає пісню).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Швецова Зоя
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
1034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку